دکتر یزدان نیاز
دکتر یزدان نیاز

دکتر یزدان نیاز

بدن انسان چگونه با عشق روبرو می‌شود؟

آنها که طعم عاشقی را چشیده‌اند، خوب می‌دانند که این احساس پر تب و تاب با انسان چه می‌کند. اما عشق دقیقا چیست؟ آیا می‌توان آن را اندازه گرفت یا در بدن دید؟ دانشمندان سال‌هاست که به دنبال حل معمای عشق هستند.
آن اندامی که افسار عشق را در دست دارد، مغز انسان است آن اندامی که افسار عشق را در دست دارد، مغز انسان است
در سال ۱۹۹۲ دکتر جان گری، نویسنده و مشاور خانوادگی، کتابی به نام "مردان مریخی‌، زنان ونوسی" به رشته تحریر درآورد که بیش از ۵۰ میلیون نسخه از آن در جهان به فروش رفت و برای ۱۲۱ هفته در فهرست کتاب‌های پرفروش جای داشت. این نویسنده آمریکایی در این کتاب مشکلات رایج در روابط زن و مرد را ناشی از اختلاف بنیادین روانشناختی میان جنس مذکر و مؤنث دانسته و از این استعاره استفاده می‌کند که مردان و زنان هر کدام از دو سیاره مختلف می‌آیند؛ مردان از مریخ و زنان از ونوس.

اما مردان مریخی و زنان ونوسی اگر در بسیاری از موارد با یکدیگر اختلاف داشته باشند، دستکم در یک برهه از زندگی شباهت بسیاری به هم پیدا می‌کنند و آن هم زمانی است که عاشق می‌شوند.

عشق وقتی که می‌آید، روح و جسم را بی‌قرار می‌کند و به تسخیر خود در می‌آورد. انسان‌ها تا هزاران سال بر این باور بودند که عشق معمایی راز‌آلود و هدیه‌ای از جانب خدایان است. در دوران معاصر اما دانشمندان در تلاش برای پرده برداشتن از این سحر و جادوی عشق و "بلایی" بوده‌اند که این احساس بر سر بدن می‌آورد.

عشق دقیقا چیست؟ آیا قابل اندازه‌گیری است؟ آیا می‌توان آن را از طریق اسکن کردن مغز یا آزمایش کردن خون بررسی کرد؟ آیا می‌توان مثلا با عکس‌برداری "ابتلای بیمار به عشق" را تشخیص داد؟

اصلا عشق با بدن ما چه می‌کند؟

فرماندهی مغز بر عشق

در ادبیات، هنر یا زبان عادی مردم کوچه و بازار هر گاه صحبت از عشق شده، پای قلب به میان آمده است؛ قلبی که با دیدن معشوق به تپش افتاده و در حال بیرون زدن از سینه است یا با از دست دادن معشوق، زخم خورده و شکسته شده است. هرچند در این تعبیر جاافتاده قلب و عشق پیوندی ناگسستنی با یکدیگر دارند، اما در حقیقت آن اندامی که افسار عشق را در دست دارد، مغز انسان است.

دوناتلا مارازیتی، استاد دانشگاه پیزا، که خود دو بار عاشق شده و قدرتی را که عشق ایجاد می‌کند، به شخصه تجربه کرده بود، علاقمند شد که پدیده‌ی عشق را بیشتر کنکاش کند.

او در سال ۱۹۹۹ نتایج تحقیقی را منتشر کرد که در آن نشان داده شده بود، سطح سروتونین، از ناقل‌های عصبی که نقش آرام‌بخش‌‌ دارد، در کسانی که به گفته خود عاشق هستند بسیار پایین‌تر از میزان طبیعی است.

طبق این تحقیق سطح سروتونین در بدن این افراد درست در همان سطحی بوده است که در بدن افراد مبتلا به اختلال وسواس دیده می‌شود.

در این تحقیق که در مجله New Scientist به چاپ رسید، ذکر شده بود که هر دو گروه (عاشق‌ها و مبتلایان به اختلال وسواسی فکری یا عملی) به طور افراط‌ گونه‌ای نسبت به یک چیز یا یک شخص احساس نگرانی و وسواس از خود بروز می‌دهند.

پژوهش‌های علمی نشان داده‌اند که عاشق شدن واقعا چشم انسان را بر کم و کاستی‌های معشوق می‌بندد. پژوهش‌های علمی نشان داده‌اند که عاشق شدن واقعا چشم انسان را بر کم و کاستی‌های معشوق می‌بندد
این گروه تحقیقاتی با تکیه بر یافته‌های خود عنوان کردند که شیمی مغز کسانی که رفتارهای وسواس‌گونه از خود نشان می‌دهند، مثلا روزانه به دفعات بسیار زیاد دست‌هاشان را می‌شویند یا به‌طور غیرعادی تمایل به نظافت یا کنترل مدام شعله‌های گاز دارند، با افرادی که تازه عاشق شده‌اند، شباهت دارد.

دوناتلا مارازیتی و تیمش ۲۴ زن و مرد را که در طول ۶ ماه پیش از این تحقیق عاشق شده بودند با ۲۴ زن و مرد داوطلب دیگر که یا تنها یا در رابطه عاشقانه طولانی مدت و با ثبات بودند، مقایسه کردند.

نخستین یافته این دانشمندان این بود که در بدن زنان و مردان عاشق به طور قابل ‌توجهی میزان هورمون کورتیزول که در هنگام استرس ترشح می‌شود، بالاتر از گروه دیگر است.

مردان عاشق ملایم‌تر، زنان عاشق مهاجم‌تر

دوناتلا مارازیتی همچنین دریافت که میزان تستوسترون، مهمترین هورمون مردانه، در مردان عاشق کمتر از دیگر مردان است. در عوض میزان ترشح این هورمون در بدن زنانی که عاشق هستند، در مقایسه با دیگر زنان بیشتر می‌شود.

به گفته دکتر مارازیتی در این وضعیت مردان بیشتر شبیه زنان و زنان بیشتر شبیه مردان می‌شوند، "انگار که طبیعت می‌خواهد آنچه که می‌تواند میان زنان و مردان متفاوت باشد را از میان ببرد، زیرا در این مرحله زنده ماندن [و جفت‌یابی] مهمتر است."

هنوز دانشمندان موفق به توضیح علمی این تغییر میزان تستوسترون نشده‌اند اما یک فرضیه که مطرح شده، این است که ترشح پایین این هورمون در مردان، آنان را ملایم‌تر کرده و آرامش پیش‌شرطی است تا مرد وارد رابطه شود.

در مقابل، طبق فرضیه، بالا رفتن میزان ترشح تستوسترون در زنان موجب افزایش میل جنسی آنها می‌شود.

اما آیا عاشق شدن تنها دلیل ایجاد این تغییرات در بدن هستند؟

برخی پژوهشگران پس از انتشار این تحقیق، تغییرات هورمونی در بدن را به میزان بالای رابطه جنسی نسبت دادند که در این مرحله رخ می‌دهد.

در مقابل با در نظر گرفتن این نکته که در حالت عادی میزان تستوسترون در مردان به هنگام افزایش رابطه جنسی بالا می‌رود، در ‌آن زمان در پژوهش‌های دیگر این نکته مطرح شد که اگر طبق گفته "منتقدان" تغییرات هورمونی در نتیجه افزایش رابطه جنسی به وجود می‌آید، پس بایستی در مردان عاشق میزان ترشح تستوسترون بالاتر برود و نه آنگونه که طبق پژوهش‌های دکتر مارازیتی نشان داده شده، کمتر شود.

آیا عشق آتشین نوعی اعتیاد است؟

تا کنون تحقیقات متعددی نشان داده‌اند که هنگام شکل گرفتن احساس عشق آتشین به وضوح بخش‌هایی از مغز فعال شده و فعالیت بخش‌های دیگر کمتر می‌شود. سمیر زکی و آندریاس بارتلز از کالج دانشگاهی لندن دو تن از نخستین پژوهشگرانی بودند که موفق به شناسایی این بخش‌ها شدند.

آنها به داوطلبان شرکت‌کننده در این تحقیق عکس‌هایی از کسانی را که عاشق‌شان بودند، نشان دادند و همزمان مغز آنها را با دستگاه ام آر ای اسکن کردند. در این تحقیق دیده شد که بیش از همه ۴ نقطه در سیستم لیمبیک (سامانه عصبی احساسی) فعال بودند.

پژوهشگران مشاهده کردند که این واکنش بسیار شبیه به واکنشی است که هنگام مصرف کوکائین در مغز ایجاد می‌شود. دکتر بارتلز می‌نویسد: «بین عشق و اعتیاد همپوشانی‌هایی وجود دارد. به نظر می‌رسد که اعتیاد از بخش‌هایی از مودول‌های مرتبط با عشق در مغز سوءاستفاده می‌کند.»

با توجه به تئوری‌های تکامل، اعتقاد بر این است که احساس جذابیت بین ۶ ماه تا ۳ سال عمر دارد که زمانی کافی است برای این که مرد در کنار زن بماند با توجه به تئوری‌های تکامل، اعتقاد بر این است که احساس جذابیت بین ۶ ماه تا ۳ سال عمر دارد که زمانی کافی است برای این که مرد در کنار زن بماند
یافته‌های علمی مشخص کرده‌اند که در دوران عاشقی دوپامین، از ناقل‌های عصبی، مرکز لذت مغز را فعال می‌کند. این درست شبیه به فرایندی است که مواد اعتیادآور نظیر کوکائین، هروئین، نیکوتین، آمفتامین یا دیگر داروهای اعتیادآور ایجاد می‌کنند.

این پژوهشگران همچنین با شگفتی دریافتند، هنگامی که به مادران عکس کودکانشان را نشان می‌دهند، درست همان بخش‌هایی که در مغز افراد عاشق در اسکن به رنگ روشن درآمده بود، در مغز مادران نیز روشن می‌شود.

البته نتیجه این "آزمایش عشق" را نمی‌توان صد در صد پذیرفت، زیرا اگر فرد داوطلب عاشق کس دیگری باشد و به هنگام دیدن عکس معشوق به آن فرد دیگر فکر کند، درست همان بخش‌های مغزی به رنگ روشن درمی‌آید.

به این ترتیب نمی‌توان نتیجه قطعی گرفت که با ام آر ای مغز می‌توان عشق دیوانه‌وار فرد به معشوق را تخمین زد. به گفته دکتر بارتلز هر چند احساس در پی فرایندهای فیزیولوژیکی به وجود می‌آید، اما این فرایندها نمی‌توانند به طور کامل عشق را تعیین کنند.

هورمون‌ها، موتور عشق

قوه محرک عشق را شاید به درستی بتوان هورمون‌ها دانست، هرچند که با این حال نمی‌توان به تنهایی از یک یا دو هورمون معین و تغییرات آنها سخن گفت. در ارگانیسم بدن انسان سیستم کنترل هورمونی به هم پیوسته است به طوری که هر تغییر بر روی کل سیستم تأثیر می‌گذارد.

کریستوف کک، پژوهشگر آلمانی، عاشقی را یک "احساس استرس مثبت" توصیف می‌کند که در آن بیش از همه غده تیروئید و هورمون‌های جنسی و استرس دخیل هستند.

دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که احساس عشق دیوانه‌وار به طور میانگین تنها ۷ ماه طول می‌کشد دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که احساس "عشق دیوانه‌وار" به طور میانگین تنها ۷ ماه طول می‌کشد
در موقعیت‌های اروتیک غده هیپوفیز که در زیر مغز قرار دارد، هورمونی به نام اکسی‌توسین را ترشح می‌کند که از جمله در ایجاد انقباضات رحمی، تسهیل ورود اسپرم به رحم و نیز تحریک اندام جنسی نقشی مهم ایفا می‌کند. اکسی‌توسین به هنگام ارگاسم و نیز وضع حمل باعث انقباض عضلانی می‌شود.

تا کنون تحقیقات متعددی در مورد ویژگی‌های این هورمون که آن را "هورمون عشق"، "هورمون ارگاسم" یا "هورمون وفاداری" نیز می‌نامند، انجام شده است. این تحقیقات نشان داده‌اند که اکسی‌توسین موجب وابسته شدن و ایجاد احساس عشق و اعتماد میان دو نفر می‌شود و آنها را به داشتن یک رابطه مشترک با دوام و داشتن فرزند ترغیب می‌کند.

یکی دیگر از هورمون‌های مطرح در زمان عاشقی، وازوپرسین است. این هورمون گردش شدیدتر خون در اندا‌م‌های جنسی را سبب می‌شود و نیز کمک می‌کند تا پس از ارگاسم فرد به خوابی عمیق فرو رود.

رنگ رخسار خبر می‌دهد از سر درون

رنگ رخسار عاشق به خوبی از بی‌تابی درونی او خبر می‌دهد. هنگام مشاهده معشوق یا چیزی مرتبط با وی، تصویر به مغز عاشق مخابره و در آنجا آنالیز می‌شود. پس از آن مغز پیام‌هایی را به رگ‌های خونی در صورت می‌فرستد که موجب شل شدن عضلات آنها می‌شود.

به این ترتیب مویرگ‌ها منبسط شده، خون بیشتری در آنها به جریان می‌افتد و در نتیجه صورت قرمز می‌شود.

عرق کردن کف دست‌ها نیز یکی دیگر از نکات جلب توجه‌کننده است. مغز پیام‌هایی را به غدد عرق به ویژه در ناحیه زیربغل و کف دست‌ها می‌فرستد تا عرق بیشتری تولید کنند. این واکنش‌ها به گفته دکتر کریستان زاندر، متخصص پوست، به هنگام تحریکات ذهنی در زمان دلباختگی متداول هستند.

وقتی عشق چشم آدم را کور می‌کند

این‌که قدیمی‌ها معتقد بودند، عشق انسان را کور می‌کند، ظاهرا بدون حکمت نبوده است. پژوهش‌های علمی نشان داده‌اند که عاشق شدن واقعا چشم انسان را بر کم و کاستی‌های معشوق می‌بندد.

تیم پژوهشی دکتر آندریاس بارتلز دریافتند، زمانی که انسان‌ها به کسانی که عاشقشان هستند، می‌نگرند مدارهای عصبی که در حالت معمول با ارزیابی‌های انتقادی از دیگران مرتبط هستند، غیرفعال هستند.

"عشق تنها سه سال طول می‌کشد"

آنهایی که طعم عاشق شدن را چشیده‌اند، می‌دانند که این مرحله پر تب و تاب، مدت زمان محدودی دارد.

دکتر هلن فیشر، انسان‌شناس و نژادشناس آمریکایی، که از وی به عنوان یکی از مشهورترین محققان پدیده عشق در جهان نام می‌برند، به همراه همکارانش آرتور آرون و لوسی براون، سال‌ها پیش به این نتیجه رسیدند که احساس "عشق دیوانه‌وار" به طور میانگین تنها ۷ ماه طول می‌کشد. پس از گذشت این زمان بالا و پایین رفتن‌های هورمونی آهسته کاهش می‌یابد. نتیجه آن‌که دورانی آغاز می‌شود که پیوند میان زن و مرد قوی شده و آنها وارد رابطه با یکدیگر می‌شوند. هورمون‌ها در این زمان به حد نرمال خود نرسیده‌اند اما مثل قبل نیز فعال نیستند.

با توجه به تئوری‌های تکامل، اعتقاد بر این است که احساس جذابیت بین ۶ ماه تا ۳ سال عمر دارد که زمانی کافی است برای این که مرد در کنار زن بماند. این زمان لازم است تا زن بتواند باردار شده، وضع حمل کرده و نیازهای اولیه نوزاد را برآورده کند.

عشق آمیزه‌ای از عملکرد ناقلان عصبی، هورمون‌ها، رفتار و تجربه است. دکتر بارتلز تأکید می‌کند که تنها اقلیت کوچکی از انسان‌ها برای تمام عمر در کنار شریک زندگی‌شان باقی می‌مانند.

این عصب‌شناس کالج دانشگاهی لندن هیچ دستور‌العمل خاص علمی را برای طولانی‌تر کردن تاریخ مصرف عشق نمی‌شناسد

چگونه سخن گفتن آموختیم؟

زبان بزرگترین دست‌آورد بشر است. اما برخی با این عقیده مخالف‌اند از جمله نوام چامسکی متفکر و زبان‌شناس صاحب‌نام آمریکایی از مؤسسه‌ی تکنولوژی ماساچوست. او زبان‌آموزی را کار خارق‌العاده‌ای نمی‌داند.
به عقیده چامسکی، زبان نیز مانند توانایی پرواز که در جوجه‌عقاب به ودیعه گذاشته شده، در نوزاد انسان وجود دارد. از نگاه او کودکان سخن گفتن را نمی‌آموزند بلکه بیشتر، ضرورت پاسخ‌گویی به محرک‌های خارجی است که آنها را مجبور به سخن گفتن می‌کند. بحث چگونگی زبان و زبان‌‌آموزی از دیرباز با انسان همراه بوده و هنوز نیز رازی است نگشوده که تئوری‌های مختلفی را پدید آورده است.
ایجاد ارتباط با دیگران، انگیزه‌ی قوی برای سخن گفتن
در سال ۱۸۶۶ «انجمن زبان‌شناسی پاریس» بحث در باره‌ی چگونگی پیدایش و تکوین زبان را ممنوع اعلام کرد. اما این ممنوعیت نتوانست، جلوی کنجکاوی انسان در کشف خویشتن را بگیرد. عقاید گوناگونی تکوین یافت و هر کس به فراخور درکش این موضوع را تعریف کرد. از تئوری تقلید گرفته تا تکرار اصوات ساده و کلمات شگفتی، مطرح شد تا به این پرسش پاسخ داده شود: چگونه انسان نخستین، سخن گفتن را آموخت و واژه‌ها و اصواتش قانونمند شد و زبان پدید آمد؟
برخی می‌گفتند، انسان‌های اولیه در انجام کارهای گروهی مانند غلتاندن سنگی بزرگ مجبور به ارتباط کلامی بودند، کلماتی بر زبان می‌راندند، مانند همنوایی در یک گروه. این همنوایی سرانجام معنا یافت و به سخن گفتن انجامید.
گروهی دیگر، تکرار اصواتی ساده مانند سینگ‌سانگ کودک را پیش ‌می‌کشیدند و می‌گفتند که انسان‌ها برای بیان منظور و احساس خویش انگیزه‌ای قوی برای ایجاد کلمات و ربط دادنشان داشتند.
زبان، حاصل احتمالی تکامل مغز؟
اما هیچ کدام این‌ها این پرسش را که «زبان چرا به وجود آمد» پاسخ نمی‌دهد. Drek Bickerton «درک بیکرتون» از دانشگاه هاوایی در کتابش Language and Spices «زبان و انواع آن» می‌نویسد: زبان حاصل احتمالی تکامل مغز است. وجود ساختارهای نورولوژیک اولیه، انسان نخستین را قادر ساخت،‌ دریافت‌هایش را بیان کند و رفته رفته علائم و اصوات معنی‌دار را به وجود بیاورد. بدین ترتیب زبان نخستین به وجود آمد، زبانی که کلماتی معنادار داشت، اما قانونمند نبود و از قواعد گرامری خاصی تبعیت نمی‌کرد.
اما این پاسخ هنوز قادر نیست،‌ سیر پیچیده‌ی جهش از زبانی ابتدایی به زبان صرفی (در این زبا‌ن‌ها کلمات از یک یا چند هجای تغییرپذیر درست شده‌اند. یعنی ریشه‌ی کلمات تغییر می‌کند و به صورت‌های مختلف درمی‌آید. علاوه بر این پیوند پیشوند و پسوند با کلمات در این زبان‌ها فراوان است. زبان‌های مهم دنیا از جمله زبان فارسی از این نوعند) را توضیح دهد.
بیکرمن رخدادی ژنتیک را به یاری می‌گیرد و با کمک آن این جهش را تعریف می‌کند. او می‌گوید، همراه با تغییرات ژنتیک، اندازه‌ی مغز نیز تغییر یافت و سیناپس‌ها یا اتصال‌های نورونی جدیدی به وجود آمد و دستگاه صوتی نیز بهبود و تکامل یافت و اینچنین شد که زمینه‌های پیدایش زبان به وجود آمد.

