دکتر یزدان نیاز
دکتر یزدان نیاز

دکتر یزدان نیاز

زنان باید چند ماه قبل از بارداری تا پایان دوران شیردهی به فرزندشان از خوردن غذاهای فست فود بپرهیزند،

رابطه فست‌فود و سقط جنین

متخصص زنان و زایمان گفت: مادران باردار باید از چند ماه قبل از بارداری تا پایان دوران شیردهی به فرزندشان از خوردن غذاهای فست فود بپرهیزند، زیرا خطر سقط جنین برایشان وجود دارد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، رژیم غذایی سالم و پر انرژی بر سلامت جنین اثرات فراوانی دارد و مصرف فست فودها در دوران بارداری سبب تغییر مسیر پیام رسانی مغز می‌شود و ممکن است جنینی با اختلالات مغزی و ناقص به دنیا بیاید.

میترا شرافت متخصص زنان و زایمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: غذاهای فاقد ارزش غذایی مثل انواع فست فود و تنقلات عملکردی همچون مواد مخدر در بدن را دارند و زنانی که به خوردن این غذاها عادت دارند سبب تغییر در سلامت جنین خود می‌شوند و این به این معناست که در آینده این کودکان باید مقادیر زیادی از این غذاها را مصرف کنند تا به رضایت درونی دست پیدا کنند و نیاز بدنشان را تامین کنند.

وی ادامه داد: طی مطالعات به عمل آمده فست فودها و نوشیدنی‌هایی مثل نوشابه و نوشیدنی‌هایی که مواد افزودنی و نگهدارنده دارند اعتیاد آور است و زنانی که به خوردن تنقلات و فست فودها و نوشیدنی‌های غیر مجاز روی می‌آورند سبب تغییراتی در رشد کودکشان می‌شوند و این تغییرات سبب می‌شود بچه‌های این مادران با خوردن غذاهایی با چربی و شکر بالا به رضایت خاطر برسند و این خود سبب چاقی می‌شود.

* خوردن فست فود اثرات سویی برای مادر و جنین دارد

در این راستا با متخصص دیگری گفت‌وگویی داشتیم در این گفت‌وگو آذردانش شهرکی عنوان کرد: خوردن فست فود در دوران بارداری اثرات سویی برای جنین و هم برای مادر به همراه دارد و حتی ممکن است سبب کم خونی در نوزاد و مادر شود.

آذردانش در ادامه در پاسخ به این سئوال مبنی بر اینکه چه اثرات سویی ممکن است برای جنین داشته باشد، افزود: مصرف فست فودها سبب عدم رشد مناسب جنینی می‌شود در این میان ممکن است تولید نوزادی نارس را در پی داشته باشد و در موارد بسیار زیادی سبب مسمومیت حاملگی و مرگ جنین نیز می‌شود.

وی با توجه به اینکه فست فودها سبب چاقی در مادر و جنین می‌شود، ادامه داد: خوردن فست فودها در دوران بارداری سبب چاقی می‌شود و چاقی مادر در دوران بارداری با التهاب جفت و نقص عملکردی جفت و اتصال مرگ جنینی در ارتباط است و ممکن است نوزادان این مادران در آینده بیشتر در معرض دیابت و فشار خون قرار گیرند.

* تغذیه ناصحیح در دوران بارداری سبب کمبود آهن و کلسیم می‌شود

متخصص زنان و زایمان در ادامه اضافه کرد: مادرانی که در دوران بارداری تغذیه درستی ندارند خودشان نیز بعد از بارداری مشکلاتی از قبیل کمبود آهن، کلسیم می‌شوند که این در میان زنان ایرانی شیوع زیادی پیدا کرده است.

آذردانش در پایان در مورد تغذیه صحیح در دوران بارداری تاکید کرد: در طول بارداری باید حداقل ۴ تا ۵ بار در روز باید غذا خورده شود، اگر چه ممکن است مقدار مصرف غذا مختصر باشد و مادر باردار گرسنه نباشید، اما بدن جنین برای رشد به این غذا نیاز دارد و در این میان باید مادران برنامه مشخصی برای غذا داشته باشند.

این متخصص گفت: به جای جایگزین کردن فست فودها در برنامه غذایی خود باید مصرف میوه‌ها به خصوص موز، هلو و زردآلو را در برنامه غذایی خودر وارد کنند و از سبزی‌های فراوان به خصوص اسفناج (به صورت مصرف خام) استفاده کنند
.

رحم مادران باردار و شیر مادر شروع اعتیاد به مواد مخدر و سندرم بیش فعالی و خشونت در کودکان است .( مونو سدیم گلوتامات MSG )

افرادی که معتاد می شوند از همان کودکی سیم های مغزشون قاطی ...