دکتر یزدان نیاز
دکتر یزدان نیاز

دکتر یزدان نیاز

ممریستور چست و چه ارتباطی با کندر طلا و مر و حافظه کوانتومی دارد ( memory resistor) (Memristor)(قسمت اول )مغزکوانتومی

در سال 1971 لئون چوا تئوری درباره ساخت نوعی حافظه عنوان کرد که انرا ممریستور Memristor می نامند

 

ممریستور  از دو کلمه  memory resistor ساخته شده است که مموری به معنی حافظه و رزیستور به معنی مقاومت است 


 این نوع حافظه  برای اولین بار در سال 2008 توسط شرکت  اچ پی (هیولت پاکارد) بطور نمونه با استفاده از یک لایه اکسید تیتانیوم  ساخته شد و به نظر می


 اید در سال های اینده وارد بازار شود 

 

 

کار کرد ممریستور بسیار ساده است  و از یک مدار با دو ورودی  ولثاژ و یک سلف(سیم پیچ ) وخازن و مقاومت ساخته شده است  زمانی که ولتاژمدار بالا


 باشد مقاومت کاهش و زمانی که ولتاژ مدار پائین باشد مقاومت بالا است 


ساخت یک ممریستور در مغز انسان 


از نظر علمی می توان در مغز انسان یک ممریستور ایجاد کرد  زیرا همه اجزای  بیوالکترونیک برای ساخت ان  در بافت مغز موجود است .

پاورقی 

پروتئین‌های تاو (به انگلیسی: Tau Proteins) پروتئین‌هایی هستند که ریزلوله‌ها را تثبیت می‌کنند. پروتئین تاو در نورون‌های دستگاه عصبی مرکزی به فراوانی و درآستروسیت‌ها و الیگودندرسیت‌ها به میزان کمتری یافت می‌شوند. پروتئین‌های تاوی که کارکرد خود را در تثبیت کردن ریزلوله‌ها از دست داده‌اند عامل اصلی بیماری‌های مرتبط بهزوال عقل مانند آلزایمر و پارکینسون هستند.

در بیماری آلزایمر تاو غیرطبیعی از ریزلوله‌ها جدا شده و باعث از هم پاشیدن ریزلوله‌ها می‌شود. فرافسفرگیری پروتئین‌های تاو باعث خودسامانی و در نهایت ایجاد کلافه‌های عصبی رشته‌ای می‌شود.[۱] به وجود آمدن این کلافه‌ها در داخل نورون جابجایی و ترابری سلول را از کار می‌اندازد و باعث مرگ سلول می‌شود. این باعث گسست و قطع ارتباط نورون‌ها در قسمت‌های خاص مغز و نهایتاً از دست دادن حافظه می‌شود.

پروتئین‌های تاو حاصل پیرایش ژن MAPT هستند و بر روی کروموزوم ۱۷ قرار گرفته‌اند. 

ظهور و سقوط خدایان چشم ابی (قسمت 2)غلبه کد ژنتیکی مزخرف ...