جهش ناگهانی، عامل سخن گفتن
چامسکی نیز بر همین باور است. او نیز جهشی ناگهانی را در سیر تکامل انسان، عاملی می‌داند که باعث شده سخن گفتن در قالب زبان‌های کنونی دنیا برایمان امکان‌پذیر گردد. از نظر او تنها از این راه می‌توان توضیح داد، چرا کودکان می‌توانند هر زبانی را بیاموزند، بی‌آنکه به قواعد گرامریش ‌آگاه باشند. چرا که چنین توانمندی را می‌توان تنها از موجودی برنامه‌ریزی شده انتظار داشت.
در آغاز هیچ نبود!
دکتر مریم نوروزیان، متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب و دانشیار نورولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص چگونگی پیدایی تکلم می‌گوید: «انسان اولیه هنوز سخن گفتن را نمی‌دانست و حرف نمی‌زد. ارتباطات اول با حرکات دست بود و بعد vocal یعنی با تولید صدا و بعد verbal شد یعنی با تولید کلام. انسان اولیه برای انتقال مفاهیم از دست استفاده می‌کرد. اما اینکه چطور شد تکلم بوجود آمد،‌ این بود که وقتی انسان اولیه شروع کرد از دست‌هایش استفاده کند، آن دستی که بیشتر کار می‌کرد، و شروع کرد با دست حرف بزند، مرکز تکلم در مغز طرف مقابل ‌شکفته شد و این مرکز با دست طرف مقابل ارتباط پیدا کرد. ولی اول هم تکلم نبود، یک چیز نامفهوم بود، فقط تولید صدا بود و بعد کم کم لحن کلام، خشم، عشق، نفرت، تهدید و وحشت به آن اضافه شد و کم کم به صورت زبان درآمد.»
مرکز تکلم در مغز در چپ دست‌ها و راست دست‌ها
اما مرکز تکلم انسان، با این سیر پیچیده،‌ در کجای مغز قرار دارد. دکتر نوروزیان در این خصوص می‌افزاید: مرکز تکلم در مغز، بستگی به این دارد که آن فرد راست‌دست یا چپ‌دست است. با توجه به اینکه بین ۹۰ تا ۹۵ درصد افراد جامعه راست‌دست هستند، بنابراین ما الان در مورد افراد راست‌دست می‌توانیم بگوییم که مرکز تکلم در این افراد در نیمکره‌ی چپ مغز قرار دارد، در اکثر موارد، درصد خیلی کمی ممکن است که در نیمکره‌ی راست باشد.
نوام چامسکی نوام چامسکی
به گفته نوروزیان، دو نوع مرکز تکلم وجود دارد: «یکی از آنها برای تولید کلام هست که فرد را قادر می‌سازد، روان صحبت کند که این مرکز حرکتی تکلم هست که در ناحیه‌ی فرونتال یا لب پیشانی قرار دارد. به این ناحیه ناحیه‌ی بروکا می‌گویند. مرکز دیگر، مرکز درک تکلم هست که فرد را قادر می‌‌سازد، درک کند که خودش و دیگران چه می‌گویند. این مرکز درک یا ورنیکال نامیده می‌شود و در قسمت تمپورال مغز (گیجگاهی) قرار دارد و چپ یا راست بودنش بستگی به Handelness و این دارد که آن فرد عمدتا در برخی کارها مانند نوشتن، گرفتن قاشق، پرتاب دارت یا چیزهایی شبیه به آن از چه دستی استفاده می‌کند. اما در افراد چپ‌دست داستان به طرز جالبی متفاوت هست. اینجور نیست که در افراد چپ‌دست هم برای تکلم نیمکره‌ی راست غالب باشد. افراد چپ‌دست، حدود ۵۰ تا ۶۰ درصدشان، در آنها هم نیمکره‌ی چپ،‌ نیمکره‌ی غالب تکلم هست. ولی در ۵۰ درصد موارد دیگر که باقی می‌ماند، تقریبا نیمی از آن یعنی ۲۵ درصد نیمکره‌ی راست غالب است و در نیم دیگر یعنی در ۲۵ درصد دیگر هر دو نیمکره با هم تعامل دارند. می‌توانیم بگوییم، در افراد راست‌دست مغز خیلی lateralize (جانبی‌ یا یک‌طرفه) عمل می‌کند و بیشتر برای تکلم از طرف چپ استفاده می‌کند. ولی در افراد چپ‌دست،‌ مغز دوطرفه کار می‌کند و از هر دو نیمکره‌اش استفاده می‌کند.»
او درباره اینکه آیا این موضوع نقشی هم در زندگی و سلامت انسان دارد، خاطرنشان می‌سازد: «افرادی که سکته‌ی مغزی می‌کنند و راست‌دست هستند، اگر اختلال تکلم دارند و نمی‌توانند بعد از سکته صحبت کنند، ما حتما حدس می‌زنیم که اینها نیمکره‌ی چپشان آسیب دیده. ولی در افراد چپ‌دست، داستان تا حدی برعکس هست. معمولا می‌گویند، افراد چپ‌دست از سکته‌های مغزی زودتر جان سالم به در می‌برند، برای اینکه مغزشان دوطرفه عمل می‌کند و خیلی وابسته به یک نیمکره نیستند.»
سیر تکاملی که به به تفاوت میان زن و مرد انجامید
سیر تکامل انسان به گونه‌ای پیش رفت که نه تنها به سیستم عصبی مرکزی مختصاتی ویژه بخشید، بلکه میان آناتومی مغز زن و مرد نیز تفاوت‌هایی به وجود آورد. دکتر نوروزیان در زمینه‌ی تفاوت آناتومی مغز زن و مرد می‌‌گوید: «مغز زن و مرد با هم تفاوت‌های آناتومیک دارد، از نظر توانایی‌های کلامی و دیگر توانایی‌ها. مثلا مردها پرتاب دارت را خیلی بهتر انجام می‌دهند. اگر از مردی بخواهیم که ۱۸ کتاب را در یک قفسه جوری قرار بدهد که در طبقه‌ی اول دو برابر طبقه‌ی سوم و در طبقه‌ی سوم یک‌سوم طبقه‌ی دوم باشد این task کار را مردها بهتر انجام می‌دهند. ولی اگر ۲۰ تا ۳۰ تا شیی را روی میز بریزید و به خانم‌ها بگویید که سریع آنهایی را که شبیه به هم هستند، پیدا کنند، آنها خیلی زودتر از مردها اینها را پیدا می‌کنند.
نوروزیان درباره علت وجود این تفاوتها می‌گوید: «فرضیه‌های مختلفی داریم. مثلا گفته می‌شود، اگر چه صد در صد نیست، که این یک چیز تکاملی است. مثلا مردها در دوران‌های اولیه‌ مجبور بودند، برای شکار بیشتر پرتاب را تقویت کنند و زنها برای گردآوری غذا و چیزهای دیگر مجبور بودن، این چیزها را پیدا بکنند. مثلا دانه‌های غذایی و چیزهایی شبیه به این، ولی تفاوت‌های مغز زن و مرد به معنای توانایی‌های کمتر یا بیشتر آنان نیست. این کاملا نشان می‌دهد، همانطور که در زنها تفاوت‌های فیزیکال دیگری داریم، در مغز هم همین مسئله وجود دارد.»
انسان، تنها موجودی که واژه می‌سازد و دروغ می‌گوید
تطبیق دیگری که انسان را از دیگر موجودات متمایز کرد و او را قادر به بیان کلمات ساخت، توانایی مغز برای تفکیک صداها بود. تنها انسان است که از این توانایی برخوردار است. انسان تنها پستانداری است که نمی‌تواند همزمان بنوشد و نفس بکشد. این نقیصه در سیر تکامل دستگاه صوتی انسان و حنجره پدید آمد. در حالیکه دستگاه صوتی انسان نئاندرتال این خصیصه را نداشت و شبیه به میمون بود. او می‌توانست همزمان تنفس کند و بنوشد. در سیر تکامل، Homo sapiens derthalensis (هومو ساپینس نئاندرتالنسیس) که نمی‌توانست سخن بگوید، منقرض شد و Homo sapiens sapiens (هومو ساپینس ساپینس) یا انسان اندیشه‌ورز بقا یافت و سخن گفت. سگ تنها می‌تواند پارس ‌کند، شامپانزه سعی می‌کند، اصوات بی‌هدف را مهار کند و موفق نمی‌شود،‌ اما انسان، این انسان توانا واژه می‌سازد و دروغ می‌گوید!

رشد مغز و کج شدن دندان‌ها در روند تکاملی انسان

در دهان انسان امروزی معمولا فضای کافی برای ۳۲ دندان وجود ندارد. این ویژگی نشات گرفته از تکامل مغز انسان است. زمانی که انسان‌های اولیه تصمیم به استفاده از ابزار بجای دندان کردند، فک آدمیزاد کوچک شد.
امروزه میلیاردها نفر با مشکل کمبود فضا برای دندان‌هایشان در دهان مواجه هستند. مشکل، عدد ۳۲ است. روند تکامل طبیعی برای دسته خاصی از میمون‌ها، که انسان نیز به آن تعلق دارد، ۳۲ عدد دندان در نظر گرفته است.

عدد ۳۲ نفرینی برای انسان

فک آدمیزاد برای ۳۲ عدد دندان، کوچک است. به همین خاطر این دندان‌ها معمولا به صورت فشرده کنار هم چسبیده‌اند. افزون بر این، زمانی که دندان‌های عقل نیز جا را برای دیگر دندان‌ها تنگ می‌کنند، انسان به یاد مسیر تکاملی‌اش می‌افتد. دندان‌های عقل نمایانگر این هستند که اجداد انسان حتی زمانی بیشتر از ۳۲ دندان داشتند.

عدد ۳۲ اما در دهان شامپانزه‌ها هیچ‌گونه مشکلی ایجاد نمی‌کرده است. آنها همواره دارای دندان‌هایی صاف و زیبا بودند. اما چرا این مساله برای انسان به یک مشکل تبدیل شد؟

دلیل این امر رشد مغز انسان است. در سیر تکامل حیوان به انسان، مغز او همواره بزرگتر شده و این رشد بر برنامه‌ی رشد و تکامل استخوان‌های جمجمه و فک تاثیر گذاشته است. این نتیجه پژوهش محققانی از دانشگاه زوریخ در سوئیس است.

رشد مغز و استفاده بیشتر از ابزار تا دندان

حال ممکن است که این سوال پیش بیاید که رشد مغز چه رابطه‌ای با دندان‌دارد؟ اما نکته مهم اینجاست که رشد مغز در میان انسان‌های اولیه منجر به تفکر درباره استفاده از ابزارهای گوناگون به جای دندان شده است. برای مثال آنها به این نتیجه رسیدند که با شاخه‌های درخت یا سنگ هم می‌توان پوست مواد غذایی را جدا کنند و دیگر نیازی به دندان‌های آسیاب نیست. بدین وسیله تکمیل یافتن ابزار باعث کوچک شدن فک انسان شد.

ایجاد فضا در دهان با روش ارتودنسی

مغز انسان در سیر تکاملی خود بیشتر و بیشتر رشد کرد، و همراه آن توقعات و انتظارات زندگی نیز پیچیده‌تر شدند. بدین ترتیب جمجمه صورت برای فکر کردن بیشتر در ناحیه گیجگاه به طرف جلو کشیده شد و دهان میمون‌وار به بینی سربالا و یک چانه ظریف تبدیل گردید.
به این معنا که فضا در فک انسان کم شد، اما عدد ۳۲ باقی ماند. به همین خاطر انسان‌ها امروزه با شیوه‌های مختلف ارتودنسی کوشش می‌کنند که فضای بیشتری برای دندان‌های خود در دهان ایجاد کنند. در این میان، تنها امری که مایه تسلی انسان است، این است که کج بودن دندان‌هایش نشات گرفته از هوش تکامل یافته‌ی نوع بشر است.

شناخت تقاوت بین عشق و هوس و شهوت و محبت و رابطه ان با مغز انسان (تئوری لذت ) قسمت سوم

درمان اعتیاد  به کمک عشق (عشق تراپی معتاد )
فایل: small.gif انیمیشن مخ
مهمترین مسله ای که در تئوری لذت باید به خاطر سپرد این است که  مغز انسان همیشه  بیشترین مقدار لذت را از بین لذت های که در دسترس است انتخاب می کند و بعد به سراغ لذتی با مقدار کمتر می رود
ما میزان قدرت هر لذت را بر اساس میزان  ترشح دوپامین (هورمون لذت ) را در پست های قبل متذکر شدیم
اما  چه فرقی بین عشق و هوس و شهوت و محبت وجود دارد و کدامین از انها دارای بیشترین میزان  لذت هستند

قطره بینی فنیل افرین و اعتیاد به متامفتامین (مخدر شیشه ) Side Effects of Phenylephrine Hydrochloride

وقتی قطره فنیل افرین 5 سال زندگی شما را به باد می دهد 


 انچه می گویم خاطره ای از یک مریض است خاطره ای درد اور که نشان از عدم اگاهی ما پزشکان دارد عدم اگاهی که منجر به از بین بردن 5 سال زندگی یک بیمار شد ؟
بیمار مهندس میان سالی است که معتاد به مصرف تریاک بوده است و از حدود هفت سال قبل مبادرت به ترک تریاک با متاودن می کند
5 سال قبل بیمار دچار حالت توهم می شود و در بیمارستان بستری می شود
در ازمایش ادرار بیمار جواب اعتیاد به مخدر شیشه (متامفتامین ) مثبت گزارش می شود و با توجه به اینکه بیمار منکر مصرف مخدر شیشه می شود با احتمال الوده بودن شیشه های حاوی شربت متادون به متامفتامین بیمار تحت درمان قرار می گیرد
متاسفانه توهمات بیمار حتی در بیمارستان و تحت کنترل کاهش نمی یابد و چون دیگر مصرف مخدر شیشه منتفی است بیمار تحت درمان با داروی های سایکوتیک با تشخیص اسکیروفرنی قرار می گیرد
بیمار در 5 سال گذشته تخت درمان با 8 نوع داروی محتلف انتی سایکوتیک قرار می گیرد و روزانه نزدیک به بیش از 20 نوع قرص ضد جنون مصرف می کرده است
از سه ماه قبل میزان توهمات بیمار به شدت کاهش یافته و پزشک هم مقدار دارو های ضد اسکیزوفرنی را کاهش می دهد
یک ماه پیش بیمار به من مراجعه می کند و پس از گرفتن یک شرح حال کامل من متوجه می شوم از حدود سال ها است  به علت داشتن پولیپ بینی و احتقان یک طرفه بینی از قطره فنیل افرین سه بار در روز استفاده می کرده است


 بیمار از حدود سه ماه قبل به جای روزی سه بار فقط شب ها از قطره بینی فنیل افرین استفاه کرده و از همان زمان میزان توهمات بیمار به شدت کاهش یافته بود و فقط شب ها دچار توهم می شده است
بیمار با تشخیص توهمات ناشی از قطره فنیل افرین تحت درمان قرار گرفت و قطره بینی بیمار قطع شد بعد از سه روز بیمار فاقد هر گونه توهم بود و دیگر دچار توهم نشد
بحث 
 قطره فنیل افرین
متاسفانه در ایران به دلیل رواج اعتیاد به مخدر شیشه اکثر پزشکان شرح حال کاملی از بیماران نمی گیرند برای پزشکان هر معتادی که با توهم مراجعه کند شیشه مصرف کرده است

Phenethylamine فنتیلامین هورمون عشق و اعتیاد و شهوت

فن اتیل امین ) فنتیلامین  یک حلقه بنزن با یک زنجیر جانبی امینو اتیل ) 

http://www.drugs-forum.com/photopost/data/500/mdmaalone.png
فرمول اکستاسی

تئوری لذت (قسمت دوم ) قدرت عشق در زندگی انسان (بیوشیمی عشق )

(تئوری لذت )مانیفست زندگی و اعتیاد در انسان (قسمت اول ) دکتر یزدان نیاز

تئوری لذت (قدرت عشق در زندگی )
در بین لذت های که انسان می تواند داشته باشد یکی عشق است ؟
عشق از لحاظ قدرت در بین لذت ها  دارای  درجات بسیار متغیری است  اگر سکس را به عنوان انگیره ای برای حرکت در زندگی انسان با قدرت بین 100 تا 200 حساب کنیم عشق جایگاه بسیار متفاوتی در بین لذت های  زندگی ما دارد
قدرت عشق چقدر است
قدرت عشق  وابسته به سن و تفکر انسان بسیار متغییر است
یک کودک عاشق مادر خود است  اما هیچگاه در صورت دوری از مادر دست به خودکشی نمی زند ؟
اما یک جوان عاشق در صورت ازدواج معشوق با دیگری ممکن است دست به خود کشی بزند .
قبل از اینکه  وارد مبحث عشق در تئوری لذت بشویم باید ذکر بکنیم که عشق  می تواند دارای  بالاترین میزان قدرت در بین لذت ها باشد به طوری که بتواند همه لذت های دیگر زندگی انسان را تحت شعاع قرار بدهد
اقسام عشق چیست
عشق های خاکی
عشق  الهی
عشق های خاکی از همان ابتدا در ما ایجاد می شود  اما عشق های الهی و یا فلسفی  احتیاج به تکامل سیستم های هورمونی در مغز دارد
لازم به توضیح است که بین عشق به معشوق و داشتن سکس با معشوق تفاوت زیادی است زیرا هم گیرنده های ان در مغز متفاوت است و هم هورمون های مترشحه ان
عشق در مردان و زنان وابسته به هورمون  فنتیلامین است  البته باید ذکر شود که در زنان هورمون اکسی توسین  هم می تواند در بروز عشق موثر باشد اما در کل ما ترشح فن اتیل امین را به عنوان عنصری برای لذت بردن از عشق می دانیم زیرا اثرات این هورمون  در ایجاد حالت های روحی که به عشق نزدیک تر است بیشتر است
عشق های خاکی
عشق به تیم فوتبال
عشق به اسباب بازی
عشق به یک ماشین خاص
عشق به خوردن غذا های خوشمزه
این ها عشق خاکی هستند  که در پروسه تکامل انسان باعث می شوند سیستم عاشقی انسان تقویت شود در واقع این ها هنوز در مرحله ای بین لذت و شروع عشق هستند
در جوانی زمانی که ما عاشق زنی می شویم در مردان  علاوه بر هورمون فن اتیل امین  هورمون تستوسترون هم  دخیل است  همان طور که در زنان علاوه بر هورمون فن اتیل امین هورمون اکسی توسین هم موثر می باشد اما در سنین بالاتر و با کاهش هورمون های جنسی در انسان این فن اتیل امین است که حرف اول را در ایجاد عشق می زند
در واقع تکامل عشق با افرایش فن اتیل امین  بروز می کند  و در زمانی ایجاد می شود  که دیگر شما فاقد هورمون های لذت بخش جنسی هستنید
این جا است که عشق واقعی  بروز می کند و ان عشق به ملکوت و خدا است در این جا عشق فارق از نیاز های جنسی است و فقط عشق واقعی است البته در گروهی که خدا را قبول ندارند این عشق معطوف به مسائل دیگر منجمله نوع دوستی و کمک به همنوع (اومانیسم )  می شود 

نویسنده

بر خلاف بسیاری از مقالات که هورمون اکسی توسین را هورمون عشق می دانند من هورمون اکسی توسین در زنان را هورمون هوس عشق و هورمون تستوسترون را در مردان هورمون هوس می دانم و این از لحاظ بیوشیمی مواد مخدر کاملا صادق است زیرا مخدر های انسیوژن و یا امپاتوژن همه پایه فتتیلامین را دارند

تقسیم بندی روانگردان ها (امپاتوژن -انتاکتوژن -انسیوژن ...

entactogen و انسیوژن چیست (تقسیم بندی اثرات روانگردان ها )

روانگردان امپاتوژن چیست .Empathogen-entactogen - مشاوره ...

Phenethylamine فنتیلامین هورمون عشق و اعتیاد و شهوت

روانگردان های Entheogen انسیوژن چیست ( تولید الهی در درون )

opium.site: مدفوع دختر شکلات خور در فرانسه عصاره و داروی ... عشق محبت

opium.site: درمان افسردگی با هورمون اکسی توسین، هورمون عشق

opium.site: Phenethylamine فنتیلامین هورمون عشق و اعتیاد ...

opium.site: کاکائو و فنیل اتیل آمین هورمون عشق و آناندامید، ...
 ادامه دارد

فرق بین تئوری لذت با تئوری شادی Happiness Theory در مانیفست زندگی چیست Authentic Happiness Theory and Well-Being Theory

فرق بین تئوری لذت و تئوری شادی چیست
امروزه  تئوری شادی در دنیا بسیار مطرح است 
چه فرقی بین تئوری لذت با تئوری شادی (شادمانی )وجود دارد
مهمترین فرق بین این دو این است که لذت مداوام نیست اما اگر ما در زندگی انرا بشناسیم می توانیم با تداوم لذت ها  به یک شادی مداوم در زندگی دست بیابیم و در واقع شادی می تواند تکرار مداوام لذت های ما در زندگی باشد

اما همه لذت ها  قابل تداوم به صورت مستمر نیستند زیرا به دو قسمت لذت های حیوانی و لذت های انسانی تقسیم می شوند و تنها زمانی ما به شادی کامل می رسیم که از مرز لذت های حیوانی به لذت های انسانی برسیم که مهمترین لذت برای انسان   تفکر است
بحث بسیار جالب و شیرینی است اما برای درک درست از ان باید ابتدا تئوری شادی را بشناسیم
ما ابتدا به مطالعه تئوری شادی می پردازیم که منابع ان از سایت های فارسی است


تئوری شادی (شادمانی ) Authentic Happiness Theory and Well-Being Theory

شادی یا شادمانی چیست
 شادمانی احساسی است که همه ما آنرا می خواهیم اما تعداد کمی از ما به آن دست می یابیم.
 نشانه مشخصه چنین احساسی قدردانی، آرامش درونی، احساس رضایت و علاقه به خود و دیگران است.
 عادی ترین حالت ذهن ما حالت خشنودی و شادی است.
 موانعی که ما را از دستیابی و تجربه کردن چنین احساس مثبتی باز می دارند یا در فاصله قرار می دهند.
 فرایندهای منفی اکتسابی هستند که معصومانه آنها را به صورت اوامر «ضروری» یا «حقیقت زندگی» تلقی کرده ایم و پذیرفته ایم وقتی این احساسات مثبت ذاتی را کشف می کنیم و موانعی که مارا از رسیدن به آنها باز می دارند از سر راه خود بر می داریم به تجربه بسیار معنی دارتر و زیباتر زندگی دست می یابیم
 (کارلسون، 1380، ترجمه شریفی درآمدی).
یافتن این حالت ذهنی به ما اجازه می دهد سرزنده تر و بی تکلف تر باشیم. در حالت خوشایندتر زندگی آسانتر و مشکلات ما کمتر میشود. چون هنگامی که احساس بهتری پیدا می کنیم راحتتر به عقل سلیم خود دست می یابیم و افسار آن را در دست می گیریم. دیگر تأثیر پذیر، دفاعی و عیب جو نیستیم، تصمیمات بهتر می گیریم و به شکل چشمگیری ارتباط برقرار می کنیم. بهترین راه برای کشف این احساسات مثبت در درونمان این است که منشاء و منبع آنها را بشناسیم.
 شاد بودن یکی از بزرگترین مبارزات ما در صحنه زندگی است و گاهی اوقات می تواند تمام پافشاری مارا در زندگی ،انضباط فردی و تصمیماتی راکه برای خود در زندگی گرفته ایم مخدوش کند و از بین ببرد . معنای بلوغ فکری ، قبول مسئولیت شادی خویش است و تمرکز بر چیزهایی که داریم ،به جای آن چیز هایی که فاقد آنها هستیم (متیوس،1383، ترجمه واحدی)
شادی یکی از ابعاد اصلی تجربه انسان منجمله خلق مثبت،رضایت از زندگی و شناخت هایی از قبیل خوش بینی و عزت نفس به شمار می رود. در مورد علل شادی پژوهش های بسیاری صورت گرفته است و اکنون راجع به شادی نظرات قابل توجهی وجود دارد .این پژوهش ها تاحدودی  شامل زمینه یابی های اجتماعی بزرگ می شود و گاهی کشور های زیادی را در بر می گیرد،همچنین در بر دارنده مطالعات طولی و شبه تجربی است که می تواند جهت علیت را نشان دهد. (آرگایل،1386،ترجمه گوهری)
شادی موهبتی بزرگ است که باید آن را جستجو کرد، یافت و غنیمت شمرد و به دیگران نیز منتقل کرد. پیشرفت های سریع فن آوری و اطلاع رسانی، علی رغم مزایای فراوان، خلائی را برای انسان معاصر به وجود آورده است. موج فزاینده ای از افسردگی، پایین آمدن سن خودکشی، طلاق و بزهکاری و بسیاری مشکلات روحی-اجتماعی دیگر، واقعیت های انکار ناپذیری هستند که نشان می دهند گویا شادی از جوامع بشری رخت بر بسته است.(همان منبع)
انسان معاصر، در جستجوی شادی نمی تواند، به کدام گریزگاه پناه برد آیا شادی را باید در ثروت جستجو کرد یا در تحصیل و سایر عوامل مادی. آیا شادی در خانواده نهفته است یا در اجتماع؟ آیا شادی ریشه در محیط دارد یا وراثت؟ آیا رابطه­ای بین شادی و تیپ شخصیتی وجود دارد؟
رمز شادی چیست و چه چیزی موجب شادی می شود؟ و شادی به چه عواملی بستگی دارد؟
پژوهش های بسیاری در باره هر یک از سوالات بالا و و سوالات مشابه انجام شده است. همیشه رشد پژوهش ها و پرداختن بیشتر به موضوعی در هر علم زمینه ساز ایجاد اندیشه ها و سپس نظریات تبیینی خواهد بود.و این امر در مورد شادی نیز رخ داده است. اکنون سود مند تر است که  منشا ایجاد شادی به شکل اختصاصی تری برای انواع شادی (بر طبق نظریه سلیگمن،شادی گذرا و پایدار )مورد بررسی قرار گیرد و تخصصی شدن علم که مایه رشد بیشتر است را در این موضوع با پرداختن به موضوع شادی گذرا یا حسی و راه های افزایش ان به بحث بنشینیم؛ امید که بتواند سودمند باشد .
دراعلامیه استقلال آمریکاآمده است:
این حقیقتی آشکار است که همه انسانها برابر آفریده شده اند، خالق به همه آنها برخی حقوق محروم نشدنی اعطا کرده است که از جمله آنها می توان به حق زندگی، آزادی و شادکامی اشاره کرد.
 
