دکتر یزدان نیاز
دکتر یزدان نیاز

دکتر یزدان نیاز

بحث و جدل پیرامون ورود یک ماده مخدر "کاملا قانونی" در کشور فرانسه (سیگار الکترونیکی کانابیس )

بحث و جدل پیرامون ورود یک ماده مخدر "کاملا قانونی" به بازار

تولید و عرضه محصولی تازه در فرانسه بحث‌برانگیز شده: سیگار الکترونیکی کانابیس که قرار است به طور قانونی وارد بازار شود. تولیدکنندگان می‌گویند ای-جوینت تنها آرامش می‌دهد اما برخی کارشناسان آن را از قماش مواد مخدر می‌دانند.

روز سه‌شنبه (۱۶ دسامبر/ ۲۵ آذر) در شهر پاریس از محصولی تازه و "۱۰۰ درصد قانونی" پرده‌برداری شد: Kanavape نخستین جوینت الکترونیکی است که در فرانسه به طور کاملا قانونی وارد بازار می‌شود.

تولیدکنندگان این سیگار از یک خلا قانونی نهایت استفاده را کرده‌اند؛ مواد به کار رفته در تولید این جوینت الکترونیک حاوی THC نیستتند. اما در آنها نوعی از کانابینوئید، با نام کانابیدیول وجود دارد؛ ماده‌ای که گفته می‌شود "تاثیری آرام‌بخش اما نه مخدر بر روی مصرف‌کننده" دارد.

مواد به کار رفته در ای- جوینت

کانابینوئیدها ترکیبات ترپنوفنولیک هستند که بیش از ۶۰ نمونه از آنها در گیاه شاهدانه شناسایی شده‌است. از کانابینوئیدهای اصلی می‌توان به
تتراهیدروکانابینول (THC) و کانابیدیول اشاره کرد که از بین این ترکیبات بیشترین اثرات دارویی شناخته شده مربوط به THC است.

طبق گزارش سازمان ملل متحد،
ماری جوانا و حشیش که هر دو از گیاه شاهدانه هندی تهیه می‌شوند، همچنان ماده اعتیادآور اصلی در دنیا هستند و جمعیتی حدود ۱۸۰ میلیون نفر در جهان در سال ۲۰۱۲ دستکم یکبار این مواد توهم‌زا را مصرف کرده‌اند.

"محصولی که برای هیچ کسی سودی ندارد"

سازندگان این محصول تازه مدعی هستند که جوینت‌های الکترونیکی به آرامش مصرف‌کننده کمک می‌کنند و به همین دلیل مصرف آنها بدون خطر است. فروش این محصول برای افراد زیر ۱۸ سال ممنوع شده است.

کانابیس هم خاصیت دارویی دارد و هم دانه و روغنی که می‌توانند به عنوان ماده مخدر استفاده شوند کانابیس هم خاصیت دارویی دارد و هم دانه و روغنی که می‌توانند به عنوان ماده مخدر استفاده شوند

با انتشار خبر تولید و فروش "ای-جوینت" در بازار، بحث داغی در میان کارشناسان و سیاستمداران درگرفته است بر سر خطرات احتمالی این سیگار. برخی کارشناسان از بی‌خطر بودن آن سخن می‌رانند ولی در عین حال هشدار می‌دهند که ورود این محصول به بازار ممکن است این نظر نادرست را القا کند که کانابیس هم بی‌خطر و قانونی است. یک کارشناس فرانسوی حوزه مواد مخدر به رسانه‌ها می‌گوید: «ای-جوینت هیچ سودی برای مردم ندارد.»

وزیر بهداشت و درمان فرانسه هم از مخالفان "ای-جوینت" است و اعتقاد دارد که این محصول ممکن است راه "اعتیاد به کانابیس" را هموار کند. او قصد دارد با اتخاذ تدابیری، فروش این محصول را در بازار ممنوع کند.

سوییس هم مخالف است

در سوییس هم خبر تولید "ای-جوینت" بحث فراوانی به راه انداخته است. یکی از کارشناسان حوزه اعتیاد در این کشور معتقد است: «
کانابینوئیدها در کشور سوییس تنها در چارچوب درمانی تعریف شده استفاده می‌شوند و دلیلی برای اینکه در بازارهای عمومی هم این ماده را عرضه کنیم، وجود ندارد.»
به نظر این کارشناس هم، ورود قانونی این محصول به بازار می‌تواند مصرف
کانابیس را "بی‌آزار و بی‌خطر" جلوه دهد. این کارشناس ادامه می‌دهد: «رواج این محصول تاثیر و تصویر سیگارهای الکترونیکی را که تا کنون میشناختیم و برای بسیاری از کارشناسان به عنوان وسیله‌ای برای ترک اعتیاد بودند، دگرگون می‌کند.»

سیگار الکترونیکی نه تنها بهتر از سیگار عادی نیست

تبخیر کننده های ماری جوانا (واپورایزر) - Opium.Site وبلاگ ...

تبخیر کننده های پرتابل ماری جوانا و حشیش +عکس Alivi8

عکسی از یک سیگاری حشیش و ماری جوانا (Marijuana) - ...

تبخیر کننده های ماری جوانا (واپورایزر) با ریموت کنترل ؟ The ...

رواج مصرف ماری جوانا (روغن ماری جوانا ) - Opium.Site وبلاگ ...

فرم های رایج ماری جوانا گل در ایران (زغال اخته -هیز -نیروانا )

اثرات سیگار و ماری جوانا بر روی قدرت و سرعت اسپرم مردان و ...

منهم یواش یواش دارم عاشق گیاه شاهدانه و کانابیدیول می شوم

کانابیس صنعتی جدید HU-331 (اچ‌یو-۳۳۱) - Opium.Site ...

تاج و تخت کاسه ماری جوانا کشی و حشیش (چلیم و قلیان ماری ...

ماده روانگردان صنعتی کانابینوئید UR-144 چیست - Opium ...

کانابینوئید صنعتی AM-2201 چیست - Opium.Site وبلاگ ...

کانابیسیکلوهگزانول Cannabicyclohexanol چیست - Opium ...

کانابیس سنتتیک AM-694 چیست Synthetic cannabis

آناندامیدAnandamide چیست - Opium.Site وبلاگ رسمی دکتر ...

مرگ یک جوان در سوئد با ماده مخدر جدید پی وی هشت PV8

مرگ یک جوان در سوئد با ماده مخدر جدید  پی وی هشت PV8 

پزشکان و پرستاران بخش مواد مخدر بیمارستان ساندِربی در نوربوتتِن، از مرگ یک قربانیدیگر مواد مخدر دراین استان خبرداده اند. علت مرگ این جوان، مصرف ماده ی مخدر PV8 اعلام شده که ماده‌ای شبیه به اِکستاسی است  و به صورت قانونی و آزادازطریق اینترنت به فروش می‌رسد.            

این ماده تاکنون باعث مرگ چند جوان شده و اقداماتی برای غیرقانونی شدن فروش آن دردست انجام است. مصرف این ماده باعث ایجادعفونت‌ وتورم‌های شدید شده و با کاهش شدید ضربان قلب و فشارخون باعث مرگ شخص می‌شود. اداره نظارت بر سلامت عمومی، با معرفی این ماده به عنوان خطرناک و مشکل‌ساز، زمینه‌ی ممنوعیت فروش و استفاده از آن را فراهم کرده‌است.

منبع رادیو سوئد

 

نویسنده

ماده مخدر چدید پی وی هشت یکی از مشتقات مخدر نمک حمام(متیل اندوکسی پیرووالرون ) است

ماده مخدر روانگردان جدید صنعتی مالی Molly چیست (شکل خالص ...

Opium.Site وبلاگ رسمی دکتر رضا یزدان نیاز: متیلن دی ...

متیل اندوکسی پیرو والرون(نام های ام تی وی –کلک –سوپر ...

Pyrovalerone پیرووالرون با نامهای (Centroton, Thymergix, O ...

برچسب مخدر متیلن دی اکسی پیرووالرون - دکتر یزدان نیاز ...

مخدر نمک حمام 10 برابر اعتیاد آور تر از متامفتامین (شیشه )است

ماده مخدر روانگردان صنعتی سعادت BLISS همان ماده مخدر نمک حمام ...

مخدر روانگردان جدید نمک حمام با مارک هشت توپ Eight Ballz ...

عجیب‌ترین مراکز ترک اعتیاد در جهان (تایلند)

Thamkrabok monastery, Thailand (Photo: NICOLAS ASFOURI/AFP/Getty Images)

روش تایلندی

در صومعه "تاماکارابوک" در نزدیکی "پارا پوتابات" در تایلند، معتادان به مواد مخدر میان راهبان بودایی زندگی می کنند. آنها تلاش می‌کنند روش‌های مخصوص راهبان برای سم‌زدایی از خود را یاد بگیرند و با استفاده از این روش اعتیادشان را ترک کنند.

Thamkrabok monastery Thailand (Photo: Paula Bronstein /Getty Images)

بالا بیاور تا وقتی که پاک شوی

معتادانی که بتوانند ده روز اول در این مرکز ترک اعتیاد را دوام بیاورند، می‌توانند بیشتر بمانند. در سپیده دم هر صبح، هر کس مجبور است معجونی گیاهی بنوشد که به سرعت حالت تهوع شدید ایجاد می‌کند. راهبان این روش را "انزجار آور، اما موثر" می‌خوانند. قبل از خارج شدن از این مرکز، معتادان سابق باید قسم یاد کنند که دیگر هرگز مواد مخدر استفاده نخواهند کرد.

  • ستاد مبارزه با مواد مخدر با چه مبارزه می‌کند؟
  • ریتالین نه هوش شما را افزایش می دهد و نه وزنتان را کاهش/هرگز بعد از شش بعدازظهر ریتالین نخورید
  • مصرف مواد گیاهی مثل پوست انگور ، زغال اخته ، تمشک ، و توت اثرات مخدر شیشه ( مت آمفتامین )را کاهش می دهند Resveratrol
  • ماری‌جوانا در ایران؛ از ورود در مرزهای شرقی تا کشت در گلدان‌های آپارتمانی
  • ستاد مبارزه با مواد مخدر با چه مبارزه می‌کند؟

    ستاد مبارزه با مواد مخدر با چه مبارزه می‌کند؟
    دستگیری 600 هزار خرده فروش در عرض چند ماه. این تعداد خرده فروش چه تعدادی را تغذیه می‌کنند؟ محاسبه خیلی سخت نیست، یک جای کار می‌لنگد، اوضاع به همان بدی است که وزیر کشور تصویر می‌کند.
    آمارها سلطنت می‌کنند. می‌توان با آمار، بیکاری، تورم، فقر و پیشرفت را بیشتر و کمتر کرد. دولت احمدی نژاد هاله کم رنگ بالای سر آمار رسمی را فوت کرد و برهنه بودن این پادشاهان مطلق را نشان داد. اینکه هر شهروند امکان آمارگیری از جامعه را ندارد، فرصت مناسبی است تا صاحب منصبی با تعریف دوباره عناصر آمارساز مانند بیکاری یا حتی تورم، یا دست کاری مستقیم با ماژیک در نمودار، اوضاع را آنطور که دوست دارد نشان دهد. وقتی قبح کاری می‌ریزد انجام آن برای اهالی تردید آسان تر می‌شود.

    در حوزه‌ مواد مخدر شلاق را بردارید و بر پیکر ما بزنید - Opium ...

    طعنه زدن و شوخی با سردار مویدی و ستاد مبارز با مواد مخدر از لذت های

    دسته گل جدید سردار مویدی گاف دیگری برای رئیس پلیس ...

    سردار مویدی مدیر بر‌تر کشوری شد!!! - Opium.Site وبلاگ ...

    Opium.Site وبلاگ رسمی دکتر رضا یزدان نیاز: شکستن جو ...


    به نوشته ابتکار، این مرض، مرضی ایرانی نیست. در هر جایی حضور دارد که چیزی به نام آمار وجود دارد. هدف آمار است. این نمودار و بالا پایین شدنش ذهن صاحب منصب را تسخیر می‌کند. اگر او انتخاب شده باشد، پیوند او با آمار برایش معنی مرگ و زندگی دارد. او باید گزارش عملکرد خود را با نمودار نشان دهد.

    یک پلیس در نیویورک باشد یا تهران می‌داند که باید برای بالا دستی ها توضیح دهد چند درصد از آمار جرم را کاهش داده و کسی فرصت گوش کردن به اینکه اوضاع از چه قرار است را ندارد. اوضاع تبدیل به یک سری اعداد می‌شوند، می‌توان کاهش داد، افزایش داد، جمع کرد، ضرب کرد و تمام اعمال دیگرِ ریاضی را روی آن انجام داد. آمار سازی اما خودش را لو می‌دهد، نه در جایی بیرون از این آمار که بین همین خطوط و اعداد، در تعریف مسئله ها ساختگی بودن آمار پنهان می‌شود. همان طور که کاهش آمار بیکاری در دوره احمدی نژاد خودش را در تعریف دوباره بیکاری مخفی کرده بود.

    2.5 درصد اعتیاد، افزایش کشفیات، پایین آمدن سن اعتیاد، بالا رفتن مرگ ها، ده هزار میلیارد تومانی که به گفته رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر درآمد سالیانه قاچاقچی ها هست و نیاز به شستشو دارد چیزی هایی هستند که این ستاد در چند ماه گذشته رو در رو با رسانه ها در میان گذاشته است.

    این آمار یک دست و یک نواخت را یک عدد عجیب به هم می‌ریزد: دستگیری 600 هزار خرده فروش در عرض چند ماه. این تعداد خرده فروش چه تعدادی را تغذیه می‌کنند؟ محاسبه خیلی سخت نیست، یک جای کار می‌لنگد، اوضاع به همان بدی است که وزیر کشور تصویر می‌کند.
    منبع تابناک

    ریتالین نه هوش شما را افزایش می دهد و نه وزنتان را کاهش/هرگز بعد از شش بعدازظهر ریتالین نخورید

    کارشناس مواد مخدر و درمان اعتیاد در گفتگو با قدس آنلاین:

    ریتالین نه هوش شما را افزایش می دهد و نه وزنتان را کاهش/هرگز بعد از شش بعدازظهر ریتالین نخورید

    قدس آنلاین -ساحل عباسی:ریتالین نه تنها به لاغری کمک نمی کند، بلکه اختلالات خلقی را دامن می زند.

                                                 

    به گزارش قدس آنلاین ،چندی پیش علیرضا جزینی، قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، درباره مصرف قرص های ریتالین   Ritalinنزد دانشجویان هشدار داد. وی گفت:‌ "شب های امتحان نزدیک است و برخی از دانش آموزان و دانشجویان به خاطر تبلیغات غلط و از روی ناآگاهی برای تقویت حافظه و شب بیداری از ریتالین استفاده می کنند".  همچنین دکتر فیروزه جعفری، رییس اداره پیشگیری، درمان و کاهش آسیب اعتیاد وزارت بهداشت، مصرف ریتالین نزد دانشجویان را مقدمه ای برای مصرف مت آمفتامین یا شیشه (Methamphetamine) عنوان کرد و از برنامه های وزارت بهداشت برای پیشگیری از اعتیاد در دانشجویان خبر داد.   اما نکته مهم و مشترک در بین همه مصرف کنندگان خودسرانه داروی ریتالین، این است که آنها دانشجویانی هستند که در طول ترم درس نمی خوانند و برای یادگیری درسی که حداقل فراگیری آن به دو ماه زمان نیاز دارد، می خواهند فقط یک یا دو شب زمان بگذارند.  به این ترتیب نیاز به شب بیداری، انرژی، و تمرکز بیشتر در شب امتحان دارند که به سمت مصرف ریتالین کشیده می شوند. 

     اغلب این دانشجویان روشهای صحیح یادگیری را نمی دانند. به یادسپاری و یادآوری را هرگز نیاموخته اند و به طور کلی نمی دانند چگونه مطالعه کنند و چگونه یاد بگیرند. اما شنیده اند که ریتالین "معجزه" می کند. اما واقعیت های زیادی را درباره آن نمی دانند. در پی انتشار چنین اخباری برای شناخت هرچه بیشتر ریتالین و آشنایی با عوارض و فواید آن، در گفتگویی با دکتر محمد رضا یزدان نیاز، اولین  پزشک سایکدلیک و درمان اعتیاد، به گفتگو نشستیم. آنچه می خوانید نظرات علمی دکتر یزدان نیاز است. 

    -دانشجویان این قرص را برای شب بیداری (شبهای امتحان) مصرف می کنند.  آیا مصرف ریتالین در شب می تواند به بیداری و تمرکز فکر بیشتر هم منجر شود؟

    به هیچ وجه. ریتالین منجر به بی خوابی می شود اما یادگیری نمی آورد. استفاده از ریتالین در شب، اختلالات خواب می آورد. اختلال در خواب، پروسه سم زدایی بدن را مختل می کند. (می دانیم که خواب، نوعی سم زدایی عمومی بدن است.) وقتی سمزدایی به خوبی صورت نگیرد مود mood  یا خلق، حافظه، یادگیری، و به یادآوری هم مختل می شوند. توصیه من به دانشجویان، این است که اول روش یادگیری خود را بشناسند، دوم طول ترم درس بخوانند، سوم شب امتحان خواب خوب داشته باشند. اما، از آنجایی که ممکن است حریف این عزیزان نشویم، خواهش می کنم که حداقل با برنامه این دارو را استفاده کنند. به ریتالین با احترام رفتار کنید! هر روز سر ساعت معینی و به میزان معین (نه بیشتر و نه کمتر) ریتالین مصرف کنید. هرگز بعد از ساعت شش بعد از ظهر آن را نخورید. اگر هم چنین کنید، فقط این داروی نسبتا گران قیمت را هدر داده اید.

    -با توجه به اینکه فرمودید ریتالین در درمان بیش فعالی موثر است، لطفا به خانواده هایی که فرزند بیش فعال دارند، اما از مصرف ریتالین امتناع می کنند، توضیح دهید.

     متاسفانه رسانه ها از ریتالین آنقدر بد گفته اند که خانواده هایی که فرزندان بیش فعال ADHD دارند، از ترس عوارض زیانبار و وحشتناک آن، فرزندشان را از مصرف این دارو محروم می کنند.  تحقیقات نشان داده از هر ده کودک، یکی بیش فعال است. اگر به این کودکان ریتالین بدهند در بزرگسالی انسانهایی خویشتندار می شوند.  طبق آخرین تحقیقات صورت گرفته در امریکا، کودکی که ریتالین مصرف می کند، به هنگام بزرگسالی، در معرض اعتیاد به الکل، کوکایین، و ماری جوانا نیست.  بی تردید، اگر کودکان بیش فعال را غربال گری و تحت درمان صحیح قرار دهیم از گرایش آنها به ماده مخدر مت آمفتامین یا شیشه در آینده جلوگیری کرده ایم.  متاسفانه اخباری که ریتالین را ماده ای اعتیادآور عنوان معرفی می کند، والدین نا آگاه را می ترساند،تا حدی که آنان از دادن دارو به فرزند بیش فعالشان خودداری می کنند. 

    بر اساس تجربه ام به عنوان پزشک در نزدیک به سی سال اخیر و ساعت ها مشاوره، با صراحت می گویم که اگر اختلالات روانی افراد با دقت و موشکافانه بررسی شوند، آشکارا می توان بیش فعالی درمان نشده در دوران کودکی را دید. 

     

     آیا ریتالین در لاغری نیز موثر است؟

    متاسفانه به نظر می رسد در آرایشگاه ها، مکانی که اغلب افراد روی بدن و شکل و اندازه خود به شدت زوم میکنند، ریتالین داروی معجزه آسای لاغری معرفی شده است. من تاکید می کنم که ریتالین نه تنها به لاغری کمک نمی کند، بلکه اختلالات خلقی آنها را دامن می زند. شاید این افراد، همان کسانی هستند که از دادن ریتالین به فرزندان بیش فعال خود پرهیز می کنند!!! طبق مطالعات، فقط یک نفر در هر صد نفر که ریتالین مصرف میکنند، با این دارو، وزن کم کرده اند. بله، ریتالین در ابتدا بی اشتهایی می آورد. اما این بی اشتهایی به محض این که اثر دارو از بین رفت، جایش را به پرخوری می دهد. به کسانی که در اثر خوردن ریتالین بی اشتها می شوند، توصیه می کنم که حتما و هر طور شده چند عدد قند یا خرما و مایعات فراوان میل کنند. همچنین، اصلا ریتالین را با نوشابه های انرژی زا مصرف نکنند.

    در مورد سایر آثار ریتالین به ویژه اثار که در کوتاه مدت برجا می گذارد توضیح دهید؟

    اثرات کوتاه مدت ریتالین شبیه به اثرات آمفتامین است. مانند بسیاری از مواد، اثرات ریتالین وابسته به دوز هستند. دوز درمانی با 5 آغاز می شود تا 10 میلی گرم ، یک تا سه بار در روز، برای کودکان بیش از شش سال. اما نه بیش از 60 میلی گرم در روز، حتی در بزرگسالان. سوء مصرف آن پیامدهایی دارد: در دوزهای پایین شامل بی اشتهایی، بیداری، افزایش هوشیاری،  شادی و سرخوشی، اختلال در حرکت ارادی،سردرد، ضربان نامنظم قلب، تهوع و استفراغ است. در دوزهای بالا شامل تحریک کشش عضلات، گیجی، توهم و پارانویا، افزایش فشار خون و ضربان نبض، خشکی دهان، استفراغ، تب و عرق کردن، هذیان، تشنج، اضطراب و بی قراری است.

     

    آیا ریتالین هوش را افزایش می دهد؟

    ریتالین نه تنها تمرکز فکری را بالا می برد، سرعت یادگیری را هم بالا می برد. بنابراین چون یادگیری با لذت همراه می شود، کودک تمایل بیشتری برای یادگیری (لذت) دارد. در نتیجه بیتشر می آموزد و دانستن بیشتر به معنای باهوش بودن است. خیر. ریتالین سبب باهوش شدن به طور مستقیم نمی شود. اما در بلند مدت سبب می شود فرد خواندن و یادگیری سبک زندگی اش بشود. ریتالین باهوش را باهوشتر میکند. اما هنوز دارویی وجود ندارد که کم هوش را باهوش کند. فراموش نکنیم که هوش به مجیط بسیار وابسته است. ریتالین سبب بالا رفتن پلاستیسیته مغز می شود و ارتباطات میان نورونها را، دقیقا در جایی که با سیناپسها برخرد دارند را قوی می کند. همچنین بدانیم که وقتی مغزی این ارتباطات بین نورونی را تولید کرد، به این کار در طول حیاتش ادامه می دهد.

    مصرف مواد گیاهی مثل پوست انگور ، زغال اخته ، تمشک ، و توت اثرات مخدر شیشه ( مت آمفتامین )را کاهش می دهند Resveratrol


    ترکیبات طبیعی  حاوی رسوراترول ، اثرات مخدر شیشه ( مت آمفتامین )را کاهش می دهند

    19 نوامبر 2013 – مطالعات انجام شده نشان می دهد رسوراترول  (resveratrol) که یک ترکیب طبیعی موجود در سبزیجات رنگی ، میوه جات  به خصوص پوست انگور و ذغال اخته و تمشک و توت  است ، می تواند اثرات بیماری پارکینسون ، سکته مغزی و بیماری آلزایمر را در کسانی که رژیم غذایی سالمی دارند یا کسانی که به طور منظم مکمل های رسوراترول را دریافت می کنند ، کاهش دهد . ولی اکنون محققان در دانشگاه میسوری پی برده اند که رسوراترول می تواند اثرات قوی ترین ماده اعتیادآور یعنی مت آمفتامین را نیز مسدود (block) نماید .

     

    دنیس میلر (Dennis Miller) دستیار پروفسور در دپارتمان علوم روانشناسی دانشکده علوم و هنر و همکار تحقیقاتی مرکز علوم بوند لایف (Bond Life Sciences Center) و همچنین محقق مرکز علوم اعصاب انتقالی در MU (دانشگاه میسوری) است که بر روی درمان های اعتیاد به مواد مخدر و اختلالات تخریبی عصبی (neuro degenerative disorders) مطالعه می کند . تحقیقات وی و همکارانش ، درمان سوء مصرف مت آمفتامین را نشانه گرفته و بر روی نقش نوروترنسمیتر دوپامین در اعتیاد به مواد مخدر متمرکز شده است . پس از مصرف مت آمفتامین ، سطح دوپامین در مغز به طور ناگهانی و به شدت افزایش می یابد . این افزایش با وجود عواقب نا مطلوب آن ، با انگیزش و میل ادامه دادن به مصرف همراه است . بنابراین با تکرار مصرف مت آمفتامین ممکن است نورون های دوپامین تخریب شده و اختلالات عصبی و رفتاری ، شبیه آنچه در افراد مبتلا به بیماری پارکینسون دیده شده است را سبب شود .

    میلر گفت : " دوپامین برای گسترش و پیشرفت اعتیاد به مت آمفتامین امری حیاتی است – در گذاری از مصرف ماده مخدر بخاطر یک دوست داشتن یا کسب لذت به مصرف ماده مخدر بخاطر یک ولع یا مصرف بالاجبار (compulsively) ". " رسوراترول نشان داده است که می تواند نورونهای دوپامین را تنظیم نماید و در اختلالی که نورونهای دوپامین تخریب می شوند از بیماری پارکینسون محافظت کند. اگر چه ما به دنبال آن هستیم تا مشخص کنیم که رسوراترول می تواند بر تغییرات مت آمفتامین القاء شده (induced)در مغز تأثیر بگذارد ".

    با بکار گیری دستورالعمل های موجود از تحقیقات بیماری های پارکینسون و آلزایمر ، به موشها یک وعده در روز و متناسب با میزانی که یک انسان از یک برنامه غذایی سالم دریافت می کند ، به مدت 7 روز پیاپی رسوراترول داده شد. بعد از یک هفته مصرف رسوراترول ، محققان شروع به اندازه گیری اینکه چه مقدار دوپامین توسط مت آمفتامین آزاد شده است ، نمودند . آنها دریافتند که رسوراترول بوضوح توانایی مت آمفتامین را در افزایش سطح دوپامین در مغز کاهش داده است . علاوه بر این رسوراترول توانایی مت آمفتامین را نیز در افزایش فعالیت موشها کاهش داده است . رفتاری که فعالیت بیش از حد (hyperactivity) مشاهده شده در افرادیکه مواد محرک مصرف می کنند را الگوسازی می کند.

    میلر گفت : " مردم توسط پزشکان و متخصصان تشویق می شوند که مواد شامل رسوراترول را در برنامه غذاییشان بگنجانند و ممکن است حفاظت در برابر اثرات مضر مت آمفتامین پاداشی غیر منتظره برای آنان باشد." وی افزود : " علاوه بر آن هیچ درمان موثر و پایداری برای کمک به افراد وابسته به مت آمفتامین وجود ندارد . تحقیقات اولیه ما بیان می کند که رسوراترول می تواند در رژیم درمانی برای معتادان به مت آمفتامین اضافه شود و پتانسیل آن را دارد که ولع و میل به مصرف مواد را کاهش دهد . رسوراترول در غذاهای مفید و رنگی پیدا می شود و چندین اثر جانبی دارد . همه ما بایستی رسوراترول را برای سلامت مغز مصرف کنیم .تحقیقات ما اظهار می دارد که این ماده ممکن است از تغییرات مغز که بر اثر پیشرفت اعتیاد به ماده مخدر رخ می دهد پیشگیری نماید ."

