دکتر یزدان نیاز
دکتر یزدان نیاز

دکتر یزدان نیاز

جنون زنان ایرانی بر اثر قهوه های تقلبی

زنان ایرانی برای کاهش وزن و به بهانه زیبایی با چای و قهوه آلوده به مواد روانگردان معتاد می‌شوند و از سوی دیگر آمارهای رسمی نشان می‌دهند، 150 هزار زن 15 تا 45 ساله در پایتخت زندگی می‌کنند که حداقل یکبار مصرف شیشه را تجربه کرده‌اند که بخش اعظم آنان در گروه سنی 25 تا 34 سال قرار دارند و به واسطه حضور در سن باروری اغلب کودکانی نیز دارند که زخم خورده اعتیاد هستند.‌ 

هرچند آمار اعتیاد زنان نسبت به مردان کمتر است اما پژوهشگران می‌گویند آمار 9‌درصدی زنان معتاد از جمعیت یک میلیون و 350 هزار نفری معتادان کشور رو به افزایش است

از جراحی‌های زیبایی گرفته تا مصرف داروهای آلوده به روانگردان‌ها، زنان ایرانی این روزها مشتری پر و پاقرص هر آنچه هستند که آن‌ها را زیباتر کند.

انگار مواد روانگردان هم همین نقطه ضعف را نشانه رفته‌اند تا آنجا که چندی پیش فیروزه جعفری رئیس اداره پیشگیری، درمان و کاهش آسیب اعتیاد وزارت بهداشت از «افزایش جنون زنان بعد از مصرف مواد در کشور» خبر داده و می‌گوید: «چای سبز و قهوه تقلبی حاوی مواد محرک، صنعتی در بازار عرضه شده است. گزارش‌هایی از زنان مصرف‌کننده در دست است که دچار جنون شده‌اند .»
10 کیلو در 10 روز فریب است

او می‌گوید: «باور داریم اگر هر دارویی را تبلیغ کنند که در مدت زمان کوتاهی به شدت لاغر کننده است حتما مقداری مواد محرک داراست.این مواد لاغر کننده فرقی نمی‌کند که به شکل چای، قهوه یا به شکل قرص عرضه شود بلکه تمام این موادی که گفته می‌شود لاغر کننده شدید هستند مواد محرک دارند چرا که این مواد به جای چربی، پروتئین را دفع می‌کنند و لاغری سریع و نامتناسب ایجاد می‌کنند.»

باور داریم اگر هر دارویی را تبلیغ کنند که در مدت زمان کوتاهی به شدت لاغر کننده است حتما مقداری مواد محرک داراست.این مواد لاغر کننده فرقی نمی‌کند که به شکل چای، قهوه یا به شکل قرص عرضه شود بلکه تمام این موادی که گفته می‌شود لاغر کننده شدید هستند مواد محرک دارند

پرخاشگری و افزایش تحریک‌پذیری فرد و همچنین عوارض شدید روی مغز از تبعات مصرف این اقلام است،همچنین فرد عصبی می‌شود و کنترل رفتار خود را از دست می‌دهد. اختلالات روانپزشکی و در نهایت جنون در پی مصرف مواد محرک گزارش شده است و بارها دیده‌ایم زنانی که مدت زیادی از این داروها استفاده کرده‌اند دارای علائم جنون شده‌اند البته میزان این علائم بستگی به میزان مصرف مواد دارد. متاسفانه موارد زیادی را در بین زنان دیده‌ایم که پس از مصرف این مواد محرک به سمت اعتیاد به مواد مخدر و شیشه رو آوردند.»
مشکل اصلی درمان اعتیاد

از سویی دیگر فرید براتی سده مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی از افزایش مصرف الکل و مراکز ترک آن صحبت می کند.
زنان

وی گفت: گزارشات و تحقیقات انجام شده و پایان نامه های دانشجویان نشان می دهد که مصرف الکل در کشور زیاد شده است و از سوی دیگر بیشترین ماده مصرف روانگردانها نیز الکل است و بر همین اساس با مصوبه شورای اجتماعی وزارت کشور مراکز اقامتی ترک الکل از سوی سازمان راه اندازی خواهد شد.

