دکتر یزدان نیاز
دکتر یزدان نیاز

دکتر یزدان نیاز

فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه پیشگیری از اعتیاد کم است

طبق  اظهارات  رئیس دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرائم سازمان ملل متحد در ایران  که بر اساس گزارش ستاد مبارزه با مواد مخدر است عنوان شده  در ایران بیش از  1200  سازمان مردم نهاد در زمینه پیشگیری و درمان  اعتیاد فعالیت می‌کنند اما باز بعضی از مسئولین می گویند  فعالیت در این حوضه کم است !!

 

مدیرکل بهزیستی کرمان:
فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه پیشگیری از اعتیاد کم است

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: 18 سازمان مردم‌نهاد در زمینه پیشگیری از اعتیاد فعالیت می‌کنند که نسبت به دیگر مباحث حوزه سلامت کم است.

خبرگزاری فارس: فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه پیشگیری از اعتیاد کم است       

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، عباس صادق‌زاده صبح امروز در نخستین گردهمایی سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌های حوزه سلامت استان کرمان اظهار داشت: در کشور ما به لحاظ اعتقادات، باورهای دینی و همتی که مردم دارند، حضور سازمان‌های مردم نهاد و موسسات خیریه را پررنگ داریم.

وی بیان داشت: خیلی از نیازهای دیگر در جامعه هست که با حضور مردم می‌تواند شکل گیرد، یکی از ابعاد سلامت را محققان سلامت رفتاری می‌دانند.

صادق‌زاده عنوان کرد: از موضوعاتی که جای آن خالی است و حضور خیران را باید در آن طلب کنیم، حضور در برنامه‌های پیشگیرانه است.

این مسئول خاطرنشان کرد: 18 سازمان مردم نهاد در زمینه پیشگیری از اعتیاد فعالیت می‌کنند که نسبت به دیگر مباحث حوزه سلامت کم است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: اگر قرار است در حوزه‌های دیگر آسیب ببینیم، یقینا در حوزه اعتیاد است و اگر کاهش آسیب نباشد و آگاهی لازم را به خانواده و مردم ندهیم، زمینه را برای بسیاری از آسیب‌هایی که راه درمان آن سنگین است، فراهم می‌شود.

وی در پایان عنوان داشت: باید به سراغ این برویم که آموزه‌هایی را در حوزه پیشگیری از آسیب به خانواده‌ها ارائه دهیم.

  • 12 سال سهمیه مالی UNODC که مختص به سازمان های مردم نهاد NGO فعال در زمینه اعتیاد است کجاست
  • ستاد مبارزه با مواد مخدر در دولت قبل آمار‌سازی می کرد و دولت جدید هم همان راه غلط را ادامه می دهد
  • کار مبارزه با مواد مخدر و درمان معتادان در ایران از بد جاهایی خراب است
  • «گل» مخدر معطری که مسافران وارد ایران می‌کنند/«ماری‌جوانا صنعتی» اسرائیلی