    ترجمه : مسعود صادقی سایت بازگشت

     

  • ماری‌جوانا در ایران؛ از ورود در مرزهای شرقی تا کشت در گلدان‌های آپارتمانی
  • "شفای جهانی "اولین فرم ماری جوانا طبی به نام اویدکل Avidekel فاقد ماده توهم زای تتراهیدروکانابینول را کشت کرد .
  • رسانه ها با رواج اطلاعات غلط و غیر علمی در جامعه باعث افزایش شیوع اعتیاد به مواد مخدر و روانگردان می شوند(ریتالین خوب یا بد )
  • ۹۷ نوع مواد مخدر روان گردان جدید شناسایی شد
  • ماری‌جوانا در ایران؛ از ورود در مرزهای شرقی تا کشت در گلدان‌های آپارتمانی

    ماری‌جوانا در ایران؛ از ورود در مرزهای شرقی تا کشت در گلدان‌های آپارتمانی

     ماری‌جوانا در ایران کم کم پرمشتری می شود. اما نکته اینجاست که مصرف کننده های این مخدر، فقط مواد وارداتی مصرف نمی کنند؛ کشت گیاه ماری‌جوانا در آپارتمان ها انجام می شود.

    آرزو رستم‌زاد: مواد مخدر اگر پیش از این در چهار راه ها و پستوها دست به دست می شد، حالا ردپایش را در خانه ها جا گذاشته است. کنج حیاط خلوت یک خانه معمولی، توی باغچه یکی از همین پلاک ها، یا حتی گلدان کوچک کنار آشپزخانه. مواد مخدر، این روزها نه در مزرعه، که در گلدان های خانگی کشت می شوند.

    اردیبهشت ماه سال گذشته، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کشت ماری جوانا در کشور را رد کرد و گفت: «شاید عده ای اقدام به کشت آن در گلدان های خانگی کنند اما این موضوع فراگیر و قابل توجه نیست.» با این حال سردار مویدی وعده برخورد با همان تعداد کم پرورش دهندگان ماری جوانا در گلدان های خانگی را داد؛ وعده ای که 5ماه بعد عملی شد و نیروی انتظامی ماهان 60کیلوگرم ماری‌جوانا را از یک منزل مسکونی کشف کرد.

    این محصول از 54 بوته ماریجوانا به دست آمده بود که به گفته فرمانده نیروی انتظامی این شهر، می توانست هزاران جوان را دچار توهم، خواب آلودگی، ناتوانی در راه رفتن، ترس و اضطراب شدید، توهم گویی و هذیان و در نهایت بیماری های روانی کند.

    کشت گلدانی ماری‌جوانا در ماهان یک نمونه از پرونده های جدیدی بود که پلیس مواد مخدر با آن رو برو شده است. این تولید خانگی، اگرچه آمار شفاف و روشنی ندارد اما یکی از سرفصل های مطالعاتی ستاد مبارزه با مواد مخدر است که اعضای این ستاد از صاحبنظران دعوت کرده اند نتایج پژوهش هایشان را در این باره ارائه کنند.

    دکتر محمدرضا یزدان نیاز، درمانگر و پژوهشگر اعتیاد درباره رواج کشت گلدانی مواد مخدر می گوید: به شدت زیاد شده و من با موارد فراوانی از این نوع تولید رو به رو بوده ام. بیشترین ماده مخدری که کشت خانگی می شود، گل است که در واقع یک نوع از ماری‌جوانا است (اینجا را بخوانید). اما گیاه ماری‌جوانای طبیعی گل های کمی دارد. با ایجاد تغییر ژنتیکی در این گیاه، ماری‌جوانایی حاصل شده که گل های بسیار زیادی می دهد، خاصیت نشئه کنندگی بالایی دارد و به شدت اعتیاد آور است.

    او ادامه می دهد: ماری‌جوانای گل 180 نوع متفاوت دارد که مصرف کنندگان، اغلب از آن اطلاعی ندارند و همه را به نام گل می شناسند در صورتی که هرکدام از این 180 نوع خصوصیات مختلفی دارند و میزان نشئگی و اعتیاد دهی آنها متفاوت است. گلی که این روزها در بازار خرید و فروش می شود، یکی از خطرناک ترین انواع آنها است.

    آن طور که یزدان نیاز می گوید، کشت گلدانی و گلخانه ای ماری‌جوانا از نظر اقتصادی برای تولید کننده ها به صرفه است و به همین دلیل، بیشتر از سایر مخدرها کشت می شود. او ادامه می دهد: یکی دیگر از مخدرهایی که کشت گلدانی می شود، قارچ جادویی است که هاگ های آن به دو طریق وارد کشور می شود. یا در سرنگ و یا روی برگه هایی که به آنها پرینت گفته می شود.

    قارچ مخدر گران قیمتی است و به همین دلیل بازار فروش خوبی ندارد. به گفته دکتر یزدان نیاز، بیشتر مصرف کنندگان آن اقشار خاصی مثل هنرمندان هستند که به واسطه نشئگی عرفانی حاصل از این مخدر، سراغ آن می روند چون معتقدند به آفرینش هنری شان کمک می کند. با این حال یزدان نیاز می گوید: کشت از خانه ها به مراکز صنعتی به ویژه در اطراف تهران کشیده شده.

     

    از مرز تا گلدان

    دانه های ماری‌جوانا معمولا به صورت قاچاق از مرز افغانستان یا به صورت سفارشی از هلند به افغانستان و سپس ایران وارد می شوند. اما خیلی وقت ها گل های ماری‌جوانا حاوی این دانه ها هستند و کسانی که مخدر گل مصرف می کنند، ممکن است بتوانند به این دانه ها دسترسی پیدا کنند.

    با کاشتن این دانه ها در گلدان می توان در هر نوبت 200 تا 300 گل به دست آورد. برخی گلخانه ها هم همراه دیگر محصولاتشان اقدام به کاشت و پرورش ماری‌جوانا می کنند که در این صورت، معمولا تعداد گلدان ها بیشتر از 100عدد است. یعنی تولید انبوه یک ماده مخدر در فضایی که ظاهرا مجوز رسمی فعالیت دارد.

    دانه های ماری‌جوانا معمولا به صورت قاچاق از مرز افغانستان یا به صورت سفارشی از هلند به افغانستان و سپس ایران وارد می شوند. اما خیلی وقت ها گل های ماری‌جوانا حاوی این دانه ها هستند و کسانی که مخدر گل مصرف می کنند، ممکن است بتوانند به این دانه ها دسترسی پیدا کنند. کشت گلدانی و گلخانه ای ماری‌جوانا از نظر اقتصادی برای تولید کننده ها به صرفه است و به همین دلیل، بیشتر از سایر مخدرها کشت می شود.

    با این حال، دکتر یزدان نیاز می گوید: ماری‌جوانا به نور خیلی زیاد نیاز دارد. هر چه نور بیشتر باشد، میزان ماده مخدری که تولید می کند بیشتر و در نتیجه گیاه، با کیفیت تر است. بنابراین پرورش دهندگان این گیاه از لامپ های زنون قوی استفاده می کنند که به صورت شبانه روزی روشن است.

    معمولا همین استفاده زیاد از برق هم عاملی می شود که پرورش دهندگان ماری‌جوانا در دام قانون بیفتند. دکتر یزدان نیاز می گوید: در برخی از کشورهای دنیا، از روی میزان مصرف برق گلخانه ها می توانند موارد مشکوک را شناسایی کنند.

     در واقع پلیس فهرستی از تمام گلخانه ها دارد که مساحت، میزان برق مصرفی و مقدار نرمال مصرف در آن قید شده. بر همین اساس هر گاه مصرف برق گلخانه ای افزایش چشمگیری داشته باشد، دلیل آن را بررسی می کند.

    او می گوید که پیشنهاد استفاده از همین روش به ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور هم داده شده، اما به نظر نمی رسد اجرایی شده باشد.

    یزدان نیاز، پیش بینی می کند که بعد از اشباع بازار از گل، عرضه مواد مخدر به سمت یک مخدر صنعتی جدید به سمت اسپایس (ماری‌جوانا صنعتی) برود. ماده ای که تاثیر آن 200 برابر ماری‌جوانا ارزیابی شده و به همین نسبت تخریبگری آن هم بیشتر است.

     

    در آرزوی شادی از دست رفته

    باز شدن پای مواد مخدر به گلدان های خانگی، یک معنای ساده و صریح دارد. مصرف کنندگان تصمیم گرفته اند خودکفا باشند. آنها راهی را پیدا کرده اند تا نیازشان به مواد مخدر را در خانه تامین کنند و هم ریسک کمتری را به جان بخرند، هم هزینه کمتری متحمل شوند.

    با این حال، عباس دیلمی زاده، محقق اعتیاد و مدیر عامل جمعیت تولد دوباره تحلیل متفاوتی از کشت گلدانی مواد مخدر ارائه می کند. او این نوع کشت را نشانه ای از بالا رفتن تقاضا برای تامین مواد می داند و می گوید: مدتی قبل معاون وزیر رفاه اعلام کرد که ایران در میان کشورهای دنیا از لحاظ شادی اجتماعی رتبه 110 را دارد. همان زمان قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت که نشاط اجتماعی باعث پیشگیری از اعتیاد می شود. اگر این دو داده را کنار هم بگذارید، جواب مجهولات ما داده می شود.

    دیلمی زاده ادامه می دهد: نظر سیاستمداران شاید این باشد که باید جلوی کشت گلدانی مواد مخدر را بگیریم. به فرض که در این کار موفق شویم. آیا باز هم تقاضا کاهش پیدا می کند؟ باید بپذیریم که کتمان تقاضا، مشکلی را حل نمی کند. اما مدیریت کردن آن تقاضا می تواند موثر باشد. نشاط اجتماعی یک پاسخ مناسب به تقاضای مواد مخدر است. هر انسانی نیاز به نشاط دارد و نمی توان این را نفی کرد.

    این نیاز به نشاط، به اعتقاد دیلمی زاده با تغییرات هشدار دهنده ای هم همراه شده است. تغییر الگوی استفاده از مواد مخدر، تصویر جمعیتی را ترسیم می کند که دیگر تنها به دنبال خوشحال شدن نیست. شادی و را با آرامش و شور زندگی را همراه با فراموشکاری و بی خیالی، یکجا می خواهد.

    دیلمی زاده می گوید: پیش بینی من این است که الگوی مصرف مواد محرک رو به افول است. مصرف کننده های دائمی ما به چند مصرفی روی آورده اند و مواد محرک و مخدر را همزمان مصرف می کنند. مثلا شیشه را با هرویین یا تریاک. این نشان می دهد که ذائقه مخاطب ما مدام در حال تغییر است. چیزی که از تحولات اجتماعی و موضوعات مبتلا به جوانان و نوجوانان نشات می گیرد. ماده مخدر، فراموشی می آورد و ماده محرک بیداری و نشاط. مصرف همزمان این دو مواد، حتما ارتباطی با مسایل اجتماعی کشور دارد. هر تغییر الگوی مصرفی باید با تحولات سیستم اقتصادی، اجتماعی تحلیل شود.

    Opium.Site وبلاگ رسمی دکتر رضا یزدان نیاز: وقتی آرتا به ...

    Opium.Site وبلاگ رسمی دکتر رضا یزدان نیاز: تاریخچه ماری ...

    ماده مخدر جدید گل چیست و چه تفاوتی با ماری جوانا دارد - Opium ...

    هلند کوچک ایران» افسانه است یا واقعیتی بی نهایت تلخ؟ دهات ...

    آزاد سازی مصرف مواد مخدر و رودرواسی دولت ایران - Opium.Site ...

    انتقاد سازمان ملل از آزادسازی حشیش در دو ایالت آمریکا - Opium ...

    آغاز فروش ساندویچ و سالاد حاوی ماریجوانا در واشنگتن - Opium ...

    سود سرشار ماری جوانا طبی - Opium.Site وبلاگ رسمی دکتر ...

    تولید سیگار مارلبرو ماری جوانا Marlboro marijuana دروغ اول ...

    آمریکا و عشق به ماده مخدر ماری جوانا - Opium.Site وبلاگ رسمی ...

    Opium.Site وبلاگ رسمی دکتر رضا یزدان نیاز: رواج ماری جوانا ...

    AK-48 ماری جوانا اکا -چهل هشت (مخدر گل ) - Opium.Site وبلاگ ...

    حامیان استفاده از ماری جوانا طبی (مخدر گل ) - Opium.Site ...

    پسر معاون شهردار در اسرائیل گلخانه ماری جوانا داشت - Opium ...

    ماری جوانا سومانگو (مخدر گل ) با طعم انبه Somango Marihuana

    ماری جوانا بحرانی #چهل هفت (مخدر گل ) با بوی وانیل انبه هلو ...

    ماری جوانا شاخص شفق قطبی (مخدر گل )Aurora Indica - Opium ...

    درآمد ۱۹۰ میلیون دلاری ایالت واشنگتن از بازار فروش ماری جوآنا ...

    پیت بول ماری جوانا Pit Bull Marijuana (مخدر گل ) - Opium.Site ...

    دزدی چراغ زنون پورشه برای کشت ماری جوانا در هلند - Opium ...

    اگر پسرم ماری جوانا بکشد من چکار کنم - Opium.Site وبلاگ ...

    Opium.Site وبلاگ رسمی دکتر رضا یزدان نیاز: ماری جوانا فلو ...

    مکانیسم اثر گیاه اسپند (غم و اندوه سوریه ) و الکالوئید هارمین و هارمالین در درمان و ترک اعتیاد ماده مخدر شیشه (متامفتامین )

    "شفای جهانی "اولین فرم ماری جوانا طبی به نام اویدکل Avidekel فاقد ماده توهم زای تتراهیدروکانابینول را کشت کرد .

    اسرائیل برای اولین بار فرم ماری جوانا طبی به نام اویدکل Avidekel را پرورش می دهد

    گیاه شاهدانه دارای دو الکالوئید مهم است ماده مخدری به نام دلتا 9 تتراهیدروکانابینول که اعتیاد اور و مخرب مغز و اعصاب  است و ماده ای به نام کانابیدول که شفابخش  اعصاب و درمان کننده بیماری ام اس و ارتریت روماتوئید و محافظ اعصاب و ضد توهم است .

    در همه انواع گیاه شاهدانه (ماری جوانا ) مقدار زیادی ماده مخدر تتراهیدروکانابینول وجود دارد و در برگ ماری جوانا  ساتیوا میزان تی اچ سی تا 12/7 در صد و درمخدر گل بین 24 تا 30 در صد ماده مخدر تی اچ سی وجود دارد .

    اما در انواع ماری جوانا مقدار ماده کانابیدیول که ضد توهم و شفابخش است و همانند کورتن  دارای اثرات ضد التهابی و درمانی است فقط به مقدار کمتر از یک دهم درصد وجود دارد

    شرکتی به نام "شفای جهانی " برای اولین بار در جهان شروع به کشت نوعی از گیاه ماریجوانا به نام اویدکل کرده است که میزان ماده توهم زای تتراهیدروکانابینول در ان صفر در صد و مقدار ماده دارویی و شفابخش کانابیدیول در ان 16.3 در صد است .

    در انواع جدید دیگر  ماری جوانا که در ایران  به نام مخدر گل مشهور است مقدار ماده مخدر تتراهیدروکانابینول بالای 24 در صد است و اثرات مخرب ان بر روی بدن بسیار زیاد است . مدت ها است پرورش دهنده گان مخدر ماری جوانا گل سعی می کنند با افزایش میزان ماده مخدر تی اچ سی و افزایش سرخوشی با مصرف مخدر گل  بازار خوبی برای این مخدر ایجاد کنند

    (کانابیدیول Cannabidiol) چیست - دکتر یزدان نیاز مشاور در ...

    ماری جوانای اسلامی به داد بیماران مسلمان می رسد (کانابیدیول ...

    Medical Strain of the Month: Avidekel | High Times

    رسانه ها با رواج اطلاعات غلط و غیر علمی در جامعه باعث افزایش شیوع اعتیاد به مواد مخدر و روانگردان می شوند(ریتالین خوب یا بد )

    متاسفانه باید به این مسله توجه کرد که یکی از بزرگترین مشکلات جامعه کنونی در ایران اعتیاد است .

    عدم اطلاع رسانی به موقع مسئولین و اظهارات نادرست انها درباره داروها و مواد مخدر باعث رواج هر چه بیشتر مواد مخدر در جامعه شده است .

    بسیاری از کارشناسان مبارزه با مواد مخدر و یا رسانه ها نااگاهانه در مصاحبه های مبادرت به اظهار نظر های غیر علمی و غیر واقعی می کنند که نه فقط باعث کاهش مصرف و جلوگیری از مصرف مواد مخدر نمی شود بلکه بر عکس تعداد معتادان را افزایش می دهد

    ریتالین

    کافی است در اینترنت تایپ کنید ریتالین !

    بلافاصله با این لینک ها روبرو میشویم

    دانشجویان محترم بخواننند(ریتالین دوست یا دشمن)

    همه چیز در مورد ریتالین، داروی کودکان بیش فعال - بیتوته

    اعتیاد به ریتالین در کمین دانشجویان! - شفاف

    ریتالین زمینه ساز اعتیاد به شیشه است - ایلنا

    مصرف ریتالین، اعتیاد به شیشه و کراک می‌آورد

    تخریب سیستم یادگیری نتیجه مصرف ریتالین و شیشه در ...

    مصرف خودسرانه ریتالین عوارض مغزی و اعتیاد را به همراه دارد

    ریتالین، شیشه و حشیش به اشتباه دوپینگ درس خوان‌ها است ...

    بیاید تصور کنید شما مادر و یا پدر یک بچه بیش فعال هستید و دکتر برای کودک شما ریتالین تجویز کرده است ایا با دیدن این مطالب شما درمان با ریتالین را ادامه می دهید !!

    مطمین باشید من اگر پدر یک فرزند بیش فعال بودم به همسرم می گفتم :گور بابای این ریتالین مثل اینکه ریتالین خیلی خطرناکه ا زن همه این ریتالین های دکتر را بریز دور می خواهی بعدا بچه مون معتاد به شیشه و کراک بشه !

    تحقیقات انجام شده در دانشگاه یو سی ال UCAL در سال 2013 نشان می دهد که بچه های بیش فعال که در کودکی تشخیص داده شده و تحت درمان با ریتالین بوده دارای خویشتنداری بیشتری هستند و ریسک اعتیاد به مواد مخدر مثل متامفتامین (شیشه ) ماری جوانا و کوکائین در اینده و جوانی انها وجود ندارد ! و انها معتاد به این مواد مخدر نمی شوند ! در صورتی که بیش فعالان درمان نشده و یا نوجوانان عادی دارای ریسک بالاتری در جوانی برای اعتیاد به مواد مخدر الکل و کوکائین و ماری جوانا هستند .

    جالب این است که در بیشتر موارد در تاریخچه ای که از معتادان به مخدر شیشه در ایران گرفته می شود بیشتر انها اظهار می کنند که در کودکی بچه های شلوغ و شر بوده و اکثر یا تخصیل را رها کرده و یا با معدل پائین سال اخر دبیرستان را به پایان رسانده اند . معتادینی که حتی در بعضی از با تشخیص بیش فعالی تحت درمان بوده اما مادران انها از ترس عوارض ریتالین و اینکه ریتالین بد و معتاد کننده است از دادن ریتالین به بچه های بیش فعال خود داری کرده و ریسک اعتیاد انها را در نوجوانی افزایش می دهند

     

    مرگ با ریتالین در مقایسه با داروهای ضد افسردگی یعنی مقایسه فیل فنجان !

    در ایران فلوکستین و پاروکستین و سرترالین و میرتازاپین و داروهای ضد افسردگی مثل نقل نبات مصرف می شود اما ریتالین خطرناک است !

    حالا نگاهی به امار مرگ میر با داروهای ضد افسردگی در مقایسه با ریتالین می اندازیم

    از هر صد هزار نفر که فلوکستین مصرف می کنند 244 نفر می میرند

    میزان مرگ میر در هر صد هزار نفر برای پاروکستین 269 نفر است !

    اما سرترالین مرگ میر ان 173 نفر در هر صد هزار نفر است

    ریتالین این مخدر کشنده و خطرناک در هر صد هزار نفر فقط یک نفر را می کشد !!!

    ریتالین برای لاغری به آرایشگاه های زنان می رود

    ااین اصطلاح که بکش اما خشکلم کن باعث شده است امروزه در ایران پای ریتالین به ارایشگاه های زنانه باز شود زیرا بسیاری فکر می کنند مصرف ریتالین باعث کاهش اشتها و لاغری می شود اما

    فقط یک در صد موارد مصرف ریتالین باعث کاهش اشتها و لاغری می شود و این در مقایسه با داروهای چربی سوز دیگر مثل کافئین و یا کو کیو تن یعنی هیچ

    ریتالین و افزایش تمرکز و حافظه در نخبگان

    طبق امار نزدیک به 62.5 در صد استاتید دانشگاه و دانشمندان و نخبگان در امریکا از ریتالین استفاده می کنند البته این افراد طریقه مصرف ریتالین را می دانند و دچار اعتیاد نمی شوند بلکه فقط دانش اموزان ایرانی هستند که در دام تبلیغات اشتباه رسانه ها افتاده و مبادرت به مصرف غیر اصولی و علمی از ریتالین می کنند .

    بی خوابی و ریتالین در دانش اموزان (مصرف ریتالین با تفکر و تعقل )

    ما در زندگی در حال مسابقه ای هستیم که یک امتحان می تواند اینده ما را دگرگون کند کنکور !

    همه می خواهند در کنکور ورود به دانشگاه با کسب امتیاز بالاتر به رشته بهتری بروند تا اینده بهتری را برای خود رقم بزنند و در این ازمون بعضی ها می خواهند توان خود را با مصرف ریتالین افزایش بدهند

    ما همه موافقیم اما باید به داروی ریتالین احترام بگذارید و با تفکر و تعقل به صورت علمی و درست از ان استفاده کنید

    ریتالین برای شب بیداری نیست برای روز بیداری است !

    رسانه ها ان چنان درباره استفاده از ریتالین برای شب بیدار ماندن و درس خواندن ریتالین باید شب ها استفاده شود در صورتی که اگر در صبح زود و با دوز مناسب از ریتالین استفاده شود خطر اعتیاد وجود ندارد

    ریتالین برای ترک و درمان اعتیاد .

    داروهای نوتروپیک مثل ریتالین و مودافینیل امروزه خط اول درمان اعتیاد ماده مخدر متامفتامین (شیشه ) هستند

    Which Drugs Actually Kill Americans [Infographic] | Popular ...

    ۹۷ نوع مواد مخدر روان گردان جدید شناسایی شد

    مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر :

    ۹۷ نوع مواد مخدر روان گردان جدید شناسایی شد

    خبرگزاری تسنیم: مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: برای سازندگی کشور نباید همه تمرکز روی مباحث مالی باشد و زمانی می‌توانیم خود را در از بین بردن معضلات اجتماعی برنده احساس کنیم که بتوانیم فضای مشارکت عمومی را ایجاد کنیم.

    به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، سیدحسن موسوی چلک، در جشنواره ملی ایده‌های برتر کنترل و کاهش مواد مخدر، با بیان اینکه برگزاری این جشنواره بزرگ قطعا در خاطره حوزه اجتماعی ایران باقی خواهد ماند، اظهار داشت: ارائه بیش از 250 ایده به دبیرخانه جشنواره نشان دهنده این است که برای سازندگی کشور تنها بر منابع مالی تکیه نشده است و این مایه خوشحالی است.

    وی با اشاره به اینکه انتخاب رویکرد اجتماعی در حوزه کنترل و کاهش مواد مخدر یک انتخاب هوشمندانه است، افزود: کسانی که در حوزه اجتماعی کار می کنند زمانی که از اعتیاد حرفی به میان می آید اولین تدبیر مقابله و استفاده از نیروی انتظامی است و همین اتفاق باعث شده نگاه انتظامی، امنیتی و سیاسی، قضایی غالب شود بر نگاه اجتماعی و فرهنگی، در کل حوزه اجتماعی مبارزه با مواد مخدر هم بخشی از آن بود.

    موسوی با بیان اینکه همکاران قضایی و انتظامی تلاش‌های فراوانی را در راه مبارزه با مواد مخدر انجام داده‌اند به‌طوری‌که 3 هزار شهید فدا کرده‌ایم، تصریح کرد: امروز در موضوع مبارزه با مواد مخدر راه دیگری پیدا شده و آن ورود از دریچه حوزه اجتماعی است که نه با پول و نه با آیین نامه و بخشنامه نه با ساختار درست نمی‌شود.

    مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر اینکه، نگاه سیاست زدگی در حوزه آسیب‌های اجتماعی باید کنار گذاشته شود، اضافه کرد: نگاه به اینکه وجود یک معتاد در شهر به نفع یا ضرر کدام جناح سیاسی است باعث می شود نگاه واقع بینانه نسبت به میارزه با مواد مخدر را نداشته باشیم.

    وی افزود: سن اعتیاد کاهش پیدا کرده و زنان و دختران مصرف کننده افزایش یافته و به تبع این موضوع بیماری ایدز و طلاق و خشونت به طور زنجیره ای افزایش پیدا کرده است که اعتیاد موثرتر در این زنجیره است.

    موسوی چلک ، با بیان اینکه بر اساس آخرین پژوهشی که در ایران انجام شد 4 عامل، لذت تفریح، کنجکاوی و فرار از مشکلات روحی و روانی، بیشترین تاثیر را در گرایش افراد به مواد مخدر داشته‌اند، خاطر نشان کرد: اگر همه این ها را جمع بندی کنیم به یک مولفه می رسیم که آن هم نشاط و شادی است که حق مردم است و اگر راهی مشروع برای رسیدن به شادی نباشد به دنبال شادی های آنی خواهند رفت.

    وی گفت: سئوالاتی که مقام معظم رهبری در خراسان شمالی مطرح کردند ناظر بر بخش اجتماعی بوده و همچنین نامگذاری سال 93 با مولفه اقتصاد و فرهنگ نشان نیز نشان از دغدغه ای است که ایشان در این حوزه داشته‌اند.

    مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: مشارکت فقط راه اندازی یک سمن در این حوزه یا در حوزه های دیگر نیست باید فضایی را راه‌اندازی کنیم که مشارکت فکری در جامعه رواج پیدا کند، متاسفانه در حوزه اجتماعی این فضا در ایران به وجود نیامده است.

    وی با بیان اینکه تندیس جشنواره‌ای در حوزه مبارزه با مواد مخدر وجود ندارد که مشوق جامعه برای ارائه ایده‌ها و کارهای نو باشد، اضافه کرد: تندیس اجتماعی در ایران اعتبار معنوی ندارد و به همین دلیل مالکیت معنوی ایده های برتر در ایران هیچ جایگاه تعریف شده ایی ندارد.

    موسوی‌چلک در رابطه با علل برگزاری اولین جشنواره در استان آذربایجان‌شرقی، اضهار داشت: به دلیل اینکه در خارج از مرز ها نیز همه با نام سازمان حمایت از مستمندان تبریز آشنا هستند و فضای مشارکت در استان قوی است، بر همین اساس اولین جشنواره ملی ایده‌های برتر کنترل و کاهش مواد مخدر و اولین کمیته تخصصی توسعه مشارکت های اجتماعی را با همکاری مرکز استان آذربایجان‌شرقی آغاز کرده‌ایم.