چنانکه فردوسی میگوید:
بکوشید تا رنج ها کم کنید        دل غمگنان شاد و خرم کنید
چو روزی و شادی همی بگذرد    خردمند مردم چراغم خورد
حضرت علی (ع) :
اِن هذه القلوب تَمل کَما تَمل الاَبدان فَبتغو الها طرایف الحکمهً
این دلها مانند بدن ها خسته و افسرده می شوند و نیاز به استراحت  دارند،دراینحال نکته های زیبا و نشاط انگیز برای آن ها انتخاب کنید
تاریخچه مطالعات شادی  
به عقیده ارسطو سه نوع شادی وجود دارد:
در پایین ترین سطح:  مردم عادی این نظریه را دارند که لذت شادی آفرین است .
در سطح دوم :  مردم با فرهنگ غنی تر شادی را با موفقیت و کامیابی یکسان میدانند .
در سطح سوم :   شادی ناشی از زندگی معنوی است
تاریخ نوین مطالعات در زمینه شادکامی از سال 1960 آغازشد .(رضوان،1384)
تاکنون حدود3000مطالعه منتشر شده در این باره وجود داردو ازسال2000هم مجله مطالعات  شادمانی اغاز به کار کرده است
در آغاز همانگونه که اکنون نیز گاهی اشاره میشود،به این حوزه لذت طلبی گفته می شد. و زندگی شاد را عبارت میدانستد از :زیاد بودن احساسهای خوب(لذت) و کم بودن احساس های بد(درد و رنج) و بر مبنای این دیدگاه ،شادی را مجموع زمان های اختصاص یافته به  این دو احساس تشکیل می داد .(پترسون،2006)
در ابتدا این مفهوم در مطالعه بهداشت روانی بکار رفت و به عنوان یک ملاک برای بهداشت روانی مثبت در نظر گرفته شد وسپس از طریق زمینه یابی ها ،بخش های مختلف شادکامی مشخص شد و امروزه به شکل اختصاصی تری یکی ازموضوعات رویکرد نوین  روانشناسی مثبت نگراست که در دهه اخیردر مقابل روان شناسی منفی نگر قرن گذشته  رشد زیادی کرده است  و باید دانست که رویکرد روانشناسی مثبت نگر به جای اینکه جانشین روانشناسی بالینی سنتی باشد، مکمل ان است .(کار،2004 ،ترجمه پاشا شریفی و همکاران1386)
اکثر انسانها و شاید همه آنها، می خواهند شاد باشند، این امر نیاز به اثبات ندارد. هرچند        داده هایی وجود دارند که این امر را ثابت می کنند. کینگ و ناپا (1998) در دو نمونه مورد مطالعه در آمریکا، یافتند که شادی و معنای زندگی از لحاظ اهمیت در بوجود آوردن زندگی مطلوب    مهم تر از ثروت و ارزش های اخلاقی و حتی رفتن به بهشت درجه بندی شده اند. در انگلستان هم
دریافتند که شادی به عنوان مهمترین جزء کیفیت زندگی، بالاتر از ثروت، سلامتی یا فعالیت جنسی درجه بندی شده است.
در یک نظرسنجی از والدین، مشخص شد که بیشترین دغدغه والدین ایرانی نیز یافتن رموز شاد زیستن، شادابی و نشاط است. (آرگایل،1386،ترجمه گوهری)
 هیجان               
 حالتی است که در ان مولفه های زیر با هم درگیرند:
1-تجربه ذهنی هیجان
2-پاسخ های جسمانی، به ویژه ان هایی که با دستگاه عصبی خود مختارارتباط دارند
3-شناخت های شخص در باره هیجان و موقعیتهای درگیر در آن(افکار)
4-جلوه های چهره
5-واکنش های شخص به هیجان
6-گرایش به اعمال معین(اتکینسون و همکاران،1987ترجمه براهنی)
شادی یکی از انواع هیجانات بوده و تمام مولفه های هیجان در تجربه شادی درگیرند
 جایگاه اصلی تجلی هیجان، چهره است. چهره یا صورت می تواند شماری از هیجانات را نشان دهد، اما فقط 7 هیجان را می توان به طور پایدار در اکثر فرهنگ ها تشخیص داد. یکی از آنها شادکامی است.
علامت چهره ای شادکامی عبارت است از لبخند در حال جریان که به معنای علائم دوستانه و
دیگر علائم اجتماعی مثبت هم می باشد. حالتهای چهره ای توسط عضلات چهره ایجاد می شوند که می توانند پوست صورت را حرکت دهند و به واسطه عصب چهره ای فعال می شوند. این اعصاب پنج شاخه اصلی برای مناطق اصلی صورت دارند و از پلها در پایه مغز منشعب می شوند و به واسطه هیپوتالاموس و بادامک کنترل می شوند. اما زمانی که شخص ژست می گیرد یا حالت چهره اش را کنترل می کند مسیر متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرد. تکانه ها از کرتکس حرکتی سرچشمه می گیرند. اولین مسیر از فرایندهای ذاتی حاصل تکامل مشتق می شود. دومین مسیر از تأثیرات یادگیری اجتماعی ناشی از فرهنگ.خنده در کودکان از 2 ماهگی شروع می شود. (آرگایل،1386،ترجمه گوهری)
انواع هیجان :
سلیگمن(2002) هیجانات مثبت را به سه دسته تقسم کرده است:
- هیجانات مربوط به آینده :خوش بینی،اعتماد، ایمان و...
- هیجانات مربوط به  گذشته :رضایت(خشنودی)،خرسندی، غرور،افتخارو...
-هیجانات مربوط به حال: مانند احساس سر خوشی و شور،ایمان،شادکامی،عزت نفس ،تعادل در نیازها،استشمام رایحه خوب،طعم یک چاشنی خوشمزه ،رقابت کردن و مسابقه ، اموزش و کمک به سایرین،
شادمانی در زمان حال است:
شادمانی زندگی کردن در حوضچه اکنون است و آن هنگامی اتفاق می افتد که اجازه دهید ذهنتان آرامش پیدا کند.
منظور تنبلی یا بی­اعتنایی نیست بلکه آرام گذاشتن ذهن برای جذب اطلاعات و سپس آزاد گذاشتن آنها برای جریان داشتن بدون کلنجار رفتن برای تحلیل اوضاع است و اگر در این حالت اطلاعات و انگیزه جذب کنید، می توانید حالت احساسی بهتر را حفظ کنید.
هنگامی که کارکرد روانی خود را درک کنید، متوجه می شوید که این آرامش ذهن تنبلی نیست، بلکه زیرکی است تنها در حالت احساس بهتر و نه حالت ناراحتی است که راه حل های مشکل های قدیمی آشکار می شوند و این حالت در ظاهر شدن عقل سلیم تان به شما کمک می کند (کارلسون، 1380، ترجمه­ی شریفی درآمدی).
ما باید یاد بگیریم که در زمان حال زندگی کنیم و در لحظه لحظه های زندگی غرق شویم و قدر هر لحظه آنرا بدانیم. گذشته فقط خاطرات است و آینده هم تصورات.
فقط حال است که زنده و واقعی است. در این صورت زندگی جلوه شاد و فرح بخش خود را بیشتر بر ما عیان خواهد کرد (پزشکی، 1379).
از دی که گذشت هیچ از او یاد مکن                فردا که نیامده است فریاد مکن
بر نامده و گذشته بنیاد مکن                   حالی خوش باش و عمر بر باد مکن
عاطفه مثبت و منفی:
شواهدی وجود دارد دال بر اینکه رویکرد بعدی بیشتر تغییر پذیری در تجارب هیجان را تبیین می کند گستره وسیعی از تجربه های هیجانی را می توان با دو بعد وسیع توصیف کرد :
-  بعد فعال سازی و انگیختگی زیاد تا کم
-  دامنه مطلوب بودن یا ارزش گذاری(از مطلوب مثبت تا نا مطلوب منفی)
تعریف شادمانی
ماتلین و گاورون(1979)و ارگایل و مارتین لو(1995)شادکامی را هیجانی مثبت همراه با رضایت از زندگی و نبود هیجانات منفی از جمله افسردگی و اضطراب تعریف کرده اند. آنها روابط مثبت با دیگران ، هدفمند بودن زندگی ،رشد شخصی و دوست داشتن دیگران و طبیعت را نیز بخشی ازشادکامی دانسته اند . و نشان دادند که افراد به دلیل ارزیابی مثبت از رویدادها شادکامی را تجربه میکنند.
 شادکامی از ابعاد اصلی تجربه است یعنی چیزی مثل یک صفت شخصیتی(ارگایل ، ترجمه گوهری،1386)
اهمیت بخش فکری احساس شادی را می توان در تعاریفی چون زیر دید:
شادمانی حالتی از ذهن است نه رشته ای از حوادث، احساسی است آرام بخش که می توانید همیشه تجربه اش کنید یا با آن زندگی کنید و نه چیزی که برای یافتنش نیاز به جستجو داشته باشید در حقیقت شادمانی در خارج از وجود شما نیست(کارلسون،1380،ترجمه شریفی)
و آرگایل مفهوم شادی را در 3 مولفه قرار داده است:
1-سطح بالای رضایت در اغلب اوقات
2-داشتن هیجان مثبت
3-فقدان نسبی عاطفه منفی
مارشال ریو(2004)شادی را احساس مثبتی میداند که از حس ارضا و پیروزی بدست میاید
برای ارسطو شادی بهترین متاع است و اهمیت انرا به حدی است که سایر امور برای کسب آنند
لیبو میرسکی  ، شلدن و همکاران(2005)فرمول زیر را برای تعیین کننده های شادمانی پیشنهاد می کندد:
شادی =  فعالیتهای ارادی  +  چرخه زندگی  +  ساختار نسبتا با ثبات فردی
جنبه های شادمانی
مطالعات تحلیل عاملی نشان داده است که شادمانی حداقل دو جنبه دارد،تمامی این مطالعات دو عامل عاطفی و شناختی را نشان داده است که از یک طرف معرف تجربه هیجانی شادی ،شعف،خشنودی و هیجان های مثبت؛و از طرف دیگر ارزش گذاری شناختی رضامندی از حیطه های گوناگون زندگی است .شادی و رضامندی فمعرفه عاطفی و شناختی شادمانی ،تا حدودی مستقل از یکدیگرند. شادمانی کلی به ارزش گذاری های شناختی  رضامندی در حیطه های گوناگون زندگی بستگی دارد(کار ،2004،ترجمه شریفی و همکاران)

(تئوری لذت )مانیفست زندگی و اعتیاد در انسان (قسمت اول ) دکتر یزدان نیاز

 
مقدمه
از حدود چهار سال پیش که بطور جد شروع به تحقیق درباره مواد مخدر و انتشار ان کردم همیشه برای من این مسله مطرح بود که چگونه می توان انسانی را از اعتیاد رهایی داد و راه درست و علمی برای ترک اعتیاد چیست
بررسی های من بر روی سیستم های دوپامینرژیک و سروتونیرژیک و سیستم اندوکانابینوئید  منجر به  کشف تئوری لذت شد
تئوری لذت چیست
این تئوری به ما می گوید
چرا ما زندگی می کنیم
چرا ما به حیات خود ادامه می دهیم
چطور باید از زندگی لذت به بریم
چگونه می توان یک معتاد را ترک داد
عشق چیست
نقش دین در زندگی انسان چیست
بین عشق انسانی و اعتقادات مذهبی و اعتیاد به مواد مخدر چه رابطه ای وجود دارد
فصل اول
چرا ما زندگی می کنیم
ما زندگی می کنیم  تا لذت به بریم زیرا لذت بردن باعث ازاد شدن  چندین نوع مواد شیمیایی در مغز انسان  می شود و مغز تمایل به ان دارد که لذت را دوباره تکرار کند
مغز انسان با مواجهه شدن با لذت بالاتر همیشه ترجیح می دهد که اول لذت بیشتر را  داشته باشد و لذت بیشتر همیشه وابسته به سن انسان تغییر می کند
این تئوری نه فقط در انسان بلکه کاملا در زندگی حیوانات هم دیده می شود
 
تقسیم بندی لذت ها
لذت های زیادی در زندگی موجودات وجود دارد که بعضی از انها بین انسان و حیوانات مشترک است
لذت خوردن
لذت جنسی
لذت داشتن فرزند
لذت حرکت
لذت خواب
لذت مالکیت
اما انسان ها به دلیل تکامل سیستم مغزی و داشتن گیرنده ای کاملتر لذت  در سیستم دوپامینرژیک  می توانند لذت های دیگری را  تچربه کنند که حیوانات قادر به درک ان لذت نیستند که مهمترین ان لذت تفکر است لذت ها و سن انسان
بسیاری از لذت ها در زندگی احتیاج به نوعی تکامل شیمیایی و مغزی در بدن انسان دارند
شما هیچگاه نمی توانید لذت سکس را به یک کودک 10 ساله تفهیم کنید او به دلیل نداشتن هورمون های جنسی فاقد درک لازم و کافی از لذت جنسی است
یک نوجوان تازه بالغ شده هیچگاه قادر به درک لذت شعور  فهیمدن نیست
در هر سنی لذت ها بر اساس بیوشیمی مغزی انسان فرق می کند
اندازه گیری لذت
درجه بندی  لذت بر اساس شدت و میزان هورمون های است که در مغز انسان ترشح می شود
چندین هورمون در مغز انسان میزان لذت را مشخص می کنند که مهمترین انها دوپامین (هورمون شادی و لذت ) است
البته هورمون های دیگر مثل سروتونین (هورمون خوشحالی ) هم در این امر بسیار دخیل هستند
هورمون سروتونین علاوه بر لذت در امر طول عمر انسان نیز دخیل است  و هر چقدر انسان در زندگی از لذت های طبیعی بیشتری استفاده کرده و یک خواب و خوراک طبیعی داشته باشد طول عمرش بیشتر است
هورمون بعدی که در لذت دخیل است تریپتامین است
هورمون ها ی ادرنالین و نورادرنالین  موادی هستند که ترشح انها ایجاد هیجان می کند و در واقع متابولیت های از هورمون دوپامین هستند
بین هیجان و لذت یعنی دوپامین و ادرنالین و نور ادرنالین یک وابستگی شیمیایی مشخص وجود دارد
خوردن لذت اور است
مقاربت لذت اور است
دین دعا و نماز لذت اور است
کتاب خواندن لذت اور است
مصرف مواد مخدر لذت اور است
میزان لذت
مغز ما میزان لذت را درک می کند و تمایل به داشتن لذت های بالاتر دارد مثل اگر غذا خوردن 50 تومان برای مغز لذت اور باشد سکس 100 تومان سکس با عشق 200 تومان و مصرف کوکائین 350 تومان و مصرف مخدر متامفتامین (شیشه ) 1200 تومان در مغز ما ایجاد لذت می کند
اما عشق
میران لذت اوربودن عشق بسیار نامشخص است و بین 40 تومان تا بینهایت است ؟
بسته به بسیاری از مسائل میزان لذت بخش بودن عشق فرق می کند
منظور از عشق می تواند عشق انسان به انسان  یا عشق انسان به یک ماشین یا یک تیم فوتبال یا عشق انسان به خداوند باشد
انتخاب لذت برتر
چرا دولت ایران از ریتالین می ترسد اما مخدر گل ازاد است (زنده باد ریتالین مرگ بر ماری جوانا گل )

چربی ها در مغز مانند مخدرهای قوی عمل می کنند.

پژوهشگران دریافته اند که چربی ها در مغز مانند مخدرهای قوی عمل می کنند.
پایگاه اینترنتی روزنامه فرانسوی لو پوئن نوشت، چرا ما می توانیم از خواب شبانه بلند شویم تا یک قطعه شکلات بخوریم اما هرگز برای جویدن هویج از خواب بلند نمی شویم.

 گروه پژوهشگران تحت سرپرستی سرژ لوکه در آزمایشگاه دانشگاه پاریس-دیدرو برای پاسخ گویی به این سوال شروع به تحقیق کرد و دست کم به بخشی از پاسخ دست یافت.
پاسخ این بود که تریگلیسریدها که از طریق چربی های غذایی وارد بدن ما می شوند می توانند در مغز ما تاثیر بگذارند و مانند مواد مخدر مستقیما بر جریان پاداش در مغر تاثیر گذاری کنند. نتایج این تحقیق بر روی موشها در مجله علمی مولکولار سایکیاتری منتشر شده است .
خوردن همواره با حس خوشایندی همراه است و همین حس ما را تشویق به خوردن می کند.

 قند و چربی ها دو منبع مهم تامین انرژی اندامهای بدن هستند اما مغز فقط از گلوکوز استفاده می کند. با این وجود در مرکز مغز و سازوکار پاداش آنزیمی وجود دارد که می تواند تریگلیسریدها را تجزیه کند .
سرژ لوکه و همکارانش برای اینکه علت این موضوع را بدانند بر روی موشها آزمایشهایی انجام دادند.

 آنان می دانستند اگر حق انتخابی وجود داشته باشد موشها غذاهای غنی از چربی را به غذاهای ساده ترجیح می دهند. پژوهشگران برای اینکه کار را ساده تر کنند روکردی اتخاذ کردند که می توانست تاثیر خوردن یک غذای خوب را شبیه سازی کند و آن تزریق مقادیر اندک چربی به طورمستقیم به مغز موشها بود.
 آنان متوجه شدند که با ورود مقدار بسیار کمی تریگلیسیرید به مغز، انگیزه فعالیت موشها برای اینکه چیز خوبی به دست آورند کاهش می یابد و فعالیت بدنی آنها به نصف می رسد.
 علاوه بر این موشی که به مغزش چربی تزریق شده بود بین انتخاب غذاهای پرچرب و ساده تعادل برقرار می کرد.
دانشمندان برای تایید دستیافته های خود اقدام به حذف آنزیمی کردند که موجب تجزیه تریگلیسرید در مغز می شود و مشاهده کردند با حذف این آنزیم انگیزه موشها برای دریافت پاداش به شدت افزایش می یابد و اگر حق انتخاب داشته باشند روی آوردن آنها به غذاهای غنی از چربی از حد میانگین بسیار فراتر می رود.

 دانشمندان متوجه شدند اگر مقدار تریگلیسرید در خون زیاد باشد مغز به آن عادت می کند و برای اینکه پاداش دریافت کند همانند سازو کاری که در معتادان به مواد مخدر دیده می شود رفتار می کند.


دنیای آرامش با شاهدانه ؟
بیاید از پایه دانش اندوزی کنیم ؟
تمامی انچه پژوهشگران تحت سرپرستی سرژ لوکه در آزمایشگاه دانشگاه پاریس-دیدرو  انجام داده اند ما در ایران بدون ازمایشگاه و ازمایش انجام داده و همان نتایج را قبلا  منتشر کرده ایم
اگر شما پایه و اساس  هر علمی را به خوبی بدانید می توانید بدون ازمایش و تجربه حدس بزنید که به احتمال بسیار زیاد در اینده در ان رشته  علمی چه تحولاتی روی می دهد
با دانستن پایه اصلی هر دانش دیگر حدس زدن اینکه در اینده چه اخباری در ان رشته به عنوان خبر های جدید و کشفیات نو منتشر می شود شما را متعجب نخواهد کرد
یکی از جالبترین پدیده های علمی  در جهان سیستم اندوکانابینوئید است سیستمی که با خوردن مواد چرب  در بدن انسان منجر به ازاد سازی ماده اناندامید (سعادت ) از کبد می شود و این ماده همچون مخدر های گروه کانابیس (شاهدانه ) روی مغز انسان اثرات ارامبخشی دارد ان زمان متوجه می شوید چرا زنان عصبی با خوردن غذای چرب چاق می شوند و چرا ماری جوانا و حشیش باعث افزایش اشتها می شود
امیدوارم شما دوستان هم همانند ما از پایه بخوانید و بدانید ان زمان لذت فهمیدن در شما انچنان زیاد می شود که نشعگی ان دست کمی از قویترین مواد مخدر در دنیا ندارد
opium.site: انچه باید در مورد کانابیس های صنعتی بدانیم (سه ...
opium.site: چرا به ما نشئگی تفکر کردن را آموزش نداده اند ...
opium.site: چرا مصرف حشیش و ماری جوانا باعث افزایش اشتها و ...
opium.site: سیستم اندوکانابینوئید چیست ...
opium.site: آناندامید Anandamide (آنانداماید ) anandamide و ...
opium.site: شاگرد بودا اناندا و ماده اناندامید و تی اچ سی و اثرات ...بکشید بخورید نعشه بشوید اما شیشه و گل مصرف نکنید ؟ وکُلُواْ وَاشْرَبُواْ وَلاَ تُسْرِفُواْ

سندرم مسی Messie Syndrome (بیماری جمع کردن اشغال )

سندرم مسی (کسانی که اشغال جمع می کنند )

بازداشت "مسی" ایرانی

آلمانی‌ها به آن‌ها "مسی" (Messie) می‌گویند که ریشه در واژه انگلیسی "mess" دارد که به معنی بی‌نظم و انضباط است. انگلیسی‌زبان‌ها از عبارت "Compulsive Hoarding" به معنی "جمع کردن بدون اختیار و با اجبار" استفاده می‌کنند. در ایران فعلا اسمی برای این افراد وجود ندارد و در گزارش‌ها از کسانی صحبت می‌شود که "عاشق زباله" هستند.

بازداشت "مسی" ایرانی

سه سال پیش رسانه‌های ایرانی از وضعیت پیرزن ۶۱ ساله‌ای گزارش دادند که "عاشق زباله" است. حالا گزارش دیگری از بازداشت مرد "عاشق زباله" در مهر شهر کرج منتشر شده است که با شکایت همسایه‌ها دستگیر و روانه کلانتری شده است. او دو سال پیش نیز بازداشت و به شش ماه زندان محکوم شده بود. اما پس از آزادی ماجرا دوباره تکرار شد.

بازداشت "مسی" ایرانی

افراد دارای "سندروم مسی" دارای مشکل "عدم سازماندهی" هستند و از اختلال روانی در "ارزش‌گذاری" رنج می‌برند. انسان‌ها معمولا تشخیص می‌دهند که چه کالا و اجناسی بعد از مصرف دیگر ارزشی برایشان ندارد و آن را "دور می‌اندازند" که به آن زباله گفته می‌شود. افراد دارای "سندروم مسی" از این توانایی عاجز هستند و زباله‌ها را نزد خود نگه می‌دارند.

بازداشت "مسی" ایرانی

هرچند زباله واژه‌ای عمومی است، اما افرادی که دارای "سندروم مسی" هستند برای آن تفاوت قائل می‌شوند. دیده شده که این افراد مثلا فقط لباس، روزنامه، اسباب‌بازی، مواد غذایی یا بسته‌بندی خالی کالا و یا بطری نوشیدنی را جمع و نگهداری می‌کنند. در موارد حاد هم مشاهده شده که آن‌ها هر چیزی را جمع‌آوری کرده‌اند.

بازداشت "مسی" ایرانی

واژه مسی، ابداع و برگرفته از جزوه‌ای است که توسط یک معلم آمریکایی بنام ساندرا فلتون تهیه شده که خود نیز از این بیماری رنج می‌برد. او در این جزوه برای رهایی از "رفتار مسی‌گونه" راه‌حل‌هایی را ارایه داده است. ساندرا فلتون همچنین در سال ۱۹۸۰ اولین گروه "هم‌یاری" را تشکیل داد که در این‌جا برای اولین بار نظر رسانه‌های عمومی به این مشکل روانی جلب و گزارش‌هایی در این زمینه ارائه شدند.
 

افراد دارای "سندروم مسی" مشکلات دیگری هم دارند. آن‌ها نمی‌توانند برای کارهای خود "اولویت" قائل شوند و امورات سازماندهی و اجرایی زندگی روزمره این افراد هدفمند نیست و غالبا مخدوش است.

