دکتر یزدان نیاز
دکتر یزدان نیاز

دکتر یزدان نیاز

ارتباط ذرات آهن و گوگرد در شهرها و ارتباط ان با ذرات فلورسانس در موی ایرانیان با افزایش بیماری های روحی و روانی در ایران

ارتباط ذرات آهن و گوگرد در شهرها و ارتباط ان با ذرات فلورسانس در موی ایرانیان با افزایش بیماری های روحی و  روانی در ایران (قسمت اول )


چند سال قبل متوجه وجود ذرات درخشانی در داخل موی بیماران شدم .و از همان زمان شروع به بررسی ساختار این ذرات کردم .

امروزه اگر در هر نقطه ای از ایران از موی سر و یا سینه و یا مژه و ابروی کسی عکس بگیرید و انرا بزرگنمایی بکنید متوجه ذرات گرد  درخشان و متصل بهم همانند یک تسبیح خواهید شد .

این ذرات در داخل ساقه موی ایرانیان قرار دارد و اکثرا به رنگ نقره ای و کمتر به رنگ ابی هستند . غیر از این ذرات میزان لک و سیاهی دور چشم ایرانیان نسبت به گذشته بسیار زیاد شده است .

در حالت طبیعی در داخل ساقه موی انسان ماده سیاه رنگی به نام ملانین (پیگمان ملانین ) قرار دارد و باید ساقه مو سیاه  رنگ  دیده شود .این ذرات چیست و در داخل ساقه موی ایرانیان چه می کند .

چه رابطه ای بین سیاهی دور چشم و افزایش  بیماری های روحی و روانی وجود دارد .

ابتدا ساختار طبیعی مو را بر رسی می کنیم 


صد ها مرکز علمی و دانشگاهی و دستگاه های اخرین مدل پزشکی و میکروسکوپ داریم اما محقق نداریم saccharomyces cerevisiae in the hair

  

ساختمان مو

بدن انسان نزدیک به ۵ میلیون تار مو دارد، که پوست سر ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار از این تعداد را در بر می‌گیرد. افراد با موهای بلوند بیشترین تعداد فولیکول‌ها را در سر داشته و بعد از آنها به ترتیب افراد با موهای قهوه‌ای، موهای قرمز و سیاه قرار می‌گیرند. رویش طبیعی موی سر cm۱تا ۰٫۶ در ماه است. یک تار مو شامل قسمت‌های زیر می‌باشد:

  • شفت یا ساقه مو (قسمتی که از پوست خارج شده و قابل رویت است)
  • ریشه مو (قسمتی که زیر پوست قرار گرفته)
  • فولیکول مو (مسیری لوله مانند در ناحیه درم که ریشه مو در آنجا رشد می‌کند)

در انتهای فولیکول ناحیه‌ای برجسته به نام «بولب» است که پیگمان رنگی ملانین در آن تولید می‌شود، در موهای مشکی این قسمت سیاه بوده و در موهای روشن و سفید، بی‌رنگ می‌باشد. قسمت انتهایی بولب دارای یک فرورفتگی است و بافت پیوندی که از درم به این قسمت وارد شده «درمال پاپیلا» نامیده می‌شود. درمال پاپیلا توسط مویرگهای خونی تغذیه می‌شود و مسئول تولید موی جدید می‌باشد. ترکیب اصلی مو یک پروتئین ساختمانی محکم به نام «کراتین» می‌باشد این پروتئین در ناخن و سطح خارجی پوست هم وجود دارد.

ساقه مو از سه لایه تشکیل شده: ۱. داخلی‌ترین لایه «مدولا» نامیده می‌شود و فقط در موهای ضخیم بدن (Terminal Hair) وجود دارد، این لایه نور را به خوبی منعکس می‌کند و باعث می‌شود رنگ مو در آفتاب نسبت به سایه متفاوت باشد. ۲. لایه میانی «کورتکس» نامیده می‌شود و لایه‌ای است که استحکام و رنگ و حالت مو رامشخص می‌کند. ۳. خارجی‌ترین لایه «کوتیکول» نامیده می‌شود، این لایه نازک و بدون رنگ می‌باشد و نقش آن محافظت از لایه ضخیم و ملانین دار کورتکس می‌باشد