    وی، تاکید کرد: اجازه بدیم مردم مشارکت کنند و مردم مطالبه کنند و ما هم به عنوان حاکمیت پاسخگو باشیم و مشوق مطالبه گران باشیم و می‌خواهیم همین فضا را ایجاد کنیم و به سمتی برویم که هیچ کس نسبت به مسائل اجتماعی بی تفاوت نباشد

    مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه وضعیت اجتماعی ما خوب نیست و در حوزه اجتماعی داریم زمین‌گیر می‌شویم و در این حوزه مهم‌ترین منبع کشور که نیروی انسانی است آسیب دیده است، خاطرنشان کرد: بنا به دلایل مختلف مشوق مطالبه‌گری در حوزه اجتماعی نبوده‌ایم و حتی مجلس که حق نظارت و سئوال دارد در حوزه اجتماعی ورود پیدا نکرده و هیچ کس مورد سئوال واقع نمی شود حتی کمیسیون تخصصی مجلس درحوزه اجتماعی هم در این زمینه وارد نمی شود.

    موسوی چلک ، با بیان اینکه در سال 2013 در بررسی‌های 80 کشور 70 کشور پاسخ دادند که 97 نوع مواد مخدر روان گردان جدید را شناسایی کرده اند، گفت: با روش های سنتی نمی‌توان در مقابل مشکلات جدید روز مقابله کرد، باید با جذب مشارکت های مردمی، ایده های برتر انتخاب شوند و برای مشکلات جدید از ایده های به روز استفاده کنیم.

    سلام علیکم

    برادرسیدحسن موسوی چلک، مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر

    خواهشمند است لیست این 97 ماده مخدر روانگردان همراه با فرمول شیمیایی انرا در سایت ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام بفرماید زیرا با توجه به سابقه کم کاری ستاد مبارزه با مواد مخدر ممکن است این مسله در اذهان عمومی ایجاد شود که اعلام این تعداد مواد مخدر روانگردان شناسایی شده چیزی جز یک حربه تبلیغاتی نیست و این امر باعث از دست رفتن ابروی باقیمانده ستاد مبارزه با مواد مخدر می شود

    و من الله توفیقکم. دکتر یزدان نیاز

    افسردگی پس از زایمان در زنان و مردان می تواند ریسک اعتیاد به الکل و مواد مخدر را افزایش دهد

    افسردگی پس از زایمان می تواند  باعث اعتیاد والدین به مواد مخدر و الکل بشود.  

    سیاست های جدید دولت  برای افزایش جمعیت ایجاب می کند که  بسیاری از مسائل جانبی  طرح افزایش جمعیت مورد توجه قرار بگیرد . 

    با توجه به شیوع اعتیاد به مواد مخدر و روانگردان و الکل در ایران جامعه شناسان ما  باید به بسیاری از مسائل جنبی در مورد طرح افزایش جمعیت  و اثار جانبی ان بر روی  مردم و جامعه  مطلع و انها را  پیشاپیس مطلع بکنند . 

    تحقیقات  در جوامع غربی رابطه مستقیمی را بین  بیماری افسردگی و افسردگی پس از زایمان را با سوء مصرف الکل و مواد مخدر  نشان می دهد این مسله در ایران از درجات حاد تری برخوردار است  زیرا دسترسی به مواد مخدر در ایران راحتتر و قیمت ان ارزانتر از بقیه نقاط جهان است . 

    بسیاری از زنان و مردان در غرب زمانی که دچار افسردگی پس از زایمان می شوند شروع به مصرف الکل و مواد مخدر می کنند این گروه از بیماران افسرده ممکن است قبلا سابقه مصرف الکل و یا مواد مخدر را نداشته باشند و یا فقط به صورت تفریحی از ان استفاده می کردند  

    با افزایش موالید در ایران باید مسئولین در جامعه نسبت یه   اطلاع رسانی درباره افسردگی پس از زایمان در  زوج های که دارای فرزند می شوند  اقدامات لازم را به عمل بیاورند تا مسله افزایش جمعیت  شیب اعتیاد به مواد مخدر روانگردان والکل را افزایش ندهد ضمن اینکه  در صورت اعتیاد یکی  والدین  اثرات ان  در خانواده می تواند  باعث افزایش میزان طلاق  و از هم پاشیدگی خانواده ها  شده و افزایش فرزندان طلاق شود که  این فرزندان  طلاق اینده روشنی نخواهند داشت  

  • افسردگی پس از زایمان در مردان Men Also Get Postpartum Depression
  • ساخت مرکز ترک اعتیاد نوزادان در تهران
  • ماده مخدر جدیدی به نام دب (Dab) )(روغن حشیش و ماری جوانا)
  • ساخت دستگاه تشخیص مصرف ماری جوانا از طریق تنفس برای تست راننده گان
  • دسته‌بندی فرکانس بدن انسان The frequency of the human ...
  • اثرات میدان های الکترومغناطیسی بر روی فرکانس بدن انسان و ...
  • توهم فرماندهی Command hallucinations در معتادان به مخدر شیشه
  • خطرات سوء مصرف ماده مخدر مت آمفتامین (شیشه ) در بارداری
  • بررسی علمی هفت شهر عشق با هفت چاکرا و ارتباط ان با هفت ...
  • نگرشی بر عرفان های جدید بر اساس مدل هشت مدار آگاهی eight ...
  • اثرات طبی حضور در مراسم عزاداری ماه محرم بر روی افزایش بهداشت جسم و روح و روان انسان (قسمت اول )
  • Postpartum depression and substance abuse: There is light ... 

    Postpartum Depression and Substance Abuse - Axis ...

    افسردگی پس از زایمان در مردان Men Also Get Postpartum Depression

    افسردگی پس از زایمان اغلب در زنان دیده می شود .  

    در حالت عادی  نزدیک به  5تا 25 در صد در زنان دچار   افسردگی پس از زایمان می شوند   

    در افسردگی پس از زایمان شخص دچار غم اندون کمی انرژی و تغییرات در الگوی زندگی مثل بی اشتهایی و  کاهش میل جنسی و گریه  کردن و حالت های عصبی  می شود  

    گو اینکه اکثرا فکر می کننند  افسردگی پس از زایمان مختص به زنان است اما تحقیقات نشان می دهد از هر 10 نفر مرد یک نفر مبتلا به درجاتی از افسردگی پس از زایمان می شود   

    امار افسردگی پس از زایمان در مردان قبلا 1 تا 2.5 در صد بود اما  امروزه به 3 تا 5 در صد افزایش یافته است

    افسردگی پس از زایمان در پدران  می تواند بر روابط زناشویی  با همسران و تربیت نوزادان در اینده اثر بگذارد   

    چرا بعضی ها خود را زشت می بینند؟ - دکتر یزدان نیاز مشاور در ... 

    اثرات الکالوئید روانگردان اینسنسول استات incensole acetate گیاه کُندُر (Olibanum در درمان افسردگی و اضطراب

    افزایش نوروتروفین BDNF در مغز باعث از بین رفتن خاطرات بد و درمان اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) می شود

    نوروتروفین neurotrophin چیست و چه ارتباطی با سکته مغزی و جنون و اعتیاد به مخدر شیشه (متامفتامین ) دارد(قسمت اول )

  • نوشیدنی ها و گیاهان موثر در کاهش رشد فیبروم رحم How to Shrink Fibroids Naturally
  • درمان فیبروم رحم با داروهای گیاهی (2) اثرات گیاه خار مریم Silibinin ( سیلیبین )بر روی متابولیسم استروژن
  • داروی ترک اعتیاد شیشه (پروتکل درمان اعتیاد متامفتامین آناندا) چیست ...

    بوی نعنا و دارچین باعث کاهش خستگی و افزایش هوشیاری در راننده گی می شود

    Men Also Get Postpartum Depression - WebMD

    ساخت مرکز ترک اعتیاد نوزادان در تهران

           

    ساخت مرکز ترک اعتیاد نوزادان در تهران

     همشهری آنلاین:
    رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران گفت: متاسفانه برخی از نوزادانی متولد می‌شوند که به مواد مخدر اعتیاد دارند که برای درمان این نوزادان باید مراکز ترک اعتیاد همانند یک بیمارستان مجهز راه‌اندازی شود.

    به گزارش فارس، فاطمه دانشور در ادامه یکصدوپانزدهمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه قانون اساسی رفاه عمومی را به وظیفه دولت قرار داده است گفت: دولت نیز این وظیفه را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سپرده است و در این میان بحث آسیب‌دیدگان اجتماعی به عهده سازمان بهزیستی است.

    وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی با مسائل مختلفی سر و کار دارد گفت: موضوع کارتن‌خواب‌ها، کودکان کار و خیابانی، معلولان و سالمندان و همچنین آسیب‌های نوپدید از جمله موضوعاتی است که بهزیستی در تهران با آن روبرو است و این در حالی است که برخی از آسیب‌ها رو به افزایش است.

    دانشور با تاکید براینکه در بحث پیشگیری از آسیب‌ها عملکرد ضعیفی را داشته‌ایم گفت: اگر به این موضوع توجه می‌شد قطعا میزان آسیب‌ها کمتر از شرایط فعلی بود.

    رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با تاکید براینکه فعالان حوزه اجتماعی از همان ابتدا و از زمان پرداخت یارانه‌های نقدی تاکید داشتند که یارانه‌های نقدی به بدسرپرستان پرداخت نشود گفت: متاسفانه یارانه نقدی به برخی از خانواده‌ها به بدسرپرستان پرداخت می‌شود که همین امر مشکلاتی را برای خانواده‌ها رقم زده است و در این بخش باید فکری جامع و کاملی کنیم.

    دانشور ادامه داد: سازمان بهزیستی کشور باید تسهیلات ویژه‌ای را برای کودکانی که از این مجموعه ترخیص می‌شوند داشته باشد و از آنها حمایت کند.

    عضو شورای شهر تهران ادامه داد: براساس آمارها و گزارشات عمده زیادی از کارتن‌خواب‌ها معتاد هستند و این در حالی است که در بین این افراد پدران و مادرانی پیدا می‌شند که علاوه براینکه خودشان کارتن‌خواب و معتاد هستند. کودک نوزاد آنها نیز به مواد مخدر اعتیاد دارد و ماب اید بتوانیم مرکزی برای ترک اعتیاد نوزادان همانند یک بیمارستان مجهز راه‌اندازی کنیم.

    دانشور ادامه داد: مددکاران اجتماعی باید ویژگی‌هایی را از جمله متخصص بودن و صاحب‌اختیار و مداخله‌گر داشته باشند ضمن اینکه تمهیداتی در نظر گرفته شود که مددکاران بهزیستی بدون موانع قانونی به فعالیت‌های خود بپردازند.

    رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران در ادامه اظهار امیدواری کرد تعامل شهرداری و بهزیستی بیش از گذشته صورت بگیرد و تعامل این دو نهاد تنها بر روی یک کاغذ نباشد ضمن اینکه مددکاران بهزیستی نیز در سامان‌سراها حضور جدی داشته باشند.

    دانشور با اشاره به اهمیت موضوع کارتن‌خواب‌ها و آسیب‌دیدگان اجتماعی گفت: در این زمینه باید آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، وزارت رفاه، قوه قضاییه و مدیریت شهری شبکه‌ای را ایجاد کنند تا این شبکه بتواند برنامه‌های مدونی را برای کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام دهد.

    کودک ۴ ماهه کارتن خواب تهرانی به هروئین​ معتاد است + عکس ...

    عوارض تزریق مواد مخدر بر روی بدن انسان (هروئین کراک ...

    عکس کودکان و نوزادان متولد شده از پدر و مادران معتاد به مواد مخدر ...

    جمع‌آوری معتادان کارتن‌خواب و خرده‌فروشان موادمخدر + تصاویر ...

    ماده مخدر جدیدی به نام دب (Dab) )(روغن حشیش و ماری جوانا)

    ماده مخدر جدیدی به نام دب (Dab) )(روغن حشیش و ماری جوانا)


    امروز مد در امریکا مصرف روغن ماری جوانا با سیگار الکترونیک است !
    امروزه برای کسانی که ماریجوانا مصرف می کنند ، سیگارهای الکتریکی (یا الکترونیکی) به عنوان بهترین دوست محسوب می شوند .

     راهی است غیر قابل کشف ، برای رسیدن به سرخوشی ای بسیار قوی و خطرناک توسط جدیدترین ماده مخدر خیابانی و از آنجاییکه هیچ بوی رازگشایی وجود ندارد ، مصرف کنندگان در معابر عمومی و بدون آنکه کسی سرزنششان نماید ، می توانند از دود کردن ماده مخدری جدید سرخوش و نشئه شوند .

    مصرف کننده ای می گوید : " آنقدر قوی است که نیازی ندارید مقدار زیادی از آن را استفاده کنید " . او اضافه می کند : " خیلی از نوجوانان زیر 20 سال (teenagers) و جوانان این ماده مخدر جدید و قوی را در سیگارهای الکتریکی مصرف می کنند " .
    ماده مخدری به نام دَب (Dab) که از ماریجوانا یا روغن حشیش درست می شود . ماده غلیظی که سرخوشی (نشئگی) بسیار بالایی را فراهم می آورد و بیشتر از چندین نام مستعار دیگر دارد . نام هایی مانند : Wax (موم) ، Butter (کره) ، Ear wax (جرم گوش) ، Budder (شکوفا کننده) ، bho ( روغن تولید شده با بوتان butane hash oil )

    دب (Dab) حاوی متجاوز از 90- 75 درصد تترا هیدرو کانابینول (THC) است . مصرف کنندگان می گویند که : مغز شما را می ترکاند و شیمیدان های سازنده خانگی می گویند که : همچنین ممکن است خود شما را بترکاند . دب با فشرده کردن ماریجوانا توسط یک حلال هیدروکربنی تولید می شود – معمولاً بوتان – از طریق توده ای بسته بندی شده از برگ ، ساقه و جوانه های ماریجوانا . حلال مذکور THC را از توده حاوی ماریجوانا خارج می سازد و پس از پخته شدن بصورت موم یا رزین باقی می ماند که می توان آنرا دود کرد ، تبخیر نمود یا بلعید . به قول مجله رولینگ استون ، احساس مصرف کننده را " سوخته با اشعه کیهانی Cosmically baked " می سازد .

    البته برای اینکه بفهمید در تولید آن یک مشکل اساسی وجود دارد ، نیازی به نبوغ آنچنانی نیست . بوتان شدیداً فرار و قابل اشتعال است . بخار آن سنگین تر از هواست و تمایل به انباشته شدن خصوصاً در فضاهای بسته دارد . دب در حال حاضر در ایالت کلرادوی آمریکا قانونی است که تحت شرایط صنعتی تولید شده و در مغازه های فروش ماریجوانا فروخته می شود .

    اما از قرار معلوم روند استخراج به ظاهر آسان و سر راست آن خیلی از آماتورها را با چشم اندازی از “ breaking dab “ و تبدیل شدن به والتر وایت ماریجوانا (1) جذب کرده است . تا کنون رویاهای تعداد قابل توجهی از این آشپزها پس از ویران شدن منازلشان بوسیله انفجار ، در بخش سوختگی بیمارستان ها خاتمه یافته است . (1) – اشاره به سریالی به نام“Breaking bad” که از شبکه تلویزیونی AMC پخش می شد ، دارد که در آن معلمی به نام والتر وایت (Walter White) پس از فوت همسرش بر اثر بیماری سرطان ، شروع به تولید و فروش مت آمفتامین می کند و میلیونر می شود و ......در آخر سریال هم در زندان می میرد یا کشته می شود . والسلام
    دکتر لئون گوسو (Gussow,Leon MD) در آزمایشگاه سم شناسی بیمارستان استراگر شهرستان کوک (cook county) ، در شیکاگو ، ماده مخدر دب را مورد آزمایش قرار داده و همچنین چندین بیمار مصرف کننده را معاینه کرده است . نکته بالینی بسیار مهم اینست که حتی مصرف کنندگان منظم ماریجوانا (که معمولاً حاوی کمتر از 20 درصد THC است) نمی توانند ماده مخدر دب را مورد مصرف قرار دهند .

     این ماده آنقدر قوی است که مصرف کنندگان آن بعد از 24 ساعت یا بیشتر نیز ، رفتارهای روانی و جنون آمیز (psychotic) از خود بروز می دهند .

    برای بررسی عوارض ماده مخدر دب (Dab) نیاز به مشاهدات و پذیرش های طولانی مدت و مکرر است .

    ماده مخدر روانگردان جدید صنعتی مالی Molly چیست (شکل خالص ...

    جوانان طرفدار ماری جوانا در ایران می گویند مرغ یک پا داره ...

    متدرون ماده روانگردان جدید صنعتی به جمع آدم خوران در انگلیس ...

    ماده مخدر روانگردان صنعتی سعادت BLISS همان ماده مخدر نمک حمام ...

    رواج و مصرف ماده مخدر روانگردان صنعتی جدید بونسای در ...

    روانگردان جدید صنعتی توهم زا AL-LAD مشابه با ال اس دی ...

    روانگردان جدید صنعتی توهم زا Ethocin اتوسین مشابه با ال اس ...

    رواج مصرف ماری جوانا (روغن ماری جوانا ) با استفاده از سیگار الکترونیک مد جدیدی در بین جوانان امریکا Students Use E-Cigarettes To Smoke 

    رواج مصرف ماری جوانا (روغن ماری جوانا ) - Opium.Site وبلاگ ...

    Opium.Site وبلاگ رسمی دکتر رضا یزدان نیاز: روغن حشیش و ...Opium.Site وبلاگ رسمی دکتر رضا یزدان نیاز: واکس گوش ...

    opium.site: روغن حشیش و ماری جوانا چیست و چگونه ساخته می ...

    Opium.Site وبلاگ رسمی دکتر رضا یزدان نیاز: برولامفتامین ...
    منابع : ترجمه سایت بازگشت

    Toxicology rounds : Dangerous new drugs hit the street – and ….the ED
    New street drugs spreading across south florida-WPBF.com

    ساخت دستگاه تشخیص مصرف ماری جوانا از طریق تنفس برای تست راننده گان

    ساخت دستگاه آزمون تنفسی برای تشخیص  مصرف  ماری جوانا در  راننده گان

    ماری جوانا ماده ای است که مصرف ان می تواند بر قضاوت و استدلال افراد اثر بگذارد .

    این امر در زمانی که  راننده گان ماری جوانا مصرف کرده باشند بسیار مهم است و می تواند منجر به تصادف شود

    آزمون تنفسی قبلا برای راننده گانی که الکل مصرف می کردند بکار می رفت .

    به تازگی دستگاهی در امریکا در حال تکمیل است که می توان از طرق دمیدن در ان مشخص کند ایا شخص ماری جوانا مصرف کرده است یا خیر

    این دستگاه می تواند گام مهمی برای تشخص سریع ماری جوانا در افراد در محل کار یا راننده گان باشد

  • چرا مخدر گل خطرناکتر و معتاد کننده تر از ماری جوانا و حشیش است .
  • برای اطلاع رسانی و پیشگیری از ایدز باید ترمینولوژی با حیا و علمی برای روابط جنسی بسازیم
  • قرص ریتالین؛ توهم دوپینگ درس‌خوان‌ها
  • گزارشی تکان‌دهنده از مصرف مواد مخدر روانگردان در برخی از نوجوانان تهرانی
  • چرا مخدر گل خطرناکتر و معتاد کننده تر از ماری جوانا و حشیش است .

    چه بوی علفی(ماری جوانا ) می آید - Opium.Site وبلاگ رسمی ...

    سی سال پیش در تمامی دنیا فقط یک نوع ماری جوانا و حشیش وجود داشت .

     روزی بوی علف  ماری جوانا در تمام دنیا  یکسان بود زیرا مصرف کننده گان فقط از یک نوع برگ گیاه شاهدانه (ساتیوا) به عنوان ماری جوانا استفاده می کردند

    امروزه نزدیک به 180 گونه مختلف از انواع ماری جوانا ترکیبی(مدیکال ماری جوانا ) با بو های مختلف مثل بوی  هلو انبه طالبی و زغال اخته موز  و غیره وجود دارد

    هر کدام از انواع جدید ماری جوانا دو جنسی علاوه بر ماده مخدر تی اچ سی THC که در همه انها مشترک است دارای مواد مختلف  مخدر روانگردان و اعتیاد اوری هستند که در فرم اولیه ماری جوانا موجود نبود

    فرم جدید مخدر گل (مدیکال ماری جوانا ) را می توان مشابه انواع تنباکو های جدید میوه ای دانست که مضرات ان زیاد تر از تنباکوی طبیعی  است و با اضافه کردن مواد شیمیایی مضر به تنباکو طبیعی  به ان طعم و بوی جدیدی و مورد پسند ذائقه جوانان داده  اما مضرتر و خطرناکتر از تنباکوی طبیعی هستند

    ماری جوانا گل امروزه با اسامی مختلف مثل نیروانا -هیز شهرزاد- فلو     AK-47 بلوبری و وووو هر کدام دارای خاصیت و مواد جدید روانگردان هستند .

    متاسفانه به علت اینکه در ایران همه فقط اسم ماری جوانا را می دانند فکر می کنند مخدر گل هم همان ماری جوانا قبلی است .

    چندی پیش  در نزدیکی  بوستان  نهج البلاغه  با چند دانش اموز دبیرستان  که در حال کشیدن مخدر گل بودند روبرو شدم به انها گفتم این مخدری که استفاده می کنید چه فرقی با ماری جوانا طبیعی دارد همه انها اظهار کردند گل همان ماری جوانا یا علف یا گراس است فقدان اطلاع رسانی ونبود  دانش عمومی در زمینه شناخت مواد مخدر روانگردان به جوانان و عملکرد ضعیف رسانه ها ی خبری و ستاد مبارزه با مواد مخدر عملا  زمینه  رواج و شیوع اعتیاد به مواد مخدر جدید را در جامعه فراهم کرده و هر روز هزاران جوانان وارد دنیا اعتیادی می شوند که خلاصی از ان اگر نگوییم غیرممکن بلکه بسیار سخت دشوار است

    فرم های رایج ماری جوانا گل در ایران (زغال اخته(بلوبری ) -هیز ...

    انواع گیاه شاهدانه (کانابیس ) و فرق ماری جوانا گل (مخدر گل ) با ...

    تاریخچه ماری جوانا گل در ایران - Opium.Site وبلاگ رسمی ...

    ماری جوانا شهرزاد Sheherazade Marijuana (مخدر گل ) - Opium ...

    AK-48 ماری جوانا اکا -چهل هشت (مخدر گل ) - Opium.Site وبلاگ ...

    ماری جوانا سومانگو (مخدر گل ) با طعم انبه Somango Marihuana

  • برای اطلاع رسانی و پیشگیری از ایدز باید ترمینولوژی با حیا و علمی برای روابط جنسی بسازیم
  • قرص ریتالین؛ توهم دوپینگ درس‌خوان‌ها
  • گزارشی تکان‌دهنده از مصرف مواد مخدر روانگردان در برخی از نوجوانان تهرانی
  • قرص پارتی (قرص رقص یا شادی ) Party pills چیست
  • یک سیاه پوست در اعتراض به تبعیض نژادی در امریکا پوست صورت یک سفید پوست را خورد !
  • سیستم اندوکانابینوئید چیست Endocannabinoid system ...
  • برای اطلاع رسانی و پیشگیری از ایدز باید ترمینولوژی با حیا و علمی برای روابط جنسی بسازیم

    در گفتگو با کارشناسان مطرح شد

    موج دوم ایدز در رفتارهای جنسی نا ایمن نهفته می باشد/آموزش و پروش در آموزش پیشگیری از ایدز پیشقدم شود


    قدس آنلاین -ساحل عباسی:حجب و حیای ایرانی مثال زدنی است.احترام فی مابین والدین وفرزندان و توجه به انتخاب کلمات و گفته ها در حضور فرزندان از ویژگی های خانواده های ایرانی است که از قدیم الایام به آن توجه داشته اند.

    به گزارش قدس آنلاین، مسائل جنسی و  بیان آن در حضور فرزندان جزء خطوط قرمز خانواده ایرانی بوده است. تا در ارتباط والدین و فرزندان، کلامی فراتر از مکالمه های عاطفی و اخلاقی روزمره رد وبدل نشود. تا آنجا که در گذشته هنگام ازدواج دختران و پسران ، افرادی از فامیل  به عروس و داماد جوان نکاتی را درباره زفاف و زندگی مشترک آموزش می دادند .با افزایش سن ازدواج جوانها و ظهور بیماری های نوین مقاربتی و عدم آگاهی بسیاری از جوانان بر چگونگی انتقال بیماری های مقاربتی در روز جهانی ایدز بر آن شدیم تا حد و حدود دخالت والدین در امر مقوله آموزش ایدز و همچنین نقش دولت در آموزشهای مربوطه را  مورد بررسی قرار دهیم.

    دکتر محمد رضا یزدان نیازمتخصص اختلالات شخصیتی  با اشاره به مسئولیت دولت و عدم توجه کافی به امر آموزش و پیشگیری از انتقال ایدز به خبرنگار قدس آنلاین می گوید:متاسفانه مسئولین دولتی همواره بر این نکته تاکید می کنند که آموزش مسائل جنسی و پیشگیری از ابتلا به بیماری های مقاربتی می بایست توسط والدین به فرزندان آموزش داده شود.در حالی که مسئولین راهکاری را به خانواده ها ارائه نمی دهند که والدین چگونه می توانند مسائل یاد شده را به فرزندانشان آموزش دهند.

    متاسفانه ما در کشوری زندگی می کنیم که فاقد ترمینولوژی یا دایره لغات وسیعی برای آگاهی دهی به نوجوانان و جوانان هستیم.مسلما در محاوره هایمان لغات و کلماتی نداریم که  والدین بدون خجالت بتوانند این مسائل را با بچه ها در میان بگذارند.

    به نظر می رسد به این موضوع توجه نشده  که پدر چگونه می تواند مسائل جنسی را با فرزند دختر یا پسرش در میان بگذارد وباید چه واژه هایی را برای این منظور خلق نمود تا با توسل به آن بتوان فرزندان را راهنمایی کرد.

    فقط بین 18 تا 20 درصد از جوانها از مسائل و مشکلات بیماری های مقاربتی آگاهی دارند

    دکتر یزدان نیازاولین و تنها پزشک سایکلدیک در ایران با اشاره به اینکه ایدز بیماری جدیدی می باشد و بسیاری از والدین از فرمهای جدید جنسی بی اطلاع بوده اظهار می دارد:در اولین گام می بایست اطلاعات بیماری های مقاربتی را به زبان ساده و فارسی سلیس در قالب جملات کاربردی کنیم و به نوعی برای آن فرهنگ سازی کنیم

    .با توجه به اینکه بسیاری از والدین مسن و قدیمی از فرمهای جدید ارتباط جنسی آگاهی ندارند و شاید در روابط زناشویی چندین ساله خود آن را تجربه نکرده اند نتوانند درباره آن با فرزندان صحبت کرده و خطرات رابطه های مختلف جنسی را به فرزندان گوشزد نمایند.درحال حاضر فقط بین 18 تا 20 درصد از جوانها از مسائل و مشکلات بیماری های مقاربتی آگاهی دارند و بسیاری از آنها و والدینشان در این زمینه ناآگاه هستند.اگر جوانان به صورت مجردی زندگی می کنند والدین نمی دانند به آنها چه بگویند تا در زندگی مجردی به  ایدز مبتلا نشوند و دید درستی به مسائل جنسی داشته باشند.متاسفانه نداشتن لغات و بی توجهی مسئولین به گسترش رابطه های جنسی نا امن به گسترش ایدز دامن زده است.

