دکتر یزدان نیاز
دکتر یزدان نیاز

دکتر یزدان نیاز

پسرم می گوید یک بار مخدر شیشه مصرف کرده است حالا من چکار کنم ؟

پسرم می گوید یک بار شیشه مصرف کرده است حالا من چکار کنم ؟

با سلام و احترام، قبل از هر چیز از سایت بسیار مفیدتون تشکر می کنم؛ بنده پسر 17 ساله ای دارم که حدودا" 8 ماهی است کلا" تغییر منش و اخلاق داده ابتدا تصورم این بود که دوران سخت نوجوانی و بلوغ را طی می کند اما وسایلی را در اطاقش پیدا کردم که مربوط به مصرف مخدر شیشه می شد .

طی صحبت های مکرر و قول و قرار های چندین باره اعلام کرد که اصلا" مصرف کننده نیست و وسایل برای ایشان نبوده منتها من به اینها اکتفا نکرده و با پسرم پیش روانشناس که در این زمینه نیز فعالیت دارند رفتیم طی صحبت هایی که آقای دکتر با پسرم داشتند و ازش پرسیدن چند بار مصرف داشته ایشان گفتند 4 دفعه مصرف کرده و حدودا" یک ماه و نیم هم لب نزده آقای دکتر نیز بدون هیچ تجویز دارویی فقط بصورت توصیه و راهکار اندکی به من و پسرم گفتند که باید مرتب پیش یک روانشناس تراپی شود ،

حال سوال من این است آیا لازم نیست در همین ابتدای قضیه از دارو و ویتامین هایی در زمینه بازسازی مغز استفاده کرد ... ناگفته نماند که آقای دکتری که پیشش رفتیم گفتند در طی جلسات آتی ممکن است که داروهایی نیز تجویز کنند مثل قرص های ضد افسردگی و ... خواهشمندم مرا یاری کنید.

جواب

زمانی که شخصی حتی یک بار مخدر شیشه هم مصرف کند ما او را در لیست افراد با ریسک بالاتر برای اعتیاد به مخدر شیشه قرار می دهیم

متاسفانه به نظر می اید فرزند شما به طور تفریحی مبادرت به مصرف شیشه می کند .که سرانجامی به جز اعتیاد ندارد .

پیدا کردن وسائل مصرف مخدر شیشه در منزل حاکی از مصرف مداوم ایشان است که می توان با بررسی منابع مالی او متوجه شد  زمان شروع مصرف مخدر شیشه ایشان از چه زمانی بوده است

در اینکه پسر شما احتیاج به درمان های روانشناسانه دارد شکی نیست

بهتر است با هماهنگی با یک مرکز روانشناسی به طور مرتب تحت درمان قرار داشته باشد و گاهی هم لازم است والدین در زمان درمان حضور فعال داشته باشند

شما چکار می توانید بکیند

بهتر است میزان پولی که ماهیانه یا هفتگی بطور مرتب جهت مخارج روزانه به او پرداخت می کنید را کنترل کنید در این سن به علت وابستگی مادی کودکان به والدین این کنترل می تواند مشخص کند ایا او مبادرت به خرید و استفاده از مخدر شیشه می کندیا خیر

دوستان نزدیک او را شناسایی کنید و پیگیری کنید ایا در بین انها کسی به طور مرتب مخدر شیشه مصرف می کند یا خیر

کنترل ارتباط فرزندان با دوستان همسال در این سن از موارد ضروری است

شیشه و یا کریستال چیست و چه فرقی با متامفتامین دارد ...

چگونه تجربه اولین لذت جنسی شما را معتاد به شیشه ...

  • شوهرم به تازگی بعضی شب ها با من مهربان شده است ایا او به چیزی معتاد است ؟
  • لطفا در مورد ساخت و تولید مخدر شیشه کمی من را راهنمایی کنید ممنون میشم (ما شیشه شکنیم نه شیشه ساز )؟
  • آیا با خواستگاری که قبلا معتاد به مخدر شیشه بوده و اکنون ترک کرده است ازدواج کنم ؟
  • آزمایش خون جهت اعتیاد قبل ازدواج و مصرف قرص دراگون و تاثیر آن در جواب آزمایش چیست؟ Will Kratom show in a drug test?
  • می خواهم طلاق بگیرم چگونه اثبات کنم شوهرم معتاد به مخدر شیشه (متامفتامین ) است