دکتر یزدان نیاز
دکتر یزدان نیاز

دکتر یزدان نیاز

نفرین پرنسس آلتای

نفرین پرنسس آلتای

نفرین پرنسس آلتای

پس از باز شدن قبرپرنسس آلتای ، بلایای طبیعی – زلزله و سیل بر سر آلتای جاری شد

این ماجرا در سال 1993 میلادی آغاز شد. گروهی از باستان شناسان روسیه در تپه ای در « اوکوک» در آلتای جنوبی دست به حفاری زدند. «اوکوک» در تلاقی مرزهای روسیه، قزاقستان، مغولستان و چین واقع است. متخصصان شانس آوردند و یک قبر باستانی را پیدا کردند. در این قبر، باقیمانده 6 اسب و یک تابوت بزرگ پیدا شد که با میخهای برنزی میخکوب شده بود. در داخل آن مومیایی زن جوانی قرار داشت. مومیایی او بخوبی حفظ شده بود، زیرا قبل از دفن تابوت را پر از یخ کرده بودند. متخصصان سن این مومیایی را 2500 سال تخمین زدند. به عقیده متخصصان روس و خارجی، این یافته یکی از مهمترین کشفیات باستان شناسی اواخر قرن 20 بود.

مومیا به پهلو قرار داشت و پاهایش کمی خم شده بود. باقیمانده لباسش، پیراهن ابریشمی و دامن پشمی و جوراب های نمدی و پالتوی خز – نیز حفظ شده بودند. موهای سرش را تراشیده بودند. دستها و شانه اش تاتو شده بود- جانوران و پرندگان عجیب. این زن در جوانی جان سپرده بود و فقط 25 سال داشت. به احتمال زیاد به خانواده معروفی تعلق داشته است. باستان شناسان او را « پرنسس آلتای» نامیدند.

برای مطالعه آتی باقیمانده پرنسس، مجبور بودند او را به آزمایشگاه ویژه ای ارسال کنند. مومیا را سوار بالگرد کردند. در زمان پرواز، ناگهان موتور بالگرد خاموش شد. خلبان با زحمت زیاد توانست فرود اضطراری را انجام بدهد. این حادثه اولین حلقه زنجیره حوادث تراژیک بعدی شد.

بلافاصله پس از باز شدن قبر، بلایای طبیعی – زلزله و سیل بر سر آلتای جاری شد. تکان های زیر زمینی صدها خانه را ویران ساخت. جریان شدید آب مزارع را از بین برد. ساکنان بومی از نفرین پرنسس آلتای حرف زدند. اخلاف اقوام بومی آلتای معتقدند که باستان شناسان خواب « جد» آنها را بهم زدند که حافظ « ورودی» به پادشاهی زیر زمینی بود. او را بردند و نیروی شر به سطح زمین آمد و غم و مصیبت دچار مردم کرد. باید مومیا را به محل سابقش برگردانند و در همانجا دفن کنند.

اما متخصصان نمی خواهند با این یافته با ارزش خداحافظی کنند که از اهمیت علمی زیادی برخوردار است. آنها اعتقاد کامل دارند که « نفرین پرنسس آلتای» مثل « نفرین فرعون مصر» افسانه است. زمین لرزه قبل از حفاری ها در آلتای رخ می داد و سیل و باران های شدید – پیامد تغییرات اقلیم است. تغییرات طبیعی را می توان بطور علمی توضیح داد. خرافات در اینجا نقشی ندارند. بعلاوه طی ده سال گذشته، مومیایی های دیگری نیز در آلتای کشف شده بود. قبر آنها را باز کردند، باقیمانده آنها مطالعه شد و هیچ اتفاقی رخ نداد.

با وجود این، تپه « اوکوک» که قبر پرنسس را در آنجا پیدا شد، دوباره نظر متخصصان را جلب کرد. محققان شبکه خطوطی را کشف کردند که در امتداد این تپه تا چند کیلومتر کشیده شده است. آنها در دوران گذشته کشیده شده اند و فقط از ارتفاع پرواز پرنده می توان آنها را دید. اما انسانهای دوران باستان نمی توانستند پرواز کنند.آنها چطور توانستند چنین خطوط دشواری را بکشند و نظم آنها را از زمین کنترل کنند؟ گزینه های متفاوتی در توضیح ارائه می شوند که جالبند. می گویند هزار سال پیش تپه « اوکوک» پایگاه فضایی بوده است. سفینه های فضایی از سیاره های دیگر در آنجا فرود می آمدند. شاید «کاپیتان » این سفینه ها برای خود « باند پرواز» را رسم کرده باشد؟

در « اوکوک» تصاویر بزرگ باستانی را کشف کردند که بر زمین کشیده شده است. آنها یاد آور « گریفون» - کرکس باستانی با بدن شیر و سر عقاب است. این تصاویر شباهت زیادی به تاتوهای روی بدن پرنسس دارد. از سال 2012 مومیای مرموز در موزه ملی شهر آلتای کوهستانی قرار دارد. آن را در یک سالن جداگانه در تابوت ویژه ای نگه می دارند.

به لحاظ همرویداد عجیبی، طی دو سال گذشته تغییرات آب و هوایی آلتای را دور می زنند. آیا پرنسس خشم خود را با دلرحمی عوض کرده است؟ اکثر ساکنان آلتای خواستار دفن دوباره او هستند. زیرا سکوت کنونی می تواند آرامش قبل از طوفان مهیب باشد.

ساخت طلسم عشق و محبت Philtreبا استفاده از اتنوبوتانی ...

باطل کردن طلسم و جادو با سنگ قلیاب (کلیون- کلیاب) و سرکه ...

جادو هم نتوانست اعتیاد جادوگری همچون هری پاتر را درمان کند ...