    انتقال ایدز از طریق مقاربت های نامتعارف

    دکترمحمد رضا  یزدان نیاز با اشاره به اینکه بسیاری از جوانان و حتی والدین  ابتلا به ایدز را تنها از راه تماس جنسی مستقیم و تزریق مواد مخدر با سرنگ مشترک می دانند اظهار داشت:متاسفانه تصور بسیاری از خانواده ها و جوانان انتقال ایدز تنها از راه تماس جنسی مستقیم و نا ایمن می باشد در حالی که در حال حاضر روابط جنسی در بیش از 60 پوزیشن اجرا می شود که تمامی پوزیشن ها تماس جنسی محسوب می شود در حالی که جامعه رابطه جنسی را فقط ارتباط اصلی زناشویی می دانندو گمان می کنند در صورتی ایدز منتقل می شود که اسپرم مرد تخلیه شود در حالی که مقاربت های دهانی یا مقعدی که متاسفانه در جامعه شیوع بسیاری یافته و به لحاظ پزشکی نا ایمن و مشکل زاست هم می تواند د رانتقال ویروس ایدز و بیماری های مقاربتی عامل موثری باشد.توجه به این نکته الزامی است که در مقاربت دهانی ویروس منتقل می شود و می تواند در ابتلا به بسیاری از بیماریها موثر باشد.

    دکتر یزدان نیازبا اشاره به اینکه باکره بودن دختران نمی تواند دلیلی برعدم ابتلا به ایدز باشد می افزاید:متاسفانه  برخی از دخترانی که موازین شرعی را رعایت نمی کنند ، در حالی که باکره هستند با مقاربت دهانی یا مقعدی قبل از ازدواج  ناقل ویروس ایدز بوده و پس از ازدواج همسرشان را نیز به این بیماری مبتلا کنند.مسلما دولتمردان و مسئولین می بایست در کنار آزمایشهای تالاسمی و اعتیاد و...پیش از ازدواج، آزمایش ایدز و هپاتیت و اسپرم کانت را اجباری نمایند تا از انتقال ویروس هایی چون ایدز و هپاتیت از شخص بیمار به همسرش جلوگیری نماییم تا در آینده نسل بیماری را به جامعه تحمیل نکنیم در عین حال با اجباری نمودن آزمایش اسپرم کانت هم از طلاقهایی که به دلیل ناباروری مرد انجام می شود در راستای کاهش طلاق جلوگیری نماییم.

    دکتر محمد رضا یزدان نیاز با اشاره به حجب و حیای خانواده ها در مطرح کردن مسائل جنسی با فرزندانشان خطاب به آموزش و پرورش و دولتمردان می گوید:به نظر می رسد  آموزش و پرورش در راستای حمایت از سلامت جنسی و پیشگیری از بیماری های مقاربتی با بهره مندی از کارشناسان متخصص که متشکل از پزشکان زنان ،روانشناسان، کارشناس مذهبی و متخصصین حوزه بیماری های مقاربتی باشند از بین دانش آموزان فعال مدارس چند نفررا در قالب گروه و رابط سنی مختلف با نظارت و هدایت کارشناسان انتخاب و آموزش دهند تا در زنگ اختصاصی یا ساعت هایی از برخی دروس مانند زیست و..دانش آموزان بتوانند به راحتی به دانش آموزان هم سال خود مراجعه نموده و به صورت علمی و صحیح از خطرات رفتارهای جنسی نا ایمن آگاه شوند.به نظر می رسد اگر طرحی به صورت فشرده قبل از 18 سالگی در مدارس اجرا شود  بتوان به سلامت جسمی جوانان در آینده امیدوار بود.

    نقش آموزش و پرورش در پیشگیری از ایدز

    دکتر محمد رضا یزدان نیاز با اشاره به سن بلوغ دختران و بررسی آب و هوا در شرایط سنی مختلف تصریح می کند:در دهه 1970 طبق تحقیقاتی که از سن بلوغ دختران در مناطق گرمسیر و سردسیربه عمل آمد دخترانی که در مناطق و کشورهایی چون عربستان سعودی زندگی می کنند در نه سالگی بالغ و قاعدگی آنها آغاز می شود در حالی که دختران اسکاندیناوی در 17سالگی بالغ و سیکل ماهیانه آنها شروع می شود بنابراین اگر دختری در زمان رسالت پیامبر اکرم (ص) در نه سالگی ازدواج می کرد و صاحب بچه می شد به دلیل بلوغ او و درک ایشان از لذت های جنسی و طعم مادری بوده است.در دهه 60 هجری هم از دختران جنوب و تهران و تبریز چنین آزمایشی گرفته شده که نشان می داد دختران تبریز دیرتر از دختران جنوب بالغ می شوند بنابراین توجه به شرایط آب و هوا و سن بلوغ می تواند در شناسایی نیازهای فرزندان و آگاهی دهی به آنها موثر باشد.نوع تغذیه و استفاده از فست فودها و خوراکی های هورمونی و موادی که شیرین کننده ها و طعم دهنده های مصنوعی به آنها افزوده شده است نیز در بلوغ زود رس نوجوانان  موثر می باشد

    دکتر یزدان نیاز با اشاره به اینکه اگر طرح آموزش توسط هم سالان در مدارس اجرا شود می توان بسیاری از جوانان را با مضرات رفتارهای جنسی که ممکن است آن را رفتار جنسی خاص و پر اهمیتی به شمار نیاورند آشنا نمود.این که بتوانیم جوانان را با این آموزشها آشنا کنیم جای بحث بسیاری دارد چرا که متاسفانه برخی رفتارهای غلط جنسی امروزه اپیدمی شده و جوانان بی توجه به آسیب های آن از مضرات و بیماری های متعاقب آن نا آگاه هستند د

    موج دوم ایدز در رفتارهای جنسی نا ایمن نهفته می باشد

    عبدالرحمان رستمیان نایب رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به کم کاری و بی توجهی وزارت بهداشت درمان وآموش پزشکی به مقوله ایدز و پیشگیری از آن گفت:در سال گذشته مجلس اعتبار قابل توجهی را به وزارت بهداشت اختصاص داد تا در پیشگیری و اطلاع رسانی ایدز و بیماری های مقاربتی صرف شود.متاسفانه سرعت شیوع این بیماری با وجود تسهیلات وزارت بهداشت و سازمان های مربوطه افزایش یافته است .شیوع بیماری ایدز وابسته به  رفتارهای پر خطر است و موج اول آن مربوط به اعتیاد بود در حالی که موج دوم ایدز در رفتارهای جنسی نا ایمن نهفته می باشد .

    رستمیان با اشاره به شاخصه سلامت که نشانه آن راستگویی مسئولین جوامع است می افزاید:یکی از مهم ترین شاخص های دانش سلامت دررابطه با بیماری ایدز موضوع راستگویی است که متاسفانه در کشور ما عدم طرح های آموزشی و فرهنگ سازی در جامعه موجب شده که مردم از راستگویی درباره ایدز و بیان حقیقت جلوگیری کنند که این موضوع به افزایش شیوع دو چندان ایدز منجر شده است.بنابراین لازم است که وزارت بهداشت و سازمان های مربوطه برای کاهش ایدز و کنترل آن که در بسیاری از کشورهای توسعه یافته کنترل و مهار شده است برنامه های آموزشی را تدوین و اجرا نمایند .رستمیان با تاکید بر اینکه فرصت چندانی برای کنترل و پیشگیری از این بیماری و نابودی نسلی نداریم از سازمان ها و ارگانهای مربوطه به ویژه وزارتخانه های آموزش و پروش و وزارت علوم خواستار اطلاع رسانی همه جانبه و آموزش کامل به نوجوانان و جوانان شد .

    زمان انتقام میمون ها از نسل انسان فرا رسیده است!(داستان ...ایدز

    تصاویر مادری معتاد و مبتلا به ایدز با دو فرزند معتاد تزریقی ...

    چطور ماده مخدر شیشه مصرف کنیم تا بدن ما کمتر اسیب ببیند ...

    سردار مویدی رئیس پلیس ستاد مبارزه با مواد مخدر اطلاع رسانی ...

    آیا آمار ایدز در معتادان افزایش می یابد؟ - دکتر یزدان نیاز مشاور ...

    Opium.Site وبلاگ رسمی دکتر رضا یزدان نیاز: آیا آمار ایدز در ...

    سکس با کوالاkoalas و بیماری ایدز - Opium.Site وبلاگ رسمی ...

    قرص ریتالین؛ توهم دوپینگ درس‌خوان‌ها

                                                            

    قرص ریتالین؛ توهم دوپینگ درس‌خوان‌ها

    خبرگزاری تسنیم: متیل فنیدیت، با نام تجاری ریتالین به بازار دارویی دنیا عرضه شد و در ابتدا قرار بود دارویی برای درمان افسردگی، خواب‌آلودگی در طول روز و سندرم خستگی مزمن باشد اما اکنون به اشتباه به نجات بخش شب‌های امتحان تبدیل شده است.                                             

    به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرضا، اعتیاد یک «بیمارى اجتماعی» است که عوارض جسمى و روانى دارد و تا زمانى که بـه علل گرایش بیمار توجه نشود، درمان جسمى و روانى فقط براى مدتى نتیجه‏‌بخش بوده و فرد معتاد دوباره گرفتار مواد اعتیاد‌آور می‌شود.

    اعتیاد به مواد مخدر یکى از مهمترین مشکلات اجتماعی، اقتصادى و بهداشتى بوده که عوارض ناشى از آن تهدیدى جدى براى جامعه بشرى محسوب شده و سبب رکود اجتماعى در زمینه‌های مختلف می‌شود.

    ویرانگری‏‌هاى حاصل از آن زمینه ساز سقوط بسیارى از ارزش‌ها و هنجارهاى فرهنگى و اخلاقى شده و بدین ترتیب سلامت جامعه را به طور جدى به مخاطره مى‌اندازد.

    پدیده شوم قاچاق موادمخدر، بیش از آنکه فعالیتى سوداگرانه، تجارى و اقتصادى در عرصه مافیاى اقتصاد بین ‌المللى باشد، ابزارى کارآمد، مؤثر و راهبردى در گسترش نظام سلطه صاحبان قدرت جهان بر کشورهاى توسعه نیافته است.

    تحلیلگران مسائل سیاسى و اجتماعى بر این باور هستند که در تهاجم و نفوذ فرهنگی، پدیده موادمخدر مهمترین عامل به تباهى کشیدن و انحطاط اخلاقى جوامع به شمار می‌رود.

    نگرانی از گرایش قشر تحصیلکرده به مواد مخدر 

    متاسفانه گسترش دامنه مصرف موادمخدر در جامعه امروزى به حدى بوده که حتى قشر متفکر و تحصیل کرده را نیز به سمت خود کشانده است.

    اعتیاد به عنوان یک آسیب اجتماعی، هیچگاه بطور کامل ریشه‏ کن نمی‌شود، اما با تدبیر، اندیشه و تلاشى مخلصانه حداقل می‏توان آنرا به کنترل در آورد.

    اعتیاد سبب تباهى میلیون‏ها مغز فعال می‏شود که سرمایه‏ هاى آینده جامعه بشرى بشمار می‌روند.

    اگر درصد کمى از کودکانى که والدین آنها معتاد هستند، به سوى بزهکارى سوق داده شوند، بعد از گذشت چندین سال تعداد بزهکاران در این مملکت به هزاران نفر خواهد رسید.

    اعتیاد بیش از یک میلیارد نفر از اعضای خانواده معتادان را در جهان به طور مستقیم با مشکلات ناشى از این آسیب مواجه کرده است.

    کشور ما در همسایگى بزرگترین تولیدکنندگان انواع موادمخدر جهان افغانستان و پاکستان و در مسیر ترانزیت موادمخدر قرار گرفته است و در ین راه خود نیز قربانى آن می‌شود.

    حجت‌الله تنهایی، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرضا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: اعتیاد، یک طیف بوده و از یک گرایش به اعتیاد آغاز می‌شود، با نخستین مصرف، ادامه یافته و با تداوم مصرف، شدت گرفته و با سوءمصرف مواد و سپس اعتیاد، ادامه می‌یابد.

    ضرورت آگاه‌سازی مردم از مواد اعتیادآور

    وی افزود: برای پیشگیری از اعتیاد راهکارهای بسیاری وجود دارد که یکی از موارد پیشگیری اجتماعی بحث آگاه سازی افراد جامعه برای جلوگیری از گرایش به مواد، شناخت انواع مواد اعتیاد آور و عوارض مصرف آن‌ها بر روی بدن است.

    رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرضا با اشاره به انواع مواد افیونی، محرک، توهم زا و داروهای خاص و نحوه مصرف این مواد گفت: چرت زدن، خشکی دهان، چشم‌های نیمه بسته، کندی نفس، یبوست، خارش بدن و گرفتگی صدا از جمله علائم مصرف مواد مخدر است.

    وی نیروزا بودن و فعال کردن و تندکردن واکنش‌های افراد را از جمله تفاوت های مواد محرک کوکائین، کراک، آمفتامین، حشیش نسبت به مواد مخدر تریاک، شیره، هروئین، مورفین، کدئین، متادون دانست و بیان کرد: اعتیاد یک عادت پیشرونده، تأثیرگذار و فراگیر، با عوارض منفی و خارج از کنترل است.

    تنهایی تصریح کرد: آموزش و پرورش به عنوان نهادی فرهنگی که جمعیتی عظیم از دانش آموزان و نسل نوپای جامعه را در خود جای داده، می‌تواند تأثیر مهمی در مقابله با معضل اعتیاد در جامعه داشته باشد.

    اشتباه در استفاده از داروی ریتالین

    وی تصریح کرد: به اشتباه مد شده است که برای بیدار ماندن در شب‌های کنکور دانشجویان از داروی ریتالین استفاده می‌کنند.

    رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرضا اظهار کرد: متیل فنیدیت، با نام تجاری ریتالین به بازار دارویی دنیا عرضه شد و در ابتدا قرار بود دارویی برای درمان افسردگی، خواب‌آلودگی در طول روز و سندرم خستگی مزمن باشد، اما به تدریج بعضی مطالعات نشان دادند که می‌شود از این دارو در درمان بچه‌هایی که دچار اختلال بیش فعالی و کم توجهی هستند استفاده کرد.

    وی با اشاره به اینکه ریتالین، شیشه و حشیش به اشتباه دوپینگ درس‌خوان‌ها است، افزود: ریتالین خواصی شبیه آمفتامین همان دارویی که اکستازی یا قرص‌های اکس از آن می‌آید با این حال اثر دارو، کوتاه‌مدت است و باید آن‌‌را به طور مرتب مصرف کرد، به همین دلیل دارو از لیست موارد لازم برای پارتی‌های شبانه به یک معجزه نجات‌بخش برای شب‌های امتحان تبدیل شده است.

    وی تصریح کرد: با آمدن ریتالین، مصرف قرص‌های کافئین، قرص‌های سرعت، نوشابه‌های انرژی‌زا، قهوه‌های غلیظ و مصرف سیگار در شب‌های امتحان، کنار رفتند و الان شب‌های امتحان این دارو به روش‌های مختلف مانند خوردن قرص، استنشاق پودر آن یا تزریق مایع استفاده می‌شود.

    تنهایی بیان کرد: با گسترش مصرف، عوارض ریتالین هم خودشان را نشان دادند، بی‌خوابی، بی‌اشتهایی، افسردگی، تحریک‌پذیری، درد شکم، سردرد، خشکی دهان، تیک‌های عصبی و لرزش، مشکلات کبدی، فشار بالای خون، تپش قلب، بی‌نظمی قلبی و حتی مرگ یکی از بدترین عوارض دارو هم ایجاد توهم‌هایی شبیه بیماری روانی اسکیزوفرنی است.

    به گزارش تسنیم، عوارض ناشی از مصرف قرص‌های شب امتحان، ضرورت پیگیری جدی در این زمینه را بار دیگر به مسئولان گوشزد می‌کند و همه باید برای مبارزه با مصرف این قرص‌ها در قشر تحصیل‌کرده، اقدام جدی انجام دهند.

    رواج و مصرف ماده مخدر روانگردان صنعتی جدید بونسای در ...

    نوتروپیک ها Nootropic موثرترین داروها در ترک و درمان اعتیاد ...

    opium.site: تقاوت ریتالین با روبیفن چیست و کدام برای ...

    سیگاری ریتالین smoking ritalin - Opium.Site وبلاگ رسمی ...

    Opium.Site وبلاگ رسمی دکتر رضا یزدان نیاز: "مودافینیل ...

    ریتالین در ترک اعتیاد مواد محرک مثل کوکائین و متامفتامین ...

    عوارض جانبی مصرف ریتالین - Opium.Site وبلاگ رسمی دکتر ...

    عوارض ریتالین side effect ritalin - Opium.Site وبلاگ رسمی ...

    طریقه اکادمیک و علمی درس خواندن برای تقویت حافظه (ریتالین )

    گزارشی تکان‌دهنده از مصرف مواد مخدر روانگردان در برخی از نوجوانان تهرانی

    شنبه ۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۸
    0(226).jpg

    بچه‌خلاف‌های این روزهای دبیرستان‌های تهران با گذشته فرق دارند.

     آن وقت‌ها که دختر و پسرهای دبیرستانی بزرگ‌ترین خلافشان دیر آمدن به مدرسه بود و ‌نهایتا فرار از روی دیوارها برای دور دور کردن خیابان‌های اطراف. بچه‌خلاف‌های دبیرستانی اما اگرچه تعدادشان زیاد هم نباشد ولی با همین چند‌سال پیش هم فرق دارند.

    به گزارش ایسنا، «شهروند» با این مقدمه نوشت: حمیدرضا حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش دولت دهم وقتی خبرنگار‌ها دورش را گرفتند و از او درباره تعداد دانش‌آموزان معتاد پرسیدند، گفت «دانش‌آموز معتاد؟ نداریم» و بعد صورتش را به ضبط صوت‌های آنها نزدیک‌تر کرد و گفت: «نداریم. دانش‌آموزی که معتاد باشد که دیگر دانش‌آموز نیست.»

    بعد‌ها که دولت عوض شد، حرف آقای وزیر جدید هم‌ همان بود: «دانش‌آموز معتاد نداریم. اگر هم کسی معتاد باشد، در خانه معتاد شده و بعد دانش‌آموز شده.» و حرف آقای معاون جدید سلامت وزیر هم‌ همان بود، وقتی در گفت‌وگویی گفت: «من نمی‌گویم که در مدرسه معتاد نیست، می‌گویم دانش‌آموزی که معتاد است، معتاد بوده و آمده به مدرسه. بیشتر دانش‌آموزانی که مواد مصرف می‌کنند، از بیرون مدرسه دچار این آسیب شده‌اند.»

    اما پسرانی که زیر نگاه بچه‌درس‌خوان‌های کلاسشان، الکل مصرف می‌کنند و در خیابان مست می‌کنند و دخترانی که بعد از کلاس حرفه و فن، وقتی دامن‌هایشان را دوختند، در دورهمی‌هایشان مواد می‌زنند، نه به حرف‌های آقای وزیر قدیم کاری دارند، نه اخبار سخنرانی‌های وزیر جدید و معاونانش را دنبال می‌کنند؛ آنها کار خودشان را می‌کنند، راه خودشان را می‌روند.

    «امیرحسین» و «مهدی» از وقتی اول راهنمایی بودند، کاری به این حرف‌ها نداشتند. آنها وقتی دست‌هایشان بوی سیگار را شناخت که نه خانواده‌هایشان فکرش را می‌کردند، نه معلم‌ها و مدیر و معاونانشان. حالا هم که روی چمن‌های پارک کوچکی، پایین‌تر از فلکه دوم صادقیه، پشت یک بوته دراز کشیده‌اند و با نگاه به آسمان سیگار پشت سیگار روشن می‌کنند، کسی از دور و بری‌هایشان نمی‌داند که در بساط روزانه آنها، غیراز کیف و کتاب و برگه‌های امتحانی، هم سیگار هست، هم «گُل»، هم الکل!

    «امیرحسین» تازه پشت لبش سبز شده؛ کت فرم مدرسه‌اش را تا کرده و گذاشته داخل کیفش، آن را پرت کرده گوشه‌ای و سیگار می‌کشد. او سوم دبیرستان و مدرسه‌اش در منطقه پونک تهران است. هتلداری می‌خواند و با آن صدای تازه بم‌شده‌اش می‌گوید ٦ سال است که سیگار می‌کشد: «اولین ‌بار توی پارک چیتگر و با دوستام سیگار کشیدم. الان هم خیلی‌ها سیگار می‌کشند اما نمی‌گن که می‌کشن.»

    او و «مهدی» در هنرستانی در جنت‌آباد درس می‌خوانند و می‌گویند در مدرسه‌شان تعدادی از دانش‌آموزان مواد مصرف می‌کنند. اولش می‌گویند فقط سیگار می‌کشند ولی بعد کم‌کم شروع می‌کنند به فهرست کردن موادمخدری که در سال‌های گذشته مصرف کرده‌اند. آنها خودشان را معتاد نمی‌دانند ولی قیافه‌هایشان و حرف‌هایشان و دندان‌های زرد و لب‌های سیاهشان چیز دیگری می‌گوید.

    «امیرحسین» و «مهدی» هم حشیش می‌کشند، هم بنگ، هم ترامادول بالا می‌اندازند. همه فوت و فن مصرف مواد را هم بلدند: «ممکنه اولش فازش خوب نباشه ولی برای بار دوم به بعد فاز خوبی داره.»

    «مهدی» هنوز مانده تا تجربه‌اش به «امیرحسین» برسد، صدایش هم هنوز مثل «امیرحسین» دورگه نشده است. می‌خندد و می‌گوید این «ناکِس» منو معتاد کرد: «امیرحسین اولین ‌بار سیگار رو داد دستم. حالا هر چی دم دستم باشه می‌کشم؛ معمولا هم بیرون مدرسه. نمی‌شه داخل مدرسه کشید، می‌گیرنمون. چند روز پیش هم جاساز یکی از بچه‌ها رو پیدا کردن و کارش به اخراج کشید.

    مواد و سیگار توی باغچه قایم کرده بود. من بیشتر پنیر می‌کشم یا همون حشیش، چون فکر آدمو باز می‌کنه. وقتایی که پول نداشته باشم، ترامادول می‌خورم! چون ارزون‌تره. قبل مدرسه یه دونه میندازم بالا و میرم مدرسه. خب بعضی از بچه‌ها مواد می‌کشن، چون می‌خوان بگن که بزرگ شدن!»

    مصرف مواد و الکل در بین بعضی دانش‌آموزان در سال‌های گذشته وارد فاز جدیدی شده است.

     خودشان می‌گویند از وقتی گوش دادن موزیک رپ و رپ‌نویسی بین آنها راه افتاده، مصرف انواع مواد هم بیشتر شده. مهدی می‌گوید او و دوست‌هایش برای اینکه بتوانند بهتر متن و آهنگ رپ بنویسند، «پنیر» می‌زنند.

    ماده مخدر جدید گل دارای اثرات خطرناک بر روی جنین زنان در دوران حاملگی است

    موسیقی هیپ هاپ Hip-hop سکس ماری جوانا و مخدر جدید مالی ...

    Opium.Site وبلاگ رسمی دکتر رضا یزدان نیاز: ماده مخدر پنیر ...

    ساخت هروئین پنیر با عصاره میمون (مانکی جویس ) - Opium ...

    کراک ایران تقلیدی از ماده مخدر پنیر (هروئین ) است - Opium ...

    اهریمن اعتیاد در کمین دانش آموزان - Opium.Site وبلاگ رسمی ...

    Opium.Site وبلاگ رسمی دکتر رضا یزدان نیاز: از دانش اموزان ...

    آموزش دانش‌آموزان با هدف توانمندی آنها برای مبارزه با اعتیاد

    رواج ماری جوانا گل (مخدر گل ) در بین دانش آموزان دبیرستان های ...

    من هر انچه را در زمان تصدی گفتم را تکذیب می کنم ؟

    ماده مخدر گل جدید نیست -سند تاریخی در رابطه با جدید نبودن مخدر گل در اشعار حافظ کشف شد

    مزارع کشت ماری جوانا گل (مخدر گل ) را در اطراف تهران و شیراز وشمال کشور و آذربایجان آتش بزنید ؟

  • قرص پارتی (قرص رقص یا شادی ) Party pills چیست
  • یک سیاه پوست در اعتراض به تبعیض نژادی در امریکا پوست صورت یک سفید پوست را خورد !
  • توهم رسانه های خارجی از رقص دختری تحت تاثیر مواد روانگردان در مترو تهران woman flouts rules on Tehran Metro
  • آمار تکان دهنده اعتیاد زنان تحصیلکرده
  • کودک ۴ ماهه کارتن خواب تهرانی به هروئین​ معتاد است + عکس
  • زمانی که به حضرت ماری جوانا توهین می شود حشاشین تکفیرت ...
  • ماده مخدر جدید در امریکا (MDAI)با نام درخشش (جرقه ) Sparkle Drug ...

    تاریخچه ماری جوانا گل (مخدر گل ) در ایران (لیست دلالان وتولید کننده ...

    خواص مفید و درمانی استفاده از مواد مخدر و روانگردان گیاهی در حاملگی و ...

    ماده مخدر جدید گل خطرناکتر و اعتیاد اورتر از ماری جوانا و حشیش است ...

    ماده مخدر جدید گل سویه ماری جوانای کوش افغان (کش افغان )Kush Cannabis

    خطرات سوء مصرف ماده مخدر مت آمفتامین (شیشه ) در بارداری -

    قرص پارتی (قرص رقص یا شادی ) Party pills چیست

    قرص پارتی (قرص رقص یا شادی ) Party pills چیست

    قرص پارتی  با نام های ."قرص اوج گیاهی" ."قرص پیپ"."قرص رقص".قرص حزب.قرص" قدرت طبیعی"

    Party pills قرص پارتی در بازار مواد مخدر موجود است


    Party pills یا قرص پارتی که  قرص شادی هم نامیده می شود یک نوع از مواد مخدر تفریحی است
    قرص پارتی بیشتر در مهمانی ها و پارتی ها استفاده میشود و ایجاد نشاط و انرژی می کند
    ماده اصلی درآن benzylpiperazine بنزیل پیپرازین است
     بنزیل پیپرازین  یک ماده ضد کرم(ضد اسکاریس ) است که تولید و فروش ان در بیشتر کشورها قانونی است
    امروزه ماده ضد کرم بنزیل پپرازین BZP را با مواد دیگر مثل  کافئین ، تئوبرومین ، ، اکتاپامین octopamine  مخلوط و به فروش می رسانند  .
    ماده ضد کرم بنزیل پیپرازین  را در ساخت قرص های اکستاسی هم بکار می برند
    بسته به انکه  بنزیل پیپرازین را با چه ماده دیگری مخلوط کنند اثرات روانی و شادی اور  ان با هم  فرق می کند

    یک سیاه پوست در اعتراض به تبعیض نژادی در امریکا پوست صورت یک سفید پوست را خورد !

    رودی یوجین یک سیاه پوست مبارزه در اعتراض به سیاست های تبعیض نژادی سفید پوستان امریکا در یک اقدام نمایشی پوست صورت یک سفید پوست را در امریکا خورد

    رودی یوجین از جمله سیاه پوستان مباررز با آپارتاید در امریکا بود .و اعتراض او به دلیل  کشتن یک جوان بیگناه سیاه پوست  به دست پلیس امریکا که دادگاه پلیس مزبور را بی گناه و ازاد کرده بودند صورت گرفت

    پلیس امریکا در موقع دستگیری نامبرده به جای استفاده از اسلحه الکترونیکی و بیهوش کردن یوجین او را به رگبار گلوله بست و در جا کشت تا نتواند در کنفرانس خبری علت این کار خود را بیان کند    پلیس برای لوث کردن اعتراض یوجین  با اعلام  اینکه یوجین  تحت اثر یک ماده مخدر روانگردان  دست به این کار زده است  اقدام این مبارز سیاه پوست را لوث و در انظار بی اعتبار کرد

    یکی از دوستان یوجین گفت : او قبل از اقدام به این کار به او گفته بود ما باید صورت زشت سفید پوستان طرفدار تبعیض نژادی  را در امریکا به  دنیا نشان بدهیم

    نویسنده

    خبر درست است اما هر چه را می خوانید یا می بیند می تواند تفسیرهای متفاوت داشته باشد وقتی یک دختر ایرانی تحت تاثیر مواد روانگردان در مترو می رقصد و رسانه های خارجی انرا در بوق کرنا می کنند که این دختر به علت اعتراض به حقوق زنان این کار را انجام داده است پس خوردن پوست یک سفید پوست توسط یک سیاه پوست را هم می توان تفسیر به اعتراض به تبعیض نژادی در امریکا می توان کرد !