اگرچه افراد دارای "سندروم مسی" از وضعیت بی‌نظم و انضباط محل سکونت خود شرمگین هستند، اما قدرت بیماری بیشتر از شرم است و نهایتا این بیماری آنها را به زندگی در تنهایی و عزلت می‌کشاند.
 

پزشکان دریافته‌اند افرادی که دارای "سندروم مسی" هستند معمولا دارای بیماری‌های جانبی جسمی دیگری همچون ضعف بینایی، دیابت نوع دوم، ضعف جسمی و مشکل راه رفتن نیز هستند. (عکس: برنده جایزه یونیسف. زندگی کودکان با والدین دارای سندروم مسی)
تحقیقات نشان می‌دهند که افراد دارای "سندروم مسی" در زندگی کمتر محبت دیده‌اند. آن‌ها سعی می‌کنند چیزی را جمع‌آوری و نگهداری کنند که نسبت به آن احساس خوبی دارند و به هیچ وجه حاضر نیستند آن چیز را به عنوان زباله دور بیاندازند. ترس از ازدست دادن "آن احساس خوب" در این افراد بسیار قوی است.
"سندروم مسی" می‌تواند در عین حال حاصل یک "حادثه ناگوار" و "زخم روحی" در زندگی یک فرد باشد. زخمی که علاج نیافته و تسلی آن به خطا رفته است.
 

در مواردی دیده شده که افراد مبتلا به "سندروم مسی" در بیرون و به ظاهر دارای رفتاری معمولی و حتی به لحاظ شخصیتی دارای ویژگی "کمال‌گرا" و "وسواسی" هستند که در تضاد با این سندروم است.
 

وضعیت افراد مبتلا به "سندروم مسی" هنگامی افشا می‌شود که با شکایت همسایگان به‌خاطر بوی تعفن ناشی از زباله ماموران شهرداری درب منزل را بگشایند.
 

زندانی کردن این افراد، همانند مورد اخیر در مهردشت کرج، بی‌فایده‌ است. این مرد ۴۵ ساله نیز دو سال پیش بازداشت و به شش ماه زندان محکوم شد. او اما پس از آزادی دوباره به جمع‌آوری زباله پرداخت.
 

در آلمان سازمان‌های کمک‌های اجتماعی چون "کاریتاس" به این افراد کمک می‌کنند. متخصصان بر این باورند که کمک یک‌باره و جمع کردن آشغال‌ها و تمیز کردن محل سکونت و همچنین گماردن فردی برای تمیز نگه‌داشتن خانه نیز چاره ساز نیست. در کنار کمک‌های روانپزشکی، متخصصان پیشنهاد می‌کنند یک مربی که خود شخصا در امور این افراد دخالت نمی‌کند به آن‌ها کمک برساند.
 

نابسامانی‌های اجتماعی در همه جوامع باعث بوجود آمدن اختلالات روانی – رفتاری انسان‌ها می‌شود. در ایران تاکنون بسیاری از این اختلالات یا ناشناخته بوده‌اند و یا در مورد آن صحبت نشده و در افکار عمومی به‌صورت منفی و با ترس همراه است. بسیاری از این اختلالات رفتاری را می‌توان با آگاهی‌رسانی و ایجاد ساختارهای کمک‌رسانی رفع کرد.

پیش از دعوا، اول غذا بخورید تا میزان پرخاشگری کاهش بیابد

پیش از دعوا، اول غذا بخورید تا میزان پرخاشگری کاهش بیابد
گرسنگی می‌تواند منجر به بروز رفتار تهاجمی و خشونت در میان زوج‌ها شود. نتیجه یک تحقیق نشان می‌دهد که گرسنگی و به تبع آن پایین آمدن قند خون تأثیر مستقیمی روی رفتار پرخاشگر زوج‌ها نسبت به یکدیگر دارد.
زوج‌هایی که قصد بحث و جدل در مورد موضوعات حساس در زندگی مشترک را دارند، بهتر است که پیش از آغاز بحث به اندازه کافی غذا بخورند.
 به گفته محققان آمریکایی زمانی که قند خون پایین می‌آید، میزان پرخاشگری در زوج‌ها بالا می‌رود.

نتایج تحقیقی که پژوهشگران دانشگاه ایالتی اوهایو انجام داده‌اند، نشان می‌دهد که دعوا، جدل و حتی خشونت‌های خانگی می‌تواند از روی یک دلیل ساده که اغلب نادیده گرفته می‌شود، رخ دهد: گرسنگی.

این پژوهشگران برای اندازه‌گیری میزان پرخاشگری میان زوج‌ها دست به دامن عروسک‌های جادوی "وودو" (Voodoo) شدند که در مناسک سنتی آفریقایی استفاده می‌شود.

پژوهشگران به هر کدام از زنان و مردان شرکت‌کننده در این پژوهش یک عروسک داده و به آنها گفتند که این عروسک نماد شریک زندگی آنان به شمار می‌رود. شرکت‌کنندگان همچنین ۵۱ سوزن نیز دریافت کردند. در مجموع در مدت سه هفته، هر کدام از شرکت‌کنندگان بایستی هر شب، در بدن این عروسک‌ها سوزنی فرو می‌کردند.

هر چه آنها از دست شریک زندگی‌شان عصبانی‌تر بودند، میزان سوزن‌هایی که در بدن عروسک فرو می‌کردند، می‌توانست بیشتر باشد.

انتقام‌گیری از طریق حمله "هدفونی"

در مجموع ۱۰۷ زوج متأهل در این پژوهش شرکت داشتند. هر صبح پیش از صبحانه، و شب پیش از خواب میزان قند خون هر کدام از شرکت‌کنندگان نیز اندازه‌گیری می‌شد.

پژوهشگران برای اندازه‌گیری میزان پرخاشگری میان زوج‌ها دست به دامن عروسک‌های جادوی وودو شدند که در مناسک سنتی آفریقایی استفاده می‌شود. پژوهشگران دانشگاه اوهایو برای اندازه‌گیری میزان پرخاشگری میان زوج‌ها دست به دامن عروسک‌های جادوی "وودو" شدند

نتایج این اندازه‌گیری بسیار روشن بود: هر چه سطح قند خون فرد پیش از خواب پایین‌تر بود، به همان میزان تعداد سوزن‌‌هایی که او در تن عروسک‌"شریک" وارد کرده بود، هم بیشتر بود.

پس از سه هفته این زوج‌‌ها به آزمایشگاه دعوت شده تا در آنجا در یک بازی نهایی علیه یکدیگر شرکت کنند. محققان به آنها گفتند به محض پدیدار شدن یک نقطه قرمز روی مانیتور پیش روی آنان، هر که زودتر دکمه را فشار دهد، برنده می‌شود.

شخص برنده سپس می‌توانست پس از پایان هر دور تصمیم بگیرد که صدای گوشخراشی که از طریق هدفون برای بازنده پخش می‌شود، چه قدر طول بکشد و تا چه اندازه بلند باشد.

البته این زوج‌ها که هر کدام در اتاقی جداگانه قرار داشتند، نمی‌دانستند که در حقیقت همبازی آنها، نه یکدیگر، بلکه یک کامپیوتر است. این کامپیوتر در نیمی از موارد نیز عامدانه بازی را واگذار می‌کرد.

در این مرحله نیز محققان رابطه روشنی را میان سطح قند خون در شب و میزان پرخاشگری در رفتار مشاهده کردند. هر چه میزان قند خون پایین‌تر بود، "حمله هدفونی" به شریک زندگی طولانی‌تر و بلندتر نیز بود.

پژوهشگران پایین آمدن کنترل شخصی را با کاهش سطح قند خون مرتبط می‌دانند. به گفته آنان گلوکز به منزله نوعی موتور محرک برای مغز به شمار می‌رود و برای کنترل رفتار شخصی مهم است.

به این ترتیب با پایین آمدن میزان آن در بدن، کنترل رفتار و احساسات بسیار دشوار می‌شود.

خطر افزایش دو برابری مصرف مواد مخدر روان‌گردان Psychedelia

خطر افزایش 2 برابری مصرف مواد مخدر روان‌گردان






 یک متخصص علوم رفتاری و آسیب شناس اجتماعی با اشاره به افزایش 2 برابری مصرف مواد مخدر روان‌گردان، نسبت به تشدید آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌های رفتاری در جامعه هشدار داد.
مجید ابهری در گفتگو با مهر گفت: نیروهای ناتو و آمریکایی که در افغانستان مستقرند تریاک را با قیمت گران‌تر از قاچاقچیان خریداری می‌کنند تا وارد ایران نشود. یکی از پیامدهای این اقدام آنها افزایش 2 برابری مصرف مواد مخدر روان‌گردان در کشور است.
وی افزود: تریاک‌های موجود در بازار تا 90 درصد از مواد زاید از مدفوع انسان تا شیر خشک و رنگ مو و زهره گاو است که بیماری‌های مختلف کبدی را برای مصرف کنندگان بدنبال خواهد داشت.
این آسیب‌شناس اظهار داشت: قیمت گران تریاک و تقلب در آن باعث رونق بازار شیشه و روانگردان‌های جدید شده است که با نام‌های مختلف برای فریب جوانان وارد بازار شده. درحالیکه ریشه اصلی آنها مفتامین بوده و رنگ و ظاهر آنها برای بازاریابی بیشتر عوض می‌شود.
به گفته ابهری، سکته‌های قلبی و مغزی، توهم، فراموشی و از بین رفتن حافظه کوتاه مدت، اخلال در تکلم و بینایی اصلی‌ترین عوارض مصرف روانگردان‌هاست.

 لازم است خانواده‌ها مراقب فرزندان خود باشند و در صورت مشاهده تولیدکنندگان و یا عرضه کنندگان، برای جلوگیری از آلودگی بیشتر جامعه، آنها را به مراکز انتظامی معرفی کنند چرا که حضور این انگل‌ها در جامعه سبب نابودی فرزندان ما می‌شود.
وی ادامه داد: سال 93، سال افزایش آسیب‌های اجتماعی رفتاری است از همین رو متولیان فرهنگی در این سال که با عنوان شعار فرهنگ و مدیریت جهادی معرفی شده، باید فرهنگ شادی را در جامعه تعیین، معرفی و اجرا کنند و به فکر افزایش نشاط اجتماعی بویژه برای جوانان باشند در غیر این صورت شاهد افزایش خشونت‌های رفتاری، افسردگی و ناهنجاری‌های اجتماعی خواهیم بود.

چرا دیدن رنگ در توهم بصری با مواد مخدر روانگردان مختلف با هم فرق دارد (توهم رنگی )

چرا دیدن  رنگ  در توهم  بصری با مواد مخدر روانگردان مختلف با هم فرق دارد
غده کاجی، پینه‌آل، اپی فیز یا چشم سوم


هر ماده مخدر توهم زایی در قسمت خاصی از مغز اثر می گذارد و رنگ دیده شده در زمان توهم بسته به نوع ماده مخدر و میزان ترشح شده هورمون سروتونین و نزدیکی  محل اثر ان روانگردان توهم زا با غدد اپی فیز (پینال ) باعث  دیدن رنگ های مختلف می شود
توهم با ال اس دی اکثر رنگ های ابی و قرمز و مخلوطی از رنگ های دارای یک فرکانس نزدیک است

توهم با ال اس  LSDدی چه  رنگی است
رنگ دیده شده در توهم با ال اس دی بستگی به وضعیت مغزی هر فرد فرق دارد اما گروه های مواد مختلف توهم زا  مثل ال اس دی و سایلوسبین و دی ام تی  اکثرا  دارای یک نوع توهم رنگی هستند
اثرات توهم زا یی ماری جوانا چگونه است
اصولا موادی  که دارای تی اچ سی هستند ابتدا باعث روشن شدن محیط و رنگ ها می شود
چطور بدانیم چه ماده ای چه نوع توهم رنگی می دهد
از روی عکس های که افراد در زمان توهم نقاشی کرده اند می تواند پی برد که هر ماده مخدر توهم زایی چه فرم توهم رنگی می دهد
ایا توهم سیاه سفید هم داریم
بله

توهم فرماندهی Command hallucinations در معتادان به مخدر شیشه

مواد توهم‌زا چه موادی هستند؟ hallucinogenic drug - مشاوره ...

چطور استروسیت ها مغز معتادان به مخدر شیشه (متامفتامین ) را ...

نوشابه مانند ماده مخدر کراک کوکائین متامفتامین(شیشه) دندان ...

متوکسیتامین Methoxetamine مخدر توهم زای جدید صنعتی در ...

مدیریت ولع مصرف شیشه در زمان ترک اعتیاد ماده مخدر ...

فروش قرص ترک اعتیاد بوپرنورفین در مرکز ترک اعتیاد هشترود به قیمت 2500 تومان

تلفن های مردمی

از شهرستان هشترود در آذربایجان شرقی  هستم  معتاد به تریاک بودم و  نزدیک به یک سال است ترک کردم و از قرص های زیر زبانی بوپرنورفین استفاده می کنم

تنها مرکز درمان و ترک اعتیاد هشترود این  قرص ها را تا قبل از عید دانه ای 2800 تومان به ما می فروخت  و بعد از عید قیمت انرا به 2500 تومان کاهش داد

در این مرکز هر روز صبح صف طویلی  از خریداران بوپرنورفین تشکیل می شود و به هر مقدار هر کسی که بخواهد می تواند قرص بوپرنورفین را  به قیمت 2500 خریداری کند
پزشک این مرکز قرص ها را از درون یک ظرف شیشه ای به مشتریان می دهد  من تا مدتی پیش با روزنه نصف قرص خوب بودم و علائمی نداشته ام  اما بعد مدت چند ماه  ناگهان دچار علائم ترک شدم و مجبور شدم میزان قرص های زیر زبانی را به دو عدد در روز افزایش بدهم 
سوال من این است چرا ناگهان بعد از 6 ماه من دچار علائم ترک شدم
قیمت قرص های بوپرنورفین در مراکز ترک اعتیاد چقدر است
من کشاورز هستم و بودجه خرید روزانه 5000 تومان قرص را ندارم ایا جایی هست که من بتوانم این قرص را ارزانتر خریداری کنم  و قیمت یک قرص بوپرنورفین در مراکز دولتی ترک اعتیاد  چقدر است

نام پزشک و مرکز نزد ما محفوظ است
لطفا
مسئولین پاسخ بدهند

قیمت داروهای ترک اعتیاد در بازار آزاد در تیر ماده 1392 (متادون و بوپرنورفین )نویسنده

اخرین قیمت بوپرنورفین در تهران در تاریخ فروردین 1393 در بازار ازاد از اول تا 30 مهر ورق 10 تایی 15 هزار تومان است

 شربت متادون با شیشه خودش اکبند 80 تا 85 هزارتومان در ناصر خسرو

باکلوفن راه جدیدی را برای جلوگیری از عود مصرف در بیماران معتاد به کوکائین ارائه می دهد

باکلوفن راه جدیدی را برای جلوگیری از عود مصرف در بیماران معتاد به کوکائین ارائه می دهد

تاریخ مقاله : 4 آوریل 2014
اگرچه از بعضی از برانگیزاننده های عود مانند مردم ، مکان ها ، و چیزهایی که با مصرف مواد در ارتباطند ،می توان آگاهانه اجتناب کرد اما اجتناب از برانگیزاننده های دیگر ناخودآگاه که با سیستم پاداش مغز در ارتباطند ، ممکن است محال باشد . آنها می توانند ورود به ضمیر ناخودآگاه مغز را تقویت کنند و زمینه را برای عود مساعد سازند .

عود اغلب از ویژگی های دردناک و تاوان برانگیز اعتیاد به مواد مخدر است . حتی بعد از اینکه افراد معتاد برای ماهها یا سالها بدون مواد سر کرده اند ، احتمال لغزش به عادات گذشته همچنان بالا است . انستیتوی ملی سوء مصرف مواد تخمین می زند که 40 تا 60 درصد از افراد معتاد پس از ترک ، مجدداً مصرف خواهند داشت و در برخی از مطالعات این مقدار عود تا 80 درصد نیز افزایش داشته است .

محققان اکنون در مرکز پزشکی پن (Penn Medicine's Center) در رابطه با مطالعات اعتیاد کشف کرده اند : باکلوفن (Baclofen) که معمولاً برای جلوگیری از اسپاسم در بیماران مبتلا به آسیب های نخاعی (spinal cord) و اختلالات عصبی مورد استفاده قرار می گیرد ، می تواند به مسدود نمودن (block) تأثیر حاصل از پاسخ مغز به برانگیزاننده های ناخودآگاه مواد ، قبل از اینکه ولع مصرف آگاهانه رخ دهد ، بخوبی کمک نماید . آنها اظهار می کنند که این مکانیزم استعداد بالقوه برای جلوگیری از عود کوکائین را دارا می باشد . این یافتۀ جدید در نشریۀ نوروساینس (Neuroscience) چاپ شده است .

محقق ارشد دکتر آنا رز چایلدرس (Anna Rose Childress,PhD) ، استاد روانپزشکی ، مدیر بخش آسیب های مغز- رفتاری در دانشکده پزشکی پرلمن دانشگاه پنسیلوانیا می گوید :" این پژوهش با کمک بیمارانی انجام شده است که لحظاتی از ولع مصرف انفجاری را تجربه کرده و ناگهان بوسیلۀ هوس فوق العاده ای از کوکائین مغلوب شده بودند . اما بدون برانگیزاننده ای که بتوان انگشت توجه خود را بر روی آن قرار داد". دکتر چایلدرس و همکارانش قبلاً دریافته بودند که « نشانه های یادآوری کنندۀ » ماده مخدر زیر آستانه ای (subliminal drug) (مناظر ، صداها ، بوها و خاطرات ماده مخدر) می توانند مدار پاداش مغز را فعال کنند . چایلدرس ادامه داد :" حالا می خواهیم بدانیم چه دارویی می تواند زودتر از پاسخ دادن مغز ، از آنها جلوگیری نماید " .

( توضیح مترجم : subliminal = زیر آستانه ای – ناکافی برای ایجاد تحریک عصبی یا احساسی )

دکتر کیمبرلی یانگ (Kimberly Young,PhD) ، فلوی فوق دکترای NIH/NIDA در دانشگاه پن و محقق اول این پژوهش توضیح داد که :" پاداش و انگیزش مادۀ مخدر تا حد زیادی به انتقال دوپامین در مدار پاداش مغز وابسته است و نشانه های یادآوری کنندۀ ماده مخدر می تواند آزاد سازی دوپامین را سبب گردد . بنابر این باکلوفن و دارو های مشابه آن ، در آزمایش بر روی حیوانات توانسته است این اثرات را کاهش دهد . ما می خواهیم این موضوع را بیازماییم که آیا باکلوفن می تواند از فعال شدن القایی توسط نشانه های ماده مخدر در مغز انسان جلوگیری نماید ؟ یا خیر " .

یانگ گفت : " این یافته ها نشان می دهد که پاسخ مغز به نشانه های مواد مخدر که ناخودآگاه روی می دهد می تواند یک بازدارنده بصورت داروشناختی (pharmacologically) باشد " .

چایلدرس اضافه کرد : " مطالعات آینده نشان خواهد داد که جلوگیری از این پاسخ و واکنش اولیۀ مغز با کاهش ولع مصرف و عود در بیماران وابسته به کوکائین مرتبط است ."


مراجعه شود به: baclofen offers new way to prevent relapse in cocaine addicted patients
منبع سایت بازگشت

باکلوفن (به انگلیسی: Baclofen)
نامهای تجارتی: Lioresal
رده دارویی: مشتقات کلروفنیل
رده درمانی: شل کننده عضلات اسکلتی
اشکال دارویی: قرص روکش دار ۱۰ میلی گرمی و ۲۵ میلی گرمی

باکلوفن چگونه اثر میکند

باکلوفن اثر شل کنندهٔ عضلات اسکلتی خود را از طریق مهار انتقال رفلکس‌های منوسیناپسی و پلی سیناپسی در سطح نخاع اعمال می‌کند.
نکاتی از فارماکولوژی کاتزونگ: باکلوفن یک اسپاسمولیتیک مؤثر در سطح نخاع است که آگونیست GABA (گیرنده نوع b) به شمار می‌آید. باکلوفن جزو اسپاسمولیتیک‌های مؤثر بر اسپاسم مزمن است.
     1944


سلول های عصبی مغز برای ارتباط بین خود مواد شیمیایی ترشح میکنند که به آنها نوروترانسمیتر Neurotransmitter میگویند. نوعی از این نوروترانسمیترها گاما آمینو بوتیریک اسید GABA نام دارند. باکلوفن با تغییر در نوع تاثیر این مواد بر روی سلول های عصبی مغز موجب میشود کنترل این سلول ها بر روی انقباض و شل شدن عضلات مخطط ( به دسته ای از عضلات میگویند که مسئول حرکت دادن استخوان ها است در مقابل عضلات صاف که مسئول حرکت ارگان های داخلی مانند معده، روده و مثانه هستند) تغییر کند.
 ساختمان شیمیایی باکلوفن

قبل از مصرف باکلوفن

قبل از مصرف باکلوفن به نکات زیر دقت کنید
  • اگر به هر دارویی حساسیت دارید آن را به اطلاع پزشکتان برسانید
  • اگر سابقه بیماری کلیوی، تشنج، اختلالات خلق، سابقه سکته مغزی و یا لخته شدن خون در رگ ها را دارید قبل از مصرف باکلوفن آن را به پزشک خود بگویید
  • اگر الکل یا داروهایی را مصرف میکنید که ایجاد گیجی و خواب آلودگی میکند ممکن به پزشک خود اطلاع دهید
  • اگر قصد بارداری دارید و یا شیر میدهید آن را به پزشک خود اطلاع دهید

نکات مهم در مصرف باکلوفن

باکلوفن بر روی سطح هوشیاری انسان و سرعت واکنش به محیط تاثیر میگذارد. اگر از این دارو مصرف میشود باید در مورد رانندگی و یا کار با ابزارهایی که نیازمند دقت و مهارت است احتیاط کرد. این دارو را نباید بطور همزمان با الکل مصرف کرد. الکل موجب بیشتر شدن اثر گیجی و خواب آلودگی دارو میشود.
اگر مدت زیادی از باکلوفن استفاده شود قطع ناگهانی آن میتواند موجب بروز تشنج یا توهم شود. پس در مواردی که نیاز است تا دارو قطع شود این کار باید بصورت تدریجی انجاک گردد.
مصرف باکلوفن ممکن است احتمال ایجاد کیست های تخمدان را افزایش دهد.

مقدار مصرف باکلوفن

باکلوفن بصورت قرص های 10 و 20 میلیگرمی مصرف میشود.
باکلوفن را سه بار در روز با یا بدون غذا مصرف میکنند. مقدار مصرف دارو از کم شروع شده و بتدریج آن را اضافه میکنند. در سه روز اول هر بار 5 میلیگرم از دارو مصرف میشود. سپس در سه روز یعدی هر بار 10 میلیگرم، در سه روز بعد از آن هر بار 15 میلیگرم و بعد از آن هر بار 20 میلیگرم از دارو مصرف میشود. دوز نگهدارنده قرص باکلوفن معمولا روزی 80-40 میلیگرم است.
ممکن است برای بدست آوردن حداکثر تاثیر دارو نیاز به 2-1 ماه مصرف آن باشد.
اگر دارو برای مدت زیادی مصرف شود نباید مصرف آن ناگهان قطع شود وگرنه ممکن است عوارضی مانند تشنج و توهم را بدنبال داشته باشد. در صورت نیاز به قطع دارو باید مقدار مصرفی آن بتدریج کم شود.
دارو را در دمای اطاق و به دور از رطوبت نگهداری کنید. اگر تاریخ مصرف دارو تمام شده نباید از آن استفاده شود. اگر مصرف یک وعده از دارو را فراموش کرده اید به محض به یاد آوردن، آن را مصرف کنید ولی اگر به یاد آوردن آن در همان زمان مصرف وعده بعدی باشد دوز مصرفی را دو برابر نکرده و فقط دوز جدید را مصرف کنید.
 