براتی افزود: تحقیق انجام شده نشان می دهد 8.2 درصد افراد 15 تا 45 سال شهر تهران حداقل یک بار مصرف شیشه را تجربه کردند که 13.4 درصد مصرف کنندگان زن بودند و همچنین 71.7 درصد این آمار نیز مربوط به مصرف کنندگان شیشه 15 تا 25 سال بوده است.

وی با اشاره به اینکه مشکل اصلی درمان اعتیاد نبود واحدهای حمایت اجتماعی است گفت: حلق مفقوده ای به نام مرکز و یا واحدی به نام حمایت اجتماعی در درمان معتادان کم داریم به طوری که سال گذشته به دلیل کمبود اعتبارات نتوانستیم خانه های میان راهی را که به منظور حمایت اجتماعی از بهبود یافتگان راه اندازی کنیم.

«چای سبز و قهوه تقلبی حاوی مواد محرک، صنعتی در بازار عرضه شده است. گزارش‌هایی از زنان مصرف‌کننده در دست است که دچار جنون شده‌اند .»

براتی از تخصیص 300 میلیون تومان برای راه اندازی خانه های نیمه راهی در 4 استان کشور خبر داد و گفت: در سال جاری در استان های فارس، اصفهان، خراسان رضوی و تهران خانه های نیمه راهی برای اقامت شبانه و حمایت اجتماعی از معتادان بهبود یافته راه اندازی خواهد شد.

مدیرکل پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی به آمار 3 ماهه اخیر خط ملی اعتیاد اشاره کرد و گفت: در این سه ماه بیشترین تماس های برقرار شده با خط ملی اعتیاد در مورد هروئین بوده و این نشان می دهد که در سطح جامعه اتفاقی رخ داده است و همچنین مصرف تریاک پایین آمده و مصرف کراک نیز خیلی کم شده است اما شیشه همچنان ثابت است و در صدر قرار دارد.  

احضار روح و جن و رویت ارواح با قهوه و حلوا و شکلات و تنباکوی مقدس در ...

  • ترک یابویی مواد مخدر ، موجب کاهش و زوال عقل می شود
  • مصرف قهوه(کافئین ) و بستنی و شیرکاکائو و نوشابه انرژی زا و ترکیبات حاوی وانیل در معتادان به شیشه خطرناک است ؟
  • آیا استفاده از کندر در درمان بیماری بیش فعالی کودکان موثر است Incensole acetate, And ADHD
  • اختلال و کاهش سرعت اینترنت در ایران مشکلی در درمان و ترک اعتیاد ماده مخدر شیشه Addiction Treatment Online
  • بیشترین ضریب هوشی در دنیا تاکنون متعلق به کیست؟ (ویلیام جیمز سیدیس William James Sidis)
  • چرا به ما نشئگی تفکر کردن را آموزش نداده اند
  • ماده مخدر جدید گل خطرناکتر و اعتیاد اورتر از ماری جوانا و حشیش است
  • ماده مخدر گل لزوما ماری جوانای طبیعی نیست (رواج ماده مخدر ماری جوانای صنعتی در ایران با نام گل ) Drug Flowers
  • ریسک خودکشی در معتادان تزریقی به شیشه (متامفتامین ) 80 در صد بیشتر است
  • جسد دختری که به علت مسمومیت با ماده مخدر متامفتامین (شیشه ) فوت کرده بود پیدا شد .
  • تعریف مصرف تفریحی مواد مخدر چیست Recreational drug use
  • خواص مفید و درمانی استفاده از مواد مخدر و روانگردان گیاهی در حاملگی و بر روی جنین و کودکان و نوزادان
  • الکالوئید Alkaloid چیست
  • استفاده از طلسم نفرت Obeah of hate توسط زنان بیوه در ازدواج دوم برای طلاق گرفتن و دیوانه کردن شوهر
  • یک ایرانی مظنون به قطع الت تناسلی فروشنده ماری جوانا در فرودگاه پراگ بازداشت شد