    متدرون ماده روانگردان جدید صنعتی به جمع آدم خوران در انگلیس ...

    آیا معتادان به مخدر شیشه آدمخوار می شوند ؟؟

  • توهم رسانه های خارجی از رقص دختری تحت تاثیر مواد روانگردان در مترو تهران woman flouts rules on Tehran Metro
  • آمار تکان دهنده اعتیاد زنان تحصیلکرده
  • آغاز سنجش سوء‌مصرف مواد مخدر دانش‌آموزان
  • زمان انتقام میمون ها از نسل انسان فرا رسیده است!(داستان بیماری ایدز )(قسمت اول )
  • شکستن جو انکار بهترین ابزار در پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر است ( آموزش انکار را چه کسی به معتادان اموخت )
  • توهم رسانه های خارجی از رقص دختری تحت تاثیر مواد روانگردان در مترو تهران woman flouts rules on Tehran Metro

    به تازگی ویدیویی بر روی اینترنت قرار گرفته است که در ان در متروی تهران دختری در حال رقص است و روسری خود را بر می دارد

    بسیاری از رسانه های خارجی با استناد به این ویدیو  یک جنجال تبلیغاتی راه انداخته و مدعی شده اند  زنان و دختران  در ایران برای اعتراض به قوانین موجود  دست به این کار زده و رقص این دختر در مترو اعتراض به  قوانین جمهوری اسلامی  در مورد حجاب و ازادی زنان است .

    در ابتدا باید بگویم این دختر صد در صد تحت تاثیر مواد روانگردان اقدام به این کار کرده و عمل او بدون بینش و اگاهی و شعور بوده است و اگر رسانه های می خواهند  با استفاده از یک معتاد که   تحت تاثیر روانگران این کار را می کند  یک حربه تبلیغاتی بسازند  با افشا شدن پرونده این خانم و تعداد کمپ های که ایشان  برای ترک اعتیاد رفته و مصاحبه این خانم در حال نشئگی با رسانه ها چیزی جز بی اعتبار شدن نصیبشان نخواهد شد و اعتراض دیگر درست  زنان اندیش مند نیز بی اعتبار می شود .

    یک سیاه پوست در اعتراض به تبعیض نژادی در امریکا پوست صورت یک سفید پوست را خورد !

    رقص و خوشگذرانی با روانگردان ها The Dance of Psychedelic ...

    آمار تکان دهنده اعتیاد زنان تحصیلکرده

    رقص دختر ایرانى در مترو‬‎ - YouTube

    BBCTrending: Dancing woman flouts rules on Tehran Metro

    Video of woman dancing on Tehran's subway goes ... - KPCC

    آمار تکان دهنده اعتیاد زنان تحصیلکرده

    آمار تکان دهنده اعتیاد زنان تحصیلکرده

    مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: بیش از 5000 زن معتاد در مازندران وجود دارد که بیش از 60 درصد این زنان، تحصیلکرده و عموماً بین سنین 13 تا 30 سال هستند.

    به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،، مریم جمشیدی طی یک نشست خبری، اظهار کرد: بیش از 250 زندانی زن در استان داریم که نبود آموزش‌های لازم علت اصلی بسیاری از مشکلات در حوزه خانواده است .

    وی تاکید کرد : با تشکیل کمیته آموزش از بهمن سال گذشته تاکنون 180 کارگاه آموزشی با موضوعات مختلف برای بانوان استان برگزار شد که بیش از 18 هزار خانم در این کارگاه‌ها آموزش دیدند. آموزش‌های مهارت زندگی باید از دوران مدرسه آغاز شود و ما از آموزش و پرورش انتظار همکاری بیشتری در این زمینه داریم.

    مدیرکل امور بانوان استان، تعداد زنان سرپرست خانوار در استان را 1343 نفر اعلام کرد و افزود: این میزان 10.8 درصد خانوارهای استان را تشکیل می‌دهند. مهمترین مشکل زنان سرپرست خانوار، مسائل مالی و معیشتی است.

    جمشیدی به اختصاص بازارچه دائمی به زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با رایزنی‌های انجام شده و همکاری فرمانداری ساری، قرار است نمایشگاه دائمی با 50 غرفه در ساری به بانوان سرپرست خانوار اختصاص یابد.
    جمشیدی با اشاره به اینکه باید نگاه به زن در جامعه تغییر کند، تصریح کرد: مشکل ما با انتصاب چند خانم در سمت های ارشد اجرایی حل نخواهد شد. هم اکنون 300 مدیر میانی استان از میان بانوان انتخاب شده‌اند.
    تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۳

    Opium.Site وبلاگ رسمی دکتر رضا یزدان نیاز: ماده مخدر پنیر ...

    ساخت هروئین پنیر با عصاره میمون (مانکی جویس ) - Opium ...

    کراک ایران تقلیدی از ماده مخدر پنیر (هروئین ) است - Opium ...

    اهریمن اعتیاد در کمین دانش آموزان - Opium.Site وبلاگ رسمی ...

    Opium.Site وبلاگ رسمی دکتر رضا یزدان نیاز: از دانش اموزان ...

    طریقه اکادمیک و علمی درس خواندن برای تقویت حافظه (ریتالین )

    آموزش دانش‌آموزان با هدف توانمندی آنها برای مبارزه با اعتیاد

    رواج ماری جوانا گل (مخدر گل ) در بین دانش آموزان دبیرستان های ...

    من هر انچه را در زمان تصدی گفتم را تکذیب می کنم ؟

    ماده مخدر گل جدید نیست -سند تاریخی در رابطه با جدید نبودن مخدر گل در اشعار حافظ کشف شد

    مزارع کشت ماری جوانا گل (مخدر گل ) را در اطراف تهران و شیراز وشمال کشور و آذربایجان آتش بزنید ؟

  • قرص پارتی (قرص رقص یا شادی ) Party pills چیست
  • یک سیاه پوست در اعتراض به تبعیض نژادی در امریکا پوست صورت یک سفید پوست را خورد !
  • توهم رسانه های خارجی از رقص دختری تحت تاثیر مواد روانگردان در مترو تهران woman flouts rules on Tehran Metro
  • آمار تکان دهنده اعتیاد زنان تحصیلکرده
  • کودک ۴ ماهه کارتن خواب تهرانی به هروئین​ معتاد است + عکس
  • زمانی که به حضرت ماری جوانا توهین می شود حشاشین تکفیرت ...
  • ماده مخدر جدید در امریکا (MDAI)با نام درخشش (جرقه ) Sparkle Drug ...

    تاریخچه ماری جوانا گل (مخدر گل ) در ایران (لیست دلالان وتولید کننده ...

    خواص مفید و درمانی استفاده از مواد مخدر و روانگردان گیاهی در حاملگی و ...

    ماده مخدر جدید گل خطرناکتر و اعتیاد اورتر از ماری جوانا و حشیش است ...

    ماده مخدر جدید گل سویه ماری جوانای کوش افغان (کش افغان )Kush Cannabis

    خطرات سوء مصرف ماده مخدر مت آمفتامین (شیشه ) در بارداری -

    آغاز سنجش سوء‌مصرف مواد مخدر دانش‌آموزان

    آغاز سنجش سوء‌مصرف مواد مخدر دانش‌آموزان

    مدیرکل تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد سومین مرحله تحقیقات شیوع‌شناسی در جمعیت دانش‌آموزی از اوایل آذرماه در 31 استان کشور آغاز شده است
    «دانش‌آموز معتاد نداریم. » جمله معاون وزیر آموزش‌و‌پرورش در مهر‌ماه 92 کوتاه بود اما واکنش‌ها به آن دنباله‌دار شد.
    گفته‌ای که حتی بر اساس نتایج تحقیقات رسمی هم پایه‌ای نداشت.
    چرا‌که مرحله اول تحقیقات شیوع‌شناسی در جمعیت دانش‌آموزی در سال 81 نشان داد 5 /0 درصد از دانش‌آموزان معتادند و دور دوم همین تحقیقات حاکی از افزایش نیم درصدی این رقم بود. بنابراین آنچه آمار سال 90 می‌گوید این است که اعتیاد میان یک درصد دانش‌آموزان رسوخ کرده است.
     حالا مدیرکل تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرده سومین مرحله تحقیقات شیوع‌شناسی در جمعیت دانش‌آموزی از اوایل آذرماه در 31 استان کشور آغاز شده است. به گفته او پیش‌بینی می‌شود تا اوایل خردادماه داده‌ها از سراسر کشور جمع‌‌آوری شود و نتایج آن رسما در سال 94 اعلام شود.


    حمید صرامی در گفت‌‌و‌گو با ایسنا نتایج تحقیقات شیوع شناسی قبلی را این طور یادآوری کرد‌ که نخستین تحقیقات شیوع‌شناسی اعتیاد در جمعیت دانش‌آموزی در سال 81 انجام شد. در آن مقطع سوءمصرف موادمخدر در دانش‌آموزان سوم راهنمایی تا چهارم دبیرستان رصد و مشخص شد شیوع مصرف در میان این دانش‌آموزان نیم درصد است.


    به گفته وی، تحقیقات شیوع‌شناسی دوم در سال 1390 و در میان دانش‌آموزان سوم راهنمایی و چهارم دبیرستان انجام و براساس آن مشخص شد که سوءمصرف مواد در دانش‌آموزان از نیم درصد به یک درصد رسیده است.


    این مسوول اکنون می‌گوید که نیازمند تحقیقات شیوع‌شناسی جدید هستیم و سومین دور این تحقیقات به همین منظور پس از هماهنگی با مسوولان ارشد آموزش‌و‌پرورش و رسیدن به توافقات نهایی از اوایل آذرماه در 31 استان کشور با همکاری مرکز مطالعات وزارت آموزش‌و‌پرورش و دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با موادمخدر آغاز شده است.


    به گفته صرامی، مواردی از جمله سوءمصرف سیگار و قلیان به عنوان دروازه‌های ورودی اعتیاد، مواد مخدر سبک چون تریاک، مخدر سنگین چون هروئین، مواد مخدر توهم‌زا چون حشیش و آمفتامین‌ها چون شیشه در این پیمایش مورد بررسی قرار می‌گیرند.


    نگویید دانش‌آموز معتاد


    با وجود اینکه هنوز آمار جدید مشخص نیست‌ اما گویی مسوولان از موضع انکار عبور کرده و به مرحله پذیرش و تلاش برای آگاهی رسیده‌اند. در آموزش‌و‌پرورش نیز چند ماه بعد از جمله معروف «دانش‌آموز معتاد نداریم»‌ کار به «آماری از دانش‌آموزان معتاد نداریم» رسیده است. معاون سلامت وزیر آموزش‌و‌پرورش در بهمن‌ماه گذشته در مورد آخرین آمار آموزش‌و‌پرورش از دانش‌آموزان معتاد‌ گفت: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته شیوع‌شناسی اعتیاد در بین دانش‌‌آموزان صورت نگرفته بنابراین‌ در حال حاضر اطلاعات و آماری نداریم که در این زمینه ارایه کنیم.


    وی گفته است باید بتوانیم مهارت دانش‌آموزی و معلمان و همچنین اولیا را در حوزه پیشگیری افزایش دهیم و در این زمینه شاهد شکل‌گیری اقدامات خوبی هستیم. هر چند در گذشته نیز اقدامات خوبی صورت گرفته‌ اما بحث مهارت‌آموزی و توانمند کردن دانش‌آموزان در این حوزه مهم‌ترین رویکرد از اجرای برنامه‌هاست.


    حمیدی همچنین از بعضی برنامه‌های عملی این حوزه برای آگاهی دانش‌آموزان صحبت کرد و خبر داد که سالانه 6600 نسخه نشریه پیشگیری نوین در بین اولیا و 300 هزار نشریه نیز در بین کارکنان آموزش‌و‌پرورش توزیع می‌شود. همچنین با انعقاد یک قرارداد جدید، این نشریه ویژه دانش‌آموزان چاپ و منتشر می‌شود.


    البته وی همچنان بر سر عدم استفاده از واژه «دانش‌آموز معتاد» پافشاری می‌کند و گفته است‌: در مدرسه کسی معتاد نمی‌شود، معتقدیم در مواردی که دانش‌آموزان به این آسیب دچار هستند، باید ارجاع داده شوند.


    علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش‌و‌پرورش نیز موضع مشابهی اتخاذ کرد و گفت: چنین دانش‌آموزانی به دلیل دانش‌آموز بودن در دام اعتیاد نمی‌افتند بلکه به علت قرار گرفتن در خانواده آسیب‌دیده در معرض این خطر هستند.


    با این حال وی هم به لزوم بیشتر شدن آموزش‌ها اقرار کرد و با بیان اینکه بحث اعتیاد یک بحث فراگیر و فراتر از آموزش‌و‌پرورش است، تاکید کرد: آموزش‌و‌پرورش در حد توان خود در تلاش است تا آموزش‌های لازم را در اختیار دانش‌آموزان و خانواده‌ها قرار دهد و هشدارهای لازم را به آنها بدهد.


    دوران اولین مصرف 60 درصد معتادان


    سومین جشنواره کشوری نوجوان سالم در شهریور ماه میزبان یکی از مسوولان ستاد مبارزه با مواد مخدر هم بود. علیرضا جزینی در این جشنواره از مصرف تفننی دانش‌آموزان سخن گفت و خبر داد که اکنون مصرف شیشه و روانگردان‌ها رو به فزونی است و باید با پیشگیری اولیه از آن جلوگیری کرد.


    قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه اعتیاد سه تا چهار سال اول مصرف در برخی جوانان نمایان نیست، از خانواده‌ها و دانش‌آموزان خواست تا تغییرات روحی و جسمی همکلاسی‌های‌ خود را به دقت زیر نظر داشته باشند. وی نتایج جزیی‌تری هم از شیوع‌شناسی اعتیاد دانشجویان ارایه کرد که بر اساس آن 60 درصد مصرف کنندگان مواد مخدر گفته‌‌اند که شروع مصرف آنها از دوره دانش‌آموزی بوده است.


    اطلاعات پایین 50 درصد دانش‌آموزان


    با وجود اینکه حمیدی چند ماه قبل اعلام کرده بود تلاش‌هایی برای آگاهی دانش‌آموزان در حوزه اعتیاد آغاز شده است، مدیرکل تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر کمبود اطلاعات دانش‌آموزان را عامل نگران‌کننده می‌داند. وی با بیان اینکه بر اساس تحقیقات، اطلاعات 50 درصد دانش‌آموزان به طور میانگین درباره اعتیاد اطلاعات پایینی بوده و این یک زنگ خطر است، اظهار کرد: باید همه ظرفیت‌های مدرسه در این حوزه رشد پیدا کند.


    صرامی با بیان اینکه امسال مطالبی درخصوص پیامدهای اعتیاد در کتب درسی دانش‌آموزان پایه هفتم و هشتم وارد شد، گفت: این میزان از اطلاع‌رسانی کافی نیست و باید از یک میلیون کادر آموزشی وزارت آموزش‌و‌پرورش بیشتر استفاده کرد تا متناسب با سن تقویمی و عقلی دانش‌آموزان مسایلی را در حوزه اعتیاد به آنها منتقل کنند.


    وی ادامه داد: البته دامنه آموزش معلمان نیز باید گسترش یابد. همچنین باید از ظرفیت والدین دانش‌آموزان استفاده کنیم.


    آمار اعتیاد دانش‌آموزان بر اساس نتایج تحقیقات رسمی در فاصله حدود یک دهه از سال 81 تا سال 90 نیم درصد افزایش یافته است. با توجه به گذشت سه سال از تحقیقات قبلی، باید دید این آمار باز هم افزایش را نشان می‌دهد یا به ثبات نسبی رسیده است. 

    جوانان امریکا علاقمند به مصرف دوباره هروئین شدند

    نتایج یک مطالعه جدید در آمریکا نشان می‌دهد کسانی که معتاد به ماده مخدر هروئین  هستند، اغلب در بین سنین جوانی هستند و  عمدتا برای تسکین درد هروئین مصرف می کنند و مصرف هروئین در بین جوانان شهری و روستایی در امریکا به یک نسبت است

     همچنین در کشورهای دیگر اغلب مصرف کننده های هروئین  افراد سفیدپوست می باشند . براساس تحقیقات صورت گرفته روی 9000 معتاد به موادمخدر در مراکز درمانی آمریکا 90 درصد معتادان به ماده مخدر هروئین، زنان و مردان سفیدپوست جوان با میانگین سنی 23 سال هستند.

    به گزارش شبکه تلویزیونی ریکاوری، آمار مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا نشان می‌دهد که در سال 2007 میلادی در این کشور بیش از 2000 نفر به دلیل سوءمصرف این ماده مخدر جان خود را از دست دادند.

    برخلاف امروزه، زمانی که استفاده از ماده مخدر هروئین در دهه های  1960 و 1970 فراگیرشد، مصرف‌کنندگان آن عمدتا مردان جوانی بودند که در شهرها زندگی می‌کردند. در حالی که امروزه معضل اعتیاد به این ماده مخدر، دیگر یک مشکل درون شهری نیست. معتادان به هروئین معتقدند که در ابتدای کار برای تسکین درد آن را استفاده کرده‌اند اما به تدریج به این ماده معتاد شده‌اند

  • آغاز سنجش سوء‌مصرف مواد مخدر دانش‌آموزان
  • آیا معتادان به مخدر شیشه آدمخوار می شوند ؟؟
  • آیا ستاد مبارزه با مواد مخدر در امر مبارزه شکست خورده است !فرید براتی : شاید اخراج شوم ولی می گویم!
  • زمان انتقام میمون ها از نسل انسان فرا رسیده است!(داستان بیماری ایدز )(قسمت اول )
  • شکستن جو انکار بهترین ابزار در پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر است ( آموزش انکار را چه کسی به معتادان اموخت )
  • آیا ستاد مبارزه با مواد مخدر در امر مبارزه شکست خورده است !فرید براتی : شاید اخراج شوم ولی می گویم!

    جزئیات جدید از تصمیمات ستاد مبارزه با مواد مخدر/ شاید اخراج شوم ولی می گویم!

    بدون ساسنور
    شناسه‌ی خبر: 2422885 تاریخ مخابره: سه‌شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰
    معاون درمان اعتیاد و حمایتهای اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر در مورد دغدغه ها و جزئیات تصمیم گیری های مهم در ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، بی پرده سخن گفت.

    فرید براتی سده که بعد از معاونت سازمان بهزیستی امروز به عنوان معاون درمان اعتیاد و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر خدمت می کند دارای دکترای تخصصی در رشته روانشناسی بالینی است. وی در گفتگوی صریح و شفاف به برخی سوالات پاسخ داد.

    ستاد مبارزه با مواد مخدر شکست خورده است!؟

    می خندد و می گوید باید چکار می کردیم که نکردیم. اول باید تعریفی از ستاد داشته باشیم و اینکه واقعا چه انتظاری از ستاد داریم.

    آیا موافق هستید که ستاد باید تغییراتی را در ساختار خود ایجاد کند؟

    بله موافق هستم.

    امروز مواد مخدر به آسانی در اختیار افراد است و مسئولان تنها مصاحبه می کنند اما در عمل هیچ اثری ندیدیم. اگر قانون مشکلی ندارد پس گیر کار کجاست؟

    اصلی ترین مشکل ما قانون ما است. قانونی که می گوید معتاد متجاهر را بگیرید و ببرید زندان قانون است؟ در حالی که تجاهر را تعریف نکرده ایم و قضات دستشان باز است به نحوی که حتی معتاد تریاکی را هم زندانی می کنند و با معتاد تزریقی در گوشه خیابان یکی است.

    یعنی قانون هنوز مشخص نکرده که معتاد و اعتیاد جرم است یا نه؟

    بله. قانون باید روشن و شفاف بگوید که اعتیاد جرم است یا نه. امروز معتاد مرکز درمانی نمی آید تا داروی متادون بگیرد و همان دارو را از عطاری خریداری می کند. چون می گوید اسم من را می نویسید و شاید برای خانواده یا شغلم در آینده مشکلی ایجاد شود.

    بالاخره نگفتید ستاد شکست خورده یا نه؟

    ستاد فقط دستگاه هماهنگ کننده است. وقتی وزارت بهداشت و وزارت رفاه مواد قانونی مبارزه با مواد مخدر را که بر عهده دارند انجام نمی دهند؛ حرفی برای گفتن نمی ماند.

    آیا تلاش کردید تا این نهادها را منسجم کنید؟

    10 بار خودم نامه نوشتم به وزارت تعاون اما جواب نامه ما را نمی دهند. ستاد این وسط چکار کند.

    ستاد مبارزه با مواد مخدر چه زمانی موفقیت داشته که بتواند به آن استناد کند؟

    طلایی ترین دوره ستاد مبارزه با مواد مخدر زمان آقای هاشمی رفسنجانی بوده است. چون شخص رئیس جمهور در جلسات ستاد حضور داشتند اما بعد از آقای هاشمی هیچ رئیس جمهور دیگری در جلسات ستاد حاضر نشده و جدی نگرفتند. آقای خاتمی یک جلسه بودند و آقای احمدی نژاد هم یک جلسه و آقای روحانی که تاکنون در جلسات نبودند.

    یعنی اینقدر حضور رئیس جمهور در ستاد تاثیر گذار است؟

    بله. وقتی رئیس جمهور بیاید وزیر بهداشت و تعاون نمی تواند نیاید. چون رئیس جمهور از آنها کار می خواهد. می تواند سوال کند چرا بیمه را اجرایی نمی کنید. چرا موضوع درمان و اشتغال معتادان را که مصوبه هم دارد اجرایی نمی کنید.

    می توانید بگوئید چند درصد معتادان بعد از ترک اعتیاد و هزینه های زیاد دوباره به اعتیاد باز می گردند؟

    در ایران می توان گفت که 80 درصد اما در کشورهای دیگر بیشتر است.

    رها کردن معتادان بعد از ترک یعنی بازگشت آنان به جامعه معتادان که به درستی اجرا نمی شود؟

    اینها همه در قانون دیده شده و وزارت بهداشت و وزارت رفاه مسئول هستند اما انجام نمی دهند. گره کار حضور رئیس ستاد یعنی شخص رئیس جمهور است.

    یعنی الان وزیر کشور که جانشین رئیس جمهور در ستاد است تیغش نمی برد؟

    شاید این سخن من باعث شود که از ستاد اخراج شوم. اما طوری نیست می گویم. وزیر بهداشت و وزیر رفاه آیا واقعا دستور وزیر کشور را اجرا می کنند؟

    یکی از چالش های امروز در بحث معنادان مراکزی است که معتاد در آن مواد مخدر مصرف می کند، اما موفق نبوده اند؛ چرا؟

    ما یک وظیفه داریم برای معتادی که تمایل به مصرف دارد. برای همین خدمات کاهش آسیب داریم که در همه کشورها هست. بعنوان مثال یک سال است که به ما می گویند بروید خودتان برای معتاد تزریق کنید تا معتاد خودش تزریق نکند تا مانع مرگ خود شود.

    خب این طرح خوبی است چه کسی با این طرح مخالفت می کند؟

    اتفاقا سر این موضوع بحث شد. و حتی قرار شد برویم در چند استان اجرا کنیم و تنها وزارت بهداشت مخالفت کرد.

    علت مخالفت وزارت بهداشت چیست؟

    دکتر آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت می گوید ما نمی توانیم مواد مخدری که نمی دانیم چی هست را تزریق کنیم و موجب مرگ معتاد شویم.

    یعنی با این طرح مخالفت شد؟

    بله ... در حالی که تمام ساز و کارهای آن را آماده کرده بودیم.

    خب اگر دغدغه وزارت بهداشت کیفیت مواد است پس باید ستاد رسما موادمخدر معتاد را هم از نوع مرغوب تهیه کند؟

    بله ... اگر این طرح اجرا می شد به اینجا هم می رسیدیم. مثل کشورهای اروپایی ... حتی برخی نمایندگان مجلس هم در کمیسیون بهداشت این نظر را دارند.

    اما اینجا کشور اسلامی است و نظرات فقها هم حکم قانون رسمی را دارد و تزریق مواد از سوی دولت صحیح نیست؟

    بله این را هم باید در نظر گرفت. چرا که حرام است. البته در قانون آمده که می توانیم چنین مراکزی را ایجاد کنیم اما باید با مجوز وزارت بهداشت باشد.

    و کلام آخر...

    ما در دوسال گذشته به دلیل کاهش اعتبار هیچ اعتبار اضافه ای نتوانستیم به کاهش آسیب ها بدهیم. مجلس باید بگوید که اعتبارات ما را بدهند.

    مبارزه ما با ستاد مبارزه با مواد مخدر مبارزه با رواج مواد مخدر است

    راه مبارزه با مواد مخدر و درمان اعتیاد در ایران مین گذاری شده است

    Opium.Site وبلاگ رسمی دکتر رضا یزدان نیاز: گاف اندر گاف ...

    مدعیان ورود کروکودیل سند ارائه کنند - Opium.Site وبلاگ ...

    سیانور، مدفوع انسان و زهره گاو مواد تشکیل دهنده اکستازی

    سازنده گان کراک و هروئین فشرده و کروکودیل بابت توهین به ...

    زمان انتقام میمون ها از نسل انسان فرا رسیده است!(داستان بیماری ایدز )(قسمت اول )

    زمان انتقام میمون ها و خفاشها  از نسل انسان فرا رسیده است!

     

    سال 1959، ایالات متحده امریکا

     

    زمانی که هواپیمای شرکت پان آمریکن Pan American در فرودگاه  نیویورک به زمین نشست هیچکس در دنیا نمی دانست که این هواپیما حامل یک بمب انسانی است  که انفجار ان در اینده  نسل انسانها را به انقراض خواهد کشاند و  به زودی مردم  جهان با هیولایی مرگبار روبرو خواهند شد که هیچ سلاحی برای مقابله با آن ندارند

    هیولایی که سلامت نسل  انسان  را به  خطر انداخته و نسلها را نابود  خواهد کرد بیماری به نام ایدز که با اتکا به غریزه جنسی انسان او را به هلاکت می اندازد

     

    آردوآن آنتونیو Ardouin Antonio مردی 49 ساله، خوش سیما، متولد کشور جامائیکا،  او سالها بود  که به تابعیت امریکا در آمده بود و برای یک شرکت تولید کننده پوشاک در نیویورک کار می کرد. او در سال 1927 برابر با 1306 شمسی به آمریکا مهاجرت کرده بود و در آنجا کار و زندگی می کرد. سبیل زیبا و قیطونی او با ان موهای زیبایش  صورت او را بسیار جذاب و زن پسند کرده بود بطوری که اکثرا زنان خواستار اشنایی با او می شدند  این مرد جا افتاده و رشید هرگز نمی دانست که اسمش در تاریخ ثبت خواهد شد. او اصلا گمان نمی کرد که به عنوان اولین قربانی ایدز جانش را از دست بدهد و نامش در کتاب زندگی بشریت  جاودانه مشود.

     

    آردوآن آنتونیو ، چند ماه بعد از ورود، از یک سفر خارجی  دچار سرفه و خلط فراوان شد و با توجه به سیگاری بودن او  مصرف شدید  دخانیات، پزشکان گمان کردند که او در مصرف سیگار افراط کرده و باید تعداد آنها را کم کند. اما حال آردوآن به سرعت رو به وخامت گذاشت و او با تشخیص ذات الریه در بیمارستانی در شهر نیویورک بستری شد." اردوآن آنتیونیو" در روز 28 ژوئن 1959 برابر با 6 تیرماه 1338  با تشخیص نومونیا Pneumonia (سینه پهلو)از دنیا رفت.انتونیو قبل از مرگ  وصیت کرده بود جسدش را با ان  کت شلوار ابی که بسیار دوست داشت درون تابوت بگذارند

     

    آزمایشهای اولیه نشان دادند که بدن او قدرت دفاعی خود را از دست داده  است . البته پزشکان می دانستند که از بین رفتن سیستم دفاعی یک فرد سالم، آن هم به این سرعت ممکن نیست، مگر این که او با مواد رادیو اکتیو در تماس بوده باشد.

    فقط تشعشات مواد رادیو اکیتو می توانست سیستم ایمنی یک انسان را این چنین با سرعت از بین به برد مسله کمی حساس و بغرنج شده بود

     

    تیم پزشکی و مدیران ارشد بیمارستان، به سرعت جسد" آردوآن : را مورد بررسی قرار دادند و متوجه شدند که علت عفونت ریوی او، به دلیل وجود میکروب نادری به نام "نوموسایس-تیس کارینی نومونیا "Pneumocystis carinii pneumonia بوده است. میکروبی که تا آن زمان، هیچگاه فردی با آن مبتلا به عفونت ریوی نشده بود.و هیچ مرگی با این نوع میکروب تاکنون گزارش نشده است میکروبی که در مردم معمولی بی خطر است و در صورت ابتلا به ان خود بخود درمان می شود

     

    پاتولوژیست بیمارستان آقای دکتر گوردون هنیگار Gordon R. Hennigar  از تمامی قسمت های بدن" آردوآن"  نمونه برداری کرد. تا آن زمان او هرگز مقاله یا  گزارشی دال بر عفونت ریه با میکروب نوموسایس-تیس کارینی نومونیا را مشاهده نکرده بود. به این ترتیب، نمونه های بدن و خون آردوآن  برای آزمایشهای دقیق تر حفظ شد .

     

    اما ناگهان در ظرف کمتر از هشت ماه، و در همان سال 1959، سه مرد به ظاهر سالم با عفونت ریوی با میکروب نوموسایس-تیس کارینی نومونیا در نقاط مختلف جهان تشخیص داده شد. چنین بود که از همان سال به بعد گزارش هایی از بیمارانی که با عفونت هایی نادر در نقص سیستم ایمنی زنگ خطر در دنیا به صدا در آورد.

     

     دانشمندان جهان دست به دست دادند هم شروع کردند به بررسی دقیق و موشکافانه در این زمینه. اولین نتایج تحقیقات آنها نشان داد که اکثر مبتلایان به این بیماری گرایش و فعالیت های همجنس گرایانه داشتند و تعدادی از آنها هم سفری به شهر پورتو پرنس Port-au-Prince در کشور هاییتی داشتند.

     

    دانشمندان آمریکا و فرانسه شروع به پژوهش درباره موارد مشکوک مرگهایی مشابه کردند. آنها به گزارشی از مرگ مشکوک یک ملوان نیروی دریایی انگلستان برخوردند. همچنین در سال 1359 به نمونه ای از خونی که از یک بیمار درکشور کنگو گرفته بودند رسیدند، که در آن یک ویروس جدید مشاهده می شد.

     

    جالب است که به طور همزمان کشورهای فرانسه و آمریکا وجود نوعی ویروس را که سبب از کار افتادن سیستم ایمنی بدن انسان می شود را اعلام کردند. فرانسوی ها آن را لَو LAV که مخفف Lymphadenopathy Associated Virus بود، نامگذاری کردند. اما بعد ها به نام دیگری تغییر کرد و جهانیان با واژه تازه ای روبرو شدند: اچ آی وی HIV برای Human Immunodeficiency Virus .

     


    تاریخچه ایدز در امریکا

     

     در سپتامبر سال1982 برابر با 1361 شمسی، مرکز کنترل بیمارهای واگیر دار در آمریکا United States Centers for Disease Control and Prevention این ویروس جدید را به طور کامل رمزگشایی کرد وآن را ایدز نامید. واژه ایدز مخفف "نقص اکتسابی سیستم ایمنی" است. آمریکایی ها مثل همیشه،، با اصولی و علمی نگاه کردن به مشکلات، کلینکی اختصاصی جهت کنترل و بررسی این ویروس تاسیس کردند و اولین درمانگاه بیماران مبتلا به ایدز در شهر سانفرانسیسکو را گشایش یافت.

     

     

    ادامه دارد

    شکستن جو انکار بهترین ابزار در پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر است ( آموزش انکار را چه کسی به معتادان اموخت )

    شکستن جو انکار بهترین ابزار در پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر است

    اراک - ایرنا - مشاور امور بانوان ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: شکستن جو انکار واقعیتهای مواد مخدر و استفاده از تمامی ظرفیت های مردمی و دولت در پیشگیری و مبارزه، بهترین ابزار مدیریت این بخش است.

    ˈزهرا بنیادیانˈ روز پنجشنبه در جمع نمایندگان زن دستگاههای اجرایی، تشکلهای مردم نهاد و خیران استان مرکزی در اراک افزود: اعتیاد امروز خطر و آسیب جدی در سلامت اجتماعی است که بنیان خانواده، توسعه متوازن و سرمایه های فکری جامعه را نشانه گرفته و درنگ و به خواب رفتگی در قبال آن جایز نیست.

    دکتر یزدان نیاز احسن بلاخره یک نفر حرف دل ما را زد این روزها که در تلوویزون جمهوری اسلامی شاهد نمایش   فیلم ها کوتاه اموزشی  هستیم که در ان نشان می دهد اگر پدر کتاب بخواند فرزند از او یاد می گیرد و اگر پدر داد بزند فرزند هم داد می زند .

     حالا می رسیم به اموزش انکار !!

     وقتی ستاد مبارزه با مواد مخدر وجود مواد مخدر و اعتیاد و رشد و شیوع ان را انکار می کند پس از معتادین انتظار نداشته باشید رفتاری غیر از انچه بزرگترهایشان انجام داده انجام دهند !

    رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران: ماده مخدر گل ...

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ ه‍.ش. - به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سردار علی مویدی در جمع خبرنگاران واردات ماده مخدر جدیدی به نام گل را تکذیب کرد
    کشت «ماری‌جوانا» در کشور نداریم ... سردار علی مویدی در گفت‌وگو با خبرنگار «انتظامی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ در پاسخ به این سوال که ...
    سردار علی مویدی، در مورد فعالیت برخی سایت‌ها در زمینه آموزش کاشت ماری‌جوآنا، گفت
    ۱۲ آذر ۱۳۹۲ ه‍.ش. - قائم‌مقام ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: ادعای ورود ماده مخدر «کروکودیل» به ایران کذب است. ... ماده مخدر کروکودیل در بازار ایران نداریم و این ادعا کذب است
    رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: عملیات‌های پلیس موجب شده تا ضربات سنگینی به قاچاقچیان در تهران به ویژه دارندگان آشپزخانه‌های تولید مخدرهای صنعتی وارد شود و برای همین تعداد تولیدات شیشه در پایتخت کمتر شده است.
    قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدرگفت: وجود مخدرهای جدید چینی در بازار مصرف را تایید نمی کنیم.  طه طاهری در گفت وگو با ایسنا،
    قارچی به نام ماشروم در کشور نداریم سردار مویدی
    مؤیدی:‌ چیزی به نام ستاد مبارزه با مواد مخدر نداریم/ طاهری: ضعف قانون شیشه را گسترش داد -
    سیاست مبارزه با روش تکذیب و انکار بلاخره نتیجه دارد
    نویسنده
    به حمد خدا  بلاخره مجاهدت های ستاد مبارزه با مواد مخدر در دولت قبلی و فعلی با  روش های   جدید وهوشمندانه مبارزه  اعضای ستاد مبارزه با مواد مخدر و با سلاح  پافشاری بر این  که این مخدر را ندرایم ان روانگردان را تکذیب می کنیم به نتیجه رسید و اکنون انواع مواد مخدر و روانگردان  از فرط پر رویی بعضی ها  از رو رفته و فقط دو مخدر شیشه و تریاک با پر رویی  در بازار مانده اند  که انهم با  برنامه جدید ستاد مبارزه با مواد مخدر مبنی بر ادامه پروژه نداریم  و" تکذیب می کنیم " مهم نیست "از رو خواهند برد
    چون بزودی با این استراتژی جدید  ستاد مبارزه با مواد مخدر دیگر هیچ ماده مخدر و معتادی در کشور نخواهیم داشت گروهی پیشنهاد کردند از همه اکنون  ستاد  مبارزه با مواد مخدر شروع به کاهش مبارزان  بکند !!
     تا هزینه ها ی کشور کاهش بیاید زیرا زمانی که در کشور   نه معتادی درایم نه ماده مخدری پس ستادی هم برای مبارزه با مواد مخدر احتیاج نخواهیم داشت  که متوجه شدیم در پی برنامه ریزی های زیرکانه سردار مویدی از قبل کلید این برنامه زده شده و ایشان در ۲۹ آذر ۱۳۹۲ در یک مصاحبه تلویزیونی  همین مسله را مد نظر داشته و اعلام کرده اند

    کارنامه یک ماهه ستاد مبارزه با مواد مخدر در گیلان یک گاف گیلکی دیگر برای بعضی مسئولین !!

    کارنامه یک ماهه ستاد مبارزه با مواد مخدر در گیلان  یک گاف گیلکی برای بعضی مسئولین !!

    ماه 5 انتقاد و ایراد میگیرند و ماه شش جایزه می دهند !!!

    یک خبر در تاریخ 93/06/26  می گوید

    کمیته اطلاع‌رسانی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان ممتاز کشوری شد

     

    علی‌اکبر پوراوزان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به کسب موفقیت کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان اظهار کرد: براساس ارزیابی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان در زمینه تعامل خبری و اطلاع‌رسانی عملکرد مطلوبی در بین شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سراسر کشور ارائه کرد و رتبه ممتاز کشوری را به دست آورد.

     یک خبر در تاریخ 1393/05/26     می گوید

    شرکت مدیرکل زندانهای گیلان در اولین همایش منطقه ای مبارزه با مواد مخدر

    مصرف مخدر صنعتی در گیلان نگران کننده است

    قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر آمار مصرف شیشه در گیلان را بسیار نگران کننده خواند و افزود: این موضوع باید در کمیته مقابله با کارگاه‌های تولید شیشه مورد توجه قرار گیرد.
    وی با اشاره به اینکه هروئین و شیشه نخستین مواد مورد مصرف افراد مراجعه کننده به کمپ‌ها است، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های مبارزه با مواد مخدر باید در گیلان افزایش یابد.
    جزینی توسعه مصرف مواد مخدر در گیلان را نگران‌کننده دانست و با اشاره به میزان مصرف شیشه در بین دانش‌آموزان کشور یادآور شد: چهار دهم درصد دانش‌آموزان کشور مصرف‌کننده مواد مخدر شیشه هستند

    نویسنده

    د کشوری که مسئولین ان برای چنین مبارزه ای رتبه ممتاز کشوری می دهند باید وضعیت  استانهای را که  رتبه انها معمولی است را حدس زد  !!

    البته شاید مسئولین اطلاع رسانی درباره مواد مخدر در استان گیلان به زبان گیلکی اشنا نبودند با زبان زرگری اطلاع رسانی کردند و مردم گیلان متوجه نشده و به اعتیاد خود ادامه دادند

    دسته گل جدید سردار مویدی گاف دیگری برای رئیس پلیس ...

    سردار مویدی مدیر بر‌تر کشوری شد!!! - Opium.Site وبلاگ ...

     گاف اندر گاف شد 16 هزار سنگر دشمن برای رواج مواد مخدر ظرف سه سال تبدیل به کمتر

    Opium.Site وبلاگ رسمی دکتر رضا یزدان نیاز: گاف اندر گاف ...

    اشک غم پدران و مادران در ایران در سوگ فرزندانی که همچون گل پر پر شدند هدیه ای به مسئولین برج عاج نشین

    پیر مرد در حالی که  قطرات اشکش ارام ارام از کنار گونه هایش روان بود ناگهان  فغان کرد چرا من ! من فقط همین یک پسر را دارم .

    حسین من   علم کش روز عاشورا  بود انهم به عشق هم نامش امام  حسین

    امید اول و اخر ما فقط حسین بود چه ارزوها داشتیم مادرش همیشه می خواست عروسی او را ببیند و  نوه حسین را در  اغوش بکشد .

    او گل سر سبد بچه های محله بود چرا مگر این لعنتی چیست که از بچه باهوش و عاشق و خوب من چنین دیوی ساخته است اخرین امید ما شما بودید دکتر .

    مگر خدا نگفته است که من برای هر دردی دعوای دارم این خدا کجا است .که جواب من را بدهد

    ای خالق هستی تو که هر چیز را برای رفاه ما بنده گان افریدی این چه گیاه شیطانی بود که مغز عقل بنده ات  را ضایع می کند .

    دکتر از قدیم درست گفته اند که نهند نام زنگی کافور

    این گل برای من همان شیطان بااسمی دیگر است  خدایا لعنت بر هر چه گلی که افریدی که این چنین گل زندگی من را پر پر کرد

    لینک

     اگر نام شما حسین است مخدر گل نکشید ؟ ...

    Opium.Site وبلاگ رسمی دکتر رضا یزدان نیاز: ایا نام معتاد می ...تواند بر روی اعتیاد اثر بگذارد

    دختر(١٨ ساله) من شش ماه اسپایس مصرف کرده و اکنون 2 ماهه در حال ترکه و دچار کابوس شبانه و لاغری شده چکنم ؟

    سلام آقاى دکتر
    دختر(١٨ ساله) من بمدت شش ماه اسپایس مصرف کرده و الان تقریبا ٢ ماه است که ترک کرده و روز به روز داره لاغر میشه و دائمن خسته و بى حاله و شبها به سختى میخوابه و کابوس زیاد میبینه ،تقاضا دارم راهنمایى هاى لازمه رو بفرمایید و کمال تشکر سپاس از تمامى زحمتى که میکشید در راستاى سلامتى وحیاتى نو براى بیمارها.

    جواب

    اثرات طولانی مدت مصرف اسپایس هنوز در جهان بطور کامل مورد بررسی قرار نگرفته است اما تقریبا همگی انها بعد از ترک بمدت طولانی دچار حالت توهم و هذیان  و کابوس در زمان غروب و شب می شوند . این کابوس ممکن است 6تا 24 ماه طول بکشد و یا برای سالها باقی بماند  مشابه این کابوس ها در مصرف ماده مخدر گل هم گزارش شده است

    در مواردی که مطمین باشم که بیمار فقط اسپایس مصرف می کرده است به دلیل افسردگی کم شدن اشتها و عدم مصرف مایعات شخص دچار لاغری می شود اما در اکثر موارد در ایران بیماران  در زمان ترک اسپایس شروع به مصرف مخدر متامفتامین (شیشه )  می کنند که این مسله باید حتما بررسی شود .

    اثیات لاغر شدن مرضی  دختر شما احتیاج به اثبات   دارد شما وزن قبلی بیمار و وزن فعلی او را نوشته و هر هفته او را وزن کنید زیرا اکثر اوقات بیماران در موقع ترک اسپایس به علت مصرف کم مایعات و اختلال عملکرد کلیه ها  چهره ای در هم رفته پیدا می کنند و مسله کاهش وزن بیمار باید مستند به اندازه گیری وزن بیمار در هر هفته باشد

    مصرف اسپایس حتی به مدت کوتاه باعث اثرات تخریبی بر روی کبد و پانکراس  می شود  و حتی ممکن است ایجاد دیابت  یا کبد چرب و افزایش بیلروبین بکند .

    برای اثبات کبد چرب و دیابت باید ازمایشات زیر باید انجام شود FBS-A1C-C.BC-تست های کامل کبدی -سدیم -پتاسیم -کلسیم -کلسترول -تریگلسرید -BUN-CRATI-

    برخی از علائم ترک  اعتیاد  اسپایس که به طور گسترده گزارش شده است:

    • Loss of appetite از دست دادن اشتها
    • Extreme Sweating  تعریق  فراوان
    • Inability to sleep ناتوانی در خواب
    • Intense cravings هوس شدید به مصرف دوباره  
    • Depression افسردگی
    • Loss of motivation از دست دادن انگیزه
    • Psychotic episodes دوره های جنون
    • Suicidal thoughts افکار خودکشی
    • Inability to care about consequences عدم توانایی در نگاه داری خود و کارهای روزمره  
    • Spice Withdrawal Symptoms | SpiceAddictionSupport.org
    • Spice synthetic marijuana side effects | Addiction Blog

    زمانی که به حضرت ماری جوانا توهین می شود حشاشین تکفیرت می کنند .و ندای یا مخدر گل سر می دهند

    «گل» چطور معتاد می کند؟ / کروکودیل، نورجزک، ماشروم و ... مخدرهای جدید را بشناسید

    زمانی که به حضرت  ماری جوانا توهین می شود حشاشین تکفیرت  می کنند .و ندای یا  مخدر گل سر می دهند

    بعد از انتشار بعضی مطالب من در یکی از سایت های خبری درباره مخدر گل  وقتی به قسمت نظرات نگاهی انداختم متوجه شدم گویا انچه من نوشتم نارسا  و برای عده ای غیر قابل فهم بوده است و یا اینکه اصلا عده ای که مصرف کننده ماری جوانا هستند و هنوز بتی به نام ماری جوانا را پرستش می کنند حاضر نیستد دست از ستایش عقیده کهن خود در باره بتی به نام  ماری جوانا بر داشته و ظهور  اطلاعات جدیدی را  در مورد مخدر گل که  توسط اهورمزدا  با پیامی از   یزدان پاک در این وبلاگ   بر این حشاشین نازل شده را باور کنند !!

    حالا زمان ان رسیده است که جواب کوبنده ای به این حشاشین کافر بدهم

    حشاش اول می گوید


    مرجانماری جوونا اصن اعتیاد نداره و پیدایشش در شرق بوده و برای افسردگی و آلزایمر استفاده میشه در پزشکی...در هلند پشت ویترین ها هست اما کمترین میزان مصرف رو دارهچرا؟چرا آزاده اما کمترین میزان مصرف رو داره؟آزاد بودنش باعث میشه جلو قاچاقچی و مافیای زیرزمینی و انواع فساد دیگه رو بگیره...نمیخوام بگم خوبه اما اگه مردم ایران ماری ججونا استفاده کنن ضررش از سیگار و قلیون و هرویین و شیشه کم تره.

    یزدان پاک می گوید

    ای کافر که در توهم خود ماری جوانا را مرجانماری نوشته ای بدان ان بیماری را که شاهدانه در پیری شفا می دهد مثل الزایمر و افسردگی همان بیماری است که اگر از شاهدانه مصرف سو کنی در جوانی می گیری

    این ایه از کتاب یزدان بخوان تا بدانی  ایه  فلسفه خلقت  شاهدانه از سوره

    ابتدای انتقام خیانت به خلقت شاهدانه (دوا درد می شود ) تا اخر ایه

    فلسفه و راز خلقت گیاه شاهدانه در درمان و ایجاد بیماریها : اعتیاد ...

     حشاش دوم  گفته است

    اولا ماریجوانا همون گله ، دوما که گیاه نرش اصلا گل نمیده ، سوما که این گیاه قرن هاست در جاهای مختلف دنیا مصرف میشه نه 4050 سال ، چهارما این ماریجوانا یا گلی که میگین تو ایران مصرف میشه در مقابل ماریجوانای کشورهای دیگه بسیار ضعیفتره و علف مدیکالی که پزشکان در دنیا مصرف میکنند از نوع ایندیکاست خالص است که سرتاسر ایران رو بگردین پیدا نمیکنید .

    یزدان پاک می گوید

    وای بر تو کافر که شاهدانه را با گل یکسان می کنی این حماقت تو نتیجه همان سوء مصرف تو است

    برو و این ایه بخوان

    ایه اول از انواع کانابیس تا سوره اخر مخدر گل !!

    انواع گیاه شاهدانه (کانابیس ) و فرق ماری جوانا گل (مخدر گل ) با ...

    تفاوت ماری جوانا گل (مخدر گل ) با ماری جوانا معمولی چیست : ...

    حشاش سوم

    نمی دونم چه اصراریه بگید گل بی ضرره. نوشته که گیاه جدیدی که با تغییرات ژنتیکی تولید شد، دو جنسیتی بود و برخلاف ماریجوانای طبیعی که گل های کمی دارد، بسیار پر گل است. در این گل ها 7برابر بیشتر از ماریجوانا ماده مخدر وجود دارد. درباره ماریجوانای طبیعی صحبت نمی شه. حرف درباره ماریجوانای تغییر ژنتیکی داده شده ست. اونی هم که تو بازار دست مردم می دن همینه. نه ماریجوانای طبیعی.

    یزدان بفرموده

    وای بر شما هرمافرودیتا که نام مقدس شاهدانه را با هرمس و افرودیت یکی می کنید تو باید بروی این سوره رابخوانی

    آزادی ماری جوانا تک جنسی در امریکا و رواج دوجنسی در جهان (گل ...

    بادیدن انچه مریدان ماری جوانا نوشته اند به نظر می اید که این گمراهان  را امیدی به رهایی از بند جهل نیست

    پس ماری جوانا گل بکشید تا  شاهدانه مقدس با سوزاندن  تیستیس و لیور  شما انتقامی  سهمگین از شما  بی خبران و جاهلان بگیرد

    امین یا کل  ماری جوانا  کش هست خل  در عالمین !!

    توجه در اخرین لحظه این ندا امد

    ای کسانی که بر شاهدانه مقدس بر حرمتی کرده اید و  به ان دروغ بستید و بت گل را پرستش کرده و بر  فرستاده ما یزدان  شک   و از گفتار نیک  او پیروی نکرده و  او را  به  سخره گرفته اید بدانید انکسانی که پیام ما را خرد و کوچک شمرده و از گفتار یزدان پیروی نکنند  بزودی خداوند کانابیس  انها  را سخت عقوبت  خواهد داد  و دیگر در  بطن  زنان شما جنینی رشد نخواهد کرد  مردان به هیبت زنان  در خواهند امد و  لذت های زندگی انسانی  از شما گرفته  خواهد شد  و  نسل  کافران و بی ایمانان  به یزدان  عقیم و بدون ثمر  می شود تا زمین از لوث نسلی که از انها بخواهد بماند پاک شود و این گفته خداوند کانابیس است پس به یزدان پاک ایمان بیاورید تا نشئگی واقعی یک  عشق  خدایی را درک کنید 

    اخرین حشاش در توهم انصراف از پیش داده شده

    ضمیمه

    حشاشی در توهم گفته است

    در ارتباط با مطلب فوق اگز یک رفرنس رفرنس نشان دادید بنده به عنوان دانشجوی ترم آخر داروسازی از درس خود انصراف میدم. علف یا .... به هیچ وجه خوب نیست عوارضی در طولانی مدت برگشت نا پذیر دارد ولی چرا مضرات آن اینچنین بی دلیل و منبع بیان شده نمیدانم؟ ما در دنیایی اینترنت زندگی میکنیم که آدم ها به راحتی هر حرفی باور نمیکنند بهترین راه برای دور کردن این افراد از این مواد اطلاع رسانی و جلب اعتماد جوان ها است نه اطلاع رسانی برای ترس آدم ها اسم دکتر محمدرضا یزدان نیاز را اینترنت سرچ کردم حقیقتاً کتالب یا مقاله ای از ایشان ندیدم .

    دکتر یزدان نیاز

    دوست عزیز اگر شما اسم  ما را در اینترنت سرچ کرده اید و هیچی از ما ندیده اید به شما می گویم خیالتان جمع لازم نیست از دانشگاه  انصراف بدهید کسی که این طوری مطلب یا اسم کسی را سرچ می کنه چیزی  پیدا نمی کنه خودش از اول انصرافشو داده !

    بد نیست یک بار دیکر وقتی حالتان  کمی طبیعی تر بود توی گوگل بزنید دکتر یزدان نیاز بعد نگاهی بنداز به

    تقریباً ۴۹٬۹۰۰٬۰۰۰نتیجه (0.45 ثانیه) نام تکرار شده کسی که شما پیداش نکردی
      بعد متوجه می شوی کسی که چهل نه میلیون بار
     اسمش جلوی چشمان شما بوده و بعد
    متوجه نشده ای حالش باید  چقدر خراب باشه  !
  • حرکت انتحاری پلیس در انهدام قاچاقچیان روانگردان جدید "بونسای" در کشور ترکیه
  • «گل» مخدر معطری که مسافران وارد ایران می‌کنند/ماری‌جوانا صنعتی اسرائیلی
  • جوانان طرفدار ماری جوانا در ایران می گویند مرغ یک پا داره ماریجوانا هم اعتیاد نداره ؟ مار ما مار است !!
  • Opium.Site وبلاگ رسمی دکتر رضا یزدان نیاز: وقتی آرتا به ...

    Opium.Site وبلاگ رسمی دکتر رضا یزدان نیاز: تاریخچه ماری ...

    ماده مخدر جدید گل چیست و چه تفاوتی با ماری جوانا دارد - Opium ...

    هلند کوچک ایران» افسانه است یا واقعیتی بی نهایت تلخ؟ دهات ...

    آزاد سازی مصرف مواد مخدر و رودرواسی دولت ایران - Opium.Site ...

    انتقاد سازمان ملل از آزادسازی حشیش در دو ایالت آمریکا - Opium ...

    آغاز فروش ساندویچ و سالاد حاوی ماریجوانا در واشنگتن - Opium ...

    سود سرشار ماری جوانا طبی - Opium.Site وبلاگ رسمی دکتر ...

    تولید سیگار مارلبرو ماری جوانا Marlboro marijuana دروغ اول ...

    آمریکا و عشق به ماده مخدر ماری جوانا - Opium.Site وبلاگ رسمی ...

    Opium.Site وبلاگ رسمی دکتر رضا یزدان نیاز: رواج ماری جوانا ...

    AK-48 ماری جوانا اکا -چهل هشت (مخدر گل ) - Opium.Site وبلاگ ...

    حامیان استفاده از ماری جوانا طبی (مخدر گل ) - Opium.Site ...

    پسر معاون شهردار در اسرائیل گلخانه ماری جوانا داشت - Opium ...

    ماری جوانا سومانگو (مخدر گل ) با طعم انبه Somango Marihuana

    ماری جوانا بحرانی #چهل هفت (مخدر گل ) با بوی وانیل انبه هلو ...

    ماری جوانا شاخص شفق قطبی (مخدر گل )Aurora Indica - Opium ...

    درآمد ۱۹۰ میلیون دلاری ایالت واشنگتن از بازار فروش ماری جوآنا ...

    پیت بول ماری جوانا Pit Bull Marijuana (مخدر گل ) - Opium.Site ...

    دزدی چراغ زنون پورشه برای کشت ماری جوانا در هلند - Opium ...

    اگر پسرم ماری جوانا بکشد من چکار کنم - Opium.Site وبلاگ ...

    Opium.Site وبلاگ رسمی دکتر رضا یزدان نیاز: ماری جوانا فلو ...

    حرکت انتحاری پلیس در انهدام قاچاقچیان روانگردان جدید "بونسای" در کشور ترکیه

    حرکت انتحاری پلیس  در انهدام قاچاقچیان روانگردان جدید بونسای در کشور ترکیه  

    شنبه - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸

    تهران-ایسکانیوز: 500 تن از نیروهای پلیس استانبول روز جمعه طی عملیاتی، منازل و محل کار اعضای یک شبکه قاچاق قرص‌های روانگردان را مورد حمله قرار دادند.


    بنابر گزارشی از روزنامه زمان ترکیه، نیروهای پلیس استانبول روز جمعه در یک عملیات همزمان منازل و محل کار اعضای شبکه قاچاق قرص‌های روانگردان موسوم به بونازی را مورد یورش قرار دادند.این عملیات گسترده از طریق زمین و هوا از صبح امروز آغاز و همچنان ادامه دارد.


    گزارش های اولیه حاکی از دستگیری شماری از این افراد در منطقه عمرانیه در استانبول است.


    هفته گذشته اولیای تعداد زیادی از کودکان و جوانان در استانبول با شکایت از رواج قرص‌های بونازی به مسوولان دولت هشدار داده بودند که فرزندانشان در دام مرگبار مواد مخدر صنعتی ارزان قیمت گرفتار شده‌اند.


    طی یک سال گذشته رواج یک نوع قرص رونگردان صنعتی ارزان قیمت به نام بونازی(بونسای ) در ترکیه موجب کاهش سن استفاده از مواد مخدر در این کشور و افزایش مرگ و میر جوانان و حتی کودکان شده است.


    جامعه ترکیه اکنون نگران آینده کودکان و جوانان خود است و جمعیت هلال سبز این کشور که وظیفه مبارزه با اعتیاد به مشروبات الکلی، دخانیات و مواد مخدر را دارد و وزارت بهداشت ترکیه با هشدارهای پی در پی در مورد کاهش سن استفاده از مشروبات الکلی، دخانیات و قرص های روانگردان به 9 سال، ناقوس خطر را به صدا درآورده‌اند.

  • رواج و مصرف ماده مخدر روانگردان صنعتی جدید بونسای در ترکیه و مرگ 230 جوان به علت سکته قلبی
  • رواج ماده مخدر ماری جوانا مصنوعی (مخدر اسپایس ) مخلوط با هروئین با نام بونسای در کشور ترکیه Turkey's bonzai drug epidemic
  • «گل» مخدر معطری که مسافران وارد ایران می‌کنند/ماری‌جوانا صنعتی اسرائیلی


    عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با تشریح ماده مخدر جدید«گل»در کشور؛ نسبت به گیاهان معطری که مسافران وارد ایران می‌کنند، هشدار داد و گفت:‌ تاکنون گزارش رسمی از میزان مصرف ماری‌جوانای صنعتی تولید اسرائیل در ایران منتشر نشده است.

    به گزارش زنگ خبر به نقل از  تسنیم، محمدباقر صابری زفرقندی در آستانه شروع دوره‌های جدید آموزش درمان‌های سوء مصرف مواد ویژه پزشکان و روانشناسان اظهار داشت: در حال حاضر همچنان مصرف مواد مخدر افیونی بالاترین میزان را در ایران به خود اختصاص داده است و در رده‌های بعدی و با فاصله زیادی  مواد مخدر حشیش و محرک‌ها وجود دارند.

    صابری با اشاره به ذهنیت غلطی که در بین جوانان و متاثر از تبلیغات  سوء سوداگران مواد مخدر  مبنی بر اعتیادآور نبودن حشیش یادآور شد و گفت: تمامی موادی که تحت عنوان مواد مخدر و یا وابسته زا از آنها یاد می‌شود اعتیاد آور هستند لیکن برخی از مواد مثل الکل و یا مواد افیونی وابستگی‌های جسمی  ایجاد می‌کنند و موادی مانند حشیش و یا ترکیبات مشابه مثل ماری جوانا وابستگی‌های شدید روحی و روانی ایجاد می‌کنند. علائم ترک از مواد افیونی که شامل دردهای شدید و عمیق و بی‌قراری و ناراحتی‌های جسمی است تا حدود زیادی با داروهای در دسترس قابل تخفیف است ولی وابستگی روانی به حشیش که به صورت یک وسواس شدید فکری مواد جویانه خودش را نشان می‌دهد و تمامی ابعاد زندگی فرد مصرف کننده ماده را تحت الشعاع رفتارهای موادجویانه قرار می‌دهد به سختی با دارو قابل کنترل است.

    عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران عنوان کرد:‌ بنابراین حشیش و تمام ترکیبات مشابه آن نه تنها اعتیاد آور هستند بلکه در دراز مدت اثرات جدی و غیر قابل بازگشت آن بر روی مغز و به خصوص حافظه غیر قابل انکار است.

    صابری زفرقندی با اشاره به ترکیبات جدیدی که به صورت صنعتی و با خواص حشیش تولید و توزیع شده است، گفت: هر چند درمانگران اعتیاد شاهد بروز علائم شدید روانی متعاقب مصرف ترکیبات جدید در بین مراجعان به مرکز درمانی خود هستند ولی تاکنون گزارشی رسمی و معتبر در مورد میزان مصرف مواد مخدر حشیش و یا ماری جوانای صنعتی در ایران منتشر نشده است، لیکن در برخی از کشورهای جهان و از جمله کشورهای همسایه ایران شیوع قابل توجه آن در بین نوجوانان گزارش شده است.

    دبیر علمی دوره‌های آموزش درمان‌های سوء مصرف مواد ویژه پزشکان و روانشناسان در دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان وابسته به دانشگاه علوم پزشکی ایران، ادامه داد: سه کشور آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی منشاء و محل اصلی تولید ماری جوانای صنعتی هستند و ویژگی اصلی حشیش‌های صنعتی علاوه بر عوارض حشیش‌هایی که به شکل طبیعی از گیاه شاهدانه به دست می‌آید علائم شدید روان پریشی و ابتلا به جنون و در برخی گزارش‌ها کما و مرگ  است.

    وی یادآور شد: متاسفانه سوداگران مواد مخدر برای به دست آوردن بازار پُرسود فروش، مواد مخدر پُرخطر را با نام‌های جدید و بسته بندی‌های گمراه کننده عرضه می‌کنند مثلاً در ایران ترکیبی به نام "گل" به جایگزین حشیش و یا در کنار مصرف مواد محرک مثل شیشه در میان معتادان رواج پیدا کرده است. همین امر باعث شده است تا برخلاف گذشته، شروع به مصرف مواد مخدر با مواد پُرخطر باشد و این یعنی اینکه باید جامعه شاهد باشد تا سن تظاهرات جسمی و روانی به اعتیاد کم شود و یا به عبارتی سن اعتیاد شدید و یا  اصطلاحاً سن آخر خطی شدن معتادان پایین بیاید.

    مدیرکل سابق درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد: ترکیبات جدیدی که به نام‌های مختلف در بین جوانانی که سابقه سوء مصرف مواد دارند توزیع می‌شود و به عنوان جایگزین و یا کمک به ترک معرفی می‌شوند عموماً حشیش و یا ماری جوانای صنعتی هستند و اثرات تخریبی آنها چند صد برابر حشیش معمولی است و به سرعت فرد مصرف کننده را درگیر عوارض جدی جسمی و روانی می‌کند.

    صابری زفرقندی در پاسخ به سوالی در مورد راه‌های ورود ترکیبات صنعتی جدید به کشور خاطرنشان کرد: در بررسی محل تهیه اینگونه مواد نیز مشخص می‌شود که متاسفانه در برخی از موارد اینگونه مواد از مجاری ورودی رسمی و از طریق مسافران وارد کشور شده است. بنابر این مسئولان انتظامی در مورد هرگونه ترکیبی که به نام گیاهان معطر و یا گیاهان خوشبوکننده همراه مسافران است حساسیت لازم را داشته باشند. همچنین، بهترین مکان برای عرضه انواع ترکیبات حشیشی در قالب معطر کننده‌ها می‌تواند عطاری‌ها باشد که علاوه بر دستگاه‌های نظارتی متولیان و صاحبان عطاری‌ها نیز باید در این زمینه کاملاً هوشیار باشند.

    تاریخ انتشار : 1393/08/17 08:13:37

  • «گل» چطور معتاد می کند؟ / کروکودیل، نورجزک، ماشروم و ... مخدرهای جدید را بشناسید
  • تولید کننده گان و قاچاقچیان مواد مخدر در روسیه مخلوط فنازپام و اسپایس(ماری جوانا صنعتی ) را با نام بونسای به ترکیه می فرستند
  • رواج و مصرف ماده مخدر روانگردان صنعتی جدید بونسای در ترکیه و مرگ 230 جوان به علت سکته قلبی
  • رواج ماده مخدر ماری جوانا مصنوعی (مخدر اسپایس ) مخلوط با هروئین با نام بونسای در کشور ترکیه Turkey's bonzai drug epidemic
  • Opium.Site وبلاگ رسمی دکتر رضا یزدان نیاز: وقتی آرتا به ...

    Opium.Site وبلاگ رسمی دکتر رضا یزدان نیاز: تاریخچه ماری ...

    ماده مخدر جدید گل چیست و چه تفاوتی با ماری جوانا دارد - Opium ...

    هلند کوچک ایران» افسانه است یا واقعیتی بی نهایت تلخ؟ دهات ...

    آزاد سازی مصرف مواد مخدر و رودرواسی دولت ایران - Opium.Site ...

    انتقاد سازمان ملل از آزادسازی حشیش در دو ایالت آمریکا - Opium ...

    آغاز فروش ساندویچ و سالاد حاوی ماریجوانا در واشنگتن - Opium ...

    سود سرشار ماری جوانا طبی - Opium.Site وبلاگ رسمی دکتر ...

    تولید سیگار مارلبرو ماری جوانا Marlboro marijuana دروغ اول ...

    آمریکا و عشق به ماده مخدر ماری جوانا - Opium.Site وبلاگ رسمی ...

    Opium.Site وبلاگ رسمی دکتر رضا یزدان نیاز: رواج ماری جوانا ...

    AK-48 ماری جوانا اکا -چهل هشت (مخدر گل ) - Opium.Site وبلاگ ...

    حامیان استفاده از ماری جوانا طبی (مخدر گل ) - Opium.Site ...

    پسر معاون شهردار در اسرائیل گلخانه ماری جوانا داشت - Opium ...

    ماری جوانا سومانگو (مخدر گل ) با طعم انبه Somango Marihuana

    ماری جوانا بحرانی #چهل هفت (مخدر گل ) با بوی وانیل انبه هلو ...

    ماری جوانا شاخص شفق قطبی (مخدر گل )Aurora Indica - Opium ...

    درآمد ۱۹۰ میلیون دلاری ایالت واشنگتن از بازار فروش ماری جوآنا ...

    پیت بول ماری جوانا Pit Bull Marijuana (مخدر گل ) - Opium.Site ...

    دزدی چراغ زنون پورشه برای کشت ماری جوانا در هلند - Opium ...

    اگر پسرم ماری جوانا بکشد من چکار کنم - Opium.Site وبلاگ ...

    Opium.Site وبلاگ رسمی دکتر رضا یزدان نیاز: ماری جوانا فلو ...

  • جوانان طرفدار ماری جوانا در ایران می گویند مرغ یک پا داره ماریجوانا هم اعتیاد نداره ؟ مار ما مار است !!

    متاسفانه به دلیل ضعف در اطلاع رسانی درباره ماری جوانا و انواع ان و مواد مخدر جدید صنعتی که دارای اثرات و شکلی مشابه با ماری جوانا هستند زمینه ورود ماده  روانگردان جدید اسپایس به ایران اماده شده است

    فرق مخدر گل و ماری جوانا چیست

    بیش از 99/9 در صد جوانان هنوز فرق بین مخدر گل و ماری جوانا سنتی را نمی دانند و تصورات غلط دیروز درباره زیان بار نبودن ماری جوانا و عدم اعتیاد اور بودن ان که مربوط به ماری جوانا سنتی سایتوا بوده است  باعث رواج   مخدر گل شده است

    ما هم با این نظریه که ماری جوانا ساتیوا زیاد  اعتیاد اور نیست و می توان انرا به راحتی ترک کرد موافقیم اما تمامی مدارک و تحقیقات علمی نشان می دهد  انواع ماری جوانا گل (مخدر گل ) دارای اثرات تخریبی و اعتیاد اور می باشد

    متاسفانه برای طرفداران ماری جوانا در ایران  که هنوز  فرق مخدر گل و ماری جوانا سنتی را نمی دانند و دوغ دوشاب برای انها یکی است این مسله مهم نیست 

    مصرف کننده گان ماری جوانا چشم خود را بر روی حقیقت بسته و فقط با مصرف ماده ای سبز رنگی که بتواند  مدتی به انها ارامش بدهد مشغول به کار خود هستند

    .غافل از اینکه اگر همین امروز ما به تمامی مصرف کننده گان ماری جوانا گل (مخدر گل ) برگ ماری جوانا سنتی (سایتوا ) رابرای مصرف بدهیم همه خواهند گفت

    این چه اشغالی است این که ماری جوانا نیست  و بعد همگی یک سیگاری گل در می اورند و می گویند این ماری جوانا است

    نویسنده

    در قسمتی از فیلم صمد معلم روی تخته می نویسد مار و به بچه های می گوید این مار است اما صمد و ماری گیر یک مار واقعی  را نشان می دهند و می گویند این مار است نه مار شما !!

    حالا همه توی ایران ماری جوانا گل را در می اورند و می گویند این مار است نه ماری جوانا  که شما نوشتید ؟

    «گل» چطور معتاد می کند؟ / کروکودیل، نورجزک، ماشروم و ... مخدرهای جدید را بشناسید

    «گل» چطور معتاد می کند؟ / کروکودیل، نورجزک، ماشروم و ... مخدرهای جدید را بشناسید

     علف، قارچ، اشک، تسبیح و حالا گل. اگر سری در دنیای روانگردان ها نداشته باشید و گوشتان با اسامی مواد مخدر آشنا نباشد، ردیف شدن این نام ها کنار هم شاید برایتان بی معنی باشد. برای معتادان اما این نام ها با نشئگی و سرخوشی یا خماری و بدن درد و بیقراری تداعی می شود.

    آرزو رستم‌زاد: هر روز 9نفر از ایرانی ها به خاطر مصرف مواد مخدر می میرند. جماعتی که به گواه آمارهای جمعیت مبارزه با دخانیات کشور، از 10سالگی دست به سیگار می شوند و از 17سالگی مواد مخدر را تجربه می کنند. در این میان، گروهی هم هستند که از 12 سالگی به بعد پای مخدرهای صنعتی به زندگی شان باز می شود و روزگارشان را با شیشه، حشیش، کروکودیل و ماریجوانا سیاه می کنند؛ مخدرهایی که یک جمله مشترک که درباره بیشتر آنها تکرار می شود: «این اعتیاد آور نیست.» این جمله، امروز بیشتر از همه درباره «گل» به گوش می رسد.

    ماده مخدر گل، همان اندازه که اسم خوشایندی که دارد، یکی از خطرناک ترین مواد مخدری است که این روزها در دست جوان ها می چرخد و به اسم یک روانگردان طبیعی خرید و فروش می شود. مخدری که ضربان قلب را بالا می برد، احساس بی قراری می دهد، باعث توهم می شود و با یک بار مصرف، طوری عملکرد مغز را مختل می کند که زندگی بدون آن غیرممکن می شود.

     

    روانگردان ها از کجا می آیند؟

    اولین بار، در دهه 1970 تا 1980 میلادی بود که امریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی روی مواد شیمیایی ای کار کردند که عموما با هدف نظامی تولید می شدند. این مواد، در واقع فرمول های جدیدی بودند که خواص روانگردان داشتند و در آزمایش های کنترل فکر، با هدف حقیقت یابی از جاسوسان مورد استفاده قرار می گرفتند. این ترکیبات خواصی شبیه حشیش و ماریجوانا داشتند با این تفاوت که می توانستند چندین برابر آن تاثیرگذار باشند.

    سال ها بعد، گیاه شاهدانه ای که به آن «کوش افغان» هم گفته می شد، از افغانستان به امریکا برده شد و این شروع پیدایش «گل» بود. گیاهی که از تولیدش زمان زیادی نمی گذرد اما به خاطر تاثیرات درمانی اش در پزشکی جای خود را باز کرد.

    دکتر محمدرضا یزدان نیاز، پژوهشگر و متخصص ترک اعتیاد دراین به خبرآنلاین می گوید: «با استفاده از کوش افغان، ماریجوانای جدیدی کشت شد که خواصی متفاوت از ماریجوانای سنتی داشت و به آن «مدیکال ماریجوانا» گفته می شد.

    ماری جوانا گیاهی است که هم نوع نر آن وجود دارد و هم نوع ماده. نوع نر 3درصد و نوع ماده 8درصد مخدر دارد. اتفاقا اعتیاد به ماریجوانا بسیار دیر ایجاد می شود و خیلی راحت هم قابل ترک است. اما گیاه جدیدی که با تغییرات ژنتیکی تولید شد، دو جنسیتی بود و برخلاف ماریجوانای طبیعی که گل های کمی دارد، بسیار پر گل است. در این گل ها 7برابر بیشتر از ماریجوانا ماده مخدر وجود دارد. آنقدر که اگر از کنار آن عبور کنید یا شب بالای سرتان باشد، دچار توهم می شوید.»

    ماریجوانایی که این روزها در دست جوان ها می چرخد، گل همین ماریجوانای تغییر ژنتیکی یافته است که حتی دست و دل پزشکان هم برای تجویز آن می لرزد و فقط در شرایط خاصی، برای بیماران خاص آن را توصیه می کنند؛ به مدت محدود و دوز بسیار پایین.

    دکتر یزدان نیاز می گوید: «بیمار می تواند حداکثر یک ماه با دوز خیلی پایین از ماریجوانای طبی استفاده کند. آن هم در بیماری های عصبی شدید، یا بیمارانی که در مراحل پایانی عمرشان قرار دارند و پزشک می خواهد روزهای پایانی زندگی شان بدون درد بگذرد.»

    گل های پرپر کننده - دکتر یزدان نیاز مشاور در امور پزشکی (از ...
    «گلی» که آرتا کاشت

    مخدر گل اگرچه در دنیا به چشم دارو نگاه می شود اما از 8-9 سال قبل توسط فردی با نام مستعار آرتا به ایران آورده شد و حالا در شیراز کشت می شود. گل که در باور عمومی حتی کم خطرتر از حشیش و ماریجوانا و علف معرفی شده است، می تواند آنقدر خطرناک باشد که با یک بار مصرف، برای همیشه باعث اعتیاد شود. چون به طور مستقیم بخش های مسئول آرامش بخشی را در مغز فلج کرده و خودش جایگزین آن می شود. بنابراین با مصرف نکردن گل، فرد دچار اظطراب شدید، بیقراری، وحشت زدگی، تپش قلب شدید و... می شود.

    Opium.Site وبلاگ رسمی دکتر رضا یزدان نیاز: وقتی آرتا به ...

    Opium.Site وبلاگ رسمی دکتر رضا یزدان نیاز: تاریخچه ماری ...

    ماده مخدر جدید گل چیست و چه تفاوتی با ماری جوانا دارد - Opium ...

    هلند کوچک ایران» افسانه است یا واقعیتی بی نهایت تلخ؟ دهات ...

    آزاد سازی مصرف مواد مخدر و رودرواسی دولت ایران - Opium.Site ...

    انتقاد سازمان ملل از آزادسازی حشیش در دو ایالت آمریکا - Opium ...

    آغاز فروش ساندویچ و سالاد حاوی ماریجوانا در واشنگتن - Opium ...

    سود سرشار ماری جوانا طبی - Opium.Site وبلاگ رسمی دکتر ...

    تولید سیگار مارلبرو ماری جوانا Marlboro marijuana دروغ اول ...

    آمریکا و عشق به ماده مخدر ماری جوانا - Opium.Site وبلاگ رسمی ...

    Opium.Site وبلاگ رسمی دکتر رضا یزدان نیاز: رواج ماری جوانا ...

    AK-48 ماری جوانا اکا -چهل هشت (مخدر گل ) - Opium.Site وبلاگ ...

    حامیان استفاده از ماری جوانا طبی (مخدر گل ) - Opium.Site ...

    پسر معاون شهردار در اسرائیل گلخانه ماری جوانا داشت - Opium ...

    ماری جوانا سومانگو (مخدر گل ) با طعم انبه Somango Marihuana

    ماری جوانا بحرانی #چهل هفت (مخدر گل ) با بوی وانیل انبه هلو ...

    ماری جوانا شاخص شفق قطبی (مخدر گل )Aurora Indica - Opium ...

    درآمد ۱۹۰ میلیون دلاری ایالت واشنگتن از بازار فروش ماری جوآنا ...

    پیت بول ماری جوانا Pit Bull Marijuana (مخدر گل ) - Opium.Site ...

    دزدی چراغ زنون پورشه برای کشت ماری جوانا در هلند - Opium ...

    اگر پسرم ماری جوانا بکشد من چکار کنم - Opium.Site وبلاگ ...

    Opium.Site وبلاگ رسمی دکتر رضا یزدان نیاز: ماری جوانا فلو ...

    اعتیادی که دکتر یزدان نیاز آن را غیرقابل ترک می داند. او می گوید: «متاسفانه گل در ایران آنقدر بازار پررونقی دارد که سال قبل در یکی از روستاهای استان فارس دیدم خرید و فروش آن خیلی راحت و انبوه انجام می شود. مردم سراغ قاچاقچی می رفتند، مخدرشان را می گرفتند و کارت می کشیدند و بیرون می آمدند.»

    از سال 2013 مصرف ماریجوانا در 20 ایالت امریکا آزاد شد که البته اهداف اقتصادی پشت آن بود. از آنجایی هم که تاثیر اعتیادآوری برگ ماریجوانا خیلی کم است دولت امریکا حساسیت زیادی برای مقابله با آن نشان نداد. همین آزادسازی ماریجوانا در امریکا و گیاهی بودن این مخدر باعث شد خیلی ها در ایران تصور کنند که مخدر گل ضرری ندارد و خیلی راحت می توان آن را ترک کرد.

    دکتر یزدان نیاز می گوید: «گل خطرناک ترین مخدر امروز است و با یک بار استفاده، ممکن است فرد به مدت 6ماه تا یک سال دچار توهم عصرگاهی شود. ما هنوز اثرات این مخدر را به طور کامل نمی دانیم اما عوارض گسترده ای از آن مشاهده شدهاست. جالب این که مخدر گل روی گروه های خونی +A و +O اثر توهم زایی بیشتری دارد.»

     «گل» مخدر معطری که مسافران وارد ایران می‌کنند/ماری‌جوانا صنعتی اسرائیلی

    درمان، بی درمان

    ناشناخته بودن اثرات استفاده از گل در مدت طولانی و با دوز بالا، در کنار کمبود تحقیقات جهانی باعث شده است که اعتیاد به گل جزو اعتیادهای بدون درمان شناخته شود. بیشتر روش های ترک که در ایران به کار گرفته می شود، متکی به تحقیقات و شیوه های درمانی در خارج از کشور است و این در حالی است که در خارج از ایران، مخدر گل یا همان مدیکال ماریجوانا برای مصارف دارویی بیماران خاص استفاده می شود و استفاده تفننی ندارد. بنابراین، روش موثری هم برای ترک آن معرفی نشده است.

    دکتر یزدان نیاز، صحبت هایش را با یک هشدار جدی پایان می دهد: «سن مصرف گل به دبیرستان ها رسیده است. خانواده ها اطلاع دقیقی درباره این مخدر ندارند و جوان ها تصور می کنند گیاهی طبیعی و بی ضرر است. در واقع ضعف اطلاع رسانی درباره این مخدر باعث شده که خیلی از جوانان تصور کنند می توانند خیلی راحت مصرف گل را کنار بگذارند. تصوری که به هیچ وجه درست نیست.»

    در جدول زیر می توانید اطلاعاتی را درباره چند نمونه از معروف ترین روانگردان های جدید و نوظهور ببینید:

    نام مخدر

    ترکیب

    شیوه مصرف

    تاثیر

    شکل ظاهری

    کروکودیل (نمک حمام)

     

    بنزین، تینر نقاشی، جوهر نمک، کدئین و فسفر قرمز

    تزریق، مصرف خوراکی

    سبزی رنگ کل بدن، تضعیف سیستم ایمنی، ایجاد زخم و قانقاریا در پوست، مرگ در کمتر از یک سال

    قرص بلور شکل

    ماشروم

     

    برگرفته از یک نوع قارچ سمی است. 

    استعمال به صورت کشیدنی، مخلوط شده با توتون، دم کردنی و خشک شده

    توهم زایی بسیار شدید و طولانی، کاهش تنفس، افزایش ضربان قلب و فشار خون، گشادی مردمک چشم، گُر گرفتگی، اختلال در عملکرد کلیه ها، سفت شدن عضلات بدن، بالا رفتن دمای بدن، حالت گیجی و خواب آلودگی، درد شکم، اسهال، تهوع و مرگ.

    برگه هایی شبیه کاغذ شامل قطعات کوچک مکعب که مواد مخدر روی آنها قرار داده شده.

    نورجیزک و تمجیزک

     

    نورفین (برگرفته از خشخاش)

    تزریق وریدی

    چاقی کاذب، تجمع چربی پشت گردن، فشار خون و تضعیف سیستم ایمنی بدن، اختلالات کبدی، عفونت شدید و آسیب بافتی

    قرص، پودر (عموما به عنوان یک داروی ترک اعتیاد معرفی می شود)

    گل

    (نام های دیگر: شهرزاد، AK47، AK48) 

    ماری جوانا

    استعمال در کاغذ سیگار

    اضطراب، حملات همراه با وحشت‌زدگی، خنده‌های بی‌مورد، خشکی دهان، ضربان قلب بالا، فراموشکاری، سندروم بی‌انگیزگی و اشتهای سیری ناپذیر، توهم شدید

    پودر سبز رنگ

    اسید

     

    دارویی است که از قارچی انگلیسی به نام ارگوت که بر روی گیاه چاودار زندگی می‌کند، به دست می‌آید.

    جاسازی روی ورقه هایی رنگی شبیه به عکس برگردان یا تمبر و قرار دادن آن در دهان.

    گشاد شدن مردمک چشم ها، بالا رفتن دمای بدن و ضربان قلب و فشارخون، عرق کردن، لرز، رعشه، سرگیجه، گرگرفتگی، تاری دید، تهوع، بی خوابی، بی اشتهایی، توهم، ناهنجار های تنفسی، کما

    قرص، کپسول، کاغذ

    اشک

     

    هروئین غلیظ و فشرده به همراه  داروهای آرام بخش و کورتن

    استنشاق

    لذت و سرخوشی، کج خلقی و افسردگی، احساس بی ارزش بودن و ولع فراوان برای مصرف مجدد، تیره شدن پوست، اضطراب و بی قراری، وابستگی شدید، کاهش سطح هوشیاری، عدم تعادل، بی حوصلگی، کاهش میل و توانایی جنسی، کاهش وزن، چرت زدن دائمی، بی توجهی به وضعیت بهداشتی و سلامتی

    پودر کرم مایل به قهوه ای. عرضه به صورت کپسول یا در ورق آلومینیومی

    تسبیح

     

    آمفتامین، آیس

    خوراکی، استنشاق

    سکته‌ مغزی، از دست دادن حس بویایی و چشایی، فراموشی، ضعف بینایی

    دانه‌های گرد به صورت رشته‌هایی از جنس آمفتامین

    رواج و مصرف ماده مخدر روانگردان صنعتی جدید بونسای در ترکیه و مرگ 230 جوان به علت سکته قلبی

    بونسای ماده مخدر روانگردان جدید صنعتی که تاکنون موجب مرگ بیش از 230 نفر از جوانان در کشور ترکیه شده است

    این ماده مخدر جدید مخلوطی از ماری جوانا صنعتی اسپایس و ماده مخدر دیگری است که دارای اثراتی مشابه با هروئین است

    طبق اظهار نظر پزشک قانونی ترکیه بیشتر جوانانی که از روانگردان بونسای استفاده کردند به علت سکته قلبی فوت نموده اند

    نام این روانگردان از اسم نوعی درخت مینیاتوری در ژاپن به نام  bonsai گرفته شده است که تلفظ ان به زبان ترکی بونسای bonsaiمی شود

    مرگ 150 نفر در روسیه بر اثر استفاده از ماده مخدر روانگردان ...

    ماده مخدر روانگردان جدید صنعتی مالی Molly چیست (شکل خالص ...

    مخدر روانگردان صنعتی جدید اتکاتینون ( Ethcathinone) چیست

  • رواج ماده مخدر ماری جوانا مصنوعی (مخدر اسپایس ) مخلوط با هروئین با نام بونسای در کشور ترکیه Turkey's bonzai drug epidemic
  • چرا بعضی ها خود را زشت می بینند؟ Body dysmorphic disorder
  • آیا آمار ایدز در معتادان افزایش می یابد؟
  • مهندسی مبارزه با مواد مخدر مشکل اصلی این حوزه است/ آلودگی ۵۰ درصد معتادان به مواد صنعتی
  • روسیه برای ترک دادن معتادان به هروئین انها را بدون اجازه و به زور بازداشت کرده و برای بازپروری زندانی می کند
  • رواج ماده مخدر ماری جوانا مصنوعی (مخدر اسپایس ) مخلوط با هروئین با نام بونسای در کشور ترکیه Turkey's bonzai drug epidemic

    گزارش مواد مخدر پلیس هشدار استفاده Bonzai را در ترکیه

    A man, who fainted after he used bonsai, is taken to the hospital in İstanbul in this July 16 file photo.

     یک مرد، بعد از استفاده   از ماده مخدر روانگردان جدید صنعتی  بونسای بیهوش  شده و، به بیمارستان در استانبول  منتقل شده است

    این روزها تب استفاده از مخدر اسپایس (ماری جوانا مصنوعی )مخلوط با دزومورفین (هروئین ) در کشور ترکیه بالا گرفته است .

    ورود ماده مخدر ماری جوانا مصنوعی با نام بونزای(بونسای )  و مرگ حدود 230 نفر  از جوانان در کشور ترکیه باعث شده است وزارت بهداشت ترکیه زنگ خطر ورود مواد روانگردان صنعتی را به صدا در بیاورد

    وزارت بهداشت ترکیه در یک طرح اضطرای خرید و فروش ماری جوانا صنعتی به نام بونسای را از طریق اینترنت ممنوع کرده و شروع به اطلاع رسانی درباره عوارض کشنده این ماده مخدر نموده است

    مخدر بونسای که در کشور ترکیه به هروئین فقرا مشهور شده است قیمت بسیار ارزانی دارد و می توان هر بسته انرا 2 تا 3 لیر معادل یک دلار خریداری کرد

    نویسنده

    در بعضی از اطلاعات گفته شده است این ماده مخدر جدید مخلوطی از 30 تا 40 در صد ماری جوانا مصنوعی و 10 در صد هروئین است اما طبق اخرین بررسی و تماس های من با افراد مطلع  این ماده مخلوطی از 40 در صد ماری جوانا مصنوعی و 10 در صد ماده مخدر دزومورفین (کروکودیل ) به همراه ماده ای به نام فنازپام از دسته بنزودیازپین ها  است

    گل های پرپر کننده - دکتر یزدان نیاز مشاور در امور پزشکی (از ...

    فقدان خبرنگار اختصاصی و کار ازموده و منتقد درباره مواد مخدر ...

    مرگ 150 نفر در روسیه بر اثر استفاده از ماده مخدر روانگردان ...

    ماده مخدر روانگردان جدید صنعتی مالی Molly چیست (شکل خالص ...

    مخدر روانگردان صنعتی جدید اتکاتینون ( Ethcathinone) چیست

    دختری با تزریق مخدر مفدرون در یک پارتی فوت کرد - دکتر ...

  • رواج ماده مخدر ماری جوانا مصنوعی (مخدر اسپایس ) مخلوط با هروئین با نام بونسای در کشور ترکیه Turkey's bonzai drug epidemic
  • چرا بعضی ها خود را زشت می بینند؟ Body dysmorphic disorder
  • آیا آمار ایدز در معتادان افزایش می یابد؟
  • مهندسی مبارزه با مواد مخدر مشکل اصلی این حوزه است/ آلودگی ۵۰ درصد معتادان به مواد صنعتی
  • روسیه برای ترک دادن معتادان به هروئین انها را بدون اجازه و به زور بازداشت کرده و برای بازپروری زندانی می کند
  • چرا بعضی ها خود را زشت می بینند؟ Body dysmorphic disorder

    در گفتگوی قدس آنلاین با یک کارشناس بررسی شد

    چرا بعضی ها خود را زشت می بینند؟

    Body dysmorphic disorder

    قدس آنلاین_ ساحل عباسی_ اولین درمانگر اختلالات شخصیتی با روش سایکودلیک در ایران :روان شناسان معتقدند که اگر فردی روزانه یک ساعت (و بیشتر) به بدن خود فکر کند,از خود ایراد میگیرد و درباره آن اشتغال ذهنی داشته باشد، دچار اختلال خود زشت پندتاری است.

     

                     

    به گزارش قدس آنلاین،تمایل بیمارگونه برخی از جوانان حتی افرادی که سالهای جوانی را پشت سر گذاشته و تقریبا در میانه های زندگی خود هستند به انجام زیبایی های جراحی با این بهانه که یکی از اندامها و اجزای صورتشان زیبا نیست و روز به روز به دنبال این هستند تا خود را به کسانی شبیه کنند که در رسانه ها آنها را مدل یا ستاره زیبایی می نامند.تغییر فرهنگ و شایع شدن اختلال خود زشت پنداری موضوع گفتگوی قدس آنلاین با دکتر محمد رضا یزدان نیاز اولین درمانگر اختلالات شخصیتی با روش سایکودلیک در ایران است.

    امروزه شاهد رشد فزاینده اعمال جراحی زیبایی و استفاده زیاد از لوازم آرایش هستیم. در ایران سن عمل های جراحی زیبایی بینی به زیر بیست سال کشیده شده است. آیا  این روند ناشی ازاختلال خود زشت پنداری یا BDD  درجامعه ایران امروز است؟

    دو بیماری در بین جوانان باعث افزایش و رشد اعمال جراحی پلاستیک شده است اختلال خودشیفتگی یا نارسیسیسم و اختلال خود-زشت پنداری یا   BDD  اختلال خود-زشت پنداری اولین بار در سال 1886 توسط انریکو مورسلی مطرح شد. 

    بین یک تا دو در صد افراد جامعه دچار اختلال خود-زشت پنداری هستند.  این بیماری که در زمره اختلالات شخصیت محسوب می شود، در بین زنان و مردان کم و بیش به یک اندازه دیده می شود این اختلال در زیر-گروه بیماریهای اختلالات روان تنی شمرده می شود. در اختلال خود-زشت پنداری فرد از همان دوران کودکی دچار این باور است که قسمت یا قسمت هایی از بدن او زشت و نا متناسب است.  این در حالی است که  این باور درست نبوده و تنها خود فرد بیمار است که توجه و بهایی بیش از اندازه به آن بخش بدن خود داده است.  به عبارت دیگر یا اصلا هیچ زشتی وجود ندارد و یا بسیار اندک و جزیی است. اختلال خود-زشت پنداری اشتغال ذهنی بیمار است که با بزرگنمایی و مبالغه یک عیب خفیف و جزیی تبدیل به یک مشکل حاد شده است.  در نظر روان شناسان و روان پزشکان، برای آنکه  اختلال خود-زشت پنداری تشخیص داده شود، آنها میزان اشتغال ذهنی فرد را محاسبه می کنند.  روان شناسان معتقدند که اگر فردی روزانه یک ساعت (و بیشتر) به بدن خود فکر کند و درباره آن اشتغال ذهنی داشته باشد، دچار این اختلال است.  اگر فردی را در اطراف خود می بینید که روزانه بیش از یک ساعت به خود دربرابر آینه نگاه می کند، از خود ایراد می گیرد، ابراز تاسف و نفرت از بدن خود را دارد، می توانید گمان ببرید که بسا که این فرد دچار اختلال خود-زشت پنداری شده است.  جالب است بدانیم که این اختلال همراه با تغییرات در زندگی خصوصی، شغلی، و یا اجتماعی فرد همراه است. در کشورهای مختلف تمرکز بر روی بخشهای متفاوتی از بدن را می بینیم.  مثلا در ایران بینی، در برزیل باسن، و در ایالات متحده سینه مرکز توجه این افراد است. 

     این تفاوت نشان از آن دارد که این اختلال ریشه های محیطی داشته و یادگیری نقش زیادی در بروز آن دارد.  

     بروز  اختلال خود-زشت پنداری بیشتر در زمان بلوغ و در سن 15 تا 20 سالگی دیده می شود.  در این سن، گروه همسالان قدرت فوق العاده ای داشته و جوان برای همنوایی گروهی، بخشی از بدن خود را به زیر دست جراح پلاستیک می دهد. متاسفانه تغییر دادن الگوها از حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) به مایکل جکسون و کیم گارداشیان!

    -با توجه به  فرهنگ غنی ایرانی –اسلامی چه عوامی باعث می شود که نوجوانان و جوانان تمایل به همذات پنداری و شبیه نمودن خود به کسانی کنند که هیچ سنخیتی با فرهنگ ما ندارند و به واسطه توسل به زیبایی های ظاهری آنها احساس زشتی نموده و به عملهای جراحی متفاوت روی بیاورند؟

    در دهه های اخیر ابزار های قدرتمندی مثل اینترنت و ماهواره در دسترس عموم قرار گرفته اند.  بی تردید تعامل با چنین ابزارهایی سبک فکری و ارزشی جوانان را تحت تاثیر قرار می دهد. اگر دیروز برای جوانان ما تبلور زیبایی اشخاصی مثل حضرت علی (ع) با قدی کوتاه و موهای کم پشت بود امروز تزریق هورمون رشد برای افزایش قد و یا کاشت مو برای مردان مبنای زیبایی است  با تغییر الگوهای قبلی و در معرض الگوهای جدید قرار گرفتن، جوان را بر آن می کند که بخواهد "همرنگ" مدلهای قدرتمند زمانه شود.  او و همسالانش خواهان آن هستند تا شبیه پاریس هیلتون و یا کیم کارداشیان شوند.

      این نوجوان، اولین چیزی را که می تواند کنترل کند، بدن خود است.  پس روی صورت و تن خود زوم میکند، دنیایش را در آن خلاصه می کند، با آن به اشکال مختلف ور می رود، و دست آخر، ناراضی از خود (و والدین البته!) به سوی تغییر می رود.  تغییر فقط با یک تیغ جراحی!آنچه جالب است، آن است که این افراد حتی تعریفی از زیبایی ندارند و معتقدند اگر "مانند" فلان فرد شوند زیبا خواهند بود.  در حالی که میدانیم که تعریف زیبایی امری است که کاملا سابژکتیو و از فردی به فرد دیگر متفاوت. اعتماد به نفس پایین، مصرف گرایی، عدم توانایی در خویشتن داری، عدم توانایی در تحلیل و تفکر پیچیده از محیط، مطالعه پایین و کم، افت تحصیلی، نداشتن اطلاعات عمومی از دنیا، خلاق نبودن، گرایش به همرنگ بقیه شدن، و قدرت اقتصادی نسبتا بالا همه از جمله ویژگی های جامع این افراد است. آنچه مهم است، مصرف بی رویه مواد آرایشی شیمیایی است.  موادی که برای ماسک گذاشتن بر صورت است تا گرایشی برای زنده و شاداب نشان دادن چهره.  اما در پس آن ماسک باید افسرگی را جستجو کرد و ریسک بالا به حرکت به سوی مواد مخدر و روان گردان.  چه، "اگر لوازم آرایش مرا از "من" دور میکند، پس مواد مخدر هم روح مرا از از دنیا (ولو برای دقایقی) دور میکند.  دنیایی که من در آن زشت رو و نازیبا هستم.  "

    : نشانه های بیماری خود زشت پنداری چیست؟

    علایم شایعی که در این بیماران دیده می شوند عبارتند از

    :1.  باور آشکار و واضح درباره عضوی که آن را زشت می پندارند.

     2  اجتناب از دیدن آن عضو یا چهره در آینه.  و یا نگاه کردن بیش از حد در آینه

    . 3.  کوشش برای پنهان کردن آن نقص فرضی (با آرایش زیاد و یا لباسهای فاخر

    ). 4  اجتناب ورزیدن از دیگران و دوری اجتماعی (جالب است بدانیم که حدود یک-سوم از بیماران خانه نشین می شوند و یک-چهارم آنها اقدام به خودکشی می کنند.  )5  نظافت بیش از حد بدن.

    6  ورزش بیش از حد

    7.  تغییرات پوششی و تعویض لباس بیش از حد

    8.  استفاده از لوازم آرایش بیش از و صرف هزینه های گزاف برای مواد آرایشی. همان طور که گفتیم شایعترین سن شیوع اختلال خود-زشت پنداری از پانزده تا بیست سالگی است که به تدریح آغاز میشود و در زنان و مردان تقریبا یکسان است.  اما به نظر میرسد در جوامعی که زنان از قدرت اجتماعی و اقتصادی بالایی برخوردار نیستند، نزد زنان بالاتر است.  این امر نشان دهنده این تئوری است که هر چه زنان قدرت تصمیم گیری بالایی داشته باشند، خطر ابتلا به این اختلال در آنها کمتر است.  متاسفانه بیش از 90 درصد این بیماران دوره ای از افسردگی را در طول زندگیشان تجربه کرده اند و حدود 70 درصد مبتلا به اختلال اضطرابی بوده اند. 

    آیا اختلال مغزی می تواند عامل این بیماری باشد؟

    بله.  کاملا.  در یک آزمایش آقای دکتر جی- می فوزنر.  Jamie Feusner (استاد روانکاوی در دانشگاه کالیفرنیا در لوس آنجلس)، بر روی 12 نفر که دچار این اختلال بودند و 12 نفر کاملا سالم، اسکن "افامآرآی" انجام داد.  او به این نتیجه رسید که در افراد دچار اختلال خود-زشت پنداری یا   BDDنحوه عملکرد بخش چپ و راست مغزشان با عملکرد مغز در افراد عادی متفاوت است.  اما تفاوت ساختاری در مغز آنها مشاهده نکرد. فوزنر گفت: این نخستین باری است که به طور علمی ثابت میشود نوعی ناهنجاری بیولوژیکی ممکن است در اختلال خود-زشت پنداری یا   BDDکه یک بیماری روانی است نقش داشته باشد. در این آزمایش به داوطلبان این تحقیق، سه عکس داده شد: یک عکس سیاه و سفید از چهرهای با حالت خنثی، یک عکس سیاه و سفید از چهره ولی تار و نا مشخص و یک عکس سیاه سفید از چهره شبیه به نقاشی از یک صورت.اسکنهای مغز نشان داد که افرادی که دچار اختلال خود-زشت پنداری یا   BDDهستند برای پردازش این تصاویر، از سمت چپ مغزشان بیشتر از سمت راست استفاده میکردند.  به گفته فوزنر”بخش چپ مغز در واقع متخصص پردازشهای دقیقتر و تحلیلی تر است در حالی که بخش راست مغز کلیتر و سراسری تر پردازش میکند.  افراد دچار این مشکل، بیشتر روی ناحیه سر و صورتشان متمرکز هستند هرچند در برخی موارد، دیگر بخشهای بدن نیز ممکن است مد نظر آنان باشد.  این اختلال معمولا در خانواده ها تکرار میشود و به نظر میرسد در زنان و مردان ظاهر میشود.  این مشکل در افرادی که دچار اختلال وسواسی-اجباری هستند، بیشتردیده شده است.  این پژوهشگر گفت: "این اختلال آنان را چنان تحت تاثیر قرار میدهد که نمیتوانند خانه خود را ترک کنند و یا در محل کار، کارآمد باشند.  آنها به دلیل نگرانی نسبت به وضعیت ظاهریشان قادر به برقراری ارتباط با دیگران نیستند.  آنها چندین ساعت در روز به شکل ظاهریشان فکر میکنند، بارها و بارها ظاهرشان را در آیینه کنترل میکنند و به جراحیهای زیبایی رو میآورند.  ریشه این اختلال هنوز روشن نیست و کارشناسان سرچشمه آن را مجموعهای از عوامل مختلف وراثتی و تربیتی (محیطی) میدانند. افرادی که دچار اختلال خود-زشت پنداری یا   BDDهستند، اغلب گمان میکنند که ظاهری زشت یا ناخوشایند دارند و حتی زمانی که دیگران به آنهامیگویند که ظاهرشان مشکلی ندارد، بازهم نسبت به ویژگیهای فیزیکی یا اشکالات جزیی یا تخیلی خود با وسواس روبرو میشوند. اقدامات جراحی زیبایی در بین بیماران دچار اختلال خود-زشت پنداری یا   BDDبی تردید ناموفق است و دیری نخواهد گذشت که دوباره شروع به یک جراحی دیگر می کنند.  آنها هرگز از تغییرات جدید راضی نیستند.  اکثر آنها با اعمال جراحی متعدد زیبایی قبلی خود را هم از دست می دهند و دچار انواع بیمارهای روحی و روانی و افسردگی می شوند.  همه ما مایکل جکسون و تغییراتش را به خوبی دیده ایم-

    -آیا برای این بیماران درمان دارویی وجود دارد؟

    برای دارو درمانی اختلال خود-زشت پنداری   باید به پزشک متخصص روانپزشک مراجعه کرد.درمان های روان درمانیمهمترین درمان برای درمان اختلال خود-زشت پنداری  درمان های روان درمانی شناختی است که درمانگر با ایجاد اعتماد بین خود و بیمار سعی می کند که تفکر باطل را از ذهن بیمار دور و پاک کند.  امروزه درمان اسکیما تراپی یکی از بهترین درمان ها برای بیماران دچار اختلال خود زشت پنداری است که سعی می شود که باور های غلط بیمار از بیمار گرفته شود و یک جهان بینی و تفکر درست و خردمندانه جایگزین افکار غلط بیمار بشود.

    چگونه می توان از رشد و رواج آرایش بیشتر در بین دختران و زنان جوان  و اعمال جراحی زیبایی نامعقول و زاید  در ایران  جلوگیری کنیم  ؟

    متاسفانه طبق آمار وزارت بهداشت در صد بیماریهای روحی و روانی ظرف چند سال گذشته افزایش چشم گیری داشته است طبق امار اعلام شده  ایرانیان بین 20 تا 30 در صد دچار اختلالات روانی هستند این امار در شهر های مثل تهران به حدود 34 در صد نیز می رسد. این افزایش آمار بیشتر در ارتباط با بیمار های  اختلالات شخصیتی است ومربوط به تریبت نادرست والدین و ظهور رسانه های می باشد که بر روی تفکر جوانان ما اثر گذاشته اند و باعث تغییر در افکار بنیادی انها شده است.

     اخرین درمان های روانشناختی امروز برای درمان انواع بیمارهای روانی به خصوص  اختلالت شخصیتی اسکیما تراپی است.اسکیما تراپی یا تغییر دادن جهان بینی بیماران رکن اصلی درمان بیمارهای اختلال شخصیت منجلمه خود شیفتگی و یا زشت پنداری  یا انورکسی نوروزا است.در صورتی که والدین از همان ابتدا بتوانند یک جهان بینی درست و صحیع را بر اساس دینی که خودشان انرا باور داشته  به فرزندانشان  اموزش بدهند در صد بروز  بسیاری از بیمارهای روانی منجلمه خود زشت پنداری و یا بیماری خود شیفتگی در ایران کاهش می یابد.مسله مهم در این است که بسیاری از والدین در ایران خود نیز جهان بینی درستی از زندگی ندارند و این والدین چگونه می توانند به کودکان خود آموزشی را بدهند که خود انرا بلد نیستند

    آیا آمار ایدز در معتادان افزایش می یابد؟

    آیا آمار ایدز در معتادان افزایش می یابد؟

    در اول آبان ماه سال گذشته در گفت و گو با برخی رسانه ها اعلام کردم که هروئین ارزان خواهد شد.

     در آن مصاحبه علت ارزان شدن هروئین را «افزایش تعداد لابراتوارهای تولید در افغانستان» اعلام کردم. اکنون تقریباً یک سال از آن تاریخ گذشته است و روزنامه ها و خبرگزاری ها از کاهش چشمگیر قیمت هروئین خبر می دهند.

    من یک سال پیش پیشگویی نکرده بودم، پیش بینی کرده بودم. پیش بینی ای که نتیجه تجزیه وتحلیل داده ها و اطلاعات بود.

     در صورتی که داده های آماری و اطلاعات مورد نیاز در دسترس باشد پیش بینی بسیاری از مشکلاتی که در حوزه مواد مخدر اتفاق می افتد، امکان پذیر است اما مشکل از آنجا آغاز می شود که سیاستگذاران و برنامه ریزان کشور آن گونه که باید ، از دانش تحلیل آمارها و اطلاعات بهره کافی نمی برند و با این بی توجهی گاهی کشور را وارد شرایط بحرانی می کنند.

    عدم پیش بینی و برنامه ریزی بهنگام باعث می شود مسئولان هنگام پدید آمدن مشکلی مانند ورود یک ماده مخدر جدید یا تغییر الگوی مصرف، به یک باره غافلگیر شوند و بدون هیچ برنامه ریزی قبلی قدم در ارائه راه حل مشکلات بگذارند.

    در چنین شرایطی تصمیم گیری ها با دستپاچگی و لحظه ای انجام می گیرد و در بیشتر موارد هم راه حل ها به موفقیت نمی رسند و همیشه مسئولان چندین گام از قاچاقچیان مواد مخدر عقب می مانند. این در حالی است که مافیای مواد مخدر برای کسب سود بیشتر همیشه برنامه ریزی دارد و برای بالابردن سود خود تلاش می کند. در چنین شرایطی فعالان و سیاستگذاران حوزه اعتیاد باید قدرت پیش بینی به دست بیاورند و هوشمندانه برای آینده برنامه ریزی کنند.    

    نباید از خاطر ببریم که هروئین ماده مخدری است که براحتی قابل تزریق است و دقیقاً به همین دلیل نیاز است که این مساله مورد توجه قرار گیرد و برنامه ریزی های لازم برای آینده انجام شود.

     در دهه های گذشته افزایش بیماری ایدز در ایران باعث شد تا برنامه های مختلفی برای کاهش رشد HIV از طریق معتادان تزریقی در برنامه های کلان جمهوری اسلامی ایران گنجانده شود که این برنامه ها چه از طریق برنامه های کاهش آسیب در سطح جامعه و چه در زندان ها به صورت عملی اجرا شد و به نتیجه مناسب رسید. به این ترتیب کنترل نرخ رشد بیماری ایدز از طریق معتادان تزریقی به یکی از افتخارات سازمان های دولتی در مجامع داخلی و بین المللی تبدیل شد. اکنون نیز با شرایط پیش آمده یعنی کاهش قیمت هروئین و افزایش تعداد مصرف کنندگان هروئین، نیاز است به دو نکته توجه کنیم:    

    1. با افزایش مصرف شیشه در 4 یا 5 سال گذشته در کشور، مراکز کاهش آسیب مواد مخدر اهمیت خود را از دست دادند و این مراکز از نظر کمی و کیفی کاهش چشمگیری داشتند. برنامه های توزیع سوزن و سرنگ هم دیگر مانند گذشته مورد توجه قرار نگرفت و بشدت کاهش یافت. همچنین بیشتر کارکنان این مراکز تغییر کرده اند و دیگر مانند گذشته آموزش دیده نیستند و دقیقاً به همین دلیل کیفیت ارائه خدمات در آنها افت کرده است.

     با توجه به اینکه با کاهش قیمت هروئین بزودی تعداد مصرف کنندگان هروئین افزایش پیدا می کند و بخش زیادی از مصرف کنندگان شیشه و تریاک احتمالاً به سمت مصرف هروئین می روند و تزریق هروئین هم افزایش پیدا خواهد کرد، بنابراین نیاز است که دوباره مراکز کاهش آسیب احیا شوند و توسعه بیابند و کیفیت آنها هم افزایش یابد.    

    2. نکته دیگری که باید به آن توجه کنیم این است که اخیراً کمیته هماهنگ کننده کشوری صندوق جهانی مبارزه با ایدز در کشور برنامه ای را برای سه سال آینده طراحی کرده است که متاسفانه در این برنامه بودجه مراکز خدمات به معتادان تزریقی(DIC)، کاهش چشمگیری یافته است. با وجود اینکه مدیران بخش اچ.آی.وی وزارت بهداشت و مسئولان این وزارتخانه از افزایش مصرف هروئین و احتمال انتقال بیشتر این بیماری از طریق تزریق آگاه بوده اند نمی دانم به چه دلیل و با چه تفکری این کاهش بودجه اتفاق افتاده است. در چنین شرایطی عقل سلیم حکم می کند برای این حوزه افزایش بودجه در نظر گرفته شود تا امکان کنترل این بیماری از طریق معتادان تزریقی فراهم شود. این کاهش بودجه ها زنگ هشداری است که نشان می دهد توجه جدی به برنامه کاهش آسیب معتادان تزریقی وزنان معتاد وجود ندارد و باز هم این مساله به دست فراموشی سپرده شده است. این فراموشی می تواند خطر جدی در سال های آینده برای کشور ایجاد کند و باعث شود که موج جدیدی از افزایش نرخ اچ.آی.وی در میان معتادان تزریقی داشته باشیم.    

    در آبان ماه 92 هشدار دادم که هروئین ارزان می شود و باید برای این وضعیت برنامه ریزی کرد که این مساله مورد توجه قرار نگرفت. این بار هم هشدار می دهم که بزودی [در یکی، دو سال آینده] شاهد افزایش مصرف تزریقی در بین معتادان به هروئین خواهیم بود. کنترل این وضعیت نیاز به برنامه ریزی و آینده نگری دارد. باید با اختصاص بودجه مناسب و مدیریت صحیح برنامه های کاهش آسیب را در کشور گسترش دهیم و مانع از آن شویم که موج جدیدی از ابتلابه بیماری ایدز در کشور ایجاد شود. در صورت بی توجهی به این مساله درطی سال های آینده خطر جدی را در حوزه ابتلابه بیماری ایدز شاهد خواهیم بود.    
        
    عباس دیلمی زاده دبیرکل شبکه سازمان های غیردولتی در حوزه کاهش تقاضای موادمخدر

    منبع: روزنامه ایران 5 آبان


    دکتر یزدان نیاز  کلمات جناب عباس دیلمی زاده دبیر کل شبکه سازمان های غیردولتی در حوزه کاهش تقاضای مواد مخدر مرا به یاد پست های که در آذرماه سال قبل نوشته بودم انداخت

    آشپزخانه های تهران در دروازه غار و شوش تبدیل به لابراتوارهای ساخت مخدر کروکودیل (دزومورفین ) شد