عوارض مصرف باکلوفن

مهمترین عوارض مصرف باکلوفن عبارتند از
  • تشنج
  • توهم یا افسردگی
  • خواب آلودگی، گیجی، ضعف و احساس خستگی
  • سردرد
  • مشکل در خوابیدن
  • ضربان نامنظم قلب
  • تهوع و یبوست
  • ادرار زیاد
  • بندرت علائم آلرژی مانند قرمزی پوست، خارش، تورم صورت یا زبان یا گلو

مگر چند در صد بیمارانی که دچار بیش فعالی بالغین هستند ماری جوانا گل می کشند ؟

من با  مصرف مخدر  گل(ماری جوانا طبی )  در بیمارانی که دچار  بیش فعالی بالغین   هستند مشکلی ندارم
درست است که من با مصرف مواد مخدر توهم زا به خصوص ماری جوانا گل مخالف هستم اما باید این نکته را ذکر کنم که مخدر گل یک ماری جوانا طبی است که می تواند همچون یک شمشیر دو دم از یک طرف انسان را معتاد و بیچاره کند  و از طرف دیگر باعث التیام دردهای او بشود
یکی از مهمترین بیماری های که ماری جوانا به خصوص نوع شاخص شفق قطبی بر روی ان موثر است بیماری اضطراب و بیش فعالی است
امار کاملا درستی از بیماری بیش فعالی بالغین در ایران نیست بعضی انرا یک نیم و در بعضی تا 5 در صد شیوع ان بین بالغین ذکر شده است
سوال من این جا است
مگر چند در صد از این 1.5 در صد بیماران بیش فعال بالغ هستند که ماری جوانا گل می کشند و حالشان بهتر می شود
در این جا با اجازه نامه یکی از دوستان را که از ماری جوانا استفاده می کند را می نویسم
فکر نکنید اگر شما هم ماری جوانا استفاده کنید مثل ایشان حالتان خوب و سر حال می شوید
از نظر من تشخیص بیش فعالی بالغین برای ایشان مطرح است  و مصرف ماری جوانا به عنوان دارو برای ایشان اشکالی ندارد
اما ایا شما هم بیش فعال هستید یا برای عشق حال ماری جوانا گل می کشید


سلام آقای دکتر.
سال نوتون مبارک و سرشار از دانش.

یه سوال
به نظرتون نمیشه گل آت در (با تی اچ سی زیر 15%) رو هر روز مصرف کرد اما با یه سری قوانین ساختگی شخصی؟
نه صبح بیدار میشم(با انرزی).300تا دراز نشست و 60تا شنا میرم.یه دوش میگیرم .یه صبحانه سبک میخورم با میوه جات.ساعت 1 یه رل اندازه بهمن کوچیک میپیچم و 6تا کام میگیرم،میرم واسه ناهار یه چیزی آماده میکنم یا خونه رو مرتب میکنم (درکل هرکاری برای عقب انداختن استعمال).مادرم 2:30 میان خونه.معلم هستن.عادت غذایی من کربوهیدرات کم،سالاد با انواع سیفیجات تازه،روغن و سرخ کردنی بسیار کم،آب زیاد.(درکل سعی میکنم سالم  و ارگانیک بخورم).
چند صفحه کتاب، مقالات علمی یا اخبار رو اینترنتی چک میکنم و کمتر از یک ساعت میخوابم.
(حدود 6 میشه.یه لیوان چای و چند کام دیگه و زمانی حدود یک ساعته تا قبل از اومدن پدرم برای گوش دادن به موزیک تو اتاقم.پدرم میان(رابطه خوبی باهاشون ندارم وبعضی وقتا از اتاقم بیرون نمیرم.ولی اکثرا به خاطر مادرمو دیدن برنامه های بی بی سی میرم.شام میخوریم و 11 خاموشیه!اما من تو اتاقم بیدارم،بقیه رلو میزنو یا فیلم میبینم،یا چند صفحه کتاب میخونم،یاگوش دادن موزیک و دانلود،یا فیسبوک و یا غرق در افکارم میشم و درآخر 2نشده میخوابم.
همونطور که گفتم کار دی جی هم میکنم که اکثرا آخر هفته هاست.
راستی شاید 3روز یه بارم سیگار نکشم.الکل هم درکل نه اصلا.
دو سه تا دوست در ارتباط هم بیشتر ندارم که به خاطر دور بودن ازهم،همو کم میبینیم ولی دوستای نابی هستن ،با ادب و فهمیده.دوست دختری هم ندارم..چون  اکثرا شدن ظاهری زیبا اما افکاری تهی.من کسی رو میخوام که قدرت کلام داشته باشه تا بشه باهاش همه چیزو به چالش کشید،ازش چیزای جدید یاد گرفت و باعث تکاملت شه.اما انگار دنبال سوزن تو انبار کاهم.
آقای دکتر ،مصرف  گل با  این شرایط و مقدار واقعا بهتر از یه فرد فقط سیگاری با مصرف 10نخ سیگار در روز نیست؟
 فردی مثل من که به کیفیت آدما اهمیت میده و همه چیزو رو اصول میخواد باید چیکار کنه؟چه چیز این شهر آشفته و آدماش رو اصوله که از من مهندس میخوان برم  واسه مدیرعامل سیگار بگیرم.ولی اینکارو نمیکنم و تبدیل به یه چهره منفور میشم و بعد از چندروز به بهانه ای اخراج .
چقدر درهم حرف زدم.شما ببخشید.بیشتر درد دل بود

کاکتوس روانگردان دونا آنا (بانو اردوی ملی افغانستان )( Coryphantha macromeris کوریفانتا ماکرومریس ) حاوی ماکرومرین Macromerine


 
کاکتوس دونا آنا با نام علمی کوریفانتا ماکرومریس   از شمال مکزیک  تا  جنوب تگزاس، می روید
coryphe  به معنی بالا و سر است

  anthos،  به معنی گل
macromeris: به معنی بخش بزرگ است



Coryphantha macromeris 
کاکتوس دونا آنا   در طب سنتی مکزیک مورد استفاده قرار می گیرد. کاکتوس در خوشه های بزرگ از چند گیاهان تک رشد می کند.
مواد موثره: ماده موثره در این کاکتوس ماده  روانگردان ماکرومرین است که قدرت اثرات ان حدود یک پنجم  قدرت مسکالینmescaline است   .
اثرات:  اثرات  توهم زای مسکالین  mescaline همانند. Macromerine است البته فرق های نیز وجود دارد
این کاکتوس دارای 10 الکالوئید دیگر هم است که به خوبی اثرات ان شناخته شده نیست شمن ها انرا در مراسم مذهبی استفاده می کنند

 عوارض جانبی: این کاکتوس را نباید با  دوزهای بالای مهار کننده های MAO استفاده شود زیر اثرات  تداخلی بین انها هنوز شناخته نشده است

ماکرومرین (به انگلیسی: Macromerine) با فرمول شیمیایی C۱۲H۱۹NO۳ یک ترکیب شیمیایی با شناسه پاب‌کم ۱۶۵۰۵۵ است. که جرم مولی آن ۲۲۵٫۲۸۴ g/mol می‌باشد

 گیاه سوسن اصغر دارای ماده موثره Asarone آسارون مشابه با تریمتوکسی آمفتامین برای افزایش حافظه و درمان الزایمر      

      دوز درمانی و طریق مصرف قارچ سیلوسایبین Psilocybin برای درمان بیماری افسردگی ترک اعتیاد الکل (قارچ جادویی)

خواص گیاه وج (اگیر ترکی) سوسن اصغر Acorus Calamus Effects ...

طول اسپرم مردان با قدرت باروری در ارتباط است Fertility Affected By Sperm Length

  • چرا جوانان برای جلوگیری از ابتلا به بیماری ایدز تمایلی به استفاده از کاندوم در زمان مقاربت ندارند
  • مخدر ماری جوانای گل ریسک ابتلا به Aboulia ابولیا و سندرم فقدان انگیزه Amotivational syndrome را افزایش می دهد
  • چای روانگردان سیاه سفید ابسنث-Absinthe حاوی توژون ...
  • چرا دولت امریکا فروش و مصرف ماری جوانا را آزاد و قانونی کرد

     پسر خوب Nice Guy (اسپایس )چهار جوان را راهی بیمارستان کرد

     مخدر اسپایس (ماری جوانای مصنوعی ) شما را زامبی می کند  

    استفاده از سیگاری گل ادریسی(هورتانسیا) (اسکیزوفراگما ) خطر مرگ دارد

    ماده مخدر جدید گل خطرناکتر و اعتیاد اورتر از ماری جوانا و حشیش است ...

    ماری جوانای اسلامی به داد بیماران مسلمان می رسد (کانابیدیول Cannabidiol) 

  • ماده مخدر جدید گل سویه ماری جوانای کوش افغان (کش افغان )Kush Cannabis (شاخص شفق قطبی ) Aurora Indica است 2

    گیاه مخدر روانگردان اریترینا Erythrina flabelliformis (گیاه روانگردان فردوسی )

    گیاه مخدر روانگردان اریترینا Erythrina flabelliformis (لوبیای مرجان ) گیاه عرفان (پنج در از دروازه های بهشت ) گیاه فردوسی
    گیاه مخدر روانگردان اریترینا (لوبیای مرجان ) (پنج در از دروازه های بهشت )گیاه فردوسی


    Erythrina flabelliformis, flower and bark


    Erythrina flabelliformis bean

    flabelliformis Erythrina Kearny، خانواده بقولات 

     گیاه  اریترینا
    گیاه اریترینا  از دسته  گیاهان گلدار نخود است نام این گیاه مشتقی از کلمه  یونانی ερυθρóς کلمه (erythros)، به معنی "قرمز" است
    این گیاه در نواحی استوایی و نیمه استوایی می روید
    در ائین هندو در ائین بودایسم  این گیاه به عنوان ماده ای برای ورود به یکی از پنج درب از دروازهای  بهشت  شناخته می شود در ائین مسحیت انرا به عنوان یک دارو برای ورود به عرفان می دانند



    دانه های این گیاه دارای یک  الکالوئید قوی روانگردان  به نام  اریترینا erythrina است که توسط مردم بومی برای مصارف درمانی استفاده می شود در بعضی از جنس های این گیاه الکالوئید های مثل scoulerine ، erysod وجود دارد
    دانه های بعضی از انواع اریترینا سمی است
    انواع اریترینا در ایران به فروش می رود و اکثر انها دارای ماده روانگردان اریترینا می باشند اما بهترین فرم ان لوبیا مرجانی غربی،  است
    گونه های اریترینا بسیار زیاد است
    معرفی بعضی از گونه های گیاه روانگردان اریترینا
    گونه فردوسی اریترینا


    گونه ای از اریترنا به نام فردوسی مشهور است


    فردوسی (نام علمی: 'Erythrina crista-galli') درختچه یا درختی کوچک است که بطور طبیعی در آمریکای جنوبی و به­‌طور معمول ۸- ۵ متر رشد می­کند.[۲]
    فردوسی گل ملی کشور آرژانتین و اروگوئه است
    طنز
    نکنه فردوسی دانه های این لوبیا قرمز را خورده است توهم زده است شاهنامه را نوشته است ؟؟
    ویدیو ها

    سروتونین یا 5-هیدروکسی تریپتامین (قسمت اول ) Serotonin

    سروتونین یا 5-هیدروکسی تریپتامین (قسمت اول )
    سروتونین یا 5-هیدروکسی تریپتامین
    5-Hydroxytryptamine: 5-HT
     نوروترانسمیتری است که توسط دست های از نورو نهای سیستم عصبی مرکزی و سلو لهای واقع در روده به نام  انتروکرومافین  سنتر می شود
     سروتونین نقش مهمی در کنترل رفتارهای جنسی، خلق و خو، خواب، درد، اشتها، قدرت تهاجمی، سیستم قلبی-عروقی و تنظیم حرکات دودی روده و معده دارد

     سروتونین به وسیله  ماده ای به نام ترانسپورتر سروتونین  Serotonin transporter :SERT  در سلو لها انباشته میشود و پس از آزاد شدن، به رسپتورهای اختصاصی خود، متصل میشود

    تا اثرات خود را به صورت تحریکات نورونی اعمال نماید. بین تغییرات غلظت سروتونین، و  آللهای مختلف ژن ترانسپورتر سروتونین و رسپتورهای سروتونین، با برخی بیمار یها ارتباطاتی وجود دارد. به طوریکه با مصرف داروهایی که بر این عوامل، تاثیرگذار میباشند، میتوان به درمان آن بیمار یها پرداخت.
    سروتونین دارای 14 گیرنده مختلف در مغز و بدن انسان است
    سروتونین در بدن انسان از اسید امینه تریپتوفان ساخته می شود
    پایان قسمت اول
  • مبارزه همسر من با سرطان سینه The Battle We Didn’t Choose: Capturing My Wife’s Fight With Breast Cancer
  • طریقه اکادمیک و علمی درس خواندن برای تقویت حافظه ( بدون ریتالین )
  • خدا درون یک قرص است Avatar Meher Baba (اوتار مهر بابا )
  • خدایان دنیای توهم King of Hallucination
  • داروی «دونپزیل» سرعت یادگیری را در بزرگسالان افزایش می‌دهد
  • شرکت توتون و تنباکوی ژاپن سازنده کانابیس صنعتی جی‌تی‌ایی ۷-۳۱ (شاهدانه مصنوعی ) JTE 7-31
  • ماده روانگردان صنعتی کانابینوئید UR-144 چیست (شاهدانه مصنوعی )
  • چای روانگردان سیاه سفید ابسنث-Absinthe حاوی توژون Thujone است
  • اخبار کشف مخدر جدید کاغذی قارچ مقدس همه ژورنالیستی و برای تبلیغات و بازار گرمی است ؟
  • زیر چشم ستاد مبارزه با مواد مخدر سی دی CD- ice -cristalساخت مخدر شیشه در اینترنت به فروش می رود
  • سندرم بی قراری تناسلی زنان PSAS(زن حشری ) و ارتباط ان با داروهای مخدر Persistent genital arousal disorder
  • تخم و پوست قورباغه توهم زا و افزایش دهنده شهوت و لیبیدو در زنان ؟
  • عکسی که با دیدن ان آدم شاخ در می آورد -Cutaneous horn
  • درخت اقاقیا دارای 5 نوع ماده مخدر صنعتی و سنتی است ولی خوراک دام است ؟
  • از سایت های دیگر
  • مبارزه همسر من با سرطان سینه The Battle We Didn’t Choose: Capturing My Wife’s Fight With Breast Cancer

    مبارزه همسر من با بیماری سرطان سینه The Battle We Didn’t Choose: Capturing My Wife’s Fight With Breast Cancer
    در سپتامیر سال 2007 من با جنیفر  ازدواج  کردم
    The Battle We Didnt Choose: Capturing My Wifes Fight With Breast Cancer wifebattle1 1 copy
    من در همان ابتدا عاشق چشمان قهوه ای رنگ او شده بودم و در نهایت عشق او را دوست داشتم
    در شروع زندگی احساس می کردم من خوشبخت  ترین مرد جهان هستم
    او زن رویاهای من بود
    The Battle We Didnt Choose: Capturing My Wifes Fight With Breast Cancer wifebattle1 2 copy
    5  ماه بعد جینفر  مبتلا به سرطان سینه شد
    ما در ابتدا با هم عهد کرده بودم که هیچ چیز نباید بین ما جدایی افکند و  عشق  ما را به تباهی بکشاند
    زمانی که  درمان جنیفر  شروع شد  من گفتم عزیزم هیچ چیز نمی تواند در عشق بین ما خللی وارد کند حتی سرطان
    زمانی که دردهای جینفر شروع شد او به من می گفت عزیزم فقط  به من نگاه کن تا دردهایم کمتر شود


    The Battle We Didnt Choose: Capturing My Wifes Fight With Breast Cancer wifebattle1 3 copy


    بعد از مدتی عوارض سرطان در همسرم اغاز شد
    موهایش ریخت و با واکر راه می رفت
    The Battle We Didnt Choose: Capturing My Wifes Fight With Breast Cancer wifebattle1 4 copy


    The Battle We Didnt Choose: Capturing My Wifes Fight With Breast Cancer wifebattle1 5 copy
    Throughout our battle we were fortunate to have a strong support group but we still struggled to get people to understand our day-to-day life and the difficulties we faced.
    The Battle We Didnt Choose: Capturing My Wifes Fight With Breast Cancer wifebattle1 6 copy
    The Battle We Didnt Choose: Capturing My Wifes Fight With Breast Cancer wifebattle1 7 copy


    جنیفر چهار سال با سرطان جنگید و تحت درمان های پزشکی بود  او در سال اخر  دیگر قادر به حرکت بدون استفاده از واکر نبود
    The Battle We Didnt Choose: Capturing My Wifes Fight With Breast Cancer wifebattle1 9 copy
    The Battle We Didnt Choose: Capturing My Wifes Fight With Breast Cancer wifebattle1 11 copy
    صورت و چهره او تغییر کرد
    اما من هنوز او را دوست داشتم  عاشقش بودم
    The Battle We Didnt Choose: Capturing My Wifes Fight With Breast Cancer wifebattle1 8 copy
    The Battle We Didnt Choose: Capturing My Wifes Fight With Breast Cancer wifebattle1 10 copy
    The Battle We Didnt Choose: Capturing My Wifes Fight With Breast Cancer wifebattle2 1 copy
    او چهره زیبایش را از دست داده بود
    اما من عاشقش بودم و او را در مبارزه با بیماری  سرطان پستان تشویق می کردم
    The Battle We Didnt Choose: Capturing My Wifes Fight With Breast Cancer wifebattle2 3 copy
    درد ها ی او هر روز بیشتر می شد
    تا انکه
    The Battle We Didnt Choose: Capturing My Wifes Fight With Breast Cancer wifebattle2 2 copy
    روز خدا حافظی فرا رسید
    The Battle We Didnt Choose: Capturing My Wifes Fight With Breast Cancer wifebattle2 4 copy
    عشق من  جنیفر بعد از مبارزه ای طولانی با سرطان به ارامش رسید و به ابدیت پیوست
    The Battle We Didnt Choose: Capturing My Wifes Fight With Breast Cancer wifebattle2 5 copy
    The Battle We Didnt Choose: Capturing My Wifes Fight With Breast Cancer wifebattle2 6 copy
    The Battle We Didnt Choose: Capturing My Wifes Fight With Breast Cancer wifebattle2 7 copy
    جای او دراین  دنیا  خالی است
    اما عشق او در قلب من  جاودانی است
    wifebattle2-9 کپی
    The Battle We Didn’t Choose: Capturing My Wife’s Fight With Breast Cancer

    طریقه اکادمیک و علمی درس خواندن برای تقویت حافظه ( بدون ریتالین )

    طریقه اکادمیک و علمی درس خواندن برای تقویت حافظه ( بدون ریتالین )

    طریقه اکادمیک و علمی درس خواندن برای تقویت حافظه  قسمت اول
    این نوشته را تقدیم می کنم به استادم دکتر نیلی که ۳۰ سال قبل قدرش را ندانستیم  
    اگر امروز زنده است  هر کجا هست خداوند او را طول عمر و سلامتی بدهد . 
    اگر می خواهید در درس خواندن موفق شوید و دارای حافظ برتر چه باید بکنید . 
    ما اصول اساسی تقویت حافظ را برای خواندن متونی که می خواهید سالها در ذهن خود ذخیره کنید را در این مقاله به شما اموزش می دهیم . 
    ابتدا جزئیات ان از لحاظ علمی بیان می شود و بعدا به صورت یک پروتکل ساده انرا ذکر می کنیم . 
    انسان دارای چندین  مدار ذخیره حافظه در مغز است که هر کدام از انها در نقاط خاص اناتومیک  مغز است کسی موفق است و دارای ذهن برتر می شود که بتواند قسمت (انتر پرتیو اریا )هماهنگ کننده انرا  در مغزش فعال کند . و تمامی بخش های حافظه خود را یک پارچه کند  
    حافظ تصویری  
    شما با دیدن یک عکس جالب و دوست داشتنی اگر بعد از سالها انرا دوباره به بینید به راحتی یادتان می اید که انرا قبلا دیده اید .  
    این قسمت از حافظه تصویری با تمرین در بین نقاشان قوی تر می شود و انها به راحتی می توانند فرکانس های رنگ ها در مغز خود به یاد داشته باشند .
    ما به این حافظه تصویری گفته و محل سلولهای ان در لوب اکسی پیتال (پس سری ) است. 
    حافظه شنیداری  
    شما به راحتی صدای خاصی را از پشت تلفن یک بار می شنوید و بعد ها با شنیدن ان  صدای خاص یادتان می اید که صاحب ان صدا را میشناسید .این نوع حافظ در مغز  موسیقیدانها تقویت می شود و انها می توانند حتی یک نت خارج را در بین اصوات یک هارمونی تشخیص دهند . 
    مرکز این قسمت از حافظ در لوب تمپورال یا گیجگاهی است .  
    این قسمت از حافظه در زنان بسیار مهم است و در واقع ارتباط زیادی با قسمت های از مغز که در رابطه بااحساس و عشق هستند می باشد و به این سبب زنان گفتار اهنگین و ملایم را را بیشتر به ذهن سپرده و به ان توجه بیشتری می کنند (درس خواندن اهنگین در دختران بعدا توضیح داده می شود )
    حافظه بویایی   
    این قسمت از حافظه که در زیر لوب پیشانی انسان قراردارد و گیرنده ای ان نیز درست در زیر این لوب و بالای تیغه غربالی قرار دارند  
    یک بوی خاص را که استشمام می کنید سالها بعد با استشمام همان بو به یاد خاطرات قبلی می افتید . 
    این قسمت از حافظه در زنان و مردان بسیار جالب است دیده شده است که مثلا اگر مردی  زنی را دوست داشته باشد و ان زن  همیشه از یک عطر خاص استفاده می کند اگر با او معاشقه  کند .بعدها در صورت معاشقه با زنان دیگر ی که از همان عطر استفاده کرده اند به یاد معشوق قبلی می افتد و عکس این مسله نیز در زنان دیده می شود  و جالب اینکه انواع بو ها با تحریک قسمت های مختلف مغز احساسات مختلفی را ایجاد می کنند  
    مثلا اگر رئیس شما در محل کار انسانی جنتلمن و منظم و با ادب باشد و از ادکلون خاصی در محل کار استفاده می کند  و شما برای او احترام زیادی قائل هستید  اگر شما با شخصی که از همان ادکلون استفاده می کند روبرو شوید بلافاصله نسبت به او ناخود اگاه احساس احترام می کنید . 
    شیار سیلویوس و رولاندو 
    پایان قسمت اول
                    
