دکتر یزدان نیاز
دکتر یزدان نیاز

دکتر یزدان نیاز

شلم شوربایی به نام ریتالین فلوکستین بوپروپیون سرترالین برای درمان افسردگی ؟

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما
من سالیان سال است که از بیماری افسردگی و کمبود توجه رنج میبرم و هر نوع دارویی که بگین رو  مصرف کردم بیشتر سرترالین و فلوکستین رو مصرف میکنم بهتر شدم ولی بعد از 12 سال مصرف ssri نتیجه رضایت بخش نبود تا اینکه کم کم به ریتالین رو آوردم و همراه سرترالین مصرف کردم ولی ریتالین اولش خوب بود ولی بعد...
سوال من این حدود3   ماهی است که از قرص بوپروپیون 150 آهسته رهش استفاده میکنم تا اونجایی که میدونم این قرص برای جلوکیری از بازجزب مجدد دوپامین ساخته شده این قرص رو همراه سرترالین به میزان 300 میلی گرم بوپروپیرون و 200 میلی گرم سرترالین در روز استفاده میکنم آیا این مسأله مورد تایید شماست؟و اینکه هنوز نمیتونم ریتالین رو رها کنم آیا همراه این قرص ها ریتالین مصرف کنم مشکلی پیش میاد؟من روزی 4 تا 6 عدد ریتالین مصرف میکنم.
جواب
در هیچ کجای دنیا این نسخه برای درمان افسردگی  نه  استفاده می شود نه تائید می گردد .
ریتالین در درمان افسردگی در دنیا ممنوعیت مصرف  دارد هر چند که بعضی از پزشکان در موارد خاص و درمان افسردگی مقاوم به درمان به مدت کوتاهی انرا تجویز می کنند
بوپروپیون  از لحاظ ساختمانی یک مجرک مشابه با مخدر متامفتامین (متکاتینون ) و از دسته کاتینون ها است و به تنهایی به عنوان یک داروی ضد افسردگی ضعیف ولی پر سرعت مورد استفاده قرار می گیرد .
سرترالین و فلوکسیتن  میزان سرتونین  مغز شما را از طریق منع جذب ان افزایش می دهد و ریتالین میزان دوپامین مغز ما را به صورت مستقیم افزایش می دهد و بوپروپیون هم به عنوان ماده مخدر محرک مغز شما را تحریک و دوپامین مغز را افزایش می دهد . و کلا این ها سرانجامش به معنی اعتیاد به یک ماده  محرک است
به نظر می رسد شما فاصله کمی با  معتاد شده  به یک ماده  محرک (متامفتامین )ندارید
درمان پیشنهادی ما برای شما چیست ؟
وضعیت افسردگی شما به حد فاجعه بار رسیده است و امکان اعتیاد شما به مواد مخدر و محرک یسیار  بالا است ما استفاده از تک دوز سیلوسایبین را به عنوان اخرین تیر ترکش در درمان افسردگی به شما پیشنهاد می کنیم
  • چگونه عوارض و حافظه از دست رفته بعلت مصرف ماری جوانا (مخدر گل ) را برطرف کنیم
  • آیا ماری جوانا معمولی در ایران وجود دارد و امتحان ماری جوانا گل (مخدر گل ) ضرری دارد .
  • شلم شوربایی به نام ریتالین فلوکستین بوپروپیون سرترالین برای درمان افسردگی ؟
  • پروتکل درمان و ترک اعتیاد مخدر ترامادول شامل کاربامازپین (Carbamazepine) + فلوکستین و Islamic Rehab Programs است.
  • مرامنامه هیپی ها (مانیفست هیپی گری )
  • آیا جهانی که ما در ان زندگی می کنیم یک رویاست ؟
  • فرافکنی اثیری Astral projection و برون فکنی (OBE) جزی از درمان سایکدلیک با سیلوسایبین Psilocybin است
  • صدمات کلیوی ناشی از مصرف ماری جوانا صنعتی K2 (اسپایس ) کشنده است
  • آیا نالوکسان (نالتروکسان ) بوپرنورفین , سابوکسون در ترک اعتیاد به مخدر پتیدین موثر است ؟(سندرم سروتونین )
  • ترک اعتیاد مواد مخدر با استروئید ها (تستوسترون ) و اعتیاد به جنسینگ Ginseng, The New Drug Addiction
  • دنبال شیشه سازی رفتن فلاکت اندر فلاکت است ؟ Human Rights and the Drug War
  • اختلالات اعتیادی و مواد مرتبط با انها Substance-Related and Addictive Disorders - DSM-5
  • ماری جوانا کش بنفش (مخدر گل ) ماری جوانا طبی Purple Kush
  • درمان افسردگی با استفاده از سیلوسایبین Psilocybin اختصاصی تر و مفید تر از درمان با شوک مغزی Electroconvulsive therapy است