دکتر یزدان نیاز
دکتر یزدان نیاز

دکتر یزدان نیاز

ماده مخدر جدیدی به نام دب (Dab) )(روغن حشیش و ماری جوانا)

ماده مخدر جدیدی به نام دب (Dab) )(روغن حشیش و ماری جوانا)


امروز مد در امریکا مصرف روغن ماری جوانا با سیگار الکترونیک است !
امروزه برای کسانی که ماریجوانا مصرف می کنند ، سیگارهای الکتریکی (یا الکترونیکی) به عنوان بهترین دوست محسوب می شوند .

 راهی است غیر قابل کشف ، برای رسیدن به سرخوشی ای بسیار قوی و خطرناک توسط جدیدترین ماده مخدر خیابانی و از آنجاییکه هیچ بوی رازگشایی وجود ندارد ، مصرف کنندگان در معابر عمومی و بدون آنکه کسی سرزنششان نماید ، می توانند از دود کردن ماده مخدری جدید سرخوش و نشئه شوند .

مصرف کننده ای می گوید : " آنقدر قوی است که نیازی ندارید مقدار زیادی از آن را استفاده کنید " . او اضافه می کند : " خیلی از نوجوانان زیر 20 سال (teenagers) و جوانان این ماده مخدر جدید و قوی را در سیگارهای الکتریکی مصرف می کنند " .
ماده مخدری به نام دَب (Dab) که از ماریجوانا یا روغن حشیش درست می شود . ماده غلیظی که سرخوشی (نشئگی) بسیار بالایی را فراهم می آورد و بیشتر از چندین نام مستعار دیگر دارد . نام هایی مانند : Wax (موم) ، Butter (کره) ، Ear wax (جرم گوش) ، Budder (شکوفا کننده) ، bho ( روغن تولید شده با بوتان butane hash oil )

دب (Dab) حاوی متجاوز از 90- 75 درصد تترا هیدرو کانابینول (THC) است . مصرف کنندگان می گویند که : مغز شما را می ترکاند و شیمیدان های سازنده خانگی می گویند که : همچنین ممکن است خود شما را بترکاند . دب با فشرده کردن ماریجوانا توسط یک حلال هیدروکربنی تولید می شود – معمولاً بوتان – از طریق توده ای بسته بندی شده از برگ ، ساقه و جوانه های ماریجوانا . حلال مذکور THC را از توده حاوی ماریجوانا خارج می سازد و پس از پخته شدن بصورت موم یا رزین باقی می ماند که می توان آنرا دود کرد ، تبخیر نمود یا بلعید . به قول مجله رولینگ استون ، احساس مصرف کننده را " سوخته با اشعه کیهانی Cosmically baked " می سازد .

البته برای اینکه بفهمید در تولید آن یک مشکل اساسی وجود دارد ، نیازی به نبوغ آنچنانی نیست . بوتان شدیداً فرار و قابل اشتعال است . بخار آن سنگین تر از هواست و تمایل به انباشته شدن خصوصاً در فضاهای بسته دارد . دب در حال حاضر در ایالت کلرادوی آمریکا قانونی است که تحت شرایط صنعتی تولید شده و در مغازه های فروش ماریجوانا فروخته می شود .

اما از قرار معلوم روند استخراج به ظاهر آسان و سر راست آن خیلی از آماتورها را با چشم اندازی از “ breaking dab “ و تبدیل شدن به والتر وایت ماریجوانا (1) جذب کرده است . تا کنون رویاهای تعداد قابل توجهی از این آشپزها پس از ویران شدن منازلشان بوسیله انفجار ، در بخش سوختگی بیمارستان ها خاتمه یافته است . (1) – اشاره به سریالی به نام“Breaking bad” که از شبکه تلویزیونی AMC پخش می شد ، دارد که در آن معلمی به نام والتر وایت (Walter White) پس از فوت همسرش بر اثر بیماری سرطان ، شروع به تولید و فروش مت آمفتامین می کند و میلیونر می شود و ......در آخر سریال هم در زندان می میرد یا کشته می شود . والسلام
دکتر لئون گوسو (Gussow,Leon MD) در آزمایشگاه سم شناسی بیمارستان استراگر شهرستان کوک (cook county) ، در شیکاگو ، ماده مخدر دب را مورد آزمایش قرار داده و همچنین چندین بیمار مصرف کننده را معاینه کرده است . نکته بالینی بسیار مهم اینست که حتی مصرف کنندگان منظم ماریجوانا (که معمولاً حاوی کمتر از 20 درصد THC است) نمی توانند ماده مخدر دب را مورد مصرف قرار دهند .

 این ماده آنقدر قوی است که مصرف کنندگان آن بعد از 24 ساعت یا بیشتر نیز ، رفتارهای روانی و جنون آمیز (psychotic) از خود بروز می دهند .

برای بررسی عوارض ماده مخدر دب (Dab) نیاز به مشاهدات و پذیرش های طولانی مدت و مکرر است .

ماده مخدر روانگردان جدید صنعتی مالی Molly چیست (شکل خالص ...

جوانان طرفدار ماری جوانا در ایران می گویند مرغ یک پا داره ...

متدرون ماده روانگردان جدید صنعتی به جمع آدم خوران در انگلیس ...

ماده مخدر روانگردان صنعتی سعادت BLISS همان ماده مخدر نمک حمام ...

رواج و مصرف ماده مخدر روانگردان صنعتی جدید بونسای در ...

روانگردان جدید صنعتی توهم زا AL-LAD مشابه با ال اس دی ...

روانگردان جدید صنعتی توهم زا Ethocin اتوسین مشابه با ال اس ...

رواج مصرف ماری جوانا (روغن ماری جوانا ) با استفاده از سیگار الکترونیک مد جدیدی در بین جوانان امریکا Students Use E-Cigarettes To Smoke 

رواج مصرف ماری جوانا (روغن ماری جوانا ) - Opium.Site وبلاگ ...

Opium.Site وبلاگ رسمی دکتر رضا یزدان نیاز: روغن حشیش و ...Opium.Site وبلاگ رسمی دکتر رضا یزدان نیاز: واکس گوش ...

opium.site: روغن حشیش و ماری جوانا چیست و چگونه ساخته می ...

Opium.Site وبلاگ رسمی دکتر رضا یزدان نیاز: برولامفتامین ...
منابع : ترجمه سایت بازگشت

Toxicology rounds : Dangerous new drugs hit the street – and ….the ED
New street drugs spreading across south florida-WPBF.com