    قسمت زرد لوب پس سری مسول حافظه بصری  
    قسمت سبز  لوب تمپورال مسول حافظه شنوایی  
    قسمت ابی  لوب پیشانی  مسول  درک حافظ بویایی و قضاوت و استدالال و در خواست حافظ از بخش های دیگر  
    بین قسمت سبز و قسمتهای قرمز و ابی یک شکاف است که به ان شیار سیلویوس می گویند 
    در قسمت جلوی ان و روی لوب فرونتال(پیشانی ) حافظه حرکتی انسان قرار دارد  
    در عقب شیار سیلویوس و روی لوب تمپورال (سبز)(گیجگاهی ) حافظه حسی قرار دارد  
    محل تلاقی رنگ سبز و قرمز و ابی را منطقه اینتر پرتیو اریا یا به زبان ساده مرکز هماهنگ کننده می گویند  و اصل داستان اینجا است  
    منابع -فیزولوژی پزشکی هاریسون و سامسون رایت و کتاب حافظ اثر فیلو
    در این تصویر چون رنگ امیزی فرق دارد  مرکز هماهنگی بین رنگ ابی و قرمز و سبز است      
    How to strengthen academic and scientific study of memory -
    از این سایت
    از سایت های دیگر
  • ایاهواسکا .افدرین .نئشگی .مجیک ماشروم.ریتالن .متامفتامین
  • آیادر ساخت ریتالین تقلبی از نمک حمام یا مفدرون استفاده می شود ؟
  • ریتالین  دشمن دندان و عضله و ایجاد کننده ناتوانی جنسی است .
  • اصول دوپینگ مغزی با داروی ریتالین .(افزایش حافظه با دارو)
  • تاثیرات ریتالین بر گیرنده های دوپامینی. (افزایش حافظه با دارو )
  • طریقه اکادمیک و علمی درس خواندن برای تقویت حافظه (خلاصه)
  • طریقه اکادمیک و علمی درس خواندن برای تقویت حافظه ۲
  • طریقه اکادمیک و علمی درس خواندن برای تقویت حافظه ۱
  • توهمات با ریتالین
  • خدا درون یک قرص است Avatar Meher Baba (اوتار مهر بابا )

    خدا درون یک قرص است Avatar Meher Baba (اوتار مهر بابا )
    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7e/God_in_a_pill%3F.gif
    خدا درون یک قرص است ؟

    خدا درون یک قرص است

    Avatar Meher Baba

    (اوتار مهر بابا ) God in a Pill
    اوتار مهر بابا کیست 
    http://www.free-spirituality.org/photos/images/20120516BABA_3-278x355.jpg مهربابا'(۲۵ فوریه ۱۸۹۴ -۳۱ ژانویه ۱۹۶۹ م) در شهر پونه در هندوستان در یک خانواده زرتشتی از پارسیان هند به دنیا آمد  نام  او مهربان شهریار ایرانی بود. مهربابایکی از مدعیان تجسم خدا بود که در سال ۱۹۵۴ میلادی در یک اعلان عمومی بیان داشت که من اوتار زمان هستم. اوتار یا آواتار از جمله مفاهیم آیین هندو است و به معنای حلول خداوند در قالب انسانی و تجسم عامل الهی می‌باشد.
    نطر اوتار مهر بابا درباره استفاده از مواد مخدر توهم زا چیست ؟
    مهر بابا در سال 1966 جزوه ای درباره مواد مخدر روانگردان توهم زا  به نام خدا درون یک قرص است منتشر کرد 
    این مقاله درباره استفاده ازمواد مخدر  روانگردان مثل  ال اس دی و مواد توهم زای ماریجوانا حشیش و قارچ جادویی بود .
     مهربابا عنوان کرده بود که استفاده از مواد روانگردان توهم زا انسان رادر شناخت خداوند یاری نمی کند و اگر خداوند را بتوان از طریق استفاده از این مواد یافت ان خدا شایسته خدا بودن نیست 
    نوشته خداوند درون یک  قرص نیست در واقع پیامی بود به کسانی  در دنیا که می خواهند با استفاده از مواد مخدر توهم زا خداوند و رازهای کائنات را درک کنند 
    مهر بابا با استفاده از مواد مخدر برای صوفیگری مخالف بود و اعتقاد داشت مصرف مواد مخدر روانگردان مثل حشیش و ماریجوانا و ال اس دی برای انسان مضر است 
    کتاب خدا درون یک قرص است در سال 2003 دوباره باز نویسی و با نام (یک سراب ) باز نشر شد
  • سندرم بی قراری تناسلی زنان PSAS(زن حشری ) و ارتباط ان با داروهای مخدر Persistent genital arousal disorder
  • تخم و پوست قورباغه توهم زا و افزایش دهنده شهوت و لیبیدو در زنان ؟
  • عکسی که با دیدن ان آدم شاخ در می آورد -Cutaneous horn
  • درخت اقاقیا دارای 5 نوع ماده مخدر صنعتی و سنتی است ولی خوراک دام است ؟
  • تنباک (تمباک) بندر عباس قویترین روانگردان توهم زا در ...
  • حامیان استفاده از ماری جوانا طبی (مخدر گل )خواستار حمایت مالی از پژوهش های مربوط به این ماده شدند
  • برخورد پدران و مادران با فرزندانی که ماری جوانا می کشد چگونه باید باشد (قسمت اول )
  • اگر پسرم ماری جوانا بکشد من باید چکار کنم ؟
  • خدایان دنیای توهم King of Hallucination

    برای خواندن این سری مقالات از هرکجا بخوانید و سواد درک داشته باشید کافی است .


    رهبران دنیای توهم king of hallucination
    در هر چند میلیون نفر فقط یکی می تواند خدای دنیای توهم شود .
    و اگر کل این افراد در کره زمین 1000 نفر باشند که قدرت تسلط بر دنیای توهم را داشته باشند فقط کمتر از تعداد انگشتان دست انسان هستند که موقعیت و شناخت لازم را برای رهبر شدن در دنیای توهم را پیدا می کنند
    برای رسیدن به این قدرت بر خلاف تصور شما احتیاج به دانش فن خاصی نیست .
    داشتن مدرک تحصیلی بالا و دانشگاهی به شما کمکی نمیکند .
    چیزی که در همه حاکمان دیده می شود هوش است نه سواد .
    انهایی می توانند بر دنیای توهم حاکم باشند که حقیقت زندگی واقعی را در ک کرده باشند .
    ساده زیستن و سادگی تناقضی با زیرکی ندارد .
    بسیاری از افراد باهوش بودند که بسیار ساده زندگی می کردند .
    افرادی بودند که هر چقدر سطح علمی انها بیشتر بود ساده تر زندگی می کردند .در واقع اولین قدم برای تسلط به دنیای توهم شناخت حقیقت زندگی و شناخت خود انسان است .
    انکس که خود را شناخت می تواند دنیای خود را به شناسد و انکس که دنیا را شناخت می تواند بر ان حکومت کند .
    در این صورت توهم برای او دروازه ای به سوی ماورای حقایق مادی و دنیوی می شود .
    دنیایی که از چشم ناظر خدای توهم دیده می شود ورای انچیزی است که دیگران می پندارند
    رویا و توهم و خلسه برای خدای دنیای توهم کلید ورود به ماورای و خروج جسم از بدن مادی است .
    خدای دنیای توهم می تواند انچه را که ما از قدرت خدای واقعی در تصور درایم را نه بطور کامل اما اندکی کسب کند .
    ذهن او کنترل کننده جسم اوست و او می تواند هر گونه که بخواهد به افکارش سمت سو دهد .
    در طول تاریخ بیشترین کسانی که توانستند به این دنیا تسلط پیدا کنند افرادی ساده و باهوش بودند که ما امروزه بسیاری از انها را می شناسم
    انها بدعت گذار رسوم و قوانینی بودند که قرنها است دیگران از ان پیروی می کنند .
    سرفصل بعدی
    خدای توهم شدن چه فوایدی دارد

    فایده خدای گونه شدن چیست (خدای دنیای توهم 3)
    این مقالات یک سری مقالات علمی و فلسفی پزشکی است و درک ان برای افراد ساده ممکن نیست و ممکن است دچار برداشت های اشتباه بشوند .(منظور از خدای توهم خدایگونه شدن است نه کاملا در جای خدا نشستن )
    خدای گونه شدن برای انسان حالتی است که به منتهی درجه تکامل فکری رسیده و می تواند به جای اینکه افکارش او را کنترل کند او حاکم افکارش باشد و در اینصورت می تواند افکار دیگران چه چند نفر یا چه هزاران نفر را کنترل کند )


    فایده اینکه به قدرتی برسیم که بتوانم ذهن دیگران را تحت کنترل خود در اوریم و بر جسم خود حاکم باشم چیست .
    اگر این تفکر را دارید که با رسیدن به این قدرت بتوانید دیگران را بنده خود کنید و از انهادر این دنیا استفاده کنید همین حالا می گویم که هیچوقت به این قدرت نمی رسید و مطالب قبلی را درک نکردید .
    قدرت خدای گونه شدن زمانی در شما ایجاد می شود که فارغ از نیازهای جسمی شوید .و یا قادر به کنترل ان شوید .
    یک خدای توهم زمانی که داری این قدرت شد می تواند ذهن دیگران را کنترل کند و افکار خودش را به انان القا کند اما این به ان معنا نیست که دیگران نوکر و یا بنده او هستند
    او دیگران را جزی از خودش می داند و دیگران جزی از کل او هستند
    یک انسان که به مقام خدای توهم می رسد به دیگران نه به چشم بندگانی که از انها استفاده مادی کند می نگرد بلکه به چشم رهبری که باید انها را به همان راهی که او رفته و به همان قدرتی که او به ان رسیده است رهنمون شود .
    او همچون چراغ داری در شب است که در جلوی راه تاریکی می رود و دیگران باید که به دنبال او باشند .
    اساس قدرت در تسلط به دنیای توهم تا زمانی برقرار می باشد که رهبر توهم نخواهد از بندگان خود سو استفاده کند .
    زیرا سواستفاده کردن از دیگران به معنای ان است که او هنوز نیازمند دیگران است و همین دلیل می تواند قدرت او را در تسلط به دیگران از بین به به برد .
    زیرا خدا هیچگاه نیاز به بنده ندارد و اولین شرط خدای گونه شدن بی نیازی از دیگران است .
    خدای دنیای توهم فقط یک راهنما است او فقط یک رابط است .
    او همانند چوپانی است که مسئولیت انرا دارد که گله را به سوی اغل به برد و از انها در مقابل گرگ حمایت کند البته ممکن است هر چند گاهی هم به دلیل رفع نیازهای جسمی خود که در حد اقل است یکی از این گوسفندان را نیز تناول کند ولی او همیشه سعی می کند غرایز خود را در با لاترین حد کنترل کند او تا زمانی در جایگاه خود باقی می ماند و قادر به تسلط بر دیگران است که به فکر نفع شخصی نباشد.
    حال می گوید پس این چه فایده ای برای ما دارد که بتوانیم مغز دیگران و جسم دیگران را در اختیار داشته باشم و نتوانیم از ان استفاده کنیم و خود را در عسرت نگاه داریم
    اگر این گونه فکر می کنید از درک موضوع ناتوان هستند و هیچگاه قادر به رسیدن به درجه خدا گونه شدن نیستند .
    همانند هزاران جوکی هندی که با یک بادام گرسنگی چهل روز خود را مرتفع می کنند و روی تختی پر از میخ می خوابند و سر انجام دست به گدایی می زنند .
    شرایط خدای گونه شدن
    سن
    لوزم ندارد به شما بگویم که تا زمانی که در سن جوانی هستید نه انکه نخواهید بلکه نمی توانید بر هورمونهای بدن خود کنترلی داشته باشد .
    به این دلیل این فکر را که تا نزدیک به چهل سالگی بتوانید این قدرت به دست اورید از سر دور کنید
    جنسیت
    مردان توانایی بهتری برای رسیدن به قدرت خدای گونه دارند اما چرا زنان نمی توانند
    زنان هیچگاه قادر به رسیدن به درجه خدای گونه شدن نیستند برای اینکه طبق انچه می دانید خصوصیات ژنتیک انها ازبدو تولد انها را از رسیدن به این قدرت منع می کند
    داشتن دو کروموزم XX در زنان باعث عدم تکامل سلول های بتز قشر خاکستری می شوند و عدم تکامل در لوب فرونتال خانمها باعث ایجاد ناتوانی زنان در ادارک عقلایی و استدلال منطقی می شود دلیلی که می تواند توجیه کند که چرا تا کنون ما مدعی پیغمبری زن نداشته ایم .


    و اما اقایان نیز خوشحال نشوند زیرا وقتی به این قدرت خواهند رسید که فاقد هورمون تستسترون کافی برای تحریکات جسمی هستند

    برای این ما می بینیم که تمامی خدایان هندو مثل کریشنا غیره دارای صورتی مثل زنان هستند و اصولا استفاده از مواد روانگردانی مثل ماری جوانا که به صورت نادرست بعضی از دراویش و صوفیان استفاده می کنند در دراز مدت باعث از بین رفتن هورمون جنسی مردانه و فعال شدن چاکرای اول می شود ؟

    زیر نویس

    کریشنا در زبان سانسکریت و آئین هندو به معنی جذاب متعال است

    کریشنا بارها خود را شخصیت اعلای خداوند و منشأ تمام کائنات معرفی می‌نماید.

    در ارتباط

    خدا درون یک قرص است Avatar Meher Baba (اوتار مهر بابا )

    داروی «دونپزیل» سرعت یادگیری را در بزرگسالان افزایش می‌دهد

    کشف دارویی که سرعت یادگیری بزرگسالان را افزایش می‌دهد
     
    article 2593268 1CB6924700000578 396 634x522 کشف دارویی که سرعت یادگیری بزرگسالان را افزایش می‌دهد
    افزایش سرعت یادگیری با دونپزیل
    
    محققان دانشگاه هاروارد موفق به کشف قرصی شده‌اند که به بزرگسالان کمک خواهد کرد مهارتهای جدید را به سرعت کودکان فرابگیرند.
    محققان مغز یک زن نابینا را برای پردازش تصاویر با استفاده از یک داروی آلزایمر موسوم به «دونپزیل» مجددا سیم‌کشی کردند.
    این قرص، مواد شیمیایی درون مغز مانند سروتونین و استیل‌کولین که هر دو با غلظت بالا در مغز کودکان وجود دارند را افزایش می‌دهد.
    این مواد شیمیایی بطور طبیعی با بالا رفتن سن، کاهش می‌یابند.
    کودکان کمتر ازهفت سال به سرعت مهارتهای جدید را یاد می‌گیرند چرا که مغز آنها در این زمان وارد دوره‌های مهم رشد می‌شود.
    به دلیل سطوح بالای مواد شیمایی خاص و رشد سریع مغز، کودکان بسیار سریعتر از بزرگسالان زبانهای جدید را یاد گرفته، اطلاعات را جذب کرده و برای مثال مهارتهای موسیقایی را یاد می‌گیرند.
    در بزرگسالان، یادگیری این مهارتها با رسیدن مغز به نقطه اوج رشد و فقدان این قابلیت ارتجاعی سخت‌تر می شود.
    داروی دونپزیل یک مهارکننده کولین‌استراز است. این دارو میزان استیل‌کولین را در اطراف پایانه‌های عصبی افزایش داده و به ارتقای عملکرد مغز کمک می‌کند.

    The real-life Limitless pill? Drug helps adults learn as fast as children by making the brain more 'elastic'

    • Donepezil is used to improve memory function in Alzheimer’s patients
    • Children learn skills quickly as their brains go through 'critical periods’
    • Researchers found donepezil can revert adult brains to these periods
    • It increases the 'elasticity' of the brain making it capable of learning rapidly
    • Researchers rewired a visually impaired patient’s brain to process images
    • The drug works by boosting chemicals in the brain that reduce with age

    شرکت توتون و تنباکوی ژاپن سازنده کانابیس صنعتی جی‌تی‌ایی ۷-۳۱ (شاهدانه مصنوعی ) JTE 7-31

    شرکت توتون و تنباکوی ژاپن سازنده کانابیس صنعتی (شاهدانه مصنوعی ) JTE 7-31
    دنیای اینده دنیای کانابیس های صنعتی است هر روز هزاران فرم از شاهدانه مصنوعی در جهان تولید و روانه بازار می شود
    حتی گاهی این تفکر در من ایجاد می شود که به دلیل قانونی بودن کانابیس های صنعتی چه بسا بسیاری از شرکت های تولید کننده سیگار اقدام به استفاده از کانابیس های صنعتی در ساخت  سیگار های صادراتی خود بزنند زیرا با این عمل میزان فروش سیگارت انها بی نهایت افزایش می یابد
    ارم شرکت تنباکوی ژاپن اگر سیگاری با این مارک دیده اید حتما بخرید ؟؟


    شاهدانه مصنوعی  جی تی ایی هفت خط تیره سی یک  شاهدانه مصنوعی تولید شده توسط کارخانه توتون و تنباکوی ژاپن است
    یکی از سیگارهای شرکت تنباکوی ژاپن ؟؟






    جی‌تی‌ایی ۷-۳۱
    یک اگونیست گیرنده های کانابینوئید نوع دو CB2 به مقدار زیاد است اما روی گیرند های کانابینوئید نوع یک CB1 هم اثر دارد
    نویسنده
    به نظر من دولت ایران باید سیگار های که از ژاپن به ایران وارد می شود را از نظر وجود ماده مخدر ماری جوانا مصنوعی بررسی و ازمایش کند اما کو گوش شنوا ؟


    جی‌تی‌ایی ۷-۳۱ (به انگلیسی: JTE 7-31) با فرمول شیمیایی C۲۲H۲۸N۲O۳ یک ترکیب شیمیایی با شناسه پاب‌کم ۱۹۳۶۳۴۰۲ است. که جرم مولی آن ۳۶۸٫۴۶۹ g/mol می‌باشد.
    نویسنده البته چند سال دیگه گند این در می اید که بسیاری از شرکت های سازنده سیگار به مقدار بسیار ناچیز از ماری جوانا مصنوعی به تنباکو های خود می زنند صبر کنید و به بینید ؟

     (دیگه هر ننه قمری برای خودش کانابیس صنعتی می سازد حتما فردا بچه های دروازه غار هم مدعی ساخت ماری جوانا مصنوعی می شوند )

  • سندرم بی قراری تناسلی زنان PSAS(زن حشری ) و ارتباط ان با داروهای مخدر Persistent genital arousal disorder
  • تخم و پوست قورباغه توهم زا و افزایش دهنده شهوت و لیبیدو در زنان ؟
  • عکسی که با دیدن ان آدم شاخ در می آورد -Cutaneous horn
  • درخت اقاقیا دارای 5 نوع ماده مخدر صنعتی و سنتی است ولی خوراک دام است ؟
  • حامیان استفاده از ماری جوانا طبی (مخدر گل )خواستار حمایت مالی از پژوهش های مربوط به این ماده شدند
  • برخورد پدران و مادران با فرزندانی که ماری جوانا می کشد چگونه باید باشد (قسمت اول )
  • اگر پسرم ماری جوانا بکشد من باید چکار کنم ؟
  • فروش گوشت‌ گاو حاوی روانگردان حاوی مخدر ال اس دی در فروشگاهی در آمریکا
  • تایخچه مواد مخدر (تریاک ) /1
  • اولین کسی در دنیا که آشپزخانه ساخت مواد مخدر صنعتی (شیشه- ال اس دی -دی متیل تریپتامین ) را ایجاد نمود ؟
  • مشاوره پزشکی, مشاوره روانپزشکی
  • ماده روانگردان صنعتی کانابینوئید UR-144 چیست (شاهدانه مصنوعی )

    ماده روانگردان صنعتی کانابینوئید UR-144 چیست

    (1-Pentylindol-3-yl)-(2,2,3,3-tetramethylcyclopropyl)methanone (TMCP-018, KM-X1, UR-144, MN-001, YX-17) is a drug invented by Abbott Laboratories
    UR-144

    ماده شیمیایی پژوهشی UR-144 یک کانابیش صنعتی است که توسط شرکت ابوت ساخته شده است 
    یو ار 144 دارای اثرات اگونیستی  قوی بر روی گیرنده ای کانابینوئید یک  CB1   و اثرات ضعیف بر روی گیرنده های کانابینوید 2 است 
    غالبا این ماده را به انواع ماریجوانای طبیعی و شاهدانه می زنند تا اثرات انرا افزایش دهند 
    گیرنده های کانابینوئید در بدن انسان
    برای اولین بار نمونه های از ماریجوانای اغشته به UR-144 در  نیوزلند در سال 2012 پیدا شد واز ان به بعد استفاده از UR-144 در نیوزلند ممنوع شد 
    از سایت های دیگر

    چای روانگردان سیاه سفید ابسنث-Absinthe حاوی توژون Thujone است

    چای  روانگردان سیاه سفید ابسنث-Absinthe حاوی توژون Thujone  است  
    
    بسیاری  اعلام کردند که چای روانگردان سیاه سفید دارای اثرات خلاقیت اور است
    بعضی از گیاهان دارای الکالوئیدی به نام Thujone توژون هستند 
    چای سیاه سفید نوعی نوشابه الکلی با 50 در صد الکل است که دارای مقدار زیادی الکالوئید Thujone توژون است
    File:(+)-beta-Thujon.svg
    خواص توژون Thujone چیست
    توژون دارای اثراتی مشابه با ماده مخدر تی اچ سی THC  در ماری جوانا است
    توژون یک انتاگونیست گیرنده  سیستم گلوتامینرژیک و دارای اثراتی بر روی گیرنده های تریپتامین است فرمول توژون به دلیل شباهت ساختمانی همانند ماده تی اچ سی ماریجوانا می تواند روی گیرنده های اندوکانابینوئید اثر بگذارد
    در واقع  توژون را می توان یک ماده با اثراتی مشابه با الکل و ماری جوانا دانست
    بیشترین گیاهانی که دارای ماده الکالوئید توژون هستند عبارتند از
    برنجاسف کوهی (افسنطین ) گونه ای از کاج ها و سرو درخت عرعر پونه مریم گلی افسنتین
    در اکثر نوشابه الکلی در اروپا به مقدار حدود نیم در صد ماده توژون اضافه می شود
    مصرف بیش از توژون می تواند ایجاد تشنج کند

    اخبار کشف مخدر جدید کاغذی قارچ مقدس همه ژورنالیستی و برای تبلیغات و بازار گرمی است ؟

    اخبار راحبع کشف مخدر جدید کاغذی قارچ مقدس همه ژورنالیستی و برای تبلیغات و بازار گرمی است ؟
    تاریخ بهمن 1389
    رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مواد مخدر جدیدی به نام قارچ مقدس، مفتریک در کشور دیده شده است، اظهار کرد: هیچ کدام از این دو نمونه مواد در کشور مطرح نیست و گزارشی در این رابطه نداشته‌ایم، این موضوعات بیشتر اخبار ژورنالیستی است که به منظور بازارگرمی اعلام می‌شود.

    وی خاطر نشان کرد: پلیس تمام اردوگاه‌ها، استان‌ها و مراکز درمانی را مورد بررسی قرار داده است و مواد مخدر جدید نیز به این نام مشاهده نشده است.

    کشف لوسیون حاوی موادمخدر از یک دانشجو در یکی از فرودگاه‌ها

    حسین‌آبادی خاطر نشان کرد: مواد مخدر جدیدی غیر از شیشه و کراک در بازارهای ایران مشاهده نشده است و بیشترین مشکلات ما مربوط به مواد مخدر از نوع شیشه است.
    مخدر کاغذی قارچ مقدس در دست رئیس پلیس که بیشتر شبیه قرص است تا ورق کاغذ ؟
    تاریخ بهمن 1392
    نشست خبری فرماندهی ناجا و کشف مخدر جدید ماشروم یا قارچ مقدس
    کشف مواد مخدر جدید ( قارچ مقدس)


     هنوز خبرهای فروش ماده محرک موسوم به کروکودیل و عرضه مواد گیاهی محرک مانند ناس و گراس در برخی عطاری‌های غیرمجاز فروکش نکرده بود که دیروز فرمانده انتظامی فارس اعلام کرد برای نخستین‌بار در کشور یک نوع مواد مخدر صنعتی به‌نام «ماشروم یا قارچ مقدس» کشف شده که به شکل کاغذ و تکه‌های پازل عرضه و هر برگ به قیمت ۱۷۵ هزار تومان فروخته می‌شود.

