دکتر یزدان نیاز
دکتر یزدان نیاز

دکتر یزدان نیاز

ماده مخدر شیشه چیست نوشته یک معتاد سابق و یک انسان سالم امروز

سلام دوستان. متن زیر توسط یک هموطن نوشته شده.
حتما بخوانید. قلم شیوای نویسنده، خواننده را دو صد چندان آگاه می کند. لطفا به اشتراک بگذارید. متشکرم. -- دکتر یزدان نیاز. 

شیشه یکی از وحشتناک ترین موادهای مخدر موجود در دست معتادین میباشد بصورتیکه هرگونه تصمیم گیری را از آدمی سلب و زمینه را برای انجام رفتارهای بسیار خطرناک و تاسف بارآماده میکند،خانواده های عزیز بسیار مراقب رفتارهای اعضای خانواده خصوصا جوانان باشند مخصوصا زوجهای جوان و کوچکترین تغییرات را به منزله زنگ خطر بدانند و از کنار آن به راحتی عبور نکنند.  
از علائم مصرف شیشه میتوان به این موارد اشاره کرد:تعریق فراوان بدن،افزایش ضربان قلب، پرحرفی، تغییر رفتارهای روزانه مثلا مهربانی بیش از اندازه ،افزایش قدرت جنسی وهمچنین افزایش مدت زمان آن بصورت وحشتناک و خیلی بصورت غیر طبیعی ،مصرف بیش از اندازه مایعات وآب و سیگار،بی خوابی مطلق بصورت یک یا دو یا سه و گاها چهارشبانه روز،حرافی و صحبتهای فراوان ،افزایش فعالیت های بدنی بصورت غیر قابل باور خصوصا در اوایل مصرف.......واما از دیگر نشانهای آن در زمان خماری بیمار: بی حوصلگی بسیار فراوان، عذم تحمل حضور دیگران،عدم رغبت برای صحبت کردن درست برخلاف زمان مصرف که این نشانه بسیار بزرگی مبنی بر مصرف این مواد وحشتناک میباشد،خوابهای یک دو و گاها سه روزه ، خواب آلودگی شدید،سختی تنفس،عدم اشتها.......همه این موارد را جدی بگیرید و حتی اگر یک نشانه بازهم عرض میکنم اگر فقط یک نشانه از این موارد را دیدید سریعا در فکر چاره باشید البته بصورت کاملا درست و صحیح....از نصیحت های معمولی و سرزنش فرد شدیدا خودداری کنید و تا جائیکه میتوانید بدون اینکه فرد را متوجه خود کنید به وی القاء کنید که بهترین راز دار او خواهید بود و مانند کوه پشت سرش خواهید بود و کمکش خواهید کرد.همچنین چون این مواد هیچگونه بو و طعمی ندارد براحتی در مکانهائی مانند توالت یا حمام یا حتی در مکانهای عمومی بدون جلب توجه دیگران میشود استفاده کرد ،پس بسیار مراقبت نمائید که تایم دستشوئی و استحمام فرد چقدر فرق کرده است..  
داشتن هرگونه سوزن،لامپهای یخچالی یا هرگونه وسیله شیشه ای  وانواع فندک خصوصا نوع مشعلی  آن را حتما جدی بگیرید و به سادگی ازکنار آن عبور نکنید..دیدن حتی یک مورد از این موارد ذکر شده میتواند برای هرفرد عاقلی زنگ خطر بسیار روشن و شنوائی باشد . 
.از هرگونه کل کل و بحث های بی فایده با فرد خودداری نموده و فقط سعی کنید از پزشکان متخصص خصوصا اعصاب و روان کمک بگیرید...در بیشترین موارد فرد مصرف کننده از این عمل خود شدیدا شرمگین و پشیمان میباشد و به دنبال این است که فردی مطمئنی را برای اعلام و بازگو کردن آن بیابد ولی همیشه مردد است پس سعی کنید بدون جلب توجه و تحقیر و سرزنش فرد به کمک وی بشتابید......... 
دوستان خوب من هیچکسی نمیتواند بگوید من هیچوقت معتاد نمیشوم و در کمترین زمان و چشم بهم زدنی ممکن است در این منجلاب مرگ بار و خانه ویران کن درگیر شوید پس غرور و رودربایستی را به کناری بگذارید و از ادامه دوستی و رفت و آمد با افرادیکه رفتارهای پرخطر دارند خودداری نمائید.