    این مقام انتظامی در ادامه درباره مصرف و تاثیر این ماده محرک می‌افزاید:فرد مصرف‌کننده قارچ مقدس با چسباندن آن به سقف دهان دچار حالت توهم شدید می‌شود.سردار سیروس سجادیان با اشاره به اینکه این ماده مخدر جدید صنعتی برای نخستین بار از یک توزیع‌کننده در شیراز کشف شده، می‌افزاید: توزیع‌کننده این نوع مواد شناسایی و دستگیر شده است.
    این نوع مواد جدید مخدر از کشورهای شمال غربی وارد ایران شده و با توجه به شباهت زیاد آن با کاغذ و بی‌بو بودن آن، شناسایی آن بسیار دشوار است. دیروز همچنین، القاصی‌مهر دادستان شیراز نیز درباره جزئیات دستگیری فرد وارد کننده ماده مخدر موسوم به قارچ مقدس توضیح می‌دهد: در بررسی و بازرسی از محل اختفای این فرد موفق شدیم ۱۸ کارتن ماده مخدر قارچ مقدس را شناسایی و توقیف کنیم. در این پرونده یک متهم که این ماده مخدر را از یکی از کشورهای اروپایی وارد کرده بود شناسایی و دستگیر شد. این مقام قضایی در ادامه می‌افزاید:براساس بررسی‌های انجام شده در آزمایشگاه‌های مواد مخدر مشخص شد که این ماده مخدر از مشتقات هروئین است.


    نویسنده
    اخبار راحبع کشف مخدر جدید کاغذی قارچ مقدس همه ژورنالیستی و برای تبلیغات است ؟
    این کار بنا به ضرورت و برای تبلیغات درباره کارارایی  ستاد مبارزه با مواد مخدر است ؟
    چیزی به نام مخدر کاغذی قارچ مقدس در دنیا وجود ندارد
    شاعر می گوید کل اگر مبارز بودی سی دی ساخت مخدر شیشه را جمع می نمودی
    برای مبارزه بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید ؟
    از این سایت
    از سایت های دیگر
    opium.site: مخدر جدید به نام های «قارچ مقدس» و «مفتری»
    opium.site: تخم لقی به نام مخدر جدید کاغذی ماشروم را چه کسی ...
    opium.site: اطلاعات نادرست و اظهارات ناشیانه درباره مواد مخدر ...
    opium.site: ماشرون ماده مخدر جدید صنعتی قارچ مقدس نیست (ال ...
    نه شیر شتر نه شلاق بر پیکر ستاد مبارزه با مواد مخدر خرما از کره گی الاغ بود
    دی متیل هپتیل پیرن Dimethylheptylpyran کانابیس صنعتی و یک سلاح کشتار جمعی برای امریکا
    opium.site: در حوزه‌ مواد مخدر شلاق را بردارید و بر پیکر ما ...
    opium.site: ضرورت زدن شلاق به کمر مسئولان مرتبط با مواد ...

    زیر چشم ستاد مبارزه با مواد مخدر سی دی CD- ice -cristalساخت مخدر شیشه در اینترنت به فروش می رود

    زیر چشم ستاد مبارزه با مواد مخدر سی دی CD- ice -cristalساخت مخدر شیشه در اینترنت به فروش می رود
    چشم ما روشن
    زیر چشم ستاد مبارزه با مواد مخدر سی دی CD- ice -cristalساخت مخدر شیشه در روی اینترنت به فروش می رود
    این است ستاد مبارزه با مواد مخدر که هر ساله مبالغ نجومی بابت ان از بیت المال دولت هزینه می شود 
     این  است مبارزه با رواج مواد مخدر ؟؟
    طرف چقدر خوش اشتها است بابت  هر سی دی 300 هزارتومان می گیرد مثل اینکه جو گیر شده است


    cd آموزشی تولید و ساخت مخدر صنعتی ice -cristal-متامفتامین در خانه
    جهت سفارش به آدرس زیر ایمیل بزنید:
    undertheworld2020@gmail.com
    قیمت پکیج : 300000 تومان می باشد
    به همراه ارسال رایگان
    دریافت وجه در زمان تحویل محصول می باشد.
    under world
    main group

    درج کننده :

    main

    موقعیت :

    تهران

    تلفن :

    02188906482

    ایمیل :

    تاریخ آخرین بروزرسانی :

    سندرم بی قراری تناسلی زنان PSAS(زن حشری ) و ارتباط ان با داروهای مخدر Persistent genital arousal disorder

    سندرم بی قراری تناسلی زنان PSAS (سندرم زن حشری ) و ارتباط ان با داروهای مخدر Persistent genital arousal disorder

    
    زنی که در هر روز صد بار دچار ارگاسم جنسی بدون نزدیکی می شود

    سندرم اختلال انگیختگی تناسلی مداوم  یا PGAD  که به عنوان سندرم بی قراری تناسلی RGS یا  REGS نیز گفته می شود
    حالتی است که زنان ها در ان به طور مداوم دارای یک  حالت میل جنسی شدید با  ارگاسم و یا بدون حالت ارگاسم هستند
    
    سندرم بی قراری تناسلی زنان چیست (سندرم زن حشری )
    این سندرم اولین بار در سال 2001 توسط دکتر  Leiblum  گزارش شده است
    به نظر دکتر Leiblum   بین یک زن حشری و سندرم اختلال انگیختگی تناسلی مداوم فرق زیادی است زیرا زنان حشری از فکر کردن و تماس جنسی لذت می برند ولی بیمارن مبتلا به سندرم بی قراری تناسلی چون به طور نا خود اگاه دچار تحریک جنسی  مداوم هستند دچار حالت های ترس و اضطراب می شوند
    به این دلیل دکتر Leiblum   استفاده از  لغت  سندرم زن حشری برای این بیماران را درست نمی داند  
    علل  ایجاد کننده سندرم بی قراری تناسلی چیست
    عوامل زیادی ممکن است در  سندرم برانگیختگی مداوم تناسلی زنان نقش داشته باشند انومالی های مادرزادی در ناحیه کلیتوریس و یا اختلات هورمونی می توانند یکی از علل ایجاد این سندرم باشند
    بعضی از داروها مثل ترازادون و یا بعضی از مواد مخدر که بر روی هورمون های مغزی مثل سروتونین موثرند می توانند باعث ایجاد این سندرم شوند
    نویسنده دکتر یزدان نیاز
    سوالات پزشکی زنان :علت خروج باد از واژن و درمان نفخ واژن ...
  • تخم و پوست قورباغه توهم زا و افزایش دهنده شهوت و لیبیدو در زنان ؟
  • عکسی که با دیدن ان آدم شاخ در می آورد -Cutaneous horn
  • درختی که دارای 5 نوع ماده مخدر صنعتی و سنتی است ولی خوراک دام است ؟
  • حامیان استفاده از ماری جوانا طبی (مخدر گل )خواستار حمایت مالی از پژوهش های مربوط به این ماده شدند
  • برخورد پدران و مادران با فرزندانی که ماری جوانا می کشد چگونه باید باشد (قسمت اول )
  • اگر پسرم ماری جوانا بکشد من باید چکار کنم ؟
  • تخم و پوست قورباغه توهم زا و افزایش دهنده شهوت و لیبیدو در زنان ؟

    تخم قورباغه (وزغ روانگردان )حاوی ماده مخدر توهم زای بوفوتنین.Bufotenin (5-OH-DMT)
     http://virtaflaneurazine.files.wordpress.com/2008/04/combo-bufo.jpg
    ماده روانگردان بوفوتنین در آب دهان و سم  و تخم قورباغه ای از دسته بوفو در امریکای جنوبی ( بوفوالوریوس  ) کشف شد این ماده فرم فعال دی متیل تریپتامین است که می تواند توهمات شدید بدهد و شمن ها و سرخ پوستان امریکای جنوبی ازآن در مراسم های مذهبی استفاده می کنند .
    ماده بوفوتنین در داخل بعضی از گیاهان مثل قارچ مجیک ماشروم هم  به فرم غیر فعال وجود دارد .
    این ماده در تخم اب دهان و پوست قورباغه های نوع بوفو الواریوس و بوفو مارینوس بیشتر است
    ماده 5 هیدروکسی  دی متیل تریپتامین می تواند باعث افزایش شهوت و لیبیدو در زنان شود .
    در امریکای جنوبی بچه های که با این قورباغه بازی می کنند بعلت اب دهان انها ممکن است دچار حالت تشنج یا توهم شوند 
  • فروش گوشت‌ گاو حاوی روانگردان حاوی مخدر ال اس دی در فروشگاهی در آمریکا
  • تایخچه مواد مخدر (تریاک ) /1
  • اولین کسی در دنیا که آشپزخانه ساخت مواد مخدر صنعتی (شیشه- ال اس دی -دی متیل تریپتامین ) را ایجاد نمود ؟
  • رابطه شیشه و ایدز چیست؟
  • انسان‌های نئان‌درتال گیاهان داروئی را می‌شناختند
  • روانگردان صنعتی جدید اسید هورس Horus Acid قویتر از ال اس دی ساخته شده از ماده Lysergic acid 2,4-dimethylazetidide
  • نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:باید بگذاریم میان اروپاییان مواد مخدر توزیع شود
  • کانابیس های سنتتیک و کانابینوئیدهای مصنوعی چیست؟(حشیش و ماری جوانا مصنوعی چگونه تولید می شود)
  • سندرم بی قراری تناسلی زنان PSAS

    عکسی که با دیدن ان آدم شاخ در می آورد -Cutaneous horn

    عکسی که با دیدن ان آدم شاخ در می آورد -Cutaneous horn

    Cutaneous horn

    http://1.bp.blogspot.com/_5f4dwu5pTeY/SfCrhcaVneI/AAAAAAAABlA/Sz0gAx6rICo/s400/unicorn-lady-10354-1240254372-7.jpg 
    شاخ پوستی 
    توجه 
    بسیاری فکر می کنند این ماده که از سر این خانم خارج شده است مدفوع است نه خیر این یک شاخ است که بر اثر افزایش سلول های شاخی در روی سر این خانم 69 ساله  ایجاد شده است 
    ولی چون رنگش مثل مدفوع است این چنین به نظر می اید ولی در عمل بسیار محکم و مثل شاخ بز است 
    این هم عکس های دیگر از شاخ پوستی(شاخ روی بینی .شاخ روی گوش .شاخ روی سر )

    http://www.skinsight.com/images/dx/webAdult/cutaneousHorn_1287_lg.jpg


    http://www.nejm.org/na102/home/ACS/publisher/mms/journals/content/nejm/2008/nejm_2008.359.issue-9/nejmicm075948/production/images/large/nejmicm075948_f1.jpeghttp://4.bp.blogspot.com/_jgDZ-y5EGGg/TJthNZFyDPI/AAAAAAAAAgY/sQbBcwzoHSs/s1600/Cutaneous+horn.jpghttp://webecoist.momtastic.com/wp-content/uploads/2010/05/Human_Horns_2.jpg http://30.media.tumblr.com/tumblr_kzyvlmYawH1qz4s6ho1_500.jpg
    از زمان های قدیم مسله ایجاد شاخ پوستی  مطرح بوده است و گاهی هم مردم با دیدن ان برای ان افسانه می بافتند 
    شاید اصطلاح  ((ادم شاخ در می اورد ))  با دیدن این عکس ها  دیگر بدون مسما نباشد ؟

    درخت اقاقیا دارای 5 نوع ماده مخدر صنعتی و سنتی است ولی خوراک دام است ؟

    درخت اقاقیای نوع berlandieri حاوی امفتامین .دی متیل تریپتامین .مسکالین .نیکوتین

    berlandieriاقاقیا 

     

    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0b/Acacia_berlandieri_branch.jpgاقاقیای نوع برلاندری  (berlandieri )حاوی امفتامین .دی متیل تریپتامین .مسکالین .نیکوتین 

      برلاندری نوعی درخت از گونه اقاقیا  که بومی امریکا است و  در جنوب غرب امریکا  شمال مکریک می روید حاوی ترکیبات شیمیایی مخدر است .

    در این نوع اقاقیا  5 نوع ماده مخدر از دسته امفتامین (متامفتامین )  و مواد مخدر دی متیل تریپتامین .مسکالین .نیکوتین وجود دارد 

    این درختچه داری طول بین 1 تا 3 متر است  داری شکوفه های سفید رنگ می باشد 

     این گیاه به عنوان علوفه برای دام مورد استفاده قرار می گیرد .

    گونه های درخت اقاقیا حاوی دی متیل تریپتامین در ایران چیست ...

    مواد مخدر روانگردان -مواد مخدر محرک -متامفتامین -مخدر شیشه ...

    حامیان استفاده از ماری جوانا طبی (مخدر گل )خواستار حمایت مالی از پژوهش های مربوط به این ماده شدند

    Advocates call for funding of marijuana research

    Medical marijuana research rally at Wesley Bolin Plaza - 4/2/14 Credit: @BKFOX10

    آریزونا: حامیان استفاده از ماری جوانا  طبی (مخدر گل )خواستار حمایت مالی از پژوهش های مربوط به این ماده شدند

    حامیان کاربرد پزشکی ماری جوانا در تلاش برای متقاعد کردن نمایندگان مجلس برای ارائه کمک های مالی به دانشگاه آریزونا جهت مطالعات بالینی این دارو هستند.
            
     به نقل از مای فوکس، روز چهارشنبه چندین سازمان در خارج از میدان یادبود وسلی بولین جمع شدند، از جمله کهنه سربازانی که معتقد بودند ماریجوانا می تواند در درمان اختلال فشار روانی پس از اسیب PTSD نقش مهمی داشته باشد.
    این گروه می گویند قانونی که ایالت را قادر به استفاده از بخشی از صندوق فروش مجوز ماری جوانای پزشکی می کرد به طور ناعادلانه ای توسط سناتور جمهوری خواه کیمبرلی یی ناکام مانده است.
    سناتور یی می گوید پول این صندوق باید در جهت تلاش های مربوط به پیشگیری از کاربرد ماریجوانا طبی  به عنوان ماده مخدر استفاده شود
    نویسنده
    لازم به ذکر است فروش و مصرف ماری جوانا در امریکا ازاد است اما فرم طبی ماری جوانا که در ایران به ان مخدر گل می گویند در بعضی از ایالات در امریکا ممنوع است
    Advocates call for funding of marijuana research


    برخورد پدران و مادران با فرزندانی که ماری جوانا می کشد چگونه باید باشد (قسمت اول )

    Displaying 575722_10152871633910298_2077971199_n.jpg

    برخورد والدین با فرزندانی که ماری جوانا می کشد چگونه باید باشد

    امروزه ماری جوانا یکی از پر مصرفترین مواد مخدر در بین جوانان ایرانی است متاسفانه دلایل زیادی باعث شیوع رواج مصرف ماری جوانا بین جوانان و نوجوانان در ایران شده است که از مهمترین علل ان می توان این تصور باطل را که ماری جوانا ماده مخدر نیست و اعتیاد ندارد را ذکر کرد
    آیا ماری جوانا اعتیاد دارد ؟

    جواب بله
    بر خلاف تصور  بسیاری از جوانان که ماری جوانا اعتیاد ندارد باید به این مسله توجه کرد که بله تمامی ماری جوانا های که تا قبل از دهه 1980 در دنیا مصرف می شد قدرت اعتیاد اوری زیادی نداشته اند  اما  با ظهور فناوری  های جدید در دستکاری ژن گیاهان وعلم  ژنتیک گیاهی با  دستکاری  ژن های گیاه شاهدانه ما امروز با انواعی از گیاه شاهدانه روبرو هستیم که میزان ماده مخدر تی اچ سی موجود در ان  بین 3 تا 30 برابر بیشتر از انواع ماری جوانا های  پیشین است
    فرم های جدید گیاه شاهدانه به غیراینکه دارای  دارای چندین برابر  ماده مخدر تی اچ سی  بیشتر از انواع قبلی شاهدانه (ماری جوانا )هستند بلکه دارای مواد جدید مخدری  از دسته کانابینوئید ها می باشند که دارای اثرات اعتیاد اور و بیماری زای شدید برای مصرف کننده گان به خصوص در دوره نوجوانی و جوانی  می باشند که ارگانهای بدن در حال تغییرات هورمونی می باشند
     از انوع جدید گیاه شاهدانه  در کشورهای خارجی به عنوان ماری جوانا طبی یا ماری جوانا شاخص (کش ) و در کشور ایران به نام مخدر گل نامبرده می شود
    سوالات اساسی ما در این بخش عبارتند از ؟
    پسرم ماری جوانا می کشد من باید چکار کنم
    چه بچه های به سمت مصرف ماری جوانا گرایش دارند و چرا ؟
    چگونه والدین باید مسله اعتیاد به ماری جوانا را با فرزندان باید مطرح کنند
    اگر والدین (پدر و یا مادر ) متوجه شدند که فرزندشان ماری جوانا مصرف می کند  باید فقط یکی از انها این مسله را با فرزند خود مطرح کند و طوری به نوجوان  نشان دهد که والد دیگر  از این مسله اطلاعی ندارد بیشتر اوقات ما از مادر می خواهیم که این کار را انجام دهد
    باید ابتدا اسطوره بی خطر بدون و نداشتن اعتیاد به ماری جوانا را از بین به برید
    مهمترین مسله در ابتدا این است که نوجوان توجیه شود مصرف ماری جوانا اعتیاد اور است و استفاده از ماری جوانا دروازه ورود به دنیای اعتیاد به مواد مخدر سنگین تر  است
    متاسفانه این کار سختی است زیرا این چنین بین جوانان  رایج شده است که ماری جوانا اعتیاد ندارد
    اما ما از طرفند خاصی استفاده می کنیم و ان گفتن حقایقی مسلم درباره اعتیاد اور بودن ماری جوانا است که نوجوان اصلا اطلاعی از ان ندارد و در برابر حقایق مسلم  مجبور به تسلیم است  
    لحن گفتار مادر باید دلسوزانه و حاکی از این مسله باشد که تو جوانم فکر می کنی همه چیز را درباره ماری جوانا می دانی و دانسته های تو فقط محدود به انچه دوستانت است می باشد
    مادر می گوید
    پسرم ای کاش تو ماری جوانا می کشیدی  ان موقع  من هیچ مشکلی با تو نداشتم ؟
    می دانی اینکه تو استفاد می کنی ماری جوانا نیست ؟
    سپس کمی مکث کنید تا لبخندی را بر روی صورت پسر خود به بیند ؟؟تا تغییر واضحی را در صورت و چشمان او دیده شود ؟؟
    حتما فکر می کنی من دارم چرت پرت می گم و هیچی از ماری جوانا و گیاه شاهدانه نمی دانم
    بعد باید مادر تاریخچه کاملی از شاهدانه و ظهور انواع جدید شاهدانه بگوید (اینکار را ترجیحا  بهتر است یک پزشک مشاور انجام بدهد اما اگر این امکان وجود ندارد به شما پیشنهاد می کنم چند لینک اخر این پست را به دقت بخوانید البته انهم  مشاوری که به درستی تاریخچه دقیقی از ظهور ماری جوانا گل (مخدر گل )و تفاوت ان با ماری جوانا معمولی را بداند والا این صحبت ثمری ندارد  )
    با این روش نوجوان کاملا خلع سلاح می شود
    کدام گروه از نوجوانان تمایل به مصرف ماری جوانا دارند ؟
    پسران اول بیشتر در معرض استفاده از  ماری جوانا هستند
    طبق بررسی های شخصی به نظر می اید تک فرزندان پسر در خانواده ها  بیشتر به سمت استفاده از ماری جوانا تمایل دارند  البته  این مسله در مورد خانواده های چند فرزندی هم زمانی بیشتر دیده می شود که برادر یا دیگر فرزندان  بزرگتر ازدواج کرده و فرزند ذکور در نزد مادر پدر به تنهایی  زندگی می کند
    چرا فرزندان در دوره نوجوانی تمایل به استفاده از ماری جوانا پیدا می کنند
    تقریبا تمامی نوجوانانی که تمایل به استفاده از ماری جوانا دارند به نوعی با خانواده خود درگیری دارند
    دختران چگونه به مصرف ماری جوانا الوده می شوند
    اعتیاد به ماری جوانا در بین دختران دبیرستانی
    دختران به دو صورت الوده به اعتیاد به ماری جوانا می شوند
    گروهی از دختران در پارتی ها و مجالس شبانه مختلط  مبادرت به استفاده ازماری جوانا می کنند
    همین گروه کسانی هستند که در دبیرستان ها با تعارف کردن  دوستان و همکلاسی ها ی خود را ترغیب به تست کردن و استفاده از ماری جوانا می کنند
    ادامه دارد
    لینک ها ی  مرتبط با موضوع
    از سایت های دیگر

    اگر پسرم ماری جوانا بکشد من باید چکار کنم ؟

    اگر پسرم ماری جوانا بکشد من چکار کنم ؟
    اگر پسرم ماری جوانا بکشد من چکار کنم
    سوالی از طرف یک مادر ایرانی مهاجر  در کشور کانادا

    با سلام

    من شب تا صبح خواب ندارم. دوستانم حرف‌های عجیب و غریبی در مورد جوان‌های ونکوور می‌زنند و من نگران پسر هفده ساله‌ام هستم. ما سه سال پیش از ایران به ونکوور آمدیم. پدرش بیشتر اوقات سال در ایران است و من مانده‌ام و کلی دلواپسی.

    هر شب فکر می‌کنم اگر پسرم ماریجوانا بکشد باید چکار کنم. خودش یک بار به من گفت که خیلی از همکلاسی‌هایش «این کاره‌اند.»

    چطور باید با پسرم حرف بزنم؟ او واقعا کله‌شق است و یک‌بار که دعوایمان شد شب نیامد که من به پلیس زنگ زدم و کلی ماجرا شد. حالا می ترسم دوباره مشکل پیش بیاید.

    چه کار کنم؟



    پاسخ رضا امینی، مشاور:

    از صحبت‎هایتان متوجه شدم که به خاطر وضعیت فعلی خانواده، نگران پسرتان هستید. می‎ترسید که ماریجوانا بکشد یا درگیر مسائلی بشود که شما نتوانید مدیریتش کنید. واقعیت این است که نگرانی در وجود ما نهاده شده تا بتوانیم در برابر خطرات احتمالی هشیار باشیم. اما اگر این نگرانی بیش از حد شود یا نتوان مدیریتش کرد، می‎تواند منشا ضرر باشد. پس ضمن احترام به این نگرانی، شما را دعوت می‎کنم به اینکه به روش منطقی نگرانی‎تان را برطرف کنید. سه نکته را عرض می‎کنم که شاید به شما کمک کند.

    نکته اول اینکه هر انسانی زبانی دارد و از طریق آن می‎توانید راه دلش را باز کنید. زبان آدم‎ها و اینکه رگ خواب آدم پیدا شود، بستگی به رِنج سنی (range) دارد و همین‎طور به اینکه او مرد است یا زن. همچنین به وضعیت او بستگی دارد. ظاهرا جوان شما هفده ساله است. او در مرحله آخر نوجوانی و ورود به دوره جوانی (late adolescence) قرار دارد. در این مرحله سنی، جوان‎ها معمولا حس استقلال‎طلبی دارند. به عبارت ساده‎تر، می‎گویند «حرف حرف خودم است». بنابراین هر کسی بخواهد از دیدگاه آمرانه با آنها برخورد کند، به عنوان یک عامل منفی تلقی می‎شود.

    گاهی علت نزاع‎ها این است که شما نیت خوب داشته‎اید اما شاید آمرانه یا با لحن توبیخی با او برخورد کردید. همه ما شاید گاهی این‎طور باشیم. اما بهتر این است که چارچوب صحبت شما این‎طور باشد: توپ‎هایی بسازید و آنها را به زمین او بیندازید. این توپ‎ها هرکدامشان گزینه‎هایی هستند که انتخاب‎شان می‎تواند به نگرانی شما خاتمه دهد. مثلا فرض کنیم نام پسرتان کامران است و می‎خواهد شب بیرون برود. شما هدف‎تان این است که او یازده شب به خانه برگردد. یک جورش این است که به او بگویید من یازده شب درِ خانه را می‎بندم. اما اگر او حس این را داشته باشد که شیر جنگل خودش شده و می‎خواهد خودش همه چیز را مدیریت کند، این روش به کار نخواهد آمد.

    روش دیگر این است که مثلا بگویید «کامران جان، الان تو جوونی و حق داری بری و برای خودت بگردی. چقدر هم خوبه که ما اومدیم اینجا و تو می‎تونی بگردی و خوش باشی. اما در کنار این خوش‎بودن، من هم نگرانی‎هایی دارم که دوست دارم تو که مغز فرِش ‎تری (fresh) داری و جوون هستی، در موردشون به من کمک کنی تا من هم تجربه‎ام رو به کار بگیرم و ببینیم با هم به چی می‎رسیم. این‎طوری هم تو خوش می‎گذرونی و هم به من کمک کردی که نگرانی‎ام برطرف بشه». حالا باید دید که آن جوان در چنین شرایطی چه می‎گوید؟ احتمالش زیاد است که جواب مثبت بدهد؛ چون شما درواقع بر اساس نیاز روحی او جلو رفته‎اید. شما گفته‎اید به من کمک کن تا نیازم برطرف شود. این‎طوری انگار او حاکم بر شماست و البته حاکم بر سرزمین خودش هم هست.

    اینجا شما می‎توانید گزینه‎هایی را درباره موضوع خاص نگرانی‎تان مطرح کنید. ولی اول اجازه دهید خودش گزینه‎هایی را مطرح کند و اگر این کار را نکرد، خودتان گزینه‎ها را مطرح کنید و ببینید نظرش راجع به آنها چیست. فرض کنیم او می‎خواهد به پارتی برود و احتمالش هست که آنجا شیشه یا حشیش بکشند. می‎توانید بگویید «کامران، یادمه وقتی جوون بودم و مهمونی می‎رفتیم بیشتر برای این بود که برقصیم و بخندیم و از این چیزا. گاهی وقتها بعضیا هم اونجا تریاک می‎کشیدن اما ما سراغ منقل تریاک نمی‎رفتیم. سعی می‎کردیم دور و بر اونایی که حشیش می‎کشن نریم. حالا تو می‎خوای توی این موقعیت‎ها چه کار کنی؟» کامران حتما جواب‎هایی به شما می‎دهد. اگر حس کردید جواب‎هایش منطقی است، بلافاصله تشویق‎اش کنید و تاکید کنید که «تو دیگه مرد زندگی شدی چون تصمیماتت رو با عقل کامل می‎گیری و این باعث آرامش منه». درواقع از این طریق به جوانی او امتیاز داده‎اید. این امتیاز باعث می‎شود مقاومت او در برابر حرفهای بعدی شما کمتر ‎شود.

    احتمالش هست که او در واکنش به حرف‎های شما بگوید من نمی‎دانم که در چنین موقعیتی باید چه کار کنم یا اینکه بگوید آنها اصلا خطری ندارند. شما می‎توانید بپرسید که او چطور چنین موقعیتی را مدیریت می‎کند. اگر او قبول داشته باشد که حشیش مشکل دارد، دو راه پیش رو دارد. یا می‎گوید خودش می‎داند که مساله را بموقعش چطور حل کند و یا اینکه می‎گوید نمی‎داند در چنین موقعیتی چه کار باید بکند.



    اما ممکن است او لجبازی کند یا بگوید که حشیش اصلا مشکل ندارد، فلانی می‎کشد و مشکلی هم نیست. در چنین حالتی شما می‎توانید بگویید «بیا یه روز وقت بذاریم پای اینترنت، یا تو من رو در این باره مجاب کن یا اینکه من تو رو مجاب کنم. بالاخره ببینیم آیا حشیش مشکل داره یا نه.» اگر این‎طور حرف بزنید، طرف را به یک گفتگو دعوت کرده‎اید؛ نه اینکه زور زده باشید که مضر بودن حشیش را به او بقبولانید. در چنین حالتی او بدتر حس می‎کند که شما شخص منفی ماجرا شده‎اید. اما وقتی به او پیشنهاد می‎کنید که موضوع را در اینترنت جستجو کنید، به این معنی است که می‎خواهید نگرانی‎تان را با خطرات احتمالی متناسب کنید. درواقع دارید این موضع را به پسرتان اعلام می‎کنید.

    خلاصه نکته‎ای که گفتم این است: با توجه به رِنج سنی پیش بروید. تمامیت و استقلال‎طلبی پسرتان را در نظر بگیرید و بعد در یک حوزه مشورتی با او حرف بزنید و در هر تصمیم درستی که گرفت، تشویقش کنید. مثلا در مورد مهمانی و حشیش، باید سعی کنید گزینه‎های موجود را از زبان او بشنوید. اگر نگفت، نظر خودتان را بگویید. مثلا اینکه نباید سراغ افرادی که مشغول مصرف مواد در مهمانی هستند رفت. یا اینکه اصلا می‎توان از رفتن به مهمانی صرفنظر کرد. یا اینکه اگر او به مهمانی رفت و دید بساط حشیش دارد به پا می‎شود، زودتر از آنجا بیرون بیاید. در نتیجه، کامران می‎داند که اگر در مهمانی با حشیش مواجه شد، چه راه‎هایی پیش رویش هست. او بالاخره یک راه را انتخاب می‎کند، راهی که احیانا هم از خطر مصونش می‎کند و هم موقعیت او را در برابر دوستانش خراب نخواهد کرد. اگر او یکی از این راه‎ها را انتخاب کرده باشد، معنی‎اش این است که به خطرناک‎بودن حشیش اعتراف کرده. در چنین شرایطی شما به شکل غیرمستقیم با یک تیر دو نشان زده‎اید.

    شما می‎توانید با این متد جلو بروید. اما فکر نکنید راهنمایی پزشکی و روانپزشکی معجزه است. این رویه کاملا به زمان نیاز دارد. شاید همین روند را اجرا کنید و موفق نشوید. علتش این است که سیستمی از قبل به طریق دیگر کار می‎کرده و شما برای اولین بار تلاش کرده‎اید که روش‎تان را عوض کنید. بنابراین نباید ناامید شوید و باید این روند را ادامه بدهید. در عین حال حواستان باشد که رفتار منفی گذشته را تکرار نکنید.

    نکته دوم این است که شما باید به طریق دیگری هم به پسرتان کمک کنید. شما باید سعی کنید جذابیت‎هایی را که در محیط خانواده هست برای او رنگین‎تر کنید. معمولا بچه‎ها در رِنج سنی انتهای نوجوانی و اوایل جوانی دوست دارند که وقت‎شان را به صورت گروهی بگذرانند. خانواده نمی‎تواند کاملا این نیاز را برآورده کند. اما خانواده هر چه گروهی‎تر باشد، عجین‎شدن پسر به خانواده را بیشتر می‎کند. مثلا شرایط ایده‎آل در مورد پسر شما این است که پدرش هم بیاید و کل افراد خانواده در کنار هم باشید. در چنین شرایطی کارهای گروهی انجام می‎شود؛ مثلا با هم به پیک نیک یا سینما یا رستوران می‎روید. اما اگر امکان اینها فراهم نبود، باز هم می‎توانید گزینه جذابی را پیشنهاد بدهید. مثلا پیشنهاد کنید که با هم بیرون بروید و دوری بزنید. با ماشین یا بی‎ماشین. مثلا روز بارانی را به گردش در یک مال بگذرانید. در این روز درباره هیچ موضوع جدی صحبت نکنید. فقط صمیمیت و بگو و بخند.

    هدف اصلی من از چنین پیشنهادی این است که پیوند شما قوی بشود و او غیر از جاذبه‎های بیرون، جاذبه‎های خانه را هم ببیند. او حالا با دو کفه ترازو مواجه است. یک طرف، دوستانش و جذابیت کارهای غلط و درستشان قرار دارد و در طرف دیگر، مادر و خانواده با مشکلات و مسائل خاص خودشان. طبیعتا وقتی این دو کنار هم هستند، یکی‎شان کامل کنار نمی‎رود. حتی احتمالش هست که او کفه خانواده را سنگین‎تر ببیند. حتی ممکن است او حداقل برای آنکه دل مادر را نشکند، سعی کند او را با توجه به گزینه‎ها و راه‎ها راضی نگه دارد.

    اما نکته سوم. من نگرانی شما را می‎پذیرم اما ممکن است این نگرانی بیش از حد باشد. شاید با وجود تمام این راهکارها و اقدامات، باز هم احساس نگرانی کنید. اگر این طور باشد، معنایش این است که استرس‎های زندگی درجاتی از افسردگی را برای شما آورده که باعث می‎شود شما زمینه سیاه را در زندگی بیشتر ببینید. طبعا برای مهاجران و همین‎طور کسانی که با مشکلات زندگی روزمره مواجه هستند، بیماری افسردگی خیلی پیش می‎آید.



    افسردگی در نظر روانپزشک‎ها درست به اندازه سرماخوردگی شایع است. این را بدانید که اعتراف به مشکلات همیشه از عقل و درایت انسانها برمی‎آید. اگر حس کردید که با وجود تمام تمهیدات، همچنان دارید آسیب می‎بینید و نگران هستید باید به فکر خودتان باشید. مثلا اگر حس می‎کنید خوابتان کم است و خسته‎اید و کم می‎آورید، اگر حس می‎کنید چیزهایی که قبلا خوشحالتان می‎کرد دیگر خوشحالتان نمی‎کند (مثلا اگر دوست داشتید آرایش کنید و بیرون بروید ولی الان نه. یا اینکه قبلا تماشای تلویزیون و بگو بخند خوشحالتان می‎کرد، اما الان نه) باید به فکر خودتان باشید. اینها نشانه‎های افسردگی است. افسردگی بیماری‎ای است که راحت به درمان جواب می‎دهد و درمانش اثر مثبتی در زندگی می‎گذارد و باعث می‎شود عصبانیت کنترل شود و بخش غیرمنطقی از احساس نگرانی شما در مورد پسرتان (که بخشی از آن طبیعی است) برطرف شود. خلاصه اینکه باید مدیریت خودتان را بر مساله بیشتر و بهتر کنید. پیروز و سربلند باشید.
    رضا امینی، مشاور روانشناسی ایرانی مقیم کاناداست. او در این مطلب اختصاصی به یک مادر ایرانی ساکن ونکوور مشاوره داده است.

    فروش گوشت‌ گاو حاوی روانگردان حاوی مخدر ال اس دی در فروشگاهی در آمریکا

     فروش گوشت‌ گاو حاوی روانگردان ال اس دی LSD در فروشگاهی در آمریکا
    یک خانواده چهار نفره در فلوریدای آمریکا به دلیل مصرف گوشت گاو حاوی ال اس دی٬ به شدت دچار مسمویت شدند.

    ال اس دی یک نوع ماده مخدر توهم زا است که به طریق صنعتی تهیه می شود.

    این خانواده هم اکنون تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارند٬ سلامت جسیکا ۲۴ ساله که هم‌اکنون ۹ ماهه باردار است‌ در وضعیت خطرناکی قرار دارد. پزشکان احتمال می‌دهند که وی فرزندش را از دست بدهد.

    این گوشت‌ها در قفسه یک فروشگاه زنجیره ای قرار داشته‌اند. محققان با آزمایش بر روی بسته های گوشت در قفسه های این فروشگاه موفق به کشف شش بسته دیگر که حاوی ماده توهم زای ال اس دی بود  نیز شدند.

    رسانه های آمریکایی از مردم خواسته اند٬ تا اطلاع ثانوی از مصرف گوشت گاو بسته بندی شده پرهیز نمایند.
    ال اس دی که یک ماده توهم زای قدرتمند است ومی تواند به طور کامل عمل سروتونین را در بافت مغز مختل نماید
    .
    Fla. family hospitalized after eating LSD-laced meat
    Pregnant Mom And Family Get Sick After Eating LSD-Laced ...
    Florida Family Hospitalized After Eating Meat Laced With ...
    Police: Tampa family sickened by meat laced with LSD - ...

    تاریخچه مواد مخدر (تریاک ) /1

       تاریخچه مواد مخدر(تریاک)
    مواد مخدر به سه دسته کلی تقسم مشود.
    1-مواد مخدر خمود کننده (تریاک.هرو ِِِیین.مورفین)
    2-مواد مخدر توهم زا(ال اس دی-حشیش-بنگ-کارابئنس)
    3-مواد مخدر تحریک کننده(اکستازی-کوکایین-امفتامین)
     تریاک قدیمیترین ماده مخدر میباشد.قدمت ان به بیش از4000 سال قبل از میلادمسیح میرسد .اولین اثار گیاه خشخاش بصورت فسیل در داخل غاری  در کف دریاچه ای در کشور سویس که مربوط به انسانهای نئاندرتال می باشد یافت شده است .این مسله نشان می دهد که انسانهای اولیه با تریاک بخوبی اشنائی داشته اند و شرایط اب وهوای قاره اروپا طوری بوده است که این گیاه بصورت خودرو در انجارشد میکرده است .بعلت تغیرات اب وهوا که شاید ناشی از توفان نوح بوده است(بر اساس کتاب عهد عتیق محل به خای نشستن کشتی نوح کوه ارارات است) اولین تمدن ها در بین النهرین تشکیل شده است (بین رود دجله و فرات) در 3400 سال قبل از میلاد مسیح سومریان و اشوریان بخوبی با گیاه تریاک اشنا بوده و پزشکان اثار داروئی انرا در کتابهای خود ذکر نموداند .نام گیاه خشخاش  (های جل) یا گیاه شادی اور بود . 
    برج بابل
    اولین مدرک مستدل راجبع تریاک مربوط به دو کتیبه بدست امده از بین النهرین مربوط به دوره پادشاهی نمرود واشورنسری پال دوم مربوط به 879 سال قبل از میلاد است که در موزه متروپولیتن  نگهداری میشود ودر روی ان بخوبی مشاهده می شود که در ان دوره مردم با چگونگی کاشت ومصرف تریاک  اشنا بودند.
     (نمرود  پادشاهی بود که ادعای خدایی می کرد و از روی برج بابل تیری به سمت اسمان و خدای ابراهیم پرتاب کرد) 
    حمله اسکندر مقدونی در 330 سال قبل از میلاد  باعث اشنایی ایرانیان و هندیان با تریاک شد واز ان زمان به بعد کشت تریاک در ایران اغاز شد.

      در واقع اسکندر علاوه بر اتش زدن تخت جمشد  اتش خانمانسوز دیگری را در ایران روشن کرد.
    در حدود 1300 سال قبل از میلاد ودر زمان امینهوتیپ 4 یا اختون (دوره ظهور یوسف نبی)و جانشین او توتانخامون  شهر تبس محل کاشت بهترین تریاک دنیا بود و اوازه ان از مدیترانه گذشت و به یونان و کارتاژ رسید
    (توتانخامون در 9 سالگی بجای اختون یکتا پرست فرعون مصر شد و شهر خورشد و تمامی معابد یکتا پرستان را از بین برد و خود را  توتا نخامون یا نوکر امون خدای قبلی  نامید؟؟)
    در حدود 1100 سال  قبل از میلاد تریاک از طریق دریانوردان فنقیی از مصر ابتدا به جزیره قبرس وسپس به یونان رسید .کاشت و مصرف تریاک در قبرس انچنان رواج پیدا کرد که در زمان حمله دریا نوردان قبرسی به شهر تروا اول مواد مصرف کردند
    هومر نویسنده  کتاب حماسی اودیسه در بخش پادشاهی تلما کوس می نویسد .چون پدر پادشاه مرد او بسیار غمگین شد هلن زنش به او جامی از شراب که محتوی تریاک بود داد تا غم شوهرش زائل شود تلماکوس بعد ها در غم از دست دادن پسرش دوباره از این ماده استفاده کرد
    *(هلن خطاب به شوهرش =عزیزم 7-8 تا جام شراب با تریاک اوردم همه فک فامیلت مردن).
    یونانیان انچنان به  گیاه تریاک علاقه مند شدند که در میهمانی های خاص لباسهایی با نقوش خشخاش بر تن میکردند و انواع زینت الات (انگشتری گردنبند-النگو) بشکل و با تصویر گیاه تریاک استفاده میکردند .
    یونانیان عقیده داشتند که عصاره تریاک ماده ای است که خدایان جهت زایل شدن
      غم ودرد به انسانها داده اند و در کوه المپ که جایگاه خدایان است در جوب هایش بجای اب ماده سفید  رنگی که همان تریاک است جاری است .
    *(تریاکی اولی به دومی=چرا میخاهی بری بالای کوه المپ  دومی=میرم کمی اب جوب بخورم)
    سقراط پدر علم پزشکی در460سال قبل از میلاد از اثرات تریاک بخوبی اگاه بود وانرا در درمان بسیاری از بیمارها بخصوص بیمارهای زنان استفاده میکرد(در درمان قاعدگی های دردناک وحالات هیستریک)
    در قاره اروپا به دلیل وضعیت اب و هوایی امروز تریاک قابل کشت نیست .و در مصر و بین النهرین نیز تا اوایل قرن بیستم توتون قابل کشت نبود .
    وجود توتون در داخل هرم های مصر نشان می دهد که وایکنگ ها که دریانوردانی از اسکاندیناوی بودند در بیش از 2500 سال قبل به تجارت بین اروپا و اسیا مشغول و حتی قاره امریکا را کشف نموده بودند .
    تا اویل قرن 16 اروپاییان تریاک را نمی شناختند .تا اینکه دریا نوردان هلندی برای اولین بار این ماده را از اسیا به اروپا بردند .
    شرکت کشتیرانی هند هلند که بعدا به شرکت ترابری هند شرقی مبدل شد و صاحب امتیاز ان ملکه و دربار انگلستان شد .به زودی باب تجارت و واردات تریاک را به انگلستان باز کرد .
    این شرکت تیول اختصاصی دربار انگلیس بود و تنها شرکت تجاری در دنیا بود که دارای نیروی نظامی بود .

    رابطه شیشه و ایدز چیست؟

    رابطه شیشه و ایدز چیست؟
    متاسفانه مصرف ترکیب های آمفتامینی و روانگردان (شیشه) در جهان روزبه روز شایع تر شده و به جرات می توان گفت در حال حاضر از مصرف کوکائین و مشتقات تریاک هم بیشتر شده است.
    ترکیب های آمفتامینی (شیشه) انواعی از داروهای اعتیادآور هستند که مستقیم روی مغز اثر می گذارند و باعث بروز عوارض جسمی و روانی می شوند و در نهایت می توانند فرد را در معرض بسیاری از مشکلات فردی، خانوادگی و اجتماعی قرار دهند که یکی از مهم ترین این مشکلات ابتلا به ایدز است...

    متاسفانه مصرف ترکیب های آمفتامینی و روانگردان (شیشه) در جهان روزبه روز شایع تر شده و به جرات می توان گفت در حال حاضر از مصرف کوکائین و مشتقات تریاک هم بیشتر شده است.

    براساس گزارش ستاد مبارزه با مواد مخدر، شیوع مصرف مواد محرک آمفتامینی در سال ۲۰۱۰ بین ۳/۰ تا ۳/۱ درصد جمعیت ۱۵ تا ۶۴ ساله در جهان و معادل ۱۴ تا ۵۶ میلیون نفر است. مصرف ترکیب های آمفتامینی در سال ۲۰۱۰ (۴۵ تن) نسبت به سال ۲۰۰۸ (۲۲ تن) در دنیا افزایشی بیش از ۲ برابر داشته که این افزایش عمدتا در مکزیک و شرق و جنوب شرق آسیا بوده است. افزایش مصرف این ترکیب ها در این مدت در اروپا، جمهوری چک، فنلاند، فرانسه، آلمان و... نیز گزارش شده که بیشتر از همه در کشور سوئد و ترکیه بوده است.

    مصرف این ماده نسبت به مصرف مواد مخدری مانند تریاک و هروئین در چند سال اخیر در ایران نیز افزایش چشمگیری داشته است.



    وضعیت تولید و توزیع ترکیب های آمفتامینی با هروئین و تریاک به کلی متفاوت است. تولید و کشت خشخاش به شرایط اقلیمی و خاک مناسب نیاز دارد در حالی که ترکیب های آمفتامینی در هر جایی که مواد اولیه آنها وجود داشته باشد، قابل تولید هستند. افدرین و پسودوافدرین (داروهایی که به راحتی در داروخانه ها در دسترس هستند) بیشترین مواد پیش ساز ترکیب های آمفتامینی هستند.

    مصرف مواد محرک و روانگردان، بروز رفتارهای پرخطر احتمال ابتلا به اچ آی وی/ ایدز را به شدت افزایش می دهد. بسیاری از مطالعه های انجام شده تا کنون ارتباط بین استفاده از ترکیب های آمفتامینی و ایدز را نشان داده اند. در بیشتر موارد، استفاده کنندگان از این مواد از روش های غیرتزریقی استفاده می کنند ولی با وجود این، ابتلا به ایدز در آنها بیشتر است. توجه داشته باشیم ارتباط HIV و مصرف آمفتامین در کشورهای در حال توسعه و کشورهای پیشرفته از یک الگو تبعیت نمی کند و می تواند در کشورهای در حال توسعه مخرب تر باشد. ترکیب های آمفتامینی، در بیشتر موارد به صورت غیرتزریقی و عمدتا با استنشاق، دود کردن و حتی به صورت داخل مقعدی استفاده می شوند اما استفاده تزریقی در حال شیوع است به خصوص در میان افراد با رفتارهای جنسی پرخطر و محافظت نشده.

    به طورکلی ۳ الگوی متفاوت مصرف در مورد مواد محرک آمفتامینی و روانگردان در جامعه وجود دارد:

    ۱ استفاده ابزاری با مقاصد شیادانه (تبلیغ برای کاهش وزن در آرایشگاه های زنانه، افزایش تمرکز و خستگی کمتر برای دانش آموزان، دانشجویان و رانندگان و...)

    ۲ استفاده تفریحی (مهمانی ها و مجامع تفریحی)

    ۳ استفاده مزمن

    مواد محرک آمفتامینی (شیشه) باعث تند شدن فعالیت دستگاه عصبی می شوند. این مواد وقتی در مقادیر زیاد مصرف شود، می تواند منجر به خشونت، توهم و جنون شود. برخلاف تصور عموم، قدرت اعتیادزایی شیشه از هر ماده مخدر، محرک و روانگردان دیگری بیشتر است.

    متاسفانه بیشتر قربانیان این مواد جوان هستند و عموم استفاده کنندگان به خصوص آنهایی که مدت طولانی از این مواد مصرف کرده اند، به این باور نرسیده اند که مصرف این مواد می تواند باعث عوارض جدی و برگشت ناپذیر جسمی و روانی شود.
    منبع